Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zrušit výrobu a vrhnout se na civilní, která tam kdysi byla. Dobré e levné ultralighty, větroně, malé dopraváky (třeba i firemní, či aerotaxi) prostě konkurovat kvalitou a cenou. Stejně jako kdysi waltrovka byla dobrá motorárna a ten boom motorů do ultralightů a padáků jim přebrali jiní.
  • Ty co jim zbyly ve skladu, prodali za pár šupek.
    • už ale budou mít pohon na gumu, nebudou je mušet ve vzduchu tlačit!!!
  • Bitevník? Má vůbec nějaké pancéřování?
    Americký A - 10 nebo ruský Su - 25, to jsou bitevníky vhodné k napadání pozemních cílů.
    Je to jiná liga, a také ovšem za jiné peníze.
    Článek z časopisu Zbraně a Náboje č. 7., citace: "...velký důraz kladli konstruktéři obou letounů na ochranu pilota. V A-10 obklopuje kabinu titanová vana vážící 770 kg, která se na celkové váze konstrukce podílí šesti procenty.
    Její až 38 mm silné stěny jsou schopny zadržet střely do ráže 23 mm a během nasazení odolaly i zásahům projektilů ráže 30 mm.
    V případě jejich proniknutí je pilotní prostor chráněn ještě kevlarovými textilními panely, které obklopují i zásobník rotačního kanónu.
    Su-25 používá obdobné řešení s pancéřováním o tloušťce až 24 mm a protistřepinovými závěsy v citlivých částech trupu.
    Čelní pancéřové vrstvené sklo Su-25 má tloušťku 55 mm a odolá zásahu projektilu ráže 23 mm, v A-10 pilota chrání 52 mm sklo schopné spolehlivě zadržet střely do ráže 12,7 mm...V L-159 se může pilot tak jedině modlit, aby ho netrefila zbloudilá kulka z kalašnikova...takže mihnout se nad cílem, vysypat to a rychle pryč.
    • To je samozřejmě pravda, ale Thunderbolt II nebo Sučko 25 je uplně jiná kategorie letounů , to jsou "létající tanky"... Srovnatelné LEHKÉ bitevníky, jak např. Hawk 200, ani turbovrtulové Super Tucano, Beechcraft Volverine a podobně na tom nejsou s balistickou ochranou o nic lépe než L-159...
  • Rozhodně to byla dobrá volba,ale to se nemělo dát do USA,protože to nebyl plán na pomoc,ale,když to nešlo bombardovat tak se to alespoň likvidovalo.Stejně jako Tatra.Jsem rád,že tam bude Trump.Již mě ty velkohubý žvanilové Obama a šapito nezajímají.
  • " ‚Neexistují silní soupeři, pouze my můžeme být slabými," tento výrok vyslovil světový politik,který zachránil svět před zničením.
  • L-159 (a jeho cvičné verze L-159B nebo L-159T-1) bylo vynikající letadlo - bohužel před 15 lety... kdyby se tehdy Boeing jako majoritní vlastník Aera snažil o něco jiného, než zlikvidovat konkurenci, mohlo létat u řady uživatelů namísto BAe Hawků, Aermacchi MB-339, CASA C101... jenomže na novou generaci lehkých bitevních a cvičných letadel, jako je M-346, korejský T-50 Golden Eagle nebo ruský Jak-130 už se svou zastaralou aerodynamickou koncepcí (převzatou z Albatrosu, vyvíjeného na přelomu 60. - 70. let!) už bohužel nestačí... tuto šanci český letecký průmysl prokoučoval, jistě také díky nedostatečné podpoře ze strany české vlády a díky hloupému žvanění tehdejšího ministra Tvrdíka... *13*
  • od Havloidního psa *7*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit