Český Scharz vznikl spojením Hry o trůny a Agricoly. Má velký potenciál, ale také velký problém
-
Díky Patrikovi za Preview, vážím si investovaného času. A omlouvám se, že starší pravidla mohly být flustrující.
Jen bych doplnil dvě věci:
1) Při pohybu nezáleží na rychlosti. Každá kostička má velmi zjednodušeně řečno kapacitu se pohnout o jedno pole a ve chvíli, kdy se pohne, její kapacita se vyčerpá. To nijak neblokuje ostatní jednotky na pole vstoupit také (pokud mají kapacitu). V jedno herním kole je ještě podfáze ústup (která zvýhodňuje obránce), ale tam není možné využít kapacitu pohybu, pokud je výchozí pole zamčeno (je na něm cizí jednotka). Zjednodušeně, ale stručně řečeno. Druhý extrém: čekání na tah ostatních hráčů je takovým evergreenem. V praxi ve fázi pohyb má člověk co má (jednotky). Pokud má méně, nechce útočit. A pokud má více, naopak nechce čekat, protože příští kolo už to může být jinak. A jak jsem řekl, obránce je částečně zvýhodněn v pohybu, takže okno příležitosti (navíc vzhledem dalším povinnostem vojáků a jejich krmení) je poměrně malé.
2) Názornější pravidla budou vydány v den startu kampaně 14.3.2023 jako PDF.
Každopádně budu se těšit na každého, kdo se přijde podívat na stránku kampaně při jejím startu.
Jakub Kunčík