Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Generals + Zero Hour jsem si užil nejvíc, Kane's Wrath vcelku ušel, ale už to nebylo ono a Red Alert 3 byl podle mě naprostý nesmysl a totální slátanina, CnC 4 mě už vůbec nebavila. ZH u mě vede dodnes a popravdě jsem doufal v Generals 2 která by byla bez těch future sraček... *14*
  • Nejak Vam z konecneho bilancovani o zanru realtime strategii vypadla jedna podstatna vec:
    Command&Conquer 3 Tiberium Wars - Kanes Wrath je NEJLEPSI REALTIME STRATEGIE VSECH DOB!!!
  • Velmi dobrý
  • Tilwaen
    Pěkný článek *4*
  • Odklonit se od reality směrem do béčkového filmu byl nakonec správný krok protože díky tomu se z dementní propagandy stala vtipná parodie a troufám si říct, že to byl skutečně záměr. Dodneska se směju když si vzpomenu jak bylo při "osvobozování" iránu z rukou gla důležité hlavně ovládnou ropné věže. Ta mise neměla chybu.

    Dobrý článek, ale autora musím pokárat za ty "lenochy". Zkracování kampaně nebo čehokoliv, nebyla lenost, ale důsledek šibeničních termínů, které EA vyžaduje. Za takových podmínek musíte hodně zkracovat nebo něco zmrvíte (viz Red alert3 a CnC4)
    • skoda ze nejsi prezident.. to bys vedel co nas za dva roky ceka... *6*
      • skoda ze nepouzivas rozum. Aj ty by si to vedel.
        • Však je to také psychopat *15*
  • Ja si z tyhle serie nejvic uzil C&C I na ps1. Ja vim, je to divny *1*
  • Což Generals, přijde mi jako včera když jsem hrával C&C Tiberian Sun.. a ono je to už skoro 15 let.. Na Command and Conquer strategie mam jen hezký vzpomínky!
  • Nesuhlasim, a nesuhlasim!

    Autor ma dost skreslený pohlad, medzi tymi strategiami kde nechal seriu TOTAL WAR, ktorá patri k špičke strategií. Alebo warhamer 40K. A Ako mohol zabudnuť na imho najlepšiu strategiu ktora bola kedy vyrobena supremme comander FA, ktorá vyšla v 2007/8 To je sci-fi žaner odklon od realistickosti a pritom vynikajuce kusy ktore autor vobec nespomenul alebo v horšiom prpade nepozná.
    • Ladislav_Loukota
      Total War je hybridní žánr spíše ve stylu 4X než klasické RTS jako SC, C&C nebo AoE. Warhammer od Relicu samozřejmě uspěl, ale co dělá Relic dnes? Company of Heroes. A nakonec Supremme Commander fungoval hlavně na jménu Chrise Taylora. Mylsím ale, že můj argument nebyl "lautr žádné RTS už nikdy poté nevznikly", ale spíše, že došlo na jejich ústup z mainstreamu (kromě SC2, ale to je úlet) a nějakou proměnu jejich kvalit vstříc realismu u majority titulů.
    • Total War není RTS...
      Supreme commander je sice RTSko, které není vyloženě špatné, ale ve srovnání s jinými nestojí ani za zmínku.
      • Blue.Shark
        Chtěl jsem se rozepsat, ale nakonec si vystačím s tím, že se mi tvůj názor ani trochu nezamlouvá *7*
      • Tak to si uplne mimo. Co sa strategie (nie herneho žanru, ale významu slova) a taktiky týka supreme je neprekonatelný. Jediná hra ktorá by ho v tychto činiteloch vedela ohroziť je šach a potom dlho nič.

        Nikde nemas tolko práce s ekonomikou a expanziou ako v sc. Nikde nenajdes take masivne boje ktoré musis manažovať inak s nimi nič neuhráš (v TW, ale preto že jedna jednotka ma 120 jednotiek)

        On má len ten problem že to treba vedieť hrať a hrá sa to inak ako väčšina strategií kde sa vo "velkej bitke" stretne 5 jednotiek a po konci boju hračom odpadavaju prsty a vymienaju pokazene tlačidlo na myši
        • Supreme Comander je dobrá hra, ale ne vynikající. SC by nikdy nevznikl, kdyby nebylo již stařičkého a dnes už zašlého předchůdce Total Annihilation, hrál jsem ho velmi dlouho, svého času. Jeho rok vydání je 1997, takže se přikláním k názoru, že strategie(RTS) vycházející zhruba po roce 2004-05, jsou stereotypní a mají velmi malou znovuhratelnost. Výjimku snad u mě tvoří jen poslední a třetí pokračování Age of Empires III, s datadisky.
          Vzpomeňme třeba na výbornou českou RTS Original War, která si zasloužila pokračování.

          Neříkám, že strategie celkově jdou do kopru, ale RTS žánr je stagnující hezkou řádku let. Tudíž mezi AoE, C&C, TA.... nepleťte hry typu Total war, protože jsou v mnoha věcech odlišné a nejsou RTS.
          Toť můj názor. Jen do mě. *4*
          • Tak ked to berieš takto tak by žiadna strategia nevznikla nebyť prastarej Dune II ktora definovala žáner a od ktorej sa to čo dnes vnímame ako RTS odvíja.
            Supremme je inšpirované TA, samozrejme ved robili to tý istý ludia, ale je to ina hra. To je akoby si povedal, že Warcraft 3 sa nemože porovnávať pretože ten by nevznikol nebyť Warcraftu 1, lenže medzi tymi hrami je tak obrovský rozdiel a medzi sc a W3 je ešte väčší kedže sa to na nadveznosť ani nesnaží.
            čo je ale strategia a čo je taktika.
            strategia je myslenie v celku, organizacia všetkeho okolo boja predtým ako začne aby si si zabezpečil výhodu v boji samotný boj to je už vec taktiky.
            Prevzane na hry strategia je obsadzovanie dôležitých bodov a najme tvorba ekonomiky a scouting supera. Taktika manevrovaní v boji.
            Aku ma starcraft strategiu? obsadiť minerály a ubranit si ich, starcraft vela strategických možnosti vskutku neponuka. Možnosti ako vylepšíť ekonomiku nieje vela. Age of Empires na tom bolo výrazne lepšie ako starcraft1/2. Red alert ma tiez strategiu niekde na bode mrazu.
            v supcome mas tak strasne vela možností ako možes hru prehrať na ekonomike/strategií že si to ani nevieš predstaviť. Vylepšiť armadu alebo ekonomiku, vyšvihnuť ju rychlo hore a potom technologicky rozdrtiť supera, a prezijem dovtedy bez obstojnej amrady? zničiť mu zopar tankov posunut sa dopredu a vsetko co som znicil a mi bolo zničene opetovne stažiť. oplti sa to riskovat. kolko armady si nechat ako rezervu, pretože bez rezervy s hranim na doraz nemas sancu. Alebo ho zozačiatku prespamovať, alebo snipnuť 5 roznymi spôsobmi. Alebo sa zakopať zťažiť všetko čo na teba pošle a potom ho odpaliť technologicky.
            Npr strategie od blizardu su len o taktike o klikani abilit maleho počtu jednotiek, ked mas ale armadu o 300 jednotkach a v aktivnom boji, ktorý je niekde neustale tak to ide do uzadia, ale stále ten čo mikruje blokuje jednotlive streli velkymi jednotkami uhyba sa a vie ako na to porazi 2x vecsiu armadu.
            sc je vo svojom žánry excelentna a nič lepšie na poli strategie neexistuje. Ale uvedomujem si ze extar vela ludi to hrať nikdy nebude, kedže tam treba rozmyšlať a vie to byť pekelne vyčerpávajuce. V starcrafte je hlavny skill vediet ujst s jednotkou ktora ma 5/400hp a robiť to naraz s 10timi= pekelne rychlo klikať. V supcome je hlavný skill vediet sa rýchlo a efektívne rozhodnuť a znášať tlak v čase absolutnej deštrukcie, kedy sa všetko rúti a padá a nejak z toho vyklučkovať aby sa to superovi rutilo viac.
            Niekto hrá hry pre trening prstov, niekto pre to že to pekne vypadá, další pre pohotové reflexy iný to ma ako intelektuálnu výzvu a najviach ich hra pre relax. V tom supcom nebude nikdy excelovať, lebo po pol hodine s dorbým superom som unaveny jak drevorubač
            • TheSilverBoy: nejde mi na teba reagovat preto reagujem na seba.

              Tu asi došlo k omylu, kedže S-upremme C-omander ma tiež skratku sc ako StarCraft. Takže som asi niekde nenapisal supcom.

              Ako starcraft je dobrá hra, Fakt rád som ju hrával, najme 1, na tom som bol kedysi nonstop. Pribeh to ma vskutku luxusny v tom je blizzard skvelí. Ale nieje to moc strategia. Je to ovela viac takticka zaležitost a rozhodujácim prvkom od istej urovne je schopnost ujst s jednotkami pri minimalnom živote.
              V ekonomike v starcrafte nieje moc čo vymysliet. je tam len zabrať čo najviac mineralov a snaziť si ich udržať v supreme je nekonečne zdrojov a prijem možeš 10spôsobmi vylepšiť(skutočn 10) a navyše všetko znicene ztaziš o hodnote 90% vyrobnej ceny. Tam ta ekonomika ma ovela viac miesta. obsadzovanie mapy je tiez výraznejsie preve pre to že zdroje su nekonečne v starcrafte po vytazení mineralov to miesto uz nemá cenu tak sa hra presuva k utoku a to sme zase pri taktike
            • TheSilverBoy
              pěkně napsáno jen u toho starcraftu jednou říkáš že to strategie podle tebe není a potom že zase je těď nepřekonatelná........ cituji:"Prevzane na hry strategia je obsadzovanie dôležitých bodov a najme tvorba ekonomiky a scouting supera." až na obsazování budov vše ve starcraftu je. Uznávám že jsou mnohem komplexnější strategie, ale sc2 má těď díky multiplayeru největší znovuhratelnost+příběh je na strategii zcela excelntní
          • Když už si hrajeme se slovy, tak především to, co se běžně označuje jako Real Time Strategy, vůbec nejsou strategie. Jsou to taktické hry. Takže celá ta diskuze nad tím, co je a není RTS, je vlastně irelevantní, protože se zakládá na pochybné premise.
            • A kdybys použil mozek, tak bys zjistil, že to je přesně to, co jsem napsal. A taky jsem napsal, že je to fakticky chybné. To, že někdo (nezávisle na počtu) něco nějak označuje z toho v žádném případě nedělá pravdu.
            • já myslim, že je jasný, jaký žánr pod pojmem RTS většina lidí vnímá.
              Star Craft II
              Wargame
              Men of War (Allied Assault)
              Company of Heroes
              Chrakov 1943
              Warhammer 40k
              Theatre of War
              to je, co si vybavím z posledních let a nejsou to špatné hry.
      • Tak o tom pochybuji, pro mě je poslední slušné C&C právě Generlas s ZH, dál už to za moc nestálo. Podobně jako starcraft je to jen přiživování na úspěšném značce s minimálním posunem, což se bohužel stalo s mnoha titluly, které šly v poslední době s každým přídavkem do kytek. Lepší grafika a osekané herní mechanismy a dej nám hráči 1500,-. Už dlouho jsem nehrál novou hru co by za to stála, stále se vracím zpět 5-15 let ke hrám, které sice nemají dokonalou grafiku, že vidím každou pihu na tváři vojáka, ale narozdíl od nových her se dají hrát a představují výzvu. A herní doba není jedno odpoledne s nulovou znovuhratelností.

        Warhammer 40k i SC si zmíknu zaslouží. Napadá mě třeba ještě Sins of Solar Empire, Earth 2***, Knights of Honor (2004), SW Empire at war, Spellforce

        Pak je otázka co ještě považujete za RTS a co už ne. Každý na to má trochu jiný názor. Třeba Settlers nebo Anno jsou na hraně RTS a budovatelských simulací, i zmiňovaný World in Conflict je někde označovány spíš jako RTT spolu s hrami jako Blitzkrieg, Codename Panzers či Theatre of War nebo serie UFO.

        Total War je kombinací tahové strategie a RTT.
  • Deever
    Ani jsem netušil, že už je to tak starý. Tibériová série mě nikdy nebavila, zábavnější mi přišly Red Alerty (jen 2 a 3, jedničku už jsem nestihnul) a právě Generals. Nejsem zrovna multiplayerovej hráč, takže pro mě spíš byly challenges v Zero Hour - a na nejtězší obtížnost to bylo fakt maso, i když čestně přiznávám že jen do doby, než jsem vychytal kde jsou rozmístěné základny a v jakých časových intervalech chodí vlny útoku. Ale každý rok se k tomu vrátím a osvěžím si paměť.

    Je pravda, že tenhle žánr realtime strategií se zábavným patosem a spoustou dialogů se strašnými přízvuky už trochu zmizel - poslední byl právě asi třetí Red Alert. Nebo ne?
    • Kdyby jsi stihnul i první Red Alert, tak by tě asi trojka v mnoha věce iritovala. Já mám rád změny, ale tahle série šla až ke dnu...

      Westwood ať odpočívá v pokoji - od doby co nemají tuto sérii v rukou je to úplně jinde (i když přiznávám že Generals se povedlo).
      • Deever
        Nesouhlas, trojka byla "modernější" a měla neduhy, ale jinak zábavnost zůstala. Při srovnávání her v jednotlivých sériích je potřeba jistá shovívavost - přeci jen už to není jak tenkrát. A nikdy nebude.
        • Moderní ANO, zábavnější v úhlu sp určitě v mp NE. Schovívavost ANO, ale nebudu schovívavý, pokud jde o zničení dobrého konceptu. RA2, GENERALS výbornej koncept u generals snad ještě víc pokud šlo o možnost získávat zdroje i po tom, kdy sklady došly, černý trh, hacker centrum a drop zone.

          A koncept základna, zdroje, obrana a útok. A šlo dělat výbornou obranu, která byla dost silná a šla hůře ničit, pokud byly vyplé super zbraně. V tomhle ohledu byl dobrej RA a GENERALS lepší, kvůli zaměření na moderní a reálnější bojiště. Př: Střely SCUD ničily gattlingy, stejně letadla i pěchotu, bunkry s pěchotou z bazukama tanky. Letectvo krylo základnu ničilo tanky i dalekonosné zbraně.

          RA3 měl obranu k ničemu, když měl protivník moderní hovadinky teleportovací bombu, nálet kamikaze, atd... Pokud jde o hráče, co jen útočí ty jsou v klidu, ale kdo se pokusí dělat obranu tvrdě narazí.

          Stějně fungují i jine RTS s výrobou jednotek SC, RA, kvůli schématu surovin, ale generals a AoE NE. U AoE byl obchod, jidlo nikdy nedošlo a dřeva taky dost k prodeji. A GENERALS měl viz. někde výše vypsané další možnosti. Díky tomu po vyčerpání zdrojů, byl boj pořád tvrdší a nestagnoval. Já měl ve vrcholnej fázy tolik peněz, že moje armáda byla obrovská, a ztráty šlo nahrazovat. Generals pokud jde jen o kocept tak byl pokrokovej a fungoval. A ostatní aspekty, bugy AI pády FPS, atd. je o něčem trochu jiném a zde je schovívavost na místě.

          Preferuji, aby každý mohl hrát jakoukoli hru svým tempem a svým stylem, aby nebyl moc znevýhodněn a aby i tací klidnější, kteří nepreferují myšo-klávesnicovej maraton mohly hrát bez radikálnějšího hendicapu proti ostatním. Ale nutit, každého, že pokud nebude hrát přesně tak a tak, tak nevyhraje, pokud je víc cest jak vyhrát je o ničem.
          Můj pohled, jo a abych nezapoměl *1* pokud jde o moderní pokrok, který obsahuje ničení toho, co funguvalo a funguje tak v tom případě "děkuji, ale nechci". *5*
          • Líp bych to nenapsal
        • Souhlasím. Já hral všechny C&C (ty starší až když vyšlo the first decade), a bavily mě všechny. Kromě C&C 4, to byla blbost na ntou.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit