Bloodlines 2 versus Vampire: The Masquerade aneb Jak ve mně jeden trailer vyvolal silné obavy
-
Už strašně dlouho jsem se nesetkala s tak fundovaným článkem, krásná práce!
Tím, že jsem doslova vyrůstala na původním "papírovém" RPG, byly pro mě PC hry hořkosladkou zkušeností - nebylo to zlé, ale mohlo to být lepší. Přesto se k nim docela ráda vracím (protože lidí, se kterými by se dalo hrát naživo nějak ubylo, bohužel).
Sama jsem zažila pouze pravidla před Gehennou, pátá edice už mě minula, ale podle popisu to vypadá víc než pravděpodobné, že nové Bloodlines už pojedou podle nich.
Nepopírám, že "prokletí", které tuhle sérii pronásleduje, je téměř hmatatelné - nakonec se k tomu vztahují i osudy neuskutečněné shapeshifterské série dle WhiteWolfích pravidel, o Mage: the Ascension nemluvě.. tak snad na B2 dojde a bude to alespoň na úrovni původních dvou PC her.
Ještě jednou: skvělý článek! -
Jako velký fanoušek her Redemption a Bloodlines se na Bloodlines 2 velmi těším, doufám že se paradoxu zadaří.
Se stolní verzí hry nemám vůbec žádné zkušenosti, hrál jsem jen tyto dvě pc hry. V Redemption se také hraje za staršího upíra, respektive v první půlce hry za čerstvě proměnného upíra v éře Přemyslovců a pak je časový skok asi cca 800 let do současnosti, nevím jak moc se ta PC hra drží pravidel stolní hry, ale funguje to v ní dobře, nejvíce mě tam bavilo kdy se jako upír probuďíte po několika staletích v torporu do úplně nového a neznámého světa.
To že starší upíři musí zabíjet lidi, aby získali maximální sílu a plně uhasili žízeň, může být zajímavá morální volba, něco podobného bylo ve Vampyrovi, pokud tam nikoho nezabiješ jsi slabý, ale zase si postava zachová lidskost.
V baldurs gate 3 se sice snažili o co nejpřesnější převedení pravidel na PC, ale také se jim to 100% nepodařilo, museli udělat několik kompromisů z důvodů PC hratelnosti.
-
-
Ano, Redemption je boží. Myslím ale právě že tady bude chybět ta první polovina. Když se člověk probudí po x set letech neměl by nic znát. S tím mě doopravdy zajímá jak se tvůrci popasují. Nemluvě o tom že pokud bude hra v současnosti dostáváme se do toho že hlavní hrdina musel pocházet někdy z absolutních počátků Ameriky. Což s sebou přináší další hromadu obtíží v tom jak příběh správně odvyprávět.
S lidskostí je to právě ve VtM přesně naopak. Čím mladší upír tím lidštější a čím nakrměnější upír tím menší šance že propadne běsu. Díky tomu že starší potřebují víc krve a zabíjet aby si zachovali lidskost je to trochu jiné. Hlavně už jí vlastně ani nemají z nějaké části. Třeba je pro ně těžší vyvolat Blush of Life který upírům umožní na chvíli být jako člověk, požít jídlo a pití nebo třeba mít i sex.
Jinak určitě je třeba dělat kompromis pro hratelnost. To ani nevadí. Bloodlines i Redemption byli s kompromisy ale zachovali si tvář VtM. Tady tvůrci tvrdí že pro upíra je denní chléb prohnat někomu ruku hlavou (doslova v rozhovoru) což jde uplně mimo myšlenku politických pletek, schovávání se a dalších věcí které jsou pro VtM zásadní.
-
-
Jo souhlasím s tím že z traileru ta hra vypadá jako čistokrevná akční rubačka, ale o tom předchozí hry vůbec nebyli, pořád tak nějak doufám že v tarileru neukázali vše. Další věc co mě zaráží je dost krátká doba vývoje, od té doby co to sebrali původnímu studiu a dali to Chinese room uběhlo asi 1.5 roku, to je na vývoj hry dost málo, zvláště, když říkali že z hry od Hardsuit labs použili jen pár věcí, ale jinak to úplně překonali. Pořád doufám že paradox příjemně překvapí.
-
-
-
Zajímavá úvaha. Od Bloodlines 2 nemám příliš veliká očekávání, podle mě žádné jiné studio než Troika Games nedokáže vystihnout ducha původního Masquerade.
Možná leda tak Obsidian Entertainment by byli vhodnou volbou jelikož to jsou v podstatě pohrobci Black Isles Studios stojícími za hrami Fallout 2, Planescape Torment a Icewind Dale. Navíc jejich Fallout New Vegas působí jako zjevení mezi jinak nudnými díly od Bethesdy.
Byl bych daleko radši kdyby mohli vyvíjet hru oni. No, uvidíme alespoň jak se jim poštěstí s jejich novou hrou Avowed, The Chinese Room umí dělat nezávislé tituly, s Bloodlines 2 si podle mě ukousli příliš veliké sousto.
-
-
Souhlas. Škoda je že jsme vlastně Bloodlines od Troiky mít mohli. Nebýt podivných věcí kolem vývoje a vyhazování. Celkově to jak Paradox nechá hry ze světa WoD vyvíjet menší studia se už kolikrát nevyplatilo. Earthblood nebo Swansong to jasně dokázali. Mimochodem ve druhé zmíněné se taky hraje za starší upíry a bylo vidět že se zdrojovým materiálem se musí pracovat velice opatrně. Co si budeme VtM je strašně náchylné aby sklouzávalo k edgy patosu který nikdo úplně nechce. O věcech jako je Bloodhunt už pak raději nemluvit.
-