Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Podle mě je problém už to, že to dnes není MMO Rpg ale MMO Diablo... Jak rád bych prožíval dobrodružství v cizích světech a místo toho máme masomlejnek kombinovaný s chatem. Proč sakra musí být ten mulťák masový a né masitý? Jdu brečet na další hrob :)
  • Myslim, ze pri WoW je dost podstatne co prinieslo na trh v momente ked zacinalo a v akom stave momentalne je.

    Ked si spomeniete ake alternativy v momente nastupu boli, tak sa dalo povedat ze to je velky krok vpred. Vacsina mmo v tom case bol nekonecny grind a nieco ako pribeh, alebo questy prakticky neexistovalo (az na zopar vynimiek ako UO, AO a pod). Nehovorim, ze tie questy boli nejaky velky zazrak, ale aspon existovali v hojnom pocte. Keby boli vtedy zvladli pridat rozne alternativy ako quest riesit pre rozne classy tak by to bolo uplne uzasne.
    Problem je skor v tom, co z WoW nakoniec spravili cez updaty. To znizovanie obtiaznosti to neskutocne potopilo. Naposledy co som hral tak som ako 25lvl hunter dal solo Dead Mines, co bolo povodne nemyslitelne.

    Treba vsak podla mna povedat, ze cely problem vznika uz tym, ze je to level system. To automaticky znamena, ze ak nadstavite nad povodny obsah, tak novy nepriatelia jednoducho musia byt silnejsi nez cokolvek stare. Hraci musia mat viac hp, robit vyssi dmg, atd. Zaroven vsak endgame vo vanile zvladalo len zopar guild, co prakticky znamena, ze novy este silnejsi obsah by vacsina hracov nikdy nevidela. Takze v podstate spravili jedinu moznu vec.

    Chyba podla mna je hlavne ta, ze sa v updatoch uz poriadne nezaoberali quest systemom a v podstate ani poriadne PVP systemom. Tym myslim dobijanie map atd - ale globalne. Utok na hlavne mesto co ma zmysel atd atd..

    A ci WoW znicilo MMO? Podla mna nie, podla mna skor ukazalo, ze naozaj masivne mmo je realne. A v mnohych smeroch posunulo hranice a potom sa same zozralo. Davat WoW za chybu to, ze nove projekty nie su schopne zaujat a udrzat si ludi je trosku scestne..
  • "WoW" to zabilo (fandové neuražte se) už když vylezlo. Právě tím úspěchem(svým jednoduchým leč poutavým systémem) to natvrdo poznamenalo hení scénu i hráče. Bych chtěl vidět co by jste byly bez těch svých - lvl, Skill tree, perku, traitu, přednastavených povolání, Epic equipu. Dokážu si představit jak by tihle UBER PRO hráči čuměli na drát kdyby jim to někdo vzal. MMO kde by se dali schopnosti natrénovat (např. šerm - ze začátku by tě nějaký trenér naučil že to máš držet ostým koncem k nepříteli a bodat, ale pak by si se už musel sám naučít další fígle / oproti nastrojené cestičce paladin = meč, štít bum bác a jsi nepřemožitelný) třeba v borderlands (vím že to je FPS) tam se s každým zabitým zlepšuje zacházeni s danou zbraní. A když se dnes podíváte na "WoW" ( můj názor) tak to už není schopno graficky uspokojit hráče a jen proto aby měli WoW-klony šanci přejímají i tuto chybu - přiznejme si kdo v téhle době nemá dos silný PC aby ta hra mohla i lépe vypadat (odůvodnění že by se hra nedala uběhat nebo by to lagovalo si nechte = obojí je otazka hráče a jeho PC). "WoW" tak jak ho znali původní fandové už není, nebude a celkově už je to mrtvý hrdina co jen tříská prachy do kapes Blizzardu. Pamatuju si když jsem poprvé slyšel o WoW tak to byla záležitost pro min 18+ , když jsem šel na střední tak už to hrál každý usmrkanec kterej měl doma PC od tatínka za 20 000,- jelikož ho chtěl k vánocům , no a teď to snad děcka nacvičují už v děloze nebo co... Celkově WTF *16* 7+ děti i méně v MMO?? když mě bylo tolik byl jsem rád že jsem znal C&C serii. Ale to je mimo téma. *2*
    • :D taky bych chtěl vidět co by dělaly např v EVE, tam se na tebe zhola vys... a musíš na všechno přijít sám. Sám jsem měl problém např s fitováním lodi ( kde musíte přemýšlet, zda mít loď se zbraněmi na velkou vzdálenost nebo mít zbraně na boj pod 2km). Udělat nějaký MMORPG ( fantasy třeba) kde tě na začátku vyplivnou do světa naprosto bez výběru class, a první věc co ti řeknou je vyber si zbraň jakou chceš bojovat a bey. Takhle by to mohlo být i s profesemi, kouzly a hlavně aby tam nebyly LVL, aby se postavám skillovaly schopnosti který používají. ( TESO je tomu zatím nejblíže, ale i tam myslim budete mít classy a LVL, ale tam by to mělo být o dost "volnější")
      • Jasně TESO by mělo podle prohlášení mýt zakladní classy které by se měly být schopny překrývat takže asi taková změť - start ala Diablo a dále Skyrim snad, což by bylo akceptovatelné když si třeba vezmu kovařinu ve skyrimu tak bych si nestěžoval - chceš si ukovat určitou věc tak se k tomu dopracuj vlastní praxi( až na to jak rychle se v tom postupovalo).

        Kdyby misto LvL byl věk tak by to byla sranda *1* začít od prcka a postupně se stávat zkušenostmi zoceleným staříkem *15* a hlavně by už někdo mohl udělat to že si hráči budou moct tito znalosti předávat.
        • Jinak stim kovářstvím naprosto souhlasim, ve skyrimu se mi líbylo jak ses musel zlepšovat z praxe, ale později mě trošku naštvalo že jsem neuměl ještě kovat dračí zbroj a na skladu jsem měl xxx dračích šupin a kostí z draků :D
          • Ten samej problem mě potkal i v ST:O tam plnou banku materialu ale nemám dostatek skušeností v craftingu *13*
        • Už teď vidím ty miliony prcků na spawnu :D Byla by to sranda, hlavně kdyby postava umřela po čase stářím a na řadu by přišel syn kterýho si vychovával :D to by asi už hodně dnešních hráčů nepřekouslo :D
          • To by byl parádní datadisk. Krátké video jak se syn učí od otce - zůstanou ti zkušenosti, profese, zdědíš majetek. Ale hraješ s uplně jinou postavou a můžeš si jinak rozvrhnout talenty. Skvělý nápad.
  • nekromant33
    Přesně o tomhle se se mnou jeden vymaštěnec na nějakým fóru hádal, že to není pravda, že by se wowko zjednodušovalo, že nic nevím když sem přestal wowko hrát během WotLK. A nejenže to štve hráče, ale ono to štve i vývojáře.

    Na druhou stranu hráči se s každým datadiskem, o kterým je předem jasný, že pojede v zajetých kolejích neboli více téhož, vrací ve vlnách, tak proč něco měnit. Na velký změny případně jinou cílovku mají Titan, kterej třeba právě proto začali dělat znovu. A pokud jde o zabití žánru, Blizzard není odpovědnej za to, že vyvolal trend dělat přístupný a v rámci tohodle subžánru ještě oproti wowku špatný MMOčka. Za to už si každá firma, která to zkusila a neuspěla může sama.

    Jako člověk, kterýho wowko nějakou dobu bavilo, ale po čase začlo nudit, jsem několik let hledal nějakou náhradu, ale po vyzkoušení několika wowkillerů jsem stejně musel uznat, že ta hra (wow), ač lehká, je prostě dobre udělaná. Nakonec jsem zakotvil u úplně jinýho, ale skvělýho Star Trek online, kterej aspoň díky f2p můžu hrát nárazově.
    • Taky jsem delším hráčem ST:O a můžu jen souhlasit že díky F2P modelu je to příjemné hraní a není tam tolik zakomplexovaných hráčů.
    • Velmi pěkně napsáno. WoW jsem také dřív hrál. Skončil jsem na konci TBC. Pak s příchodem každého datadisku vždycky jen nárazově, protože už mě to pak po chvíli přestalo bavit. Jedno se WoW opravdu musí nechat. Je to mistrovsky udělaná hra. Mohl se jí bavit jak totální začátečník MMO, tak i starý mazák. To byla podle mého názoru její největší síla. No další vývoj už se vydával přirozenou cestou.

      Nemyslím si, že by WoW zničilo mmo. Spíš na pár let přineslo stagnaci.

      PS: Ten Star Trek zkusím. Díky
  • Khanemis
    S jeho slovy nelze než souhlasit. V podstatě to samé říkám o MMOčkách už léta. A proto mě tradiční MMO vůbec nebaví a i když je zkusím, tak s nimi zase hezky brzy přestanu. Přesto mě pořád ten koncept přitahuje, cítím ten potenciál, co se v těhle hrách ukrývá, želbohu většina z nich ho nedovede skutečně využít.
    A většinový MMO hráči jsou vskutku kapitola sama o sobě "Bože, ty seš ještě pořád ten samej level? To já už udělal deset levlů, do pátku jsem na maxu a pak budu moct jít konečně raidy! Roleplaying? Co to je za blbost?"
    Čest výjimkám, mezi hrami i hráči:)
    • A k tomu se ještě přidalá stupidita v podání F2p+Shop což se systemem z WoW tvoří Pay to Win hry - prodej epic setu, ultimate gear a další vymoženosti *16*
  • Nejsmutnější na tom ale je, že tohle neplatí jen pro MMO. Úplně stejná situace je i u 95% PC her a herní průmysl jde pomalu ale jistě do háje *13*
    • nekromant33
      a proto tu je indie scéna, nad kterou ale pořád ještě dost lidí (viz diskuze u levelu) ohrnuje pysk, ale to už je jejich problém
  • Docela mě překvapilo že někdo z Blizzu má takovou sebe-reflexi (nebo jí pravděpodobně mají všichni ale jaksi prachy mají větší moc)

    Co se týká wowka tak to sem hrál na neoff. asi 5let. A pravdou je že po BC mě to přestalo bavit. Ve WOTLK klesla náročnost na neskutečnou úroveň a pocit dosažení vítězství je vlastně nulový.

    Paradoxem je že hra jako taková mě dostala k tvorbě serveru a k základnímu programování(scripty pro bosse) - nesmírně zajímavá zkušenost kdy člověk je schopný strávit několik hodin testováním proč tohle funguje a tamhle to ne :D

    Dle mého názoru největším problémem MMO je příběh, který prostě buď neexistuje a nebo je schován v herním světě takovým způsobem že člověk, který v něm tráví svůj čas si ani nevšimne že tam nějaký je( z wowka se mi akorát vždy vyjeví příběh death knighta a tý jejich rebélie vůči arthasovy :))

    A také mi tam chybí náročnost - představoval bych si to jako souboje s bossy v Dark Souls. Hezky umřít klidně i 50x, znát každej jeho pohyb a při sebemenší chybě nápis You Died!:D
    Chybí mi tam takovej ten pocit, kdy po zabití bosse máte pocit jako že jste dosáhli nějaké úplně úžasné věci (opět srovnání Dark Souls - pomatuju si pocit jak sem zabil Four Kings - poprvý -> umřel jsem tam asi 50x :))
    • Stačí hrát RaiderZ.

      Jako WoW, ale action combat a na bossa se člověk musí sakra dobře připravit a vdět co kdy dělá, jinak konec. Stačí aby jeden nedělal co má, nebo blbě umřel a rozpadne se celá skupinka. Úžasná hra. Kéžby to bylo rozsáhlé jako WoW, nic jinýho už byhc pak nehrál.
  • Wow,warcraft movie,nebo jak se to ma vlastne jmenovat musi byt CGI. Jedinou odpustitelnou vyjimkou by pro me byli xichty hercu hrajicich lidskou rasu..mozna jeste elfy/nebo trpasliky...jinak vsechno CGI,predstavit si to jinak ani nedokazu a nechci.
    Mass Effect naopak podle me vyzaduje dobry herecky vykony a emoce...takze tam je to jasny...akorat teda doufam,ze interiery a armor nebudou vypadat moc kycovite,jak to tak u tehlech game to movie projektech byva zvykem:/
  • Může mi někdo poradit nějaký server kde je velká cz komunita na LOTRU?
    • Co vím, tak největší je Snowbourne; co do celkové populace i cz/sk komunity. Osobně ale dávám přednost méně zalidněným serverům; takových je pak více, kde jsou různé cz/sk kinshipy, stačí googlit. Takový kompromis je Wilthywindle :)
      • aha díky moc, chtěl bych si to dneska přes noct ztáhnout a začít hrát, takže bych chtěl na nějaký server kde je dobrá cz komunita, dík.
  • Shania
    Zajimavy, takze WOW zabilo MMO zanr, ktery pred tim, nez tato hra vysla, mel pouze par set tisic hracu.

    Mozna, kdyby se spolecnosti spokojili s tim, ze budou mit max 200-300 000 hracu, podobne jako EVE a budou tvorit hru pro svoji cilovou skupinu, tak by tu tento problem nebyl.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit