Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tomasperny

    Ve finále si myslím, že to bude vždycky stejně tak, že když se student, respektive žadatel a účastník přijímacího řízení dobře připraví, tak tu šanci má. Zase bych to nedával zadarmo. A to myslím celkově. Jako největší blbost jsou podle mě školy bez přijímaček, které vezmou každého a pak následuje takové to síto. Prostě přijímačky matematika, čeština a cizí jazyk by měly být vždy – samozřejmě v různé úrovni obtížnosti.

  • mun.go

    Už za socialismu existovaly takzvané kombinované pětileté učební obory s maturitou. Žák absolvoval učební obor (a získal výuční list), dále pak pokračoval na střední (průmyslové) škole  - spolu s "normálními" středoškoláky. Studim bylo ukončeno (tehdy jednotnou) maturitou.

    Fabrika tak získala kvalitní maturanty, kteří znali její provoz - což je velké plus (sám mám tu čest).

    Je to dvoustupňová středoškolská obdoba dnešního vysoškolského studia (bakalář - magistr). 

    Samozřejmě bylo možné pokračovat dál na vysokou školu s tím, že student už měl praktický přehled v oboru - což se nedalo říct o studentech z gymnázií (ti zase z podstaty rozdílu mezi gymnázii a průmyslovkami lépe procházeli přes matematiku a fyziku).

  • dzixy
    Vážné téma, ale debata "mimo mísu". Kde je jistota, že testy, kterými by měli žáci základních škol projít a dokázat, že na maturitní obory mají, budou lepší, než nevydařené maturitní otázky, které tak komplikovaly život maturantům při písemkách?? Kde a kdo má jistotu, že žák, který je slabší na základce, protože je "sportovec a rošťák" nebude na střední, kterou si vybere jako silný zájem, nebude lepší, než na základce?? Je hodně příkladů, že tomu tak bylo. Škola může motivovat žáky k vědění, napomáhat formovat jejích zájmy, i prohlubovat je, ale soudnost rodiny, rodičů, kteří jediní znají schopnosti své ratolesti, se úplně pomíjí z debat i oblasti zodpovědnosti. Žák má právo se hlásit na kteroukoliv školu o kterou má zájem a pokud vyhoví požadavkům na odbornost, kterou chce na střední studovat, je předpoklad, že uspěje. Žák na základce, který není dobrý v matematice a exaktních předmětech může být na střední, kde tyto předměty nebudou nosné, výborný. Proto každý, kdo chce diskutovat o podmínkách žáků základních škol pro přijetí na střední školy a potom dál, by neměli vynechat rodiče a klíčové učitele, kteří míru schopnosti, ne jenom teoretické vědomosti, jsou nejlépe schopni posoudit více, než jakýkoliv test, a pomoct žákovi rozhodnout se jenom dobře.
  • Inkluzívní šílenství a propaganda znevažující učňovské školství a řemesla dál snižuje úroveň školství. Zavedení EET pro řemeslníky (OSVČ) odradí poslední učňovské adepty a postupně zlikviduje řemesla a zbylí řemeslníci odejdou do předčasného důchodu, nebo do výroby, anebo do šedé ekonomické zóny. Likvidátorů dobrých poměrů ve školství je už příliš, prostě se tito paraziti a škůdci přemnožili.
  • Když jsem dělal přijímačky na gymnasium (tehdy to ještě nebylo "gymnázium"), byly zkoušky z češtiny a literatury a z matematiky maximálně náročné. A kdo neuspěl, ten se mohl ucházet o přijetí na méně náročných studiích na průmyslovkách nebo na středních zemědělsko-technických školách s maturitou. Další pak šli do učení, ale téměř všichni nakonec realizovali své sny a potřeby. Maturita by měla být maximálně náročná, zejména matematika by měla v sobě obsahovat prvky matematiky vyučované na VŠ. Maturitní vysvědčení v současnosti ztratilo svoji společenskou váhu. Důvody jsou známé a do nekonečna omílané.
    • dzixy
      Z každého po vysoké škole nebude Einstein. Proč potom tak náročnou matiku? Je to choré.
      • Studoval jsem jen hnojárnu, ale celých pět let jsem děkoval Bohu za středoškolskou matematiku.

        A středoškolskou chemii a fysiku a biologii. Bez základů lze stavět jen vzdušné zámky, po kterých je poptávka jen omezená.

    • Souhlasím s malou výhradou. Z těch gymnasií udělali komunisti "jedenáctiletky" = osm let ZŠ + 3 roky SŠ. Vyšší průmyslové školy trvaly o rok déle (čtyřleté) a byly zaměřeny odborně, tzn. příslušné odborné předměty (strojírenské obory, chemie, fysika, ale mnohde i matematika) se podle zaměření "průmyslovky" vyučovaly do větší hloubky.   

  • Pane Bicane zkuste jít nejdřív do praxe, myslím tím zkuste učit,  a potom pište o něčem o čem víte víc než jenom to co znáte z doslechu. Žáci opravdu nemají žádnou motivaci se učit a vždy musí být jeden, který umí učit ale druhý se musí snažit se něco naučit jinak může mít učitel svatozář a stejně se to mine účinkem. Pochopitelně i naopak. Vůbec se nevylučuje, že žák, který úspěšně složí učňovské zkoušky si může bez problémů dodělat maturitu.
  • Stejně, jako každý neumí a ani nemůže být např.dobrým lékařem, vědcem atd..tak platí i stejný opak, že každý zas neumí a ani nemůže být váženým odborníkem v řemeslech a jiných specializacích., vyžadujících hlavně a především tzv.řemeslnou logiku, um i jiné schopnosti..Platilo to vždy., platí to i dnes..akorát to mnozí neumí a ani nechtějí pochopit a tzv. řemeslo atd..berou jako "životní prohru a společenské dno"..V zahraničí se na ty naše "maturity z něčeho"., stejně většinou ani moc tzv.nehraje..Tam je často problém i s uznáním většiny našich VŠ, hlavně těch "humanitních" atd..Navíc obecně platí, že..kdo má často tzv.maturitu delší, než 20let., bez dalšího rozvoje i průběžného rozšiřování v daném oboru., tak je praktická platnost a použitelnost takové "maturity"., už takřka k ničemu.,což samozřejmě platí i pro řemesla atd., vzhledem k rychlému vývoji technologií, materiálů, postupů a celkového vývoje obecně ve všem..

  • Maturita (zkouška dospělosti) je jistým milníkem v životní pouti. 

    A ne každý je schopen tohoto milníku dosáhnout, prostě na to nemá.

    Zcela jistě najde uplatnění v jiné oblasti života, než si vysnili jeho rodiče,

    když ho donutili jít studovat střední školu, maturitou zakončenou.

    • K tomu jen s dovolením dodám, že mít maturitu., ještě neznamená být vzdělaný, zralý, schopný a chytrý..

      • Zajisté - pán je chytrý jako rozhlasový přijímač...

    • Dobrý den pane Janáku, souhlasím a bylo by dobré, kdyby prostá logika pronikla konečně i na C.K. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. 

      Pokud chce někdo experimentovat, tak jsou k dispozici laboratorní myši a ne děti.

      (Omlouvám se všem ochráncům laboratorních myší) 

      • Jmenuju se XYZ. 

        Jsem žákem 5. třídy a chtěl bych vás seznámit s naší
        školou a taky vám vyprávět, co jsme se dnes učili. Naše
        škola je velmi moderní a pokroková, protože je inkluzivní.
        Inkluze je, když se všichni učí spolu v normální škole.
        Romové, bílý, cizinci a postižené děti, všichni spolu v jedné
        třídě. Neni tu žádná diskriminace. V naší třídě je
        nás celkem 12 žáků a kromě učitele tu s námi jsou ještě 3
        paní asistentky a jedna paní psycholožka. Teď vám všechny
        moje spolužáky představím. V první lavici u okna jsou dvě
        holky - Lucka a Rebeka. Ve druhé lavici sedí Milan Tancoš a
        Jozef Žigo. Jsou to Romové. Nebaví je moc sedět v lavici, tak
        většinou běhají po třídě, nebo si s paní asistentkou hrajou
        vzadu a zpívají romské písně. Dříve pořád s dalšími
        Romy čekali před školou a od ostatních si něco půjčovali,
        hlavně mobily a peníze. Mě jednou odtáhly do křoví a
        půjčili si moje peníze a bundu. Ale o tom nám paní ředitelka
        zakázala mluvit a dnes už nesmíme do školy nosit nic drahého.
        Jejich rodiče to prý mají těžké kvůli diskriminaci a rasizmu.
        Naše škola pro romské žáky každý rok koupí nové mobily a
        tablety a taky jim dává kapesné. Jinak jsou všichni hrozně
        nadaný a chytrý, hlavně na hudební a výtvarnou výchovu. Mají
        samé dobré známky. Ve třetí lavici sedí Štefan. Je
        mentálně postižený. Vedle něj sedí jeho speciální asistentka
        Renata, která mu se vším pomáhá a utírá mu nudle a sliny.
        Mluvit nedokáže, jen vydává různé zvuky, ale všichni víme, že
        je úžasně chytrý. Dostává totiž samé jedničky. Učitelky
        říkají, že je pro naši třídu velkým obohacením. V první
        lavici u dveří jsou Monika a David. Ve druhé lavici u dveří
        sedím já a vedle mě Mustafa. Jeho rodiče přišli z Afghánistánu.
        Ve třetí lavici je Alžběta. Je postižená s daunovým
        syndromem, ale je hrozně chytrá. Má nejlepší známky z celé
        naší třídy. Vedle ní sedí její asistentka Martina. Ve
        čtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu. Manu je tu nový.
        Přišel k nám před 2 měsíci a jeho rodiče jsou z Afriky.
        Pamatuju si na jeho první den u nás. S naší třídní jsme
        uspořádali uvítací párty. Všichni jsme se s ním museli
        obejmout a poděkovat mu, že se přistěhoval do naší země,
        protože naše země i naše škola patří všem. V poslední
        lavici sedí naše třídní psycholožka. Pomáhá nám a řeší
        různé problémy. Minulý týden Lucka z první lavice nechtěla dát
        napít Milanu Tancošovi, tak jí paní psycholožka musela
        vyšetřovat pro podezření z podvědomého rasizmu. Lucka se pak
        musela Milanovy omluvit. A co jsme se dnes učili ? První
        hodinu byl zeměpis. Paní učitelka nám vyprávěla o islámské
        kultuře. Na konci hodiny nás vyzkoušela z toho, co jsme si
        zapamatovali. Všichni dostali jedničku. Druhá hodina byla
        matematika. Učili jsme se malou násobilku. Až se naučíme malou,
        tak v 6, nebo 7. třídě začneme s velkou násobilkou, Už se moc
        těším. Také si mě pan učitel vyzkoušel u tabule. Zadal
        mi deset příkladů. Správně jsem spočítal tři. Dostal jsem
        dvojku. Po mě šel k tabuli Oláh. Pomáhala mu paní asistentka a
        dostal jedničku. Je fakt dobrej. Třetí hodinu jsme měli
        Občanskou výchovu. Přišli k nám studenti z Člověka v Tísni a
        měli jsme přednášku o lidských právech a diskriminaci lidí s
        odlišnou orientací. Na konci hodiny nám paní učitelka pustila
        pohádku. Bylo to o dvou gayích co se zamilovali a narodil se
        jim malí černoušek. Moc se mi pohádka líbila. Čtvrtá
        hodina byla Čeština. Učili jsme se romskou básničku. Na konci
        hodiny jsme jí společně recitovali a všichni dostali jedničku.
        Poslední hodinu byla hudební výchova. Učili jsme se zpívat
        romské písně. Nejlepší byli Milan Tancoš a Oláhovic.
        Dostali jedničku a pochvalu. Tak to je moje třída. Naše
        třídní říká, že inkluzivní škola je nejmodernější a
        nejlepší. 

        V normálních školách, kde jsou jen normální běloši, tam prej má hodně dětí taky čtyřky a pětky. 

        Ale v naší - inkluzivní - škole máme všichni jenom jedničky a dvojky. 

        Musíme jít příkladem.

        Diskriminace u nás prostě neexistuje. 

        Každý má právo na vzdělání - a na úspěch v životě! 

        • Reálný popis situace. Kdo nevěří, ať se jde podívat. 😛 Díky.

  • sitlof

    Aby se studenti i "studenti" (učni) více učili, no to samozřejmě. A kdo na to tzv. nemá, bude učněm, jako kdysi. Jak prosté !  Že by někdo po letech "objevil Ameriku" ?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit