Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • BoB.2

    Byl ? Pořád je.

  • Gauny

    Nejlepší Heroes a největší úspěch studia. Recenzenti se zpočátku neradi smiřovali s tím, že by jim někdo snad mohl překonat jejich H2, takže tohle bylo ze začátku normální, ale později se to srovnalo a tento díl to převálcoval všechno. 

    Problém MP je bohužel tam, kde by jej nikdo nečekal, hráč co má nahráno 3000 hodin potřebuje na tah několik minut, aby náhodou neztratil 1 archera (to je pak konec hry) a ještě si 1v1 vyberou XL mapu, kde se vlastně najdou po několika hodinách, takže vlastně místo samotné bitvy si každý šmudlí na svém území a je to jen o rychlosti kumulace surovin a jednotek. Na tah  na mapě 25 vteřin, každý další hrdina krom hlavního +15, každý další hrad krom hlavního +10, v boji na tah 5-10 vteřin, nehraješ tak ani wait ani defence, hraje další potvora v pořadí, kouzlo 10 vteřin. Tyhle věci jdou stále opravit a věřím, že hráči co mají tisíce hodin, jsou schopní hrát rychle a na čas jako šachy.

    Já jsem si před pár měsíci dal komplet kampaň včetně všech datadisků H3, dokonce jsem si upravil obtížnost v RoE (kde to primárně nejde), vlastní balance jednotek, navíc jsem měl veškeré kampaňové texty pěkně přeložené, radost to hrát a jsem rád, že jsem to dotáhl, i když mám 20 let zpoždění. Předtím jsem odehrál H1 a H2, rovněž vše komplet a teď mě čeká H4.


    A pro milovníky hudby je tu samozřejmě live koncert i s původním skladatelem, stáří pár dní:

    https://www.youtube.com/watch?v=7VzzCBQb9IY

  • Tushan

    Horn of abbys 😁

  • Stále hraju, od roku 2000 (jako první jsem měl až samostatně hratelný datadisk Shadows of Death) , mám odehráno několik tisíc hodin.  Byť tedy posledních 10 let hraju výhradně s datadiskem WoG, který hru značně mění a zlehčuje (proto hraju jen na nejtěžší dvě obtížnosti).

    • Za mě tedy jen tak 100h odhadem v době vydání ale nedávno jsem na gogu znovu koupil a až aktuálně dohraju JA2 a batletech tak tomu zase pár desítek hodin hodlám věnovat.

      Oblíbenější jsem tedy vždy měl ale sérii M&M kterou jsem také koupil ale nějak si nerozumí s mou ntb klávesnicí podobně jako série Ishar 🤔

    • 0011

      Mě WoG nebaví, byl docela dlouho rozbitý, ale i teď když funguje všechno jak má si radši dám klasickou verzi se všemi datadisky a s HD launcherem co kdysi vyšla u konkurenčního časopisu a hraju random  mapy. Na WoG mě nebaví že si můžeš totální odpadní artefakt upgradovat na elitní a to už postrádá to kouzlo a napětí kdo najde a vymlátí Utopii dřív.

    • Blue.Shark

      Kaprále, můžu se zeptat? (teď doufám, že jsem správně pochopil původ nicku :) )


      Všimnul jsem si, že ve Wake of Gods přibyla v bojích postava jakéhosi commandera, a že je tam spousta dialogů. Mohl bys v pár větách shrnout, co je tam nového, a jestli to stojí za to, případně jestli ti něco z novinek vadí? Ty dialogy jsem totiž nějak nerozdýchal a teď přemýšlím, jestli to nezkusit znovu.

      • Omlouvám se za pozdní reakci. Kromě již řečeného, tak velitel leveluje společně s hrdinou a může si zvyšovat i pět ze sedmi základních vlastností (jaké má každá jednotka - útočné číslo, obranné číslo, škody, počet životů, síla kouzel, odolnost proti kouzlům, rychlost). Tyto vlastnosti se dají zlepšovat i speciálními artefakty přímo pro toho commandera. Kombinací těch pěti vlastností které si vybere získá i pět superschopností, jako je třeba let, dvojitý útok, spoutání jako od dendroidů, smrtící dech jako u gorgon atd. Můžeš mít v boji velitele, který má třeba 2000 Hp a dvojitý útok za 600 bodů, který spoutá nepřítele a dezintegruje ho. V extrémních případech zvládne klidně i 20 černých draků na jeden útok nebo 10 azurových.

        Jinak WoG přináší několik stovek drobných i velkých vylepšení  hry, vše jde ale povypínat. Ve hře se napřiklad můžou ničit již obsazené hrady, dá se zbourat několik budov za den (hrdina s armádou musí být přítomen), byť to stojí nějaké prostředky. Po zbourání poslední budovy se dá hrad překonvertovat na jiný typ, třeba na váš primární. Dá se tím i praktikovat taktika spálené země, když člověk ví, že hrad neudrží, ale zničit nějaké líhně znemožní protivníkovi nějakou chvíli získávat z toho hradu jednotky.

        Dá se nastavit, že hrdina začíná na levelu 5., že s každým levelem získává náhodný artefakt (silný podle levelu hrdiny - například nějakou knihu magie), že získává 10 dovedností místo normálních osmi. Schopnosti jsou některé hodně překopané, takže i ty dříve nepopulární najednou mají své opodstatnění (například První pomoc oživuje stanem jednotky po boji, což se velmi hodí v začátcích hry, kdy každá v boji ztracená jednotka bolí)

        Překopány jsou i některé jednotky, získávají nové  bonusy, hlaně když mají dost zkušeností z boje (neuprgradovaní kentauři se stávají střeleckou jednotkou, pegasi se vrací na místo jako harpyje atd.)

        WoG přináší i jednotky osmého řádu, respektive 7,5 protože jsou to ještě schopnější jednotky sedmého řádu (např. Sacred Phoenix, který se oživuje dvakrát). Tyto jednotky se ale nedají rekrutovat v hradech, nejsnáze k nim člověk přijde pomocí diplomacie.

        Ve hře jsou i takové fičury, jako možnost půjčovat si (ovšem s úrokem) peníze či suroviny, možnost zanechávat artefakty a jednotky na zemi (s tím, že jednotky jsou velmi přátelské a většinou se chtějí znovu přidat), kouzlit se dá se svitků a existuje externí budova, kde se z nich dají kouzla naučit. A tak dále, a tak dále...

        • Blue.Shark

          Sakra práce, díky za reakci, tohle působí ještě desetkrát lépe. Právě jsi mě přesvědčil, jdu vyzkoušet WoG :) Díky moc za přehledné a vyčerpávající informace :)

      • Commander je postava typu hrdiny z Heroes4, účastní se boje, leveluje spolu s hrdinou na koni a má vždy nějakou speciální schopnost. Každý hrdina má pouze jednoho commandera, který lze v případě smrti oživit za zlato v hradu.

        Dialogy jdou vypnout(standartně jsou vypnuté), ostatně jako všechno ve WoG.

        Jinak WoG přřidává hromady nových objektů(třeba Adventure Cave, dungeon ve stylu GameBooku!), artefaktů a mění balanc hry a monster. A dokonce i tvoje jednotky získávají zkušenosti(menší zkušená armáda je mnohdy silnější než obrovská nevylevelovaná armáda).


        • Blue.Shark

          Díky za přehledné shrnutí, ono to takhle "na papíře" vůbec nezní špatně. Myslím, že tomu ještě dám šanci :)

  • exoslav

    Podle mě je pátý díl lepší než opěvovaný díl třetí. 

  • Fajn zavzpomínat si a hra je to super.


     Ale tvl hra nebyla vřele přijata a za příklad tam dáte 8z10 ze Score. To je jako málo? Silně nadprůměrné hodnocení. Příště najít asi trochu lepší příklad. Celý odstavec je zbytečný a vyzní silně amatérsky, protože je jasné kolik práce si s tím pak autor dal.

  • PCMR

    Jó... Heroins3... zrovna je mastim na Androidu s HD modem. ;D Btw, jakej je váš oblíbenej hero? Za mě kdokoliv, kdo má Logistics specializaci nebo Tactics. Takže Kyrre, Dessa a vítěz Gunnar, ten má obojí. Grindan taky není špatnej - Earth Magic a Slow je docela brutal. Prakticky od začátku hry už můžete spamovat Expert Slow.

    • 0011

      Nejčastěji Brissa která má haste, nebo jakýkoliv mág za conflux, hraju náhodné mapy velikosti L a většinou se mi podaří vykopat grál (nedělám to, že bych odkryl puzzle mapu a pak to loadnul, pokaždé je na stejném místě ale to je nuda) Conflux má univerzitu takže mám bonus pro všechny kouzla a hlavně díky grálu mám úplně všechny kouzla ve hře, pak ale stačí používat jenom fénixové, townportal, fly a armageddon. Heroes 3 mám moc rád bych si dal spíš pokračování Master of Magic (ten "novější" od Microprose), který mi vždycky přišel lepší než jakýkoliv díl Heroesů.

      • PCMR

        Na jakou obtížnost hraješ a proti kolika oponentům? Předpokládám, že ne na Impossible se 7 AI, protože tam než najdeš Grál, tak si mrtvola. Jinak osobně sem nikdy nechápal, proč lidi tolik žerou Air Magic, když Water má užitečnější kouzla (Bless, Dispel, Cure, Forgetfulness, Prayer, Teleport, CLONE!!!), navíc Slow (+Tactics) má lepší využití, než Haste. Na dostatečný využívání Dimension Door a Fly nepotřebuju Expert level. Tactics je prakticky Haste zdarma na začátku kola (můžu hned z fleku útočit ranged jednotkama plným damage) + dává možnost retreatu. No a vzhledem k omezenému velikosti bojiště je mnohem lepší, když mám potvory speed třeba 10 a oponent z 10 zpomalený na 5, než když mám 15 a on 10, pak se nedá kitovat, protože na tebe dosáhne do 2 tahu ať si kdekoliv.

        Jinak souhlas s MoM, je to pecková hra. Nadčasová a komplexnější, než Heroes. Bohužel už je technicky velmi zastaralá. Slušným klonem MoM je Age of Wonders. Doporučuju.

        • 0011

          Jak kdy ale většinou je pařím abych relaxoval, takže normal až hard, teď nejsem u kompu a nevybavuju si počet nepřátel, ale vždycky nechávám defaultně. AoW samozřejmě znám a mám, ale není to MoM. Jinak já Brissu používám spíš proto, že haste se ti hodí spíše do začátku ale vzhledem k univerzitě je počáteční specializace v magii jedno, hlavně že má wisdom. Dřív jsem hodně hrál s passisem, protože mám rád skilly co zlepšují pohyb po mapě, ale ten se nemusí naučit wisdom vůbec což je u národa specializujícího se na magii problém, ale když najdeš gral tak může používat všechny kouzla na expertní úrovni, akorát má málo many. Jinak slow samozřejmě používám, ale pokud máš earth na expertovi tak nepotřebuješ specializaci pro slow a co se týče střílení dost často najdu nebo poskládám ten luk co střílí bez postihu. Řekl bych že vybavení je důležitější než startovní schopnosti, ale je to hodně o náhodě, nemůžeš s tím automaticky počítat. Jeden z nejlepších artefaktů ve hře jsou shackles of war, když ti soupeř vykrade artefakty tak už s nima nezdrhne, strašně mě štve když skoro mám nepřítele o kterém vím, že vykosil utopii zdolaného a on vezme kramle.

          • PCMR

            Jó Shackles of War a Town Portal jsou nejlepší věci ve hře.😀Z retreatů a nahánění oponenta mám občas záchvaty. Tohle je věc, která mi vadí asi nejvíc - bez SoW skoro nikdy nemůžeš získat artefakty v boji (jen u trash hrdinů, který nestihnou utýct) takže tam vlastně celou dobu běhá s top hrdinou a zabiješ ho až když se někde zabarikáduje, což už je ti k ničemu, protože hra končí. Možná je to tak ale schválně, protože to by pak celá hra byla o 1 fightu. Sundal bys main hrdinu a už není šance se dostat zpátky do hry.


            Jinak dobrá rada: Co se týče Wisdomu a škol kouzel, tak všichni hrdinové je dostávaj. Je to taková pojistka proti randomizaci. Might hrdinové dostanou nabídku Wisdom každých 6 úrovní a (random) školu každý 4 úrovně. Magic hrdinové dostanou Wisdom i školy každé 3 úrovně. Funguje to tak, že pokud to odmítneš nebo to dostaneš klasicky náhodně na jiný úrovni (což se často stane), tak se to resetuje a počítá se to od té úrovně, kdy si to dostal. Ten reset se děje jak po nově nabídnutý Wisdom/škole, tak i pokud už to máš a dostáváš upgrade. Dá se s tim dobře kalkulovat a můžeš víc riskovat - nevyplatí se totiž nabírat moc nových skillů najednou, pak dlouho trvá než dojde řada na vylepšení skillu, který nutně potřebuješ. Je lepší občas dobrý skill odmítnout, tím se rychlejš dostaneš na expert. Samozřejmě, co se skoro nikdy neodmítá, tak Earth Magic a Logistics. ;D

            • 0011

              Díky to jsem nevěděl, znám spoustu mechanik ale tohle zrovna ne, určitě vyzkouším.

    • Gelu, kvůil sharpshooterům, Sir Mullich kvůli základní rychlosti +2. Samozřejmě každý hrdina musí získat minimálně expert wisdom, earth magic a air magic. Logistika je víceméně také nezbytná, kdo toho za den více nachodí, ten toho více zvládne...

      • PCMR

        Dobrá volba samozřejmě, i když tyhle 2 sem schválně ignoroval. Gelu je příběhový hero (sharpshooteři jsou příliš op) a Mullich zase "easter egg" hero vytvořený podle vývojáře hry. Navíc +2 speed bonus je broken, v PvP zakázaný.

  • Blue.Shark

    Ano, stále je. Zrovna jedu neoficiální rozšíření Horn of the Abyss. Ohromný žrout času, novodobé šachy, nestárnoucí grafické zpracování (tedy až na rozlišení, což je řešeno HD modem).

    • Diky za tip. Vypadá to, že fans tohoto neofiko rozšíření respektují Lore právě M&M světa - piráti jako národ jsou geniální nápad a ano ostrov Regna byl právě v M&M mám pocit, že VI ... Super, že se to i hraje poměrně rychle - zmizeli některá odklikávací okna. Ty arty národa pirátů, co přidali do hry vypadá vskutku fenomenálně

      Jen nevím proč, ale nejde mi v kampani ukládat tak jako v normálních HOMAM3 GOG edice, HD edici nevlastním. Netušíte jak na to? :) předem diky za reakci

      • Blue.Shark

        Možná může být na vině špatná verze hry. Z oficiálních stránek: "So, Horn of the Abyss is to be installed on top of clean Heroes III: SoD or Complete edition". Je tedy možné, že máš přece jen verzi, která se s HotA trochu pere.

      • Blue.Shark

        Není zač,; a jsme na internetu, tykej mi :) To ukládání mi vrtá hlavou. Já mám Complete, do kterých jsem nainstaloval Horn Of The Abyss mod. Jeho součástí už je HD mod, takže tam asi problém nebude.

        Všimnul jsem, že tu při ukládání jsou vidět i složky, takže tam změna je, ale nevím, nakolik by to mohlo působit problémy.

        Hlásí ti to něco při tom ukládání, nebo to prostě spadne/neuloží se?

  • PCMR
  • Článek fajne, ale šlo jít více do detailu. Třeba málokdo si uvědomuje, že existovala i RPG série Might and Magic, která byla vlastně krokovací hrou. Hodně jednotek se objevovalo právě v světě Might and Magic šlo o stejné univerzum, která pak ve čtyřce přesunuli jinam a Nival v pětce do svého.

    HOMAM3 byl a stále je neuvěřitelně zábavnou hrou. Hot-seat se dá hrát stále, ale i v multiplayeru šlo o zábavnou věc, mělo to jeden zásadní kiks a to je, to, že scrimish mapy se nedokázali adaptovat na výběr národu. Ve fázi, kdy za pohyb na jiném terénu než blízkému vlastní rase byl penalizován bylo těžké se na vyšších úrovních vyrovnat soupeři. Ad obtížnosti... AI počítače měla několik vlastních archetypu chování... bylo to vidět v Tavern, když se kliklo na info o oponentech. Kampaň základní hry dohrát se mi povedlo až s progresem velikosti mozkovny v vyšších levelech CZ školského systém. Teď již jedu standardně na druhou nejtěžší obtížnost a labůžo.  

    Měl jsem originálu, což byl na tu dobu zatraceně drahý počin (díky babi ;) a manuál tenkrát obsahoval neskutečné množství informací o jednotkách atd. Datadisky ve vícemě povedly až na hodně nemastný neslaný národ Conflux, který byl do hry přiveden na poslední chvíli, protože v NWC (vývojář) se lekl hejtu na první arty národu Forge (který měl právě v souladu s mitologií M&M série obsahovat SCI-FI nadřazenou rasu, jako vládce universa...) https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Forge_(town) Obrovská škoda, že se to nedostalo do finální hry.


    Co do národů vždycky budu rád hrát za Barbary - výtečná hudba a silný národ do začátku hry, pak sice ztráceli na Warloky či jiné magií nadané národy, ale sledovat vylepšeného Rocha jak dokázal dobýt téměř sám město byl pocit k nezaplacení. Možná bych si i teď z hlavy vzpoměl na ten cheat na 5 Archandělů do každého slotu... :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit