Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ten pomatený Novičok by chtěl zase poroučet přírodě a předělávat toky řek. Ten "symbol" je z toho chlastu už úplně pomatený a degenerovaný.

  • Prezident Miloš Zeman se ve věci kanálu D-O-L angažuje v duchu platných zákonů.

    První přípravné práce na stavbě kanálu probíhaly již ve čtrnáctém století, kdy bylo započato splavnění Vltavy z Českých Budějovic. Dále se vyvíjela historie, jak je uvedeno níže. Znalci si jistě připomenou zlatá šedesátá léta, která přinesla i oživení plánů a tehdejší Československá televize natočila velkolepou show ( tedy samozřejmě estrádu ) korunovanou volbou Miss Kanál. Ale zpátky k historickému vývoji a schválení dodnes platných zákonů:  

    Již v roce 1653 moravský zemský sněm za podpory říšsko-německého císaře a českého krále Ferdinanda III. zvolil zvláštní komisi pro usplavnění řeky Moravy a její propojení s řekou Odrou.


    Dalším kdo se propojením řek Dunaje a Odry
    zabýval byl Lothar Vogemont, nizozemský duchovní. Ten sepsal v roce
    1700 traktát „Pojednání o užitečnosti, možnosti a způsobu spojení Dunaje s Odrou, Vislou a Labem plavebním kanálem“, což je první návrh na propojení všech tří povodí (Dunaje, Odry a Labe).

    V roce 1719 vypracoval plukovník Norbert Wenzel von Linck z pevnosti Uherské Hradiště projekt na úpravu řeky Moravy pro plavbu, do mapy však zároveň zanesl i průplav k Odře odbočující z Bečvy u Hustopečí.

    V roce 1722 byla podle návrhu vybudována plavební komora u Rohatce, první stavba tohoto druhu v českých zemích. Od té doby na řece Moravě i Odře
    probíhala plavba menších lodí o nosnosti 10 tun.

    V roce 1873 vypracovali prof. Oelwein a ing. Pontzen pro anglo-rakouskou
    banku projekt průplavu Dunaj-Odra, který počítal s nosností člunů 240
    tun. Průplav byl schválen v roce 1873 oběma
    komorami vídeňského parlamentu. Ve stejném roce získala banka koncesi na
    vybudování průplavu. Hospodářská krize v témže roce realizaci projektu odsunula.

    Roku 1893 zřídilo vídeňské ministerstvo obchodu oddělení pro studium a
    stavbu průplavů, které vypracovalo projekt dunajsko-oderského průplavu a
    navrhlo i jeho napojení na střední Labe, jakož i připojení Visly a
    Dněstru. Tyto práce vyústily na počátku 20.století do politického úsilí,
    o prosazení tzv. vodocestného zákona.
    Dne 16. března 1900 vznesla Obchodní a živnostenská komora v Praze
    požadavek, aby byl vybudován průplav Dunaj-Odra-Labe. 11.června 1901 byl podepsán Vodocestný zákon, ve kterém byla zakotvena i
    výstavba průplavu Dunaj-Odra-Labe.

  • vanhorne

    Ten ubozak ve sve pomatenosti si urcite mysli, ze dozije aby si na brehu toho jeho kanalu delal babovcicky z pisku, tam nekde kolem Hodonina. Doufam, ze uz ted ma v palici plany na dalsi kanal, ktery vybuduje aby do toho prvniho brouzdaliste privadel vodu. Co na ty jeho megalomanske kanalove napady rikaji lekari, jeste nenasli dost odvahy k tomu aby ho zbavili svepravnosti? Vzdyt on uz davno si prestal uvedomovat co to znamena vystupovat, jednat a chovat se jako president statu a ne jako pacholek od volu mezi svymi voly.

    • Taky by mě tedy  zajímalo kde by chtěl do toho kanálu shánět vodu když je čím dál větší sucho a možná tu za pár let budeme mít poušť ...jeden z dalších prodělečných nesmyslů stejně jako dostavba Temelína v době kdy je jasné že se to ekonomicky nemůže  vyplatit a nikdo neví co s jaderným odpadem ….
      • Tak si to přeštěte například zde od člena evropské hospodářské komise: https://www.casopisstavebnictvi.cz/vodni-koridor-dunaj-odra-labe-a-zajisteni-vodohospodarske-bilance_N1023


        • No pěkný článek , ale pořád tam nevidím kde chtějí vzít tu vodu na poušti, spíš by se měli starat co tady za chvíli budeme pít jestli budou ta sucha pokračovat , jsme na "střeše" evropy  od nikud k nám nic nepřitéká a to málo co naprší se pomalu už nemá ani kde vsáknout protože se ve velkém všechno kolem jen  betonuje a asfaltuje ...nedávno jsem viděl dokument z austrálie a tam farmář říkal že jim už 8let nepršelo a přitom před 20ti lety se tam všechno zelenalo jako tady , tak jestli nás něco takového čeká taky , co potom s " takým kanálom " ???

          • Jak můžete shledat článek pěkným, když jste ho zjevně nečetl? Ano, je dlouhý, ale rozebíráme složitý problém.

            Rovněž vaše tvrzení, že "pomalu už nemá ani kde vsáknout protože se ve velkém všechno kolem jen  betonuje a asfaltuje", není správné, protože již mnoho let stavitelé dešťovou vodu zachytávají. Dobře zpracovaný přehled je zde:http://www.jvprojektvh.cz/photo/sekce/file/2007-12-01_JVPVH.pdf, dále mohu ohledně problematiky s asfaltováním a betonováním doporučit:https://www.nase-voda.cz/myty-legislative-tykajici-se-odvodu-srazkovych-vod/.

            • No on papír snese všechno a pokud jak říkáte stavitelé dešťovou vodu zachytávají tak to jak se zdá evidentně nestačí, a vody zcela prokazatelně   každým rokem ubývá vidíme to v praxi  všude kolem sebe a ani na to nepotřebujeme žádné sáhodlouhé studie stačí jen chodit do přírody a koukat kolem sebe , trend je jasně patrný - vše postupně vysychá a v této době stavět nějaký megalomanský a ve výsledku jistě ještě tak jak je v tomto státě zvykem  několikrát předražený kanál mi tedy osobně připadá jako krajně nezodpovědné mrhání státními a potažmo penězi nás všech , pokud si ho ale přesto soudruh zeman přeje tak ať si ho klidně staví ale za svý ...a to by on asi jak počítám sám nechtěl "HÁZET PENÍZE DO KANÁLU".
      • vanhorne

        Stalin mel podobny magalomansky sen. Tri nejvetsi Sibirske reky, Ob, Jenisej a Lena chtel otocit proti smeru ktery jim urcila priroda, tak aby misto na Sever tekly k Jihu, nekde do Kazakhstanu a dalsim Stanum. Pro takove lidi to pravdepodobne znamena neco jako Egyptska pyramida, hrobka faraona. Nezalezi kolik to bude stat, jestli to vubec bude stat za to a jestli to k necemu bude.

        Faraon ten mel ovsem zlata a otroku dost, ten si to mohl dovolit. Zeman nema zlato, ale ma danove poplatniky a to mu staci. Z jaderneho odpadu mozna postavi vyhlidku s lyzarskym vlekem nekde na Vysocine.

        • K tématu článku - mezi "Zemanovce" lze zařadit hodně lidí, například:

          "Mezi přesvědčivé zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se
          řadil i podnikatel Tomáš Baťa. Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal
          vedení podniku Jan Antonín Baťa, jeho nevlastní bratr a blízký
          spolupracovník. Jan Antonín Baťa v letech 1934–1938, na základě státem
          vypsané zakázky podpory zaměstnanosti na Moravě, obnovil některé dříve
          vybudované vodní cesty a vybudoval dle projektů další nové vodní cesty.
          Firma Baťa zaplatila polovinu nákladů na stavbu malogabaritního „Baťova
          kanálu“ v trase Otrokovice–Rohatec, jež byla zřízena v letech 1934–1938.
          Druhou polovinu nákladů uhradilo ministerstvo sociální péče z titulu
          „produktivní péče o nezaměstnané“. Vodní cesta o celkové délce 51 km
          byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla
          zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této
          izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v
          trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a
          Hodoníně."

  • Zas další nesmysl a především narušení ekologické rovnováhy. Kolipak za bu b.bost Novičok dostal slíbeno, nebo je to příkaz z Kremlu?

    • Přesně!

      Jako obvykle jste trefil hřebík na hlavičku. Neochybně se jedná o příkaz z Kremlu, známého v ČR pod pseudonymem Brusel. Diskutovaná stavba je kvůli svému rozsahu zakotvena v přístupové smouvě ČR k EU, samozřejmě zcela jistě ruskými hackery ovlivněné.

      Z dobového tisku (před přijetím ČR do EU): "Evropská společenství s výstavbou průplavního spojení Dunaj - Odra - Labe počítají přinejmenším od roku 1993. Pokud bude schválena Smlouva o přistoupení k Evropské unii, stane se D-O-L součástí transevropských dopravních sítí a bude mít výrazně lepší přístup k financím Evropské unie." 

      Ministerstvo životního prostředí ČR zaujalo toto stanovisko: "Přístupová smlouva obsahuje návrh plánovaného rozšíření transevropských dopravních sítí s tím, že jejich stavba musí být uskutečněna v souladu s acquis communautaire, tj. být mimo jiné řádným způsobem posouzena z hlediska vlivů na životní prostředí a směrnicemi o ochraně přírodních stanovišť, volně žijících živočichů a planě rostoucích rostlin. Takže - pokud se ukáže, že D-O-L by porušil mezinárodní či tuzemskou legislativu - nemůže se stavět, ačkoli je v přístupové smlouvě."  Ministerstvo tedy předpokládá, že ačkoliv záměr vybudovat toto průplavní spojení schválily všechny podstatné instituce EU (Evropská rada, Evropský parlament a Evropská komise), nepodaří se vypracovat takový konkrétní stavební projekt průplavu D-O-L, který by vyhověl požadavkům EU na ochranu životního prostředí.

      Závěr: Často se zde v diskusích oháníte různými EU a USE, aniž byste měl o problematice alespoň matné povědomí.

    • Vzhledem k formulaci vašeho příspěvku tvrdím, že ekologická rovnováha neexistuje, nemůže tedy být narušena.

      Vy totiž ani netušíte, co je to ekologie.

      Existují slovní spojení "rovnováha v přírodě", "jednota a boj protikladů", případně "jin a jang". To jsou ale filosofické, ne přírodovědné záležitosti.

      Ale to při své tuposti nepochopíte.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit