Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hlavne, ze to melo jenom 17 hodin prumerneho hrani :D..To nikomu nevadilo.Hororove scenky. Tohle byla proste paradni hra jediny, co me asi stvalo bylo porad jezdeni v tech bugatkach.
    • ty bugatky mely hroznou fyziku/ovladani. ve srovnani treba s m2
  • Není pravda, že jsme impotenti, jenom už nám nestojí.
  • ID je po Doomu 3 celkově mimo mísu ... už se budou muset konečně smířit s tím , že technologické demo není hra .
    • hlavne by pred vydanim technologickeho dema mohli aspon jeden den venovat testovani a zkusit ho nainstalovat i na jiny stroj nez ten vyvojarskej pak by se jim nestalo, ze vydaji hru a ona vsude funguje spatne a na polovine kartach dokonce nefunguje VUBEC
      • Kdyby jste si vy tuneři ty komply sami nezasíraly různejma bejkárnama, tak by vám to chodilo v pohodě hned po vydání jako mně.
        • Jack1947
          To jo a hlavne bez Antiviraku, je to teprve med to se mi kdysi sekal i na medium Spiderman3. RAGE jelo az na ty zminovane textury, vice nez na pohodu "tehdy´´.
        • Tak chodit mi to chodilo v pohode, ale co ma dost stvalo je prakticky neustale hrabanie z disku. Som to radsej nedaval ani na SSD, pretoze by dostal pekne zabrat.
  • Jack1947
    Rage- trochu nedotazenej potencial co tu byl, byla to dobra hra ale mohla byt lepsi na uspesnost predeslych titulu ( Doom3, Quake4) vubec nenavazala , strilecka s moznosti rizeni vozidel bry akorat to mnelo byt delsi, situaci se snazily zachranit , DLC nevim nedohral jsem ve FPS aby vam pred soubojem s bossem zustali jen granaty, navic kdyz to je vzducholod a ta se da jedine sundat, munici. Napady zde byli, avsak nebyli uplne zrealizovane ale zabavilo, to zas jo no.
  • Ono Rage se snažilo být takový Borderlans 0.9. Nebyla to špatná hra, ale spíše takový ukazatel že ID Soft jaksi zaspalo dobu a už se ze společnosti, která dřív zcela bezkonkurenčně určovala směr, stala akorát další z mnoha - bohužel pro nás všechny :(

    Doom 3 jak jsem psal už dřívě pro mě byl dobrý survival horror a ne pokračování legendy, která psala historii a nesmazatelně se zapsala do paměti milonů hráčů...
    Pamatuju si to jako by to bylo dnes - 3 velké FPS přišly na trh: Far Cry (na svou dobu něco neuvěřitelného pokud jde o rozsáhlost úrovní.. velká škoda že se na tom Crytek zcela vyčerpal a začal tvořit h*vna jménem Crysis, které byly sice na pohled přenádherné, ale bohužel se nedaly hrát... což je smutné, když vezmu v úvahu že o prvním Far Cry tvrdily že je pro ně pouze technologické demo...), pak přišel Half Life 2, který byl sice skriptovaný koridor, ale dokázal to tak nádherně a bezchybně podat, že jsem zůstal v němém úžasu, navíc příběh, který vám nikdo nepředhazuje přiblblými cut-scénami, které vám polopaticky vysvětlují jako nějakému dementovi co/kde/proč... to tu nenajdete... Naopak jste se museli snažit a hledat spojitosti, které vám ke konci daly velkou část skládačky dohromady (ono vůbec Half Life 2 šel dost proti proudu bezmyšlenkovitosti... viz téměř nestřílečková Episode One... důkaž, že i naskriptované koridory z vás nutně nemusí dělat blbce...) k tomu všemu si připočtěte aktivní využití fyziky.

    No a potom všem přišel Doom 3....
    Chápu že každá série si musí projít vývojem, ale Far Cry bylo něco nového, Half Life 2 nezapoměl čím byl dřív a nesnažil se klamat tělem (něco takového udělal i Metal Gear a bylo to jedině dobře) a Doom... prostě ztratil identitu... a začal si hrát na něco co nikdy nebyl a NIKDY být neměl... prostředí zoufale neinteraktivní, kanceláře plné skel se ani nedaly rozbít atd, pak se to snažil zachránit datadisk zoufale vykrádající Half Life 2 se svým Gravity Gunem (Grabber), který se tomu Half Lifovskému stejně v použitelnosti ani nepřiblížil...
    Kam se poděla ta přenádherná akce, která oslňovala desítkami nepřátel na jedné obrazovce?! (všiměte si, že Doom 3 jich měl maximálně tři, což je ve spojení s minimálním prostorem naprostá zoufalost...) Já dřív ID bezmezně věřil, ale to co předvádí dnes je naprostá ostuda, nebť pouze kopírují od ostatních a už se ani nesnaží přijít s něčím novým (kecy že už to nejde vůbec neberu - říkalo se to už dřív a stejně se jim to povedlo, kam se poděli tihle vizionáři???)
    • Bedar : mas to dobre napsany jen te opravim . Doom vysel driv nez Half Life . Jeste jen dodam ,ze ten rok vysel Painkiller a Medal of Honor . Takze rok 2004 povazuju za jeden z nejlepsich v ramci FPS her .
    • To je jen součást problému - lidi očekávající od RAGE, že bude Borderlands nebo dokonce Fallout. Jsou to tři dost rozdílné hry.
      • Lidi predevsim ocekavaji dobrou hru a rage dobra hra rozhodne neni. Neni to sice uplne spatna hra, je ale celkem zasadne nedotazena. A mixovat RPG s jakejmasi zcela nesouvisejicima honickama v aute "aby sme vyuzili to co sme naprogramovali" ... to proste nemuze fungovat.
        • To snad fakt není pravda. RAGE nikdy neměl být RPG, to si myslí jen pomýlení lidé, kteří nejenže tu hru nikdy nehráli, ale ani nečetli / neslyšeli názor od někoho, kdo to hrál a není úplný hydiot s předem vytvořeným názorem "jak by to mělo být".

          Takže ano, z RPG pohledu není RAGE dobrá hra. Jenže to zajímá jen pomýlence.
          • Uplnej demnt ses tu tal leda ty, vypatlance. Kdyz nekdo zadava Qsty a vylepsujes postavu/auta ... tak je to RPG. Zajimavy to bylo tak prvni pulhodku... pak se ro zvrhlo z jesdedeni tam a zpet 5 minut pres celou mapu, vystrileni jeskyne a zase jizda zpet ...
            • Jo tak když "Qsty", tak to jó *15* . Takže vlastně Just Cause, GTA a podobné záležitosti jsou všechno RPG! Och, my malověrní, jak jsme to nemohli vidět... Jen by mě zajímalo, jakou pulhoďku jsi to hrál, protože v RAGE jsou od prvního okamžiku jen a pouze "Qsty" ve stylu"dojeď, vyvraždi (případně seber), vrať se zpátky" a přesuny mezi postavama, mini"Qsty" typu "nasbírej deset krystalů" nepočítaje.
              Ano, auta se trochu vylepšují... Flatout je RPG!
              Jak se v RAGE vylepšuje postava? To by mě docela zajímalo.

              Každopádně děkuji za věcný, korektní, duchaplný, oduševnělý a snad dokonce povznášející příspěvek.
          • A co dava tobe tu jistotu ze tvuj nazor neni "jak to melo byt"? *7*
            • Ty tvoje kydy mi pripominaji ty vcerejsi v newskach.
              Ayogayi: Nemohli by porad hrat v necem....
              Ja: Takze jim chces prikazovat
              Ayogayi: NE! TO JSEM NIKDY NEREKL!!!!

              Docela se ti dari ze sebe delat vola *15*
            • Ptal ses "A co dava tobe tu jistotu ze tvuj nazor neni "jak to melo byt"?" . Já ti odpověděl, že to, že tam žádné RPG prvky prostě nejsou, načež ty's začal mlít cosi o subjektivitě. Takže ne, nerozumím. Když něčemu chybí logická integrita, tak se to dá chápat jen těžko. Resp. chápat jinak, než slabý trolling, ale aspoň se při snídani nenudím.

              @joe: S NPC nemluvíš, NPC předvede monolog s pěknými animacemi a pošle tě dál. Nakupování tam sice je, ale neberu to moc jako primárně RPG záležitost ^^
            • Tak ja to napisu jak pro hlupaka: Nikdy jsem netvrdil ze v Rage jsou RPG prvky. Tomuhle uz rozumis?
            • 2ayogai
              rpg to asi byt nemelo, ale rozhodne to neni cistokrevna strilecka, spis nejaky divny mix nečeho. Mas tam questy, mluvis s NPC, vydelavas penize a nakupujes atd. A jako cistokrevna strilecka se to nehraje dobre prave kvuli tomuhle balastu, ktery te jen zdrzuje kdyz si chces zastrilet, na druhou stranu kdybys to chtel brat jako roleplay tak je to zas moc plytke
            • Ty RPG prvky v RAGE jsou kde?
            • Jestli mas v palici lejno, tak tak s ostatnima asi jednas, ale to je tvuj problem. Navic si sezen nejaky lekce cteni, vubec nemluvim o Rage. *3* A uz ze sebe nedelej blba, neni to hezky.
            • Nechceš, aby s tebou bylo jednáno jako s odpadem, vředem a kusem lejna? Tak mi prosím tě prozraď, kde jsou v RAGE nějaké RPG prvky. Kde je tam nějaký dialog? Rozhodování se? Statistiky?
            • Takze vlastne vsechno subjektivni nazor? A nezapomen si pofoukat ego tim "sak on je troll". Takze nulova hodnota. Gratuluju. *3*
            • Jednak že se ta hra jako čistá střílečka hraje velmi dobře, jednak protože nic (kromě zmatených lidí) nenasvědčuje opaku. Navíc mi dává jistotu fakt, že se mě na to ptá troll jako ty.
  • Ja ted Rage hraju a zadny problemy s texturama jsem uz nastesti nepozoroval. Hra vypada skvele a musim rict ze prestrelky jsou prekvapive zabavny a reakce protivniku na zasahy jsou opravdu skvele vyvedeny vcetne hlasek. Prestrelky by ale mohly byt o dost zajimavejsi nebyt prakticky vsechno jeden hodne uzkej koridor.
    Zbytek hry mi pak prijde uplne nemastnej neslanej. Pribeh jako by nebyl. Buginy svym arkadnim jizdnim modelem neurazi ale maj mizerny zvuky a souboje ani zavody s nima nevyzadujou prakticky zadnej skill (na hard).
    No a pocit repetetivnosti se u me dostavil velmi brzy coz pro me tuhle hru ubiji zatim zdaleka nejvic.
    Jak tu CainPullo psal ze je Rage jedna z nejlepsich FPS z posledni doby tak nemuzu souhlasit. U me zatim vede Crysis 3.
    • Teď jak to bereš(neber to jako uráku :) )-Myslíš že technicky?Dobrá v tom se shodneme...V hratelnosti? Tam zas rozhodně ne,podle mě alespoň . Tam ze stříleček exceluje např. Far Cry 3 *1* *7*
      • Ja nepochopil co na Far Cry 3 vsichni maj. Ne ze by to byla spatna hra ale tak nejak me vlastne nebavila. Sice mel clovek vic volnosti nez Rage a mohls hledat poklady, dopisy, lovit zvirata (protoze jak jinak ziskat dalsi dve kapsy na naboje nebo penezenku kam se vejdou penize zeano) a zabijet nepratelske velitele kudlou a podobny ptakoviny ale nakonec to bylo jenom rozptylujici a zadna velka zabava.
        Zvirata se chovala uplne debilne a rikam si ze by bylo lepsi kdyby fungovali jenom jako kulisa. Videt skupinu vojaku jak je masakruje hejno kasuaru... no to bylo proste na hlavu. Lov byl nuda, krafteni celkove byla uplne zbytecna cast hry (podobne jako v Rage) a pribeh na kterej jsem se docela tesil me nakonec taky docela zklamal a vsechny ty sokujici rozuzleni a zvraty u me vedli jen k intenzivnim facepalmum i kdyz tady bych urcite pridal par bodu k dobru za snahu a navic se tam na konci dala podriznout ta otravna a uknourana slepice.
        Taky si rikam ze mohli udelat vic obliceju protoze v ty hre proste vypadali vsichni stejne.

        Crysis se soutredil ciste na co mel. Zadny zbytecny a otravny vyfikundace okolo. Protivnici reagovali prekvapive hezky a kdyz te odhalili tak to bylo jak pichnout do mravenciho hnizda. Velmi se vyvedl arzenal a mise jako takovy meli vcelku hlavu a patu. Dokonce i epicky casti pusobily epicky a ne komicky jak tomu casto je. Spoluprace s psychem, rozhovory a hlasky byly prekvapive funkcni a dospely i kdyz silny klise. Crysis byl presne co mel bejt a to kvalitne zpracovany a hlavne dotazeny FPS.
        Crysis a FC3 jsem ale ani nechtel srovnavat protoze FC3 je takovej radoby-sandbox a Crysis je koridor.
  • i sám carmack priznal že rage byl fail (nejen po technicke ale i obsahove strance)
    • nesohlasim carmack řek ze za všechny problémy mohli drivery v době vydáni,který jak řek cituju stali z lejno . pak se vyrojily kecy o tom ze to byla hra v který se vůbec nic nedělo, s čímž taky nesouhlasím, já jsem se 27 hodin krásne bavil. a DLC SPALOVACI bylo taky super
      • Radioaktivni_surikata
        Doplním, že to s drivery Carmack opakuje už delší dobu a kdo poslouchá jeho povídání z Quakeconů to dávno ví. Jsem v tomhle smyslu laik, takže nehodlám zabíhat do žádnejch detailů ve kterejch bych se utopil, ale Carmack si stále stěžuje, že nedosáhne přímo na hardware, že mezi ním pořád stojí několik vrstev ovladačů a příkazů a to s sebou pochopitelně přináší určitou prodlevu, což je právě důvod, proč např. v Rage doskakovaly (a pořád trochu doskakují) textury. Taky si letos pochvaloval, že i Sony se vydalo cestou unifikovaný paměti a že tvrdě nediktuje jako např. nVidia na PC scéně "tady máš 2 GB vRam a s tím si dělej, co umíš", zatímco klasická RAM ti zůstává nevyužitá. Ty jeho povídání doporučuju, i laik z toho dokáže vytáhnout spoustu zajímavejch informací.
        • Prosimte nez neco napises, tak si laskave zjistit neco o tom, jak veci fungujou. Doskakujici textury jsou vyhradne programatorskej fail, nehlede na to, ze carmak pise uz peknych par patku jednu srajdu za druhou a dycky hleda chybu vsude, jen ne u sebe.

          Plati samo zcela obecne ... vem libovolnou aktualni gamesku a podivej se, jak uzasne vyuziva RAM ... neustale neco nacita z disku, presto, ze ma hromady RAMky volny (podotykam, ze 32bit aplikace ve widlich muze vyuzivat 2+2GB - pripadne 1+3).

          Natlacit vcas textury do ramky GPU je pak otazka pouzivani mozku, i decko v krouzku programovani napadne, ze si trebas mapu rozdeli na ctverce a bude si drzet v pameti krom toho aktualniho i ty okolni.

          A to vubec nemluvim o tom, ze hra neni o hires texturach.
        • doskakovani textur neni chyba to je vlastnost celej tenhle zhovadilej system je zalozenej na tom ze si rekli jak to vochcat dame hraci v pohybu low res textury a von si (rozumej BFU hrac) nevsimne no a jak se zastavi doctou se hi res textury jenze von si vsim i ten nejmin vnimavy hrac pac nedokazali docteni udelat dostatecne rychly, ale porad je to zhovadilej system kdy v pohybu zobrazuje mene pac si toho malokdo vsimne MNE se tahle vochcavka nelibi a nikdy libit NEBUDE! *10*
  • Rád vás tu slyšim. Nad Rage už víc jak měsíc přemýšlím (prostě ID Software)... ale když jsem dneska projížděl STEAM tak jsem si všiml, že zmizel z nabídky. Co to? Krabicovku určitě nechci, docela mi na hry steam vyhovuje.
    • já jsem ho vcera koupil na GMG je na něj zrovna teď 75% SLEVA a pak použij voucher 20% a máš ho za 80 kč formou STEAM klíče.
      • vypadá to, že jsem slevu prošvihl....to je ted v létě už podruhý, poprví mi blbnul flashplayer, nebo jakýsi bezpečnostní certifikáty v opeře a kvůli tomu jsem minul System Shock 2 na steamu za 2E :-(
        • sakra tak to naštve :(
    • Nezmizel, nikdy tam nebyl. Tedy aspoň pro náš region. Dá se ale koupit na GMG (zrovna ještě včera byl v akci za 4 dolary) nabo GG a pak na steamu aktivovat normálně jde.
  • Mato1987
    skvelá hra, trošku mi vadilo že to nebol toľko očakávaný postapokaliptický open world ale aj tak skvelá strielačka s prekrásne naanimovanými postavami
  • Rage je paradni hra a minimalne na konzolich technologicky skvost. Existuje jeste nejaka jina takto dobre vypadajici strilecka s 60 fps?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit