Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • A kde se budou recyklovat ty hromady vyšeptalých baterek?
    • tak davno pote co baterie jsou v aute nepouzitelne jeste dlouho dobu muzou slouzit v domacich stanicich kde nejsou takove naroky na kapacitu/hmotnost a a z pak doslouzi i tam daji se docela dobre recyklovat *3*
  • Češi jsou prasata, dokud je Němci nenaženou do klecí tak tu budou český vesnice furt smrdět a auta jezdit v žalostném stavu. To je fakt!!! Kotlíkový dotace....hahaha
  • s jejími investicemi do cyklostezek. Všichni budeme jezdit na kole, ubude aut, vážných nehod, smogu a kardiovaskulárních chorob a celkově se zlepší fyzická kondice obyvatelstva. Jediné z čeho mám obavy, že režim zavede povinné ručení a STK na kola.
    • tak určitě to bude skvělé; a ta zaměstnanost černých přivandrovalců z Afriky, až jich místo každého dodávkového auta bude padesát šlapat do pedálů u nákladní rikši. Jenom nevím, jak budou dělat ty šlapací kamióny??? A čím budeme pedálisty krmit, aby jim "od výfuku" neunikal metan, který jak známo poškozuje ozonovou vrstvu??? *1* *1* *1*
  • že v dětství jsme měli šlapací autíčka. Ta byla stoprocentně ekologická. Jezdili jsme na tatranky a nugátovou čokoládu.
  • Domnívám se, že i když spotřeba elektřiny stoupá, úměrně tomu stoupá i její ekologická výroba. Zpochybňovat ekologičnost elektromobilu proto není na místě. Neekologická je také výroba benzínu a zpracování ropy na naftu a další, kde nelze zavést ekologické zpracování ropy. Proto elektromobily vždy budou v ekologickém provozu vždy mnohem šetrnější k životnímu prostředí, než benziňáky a diesláky.
    • Dá se nalézt analýza využití energie z primárního zdroje (fosilného paliva). V té tedy zatím elektromobily docela prohrávají, protože konverze paliva na elektřinu a pak v elektromotorech není zdaleka tak účinná, jako využití energie v současných dobře propracovaných spalovacích motorech a turbínách.
    • Výzkum ukázal, že zelený Prius je energeticky náročnější než terénní Hummer

      https://www.nazeleno.cz/technologie-1/hybridy-a-elektromobily-1/je-prius-ekologicky-ne-vic-nez-terenni-hummer.aspx
  • To je ale novinka! Elektromobily jsou zkaza motoristu i prirody!
  • V některých zemích přemýšlejí více a vidí dále.
    9.3.2016 Jistý Joe Nguyen, šéf singapurské IT společnosti, zatoužil po sedanu od amerického výrobce elektromobilů Tesla. Vybral si jeden ojetý Model S v Hongkongu a přivezl si jej domů. Ale protože se Tesly v Singapuru oficiálně neprodávají, auto muselo kvůli přihlášení podstoupit několikaměsíční homologační proces. Tato procedura přitom zahrnovala také emisní testy.

    Singapur totiž elektromobily nepovažuje za bezemisní vozy, ale počítá jejich emise - byť "nepřímé", neboť nevznikají přímo za jízdy - na základě spotřeby elektřiny a emisí vzniklých při její výrobě. Tamní úřady prostě berou v úvahu skutečnost, že elektřina potřebná pro provoz elektromobilů musí někde vznikat.

    Koupená Tesla tedy podstoupila test, po kterém jí vyšla spotřeba 444 watthodin na kilometr, což prý po přepočtu odpovídá emisím na úrovni 222 gramům CO2 na kilometr. Tato hodnota pak dělá z Modelu S neekologické vozidlo, proto singapurský dopravní úřad (LTA) vyměřil majiteli pokutu ve výši 15 tisíc singapurských dolarů (v přepočtu asi 268 tisíc Kč).
    Zdroj: https://www.denik.cz/auto/majitel-tesly-dostal-v-singapuru-obri-pokutu-elektromobil-je-pry-neekologicky-20160309.html
    • *1* *1* *1* *1*
  • Je to podobná "propaganda" jako byla u úsporek. Poukazovalo se na účinnost klasických žárovek a aby se ta nízká účinnost zdůraznila, zavedl se pojem: "odpadní teplo" a málokdo přemýšlel nad tím, že nejvíce se svítí v podzimních, zimních a jarních měsících a mluvit v obytné místnosti o jakémsi "odpadním teple" je dost nesmysl.
    A hlavně nikdo neřešil celou ekologickou stopu.
    Alespoň já nikde nečetl srovnání výroby a likvidace klasických žárovek s výrobou a likvidací "úsporných zářivek". Při takovém srovnání by už mohlo všechno vypadat úplně jinak a to se přeci nechtělo *1*
  • Tak to je snad jasné přece si někdo nemyslí že ta elektřina žádné emise nemá... Ale je tu obrovská výhoda místo ve městě kde se pohybují miliony lidí čmodí komín mimo obydlenou zónu klidně i v té uhelné elektrárně jenže ta má pod přísným dohledem udržované odfiltrování a komíny pod neustálým monitoringem narozdíl od vylágrovaných vykuchaných DPF filtrů či cinknutých motorech které emise splNují jen při kontrole a v normálním provozu normu překročí klidně 100x v porovnání s tím ikdyby elektromobili nebíjela pouze uhelná elekřina (a ne také ta z čistého jádra) porát budou mít daleko menší REÁLNÉ emise...Na eletromobilech se mi líbí jedna věc šejkové za pár let zase budou jezdit mezi rujnama měst v poušti na velbloudech *1* *1* *1*
    já už se těším na svůj elektromobil dám si na něj svou značku na přání: BYE PETROL
    • Souhlasím s vámi.

      A k těm "odborníkům", kteří zmiňují emise při výrobě elektřiny, kterou jsou nabíjeny baterie elektromobilů, jen jedna připomínka: myslíte, že benzín či nafta se ekologicky trhají ze stromů nebo se vytvářejí přímo v náfrži auta prostě z ničeho. Chcete-li tedy porovnávat porovnatelné, a započítávat do emisí elektromobilu i emise z elektrárny, tak doporučuji do emisnní stopy zanechané automobilem s klasickým pohonem prostřednictvím spalovacího motoru zahrnout i emise vzniklé při výrobě a přepravě PHM (a nezapomeňte do výpočtu, prosím, také zahrnout emise vzniklé při výrobě elektřiny, která je užita v procesu výroby PHM, a že ta energetická náročnost rafinerií nebude zase až tak nízká)... ;)


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit