Přejít na výpis diskuzí

Na nebe se vrátí stará sovětská letadla. Ale proč?

8.2.2017 20:20
Lukáš Strašík 84 příspěvků

Je ostuda, aby se v zemi, která má tolik časových pásem jako Rusko, létalo cizími letadly. Nejsou o nic lepší než naše! S touto teorií přišel ruský vicepremiér Dmitrij Rogozin, který hodlá znovu oprášit výrobu starých sovětských dálkových letounů. Celá legrace by měla přijít na 109,3 miliardy rublů...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Rusové umí udělat kvalitní věci. Vzpomeňte na TU 144.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144

    Tupolev Tu-144 byl první dopravní proudový nadzvukový letoun (SST), který se vyráběl v 70. letech 20. století v SSSR. Byl ve své době nejrychlejším dopravním letadlem na světě, jako první civilní letoun překonal rychlost zvuku a později i Mach 2. *5*
    Náklady na jeho provoz byly nicméně vysoké. Přiletěl se "ukázat" i do Prahy. V Rusku létal linky Moskva - Alma Ata a Moskva - Dálný východ.*4*
    Byl sice nerentabilní, ale byl první !!! *15*
  • Naprosto nechápu tenhle článek.Pokud se vám to nelíbí Ruskýma letadly nelítejte. Já snima problém nemám.
  • My Rusáci máme nejlepší letadla na světě. Nechápu, proč to od nás nikdo nekupuje.
    • nu pán shora s tím nemá problém a ty se simone po.....
  • Nejlepší letalo dopravní na světě není ani Americké, ani Evropské, ale ruské!!!
  • Náš Migg 21 je to nejlepší, co můžeme světu dát!
    • Tvé příspěvky mají informační hodnotu skoro jako ty od Bijce pitomečků... a jinak nikoli Migg, ale MiG, akronym konstrukční kanceláře Mikojan-Gurjevič. Krom toho jsi několik generací pozadu, to nejlepší, co může ruská vojenská letecká výroba dát světu je např. Suchoj T-50, v souboji se kterým by patrně i F-22 Raptor měl co dělat, o strojích kategorie F-18, Eurofighter, Rafale nebo Gripen nemluvě...
  • to jsou zase kecy. Rusové umí vyrábět stejně moderní, komfortní a spolehlivá i stejně ekonomická a ekologická letadla jako Západ - kupříkladu regionální Suchoj Superjet 100. Problémem spíš je, že ruské letecké společnosti nemají peníze, takže provozují olétané stroje a mají mizerně vyškolené piloty. A zrovna v případě velkokapacitních letounů se nejedná o žádnou re-inkarnaci "zastaralé sovětské techniky", to je čistá účelová lež: Ostatně je třeba si uvědomit, že např. nejrozšířenější dopravní letadlo na světě, Boeing B737, byl.o poprvé nasazeno na linkách v r.1967!!! Samozřejmě že od té doby prošlo tisíci upgrady, používá úplně jiné, o několik generací modernější motory, nesrovnatelnou avioniku atd., ale stále je to táž konstrukce. Jinak tvrzení v článku o jakési "méněcennosti" čtyřmotorové koncepce a neúspěšnosti Airbusu A-380 je opět absolutní žvást... Tiscali, jen tak dál, za "alternativnější fakta" v žurnalistice!
    • Jak se máš, ty ruskej fašoune?
      • Ale já nejsem ruskej fašoun, já jsem jen fašoun, takový všeobecný. Nijak zvlášť rusku nefandím, jen taky se holt lže zrovna o rusku... *1* Jinak bohužel třeba konstatovat, že třeba v Sýrii odvádí ruská armáda lepší práci než kontingent EU. Ještě budeme jednou rádi, když nás Putin zachrání před Araby a hordami muslimských černých nájezdníků z Afriky...
  • TU 104 samyj lučšij samaljot *2* *2* *1* *1*
    • Ve své době byl průlomový.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104
      Přílet jeho prototypu do Londýna 22. března 1956 při příležitosti státní návštěvy šokoval západní pozorovatele. V té době už byl De Havilland Comet kvůli konstrukčním závadám, které zapříčinily řadu katastrof v letech 1952-1954, stažen z provozu a tak se letoun Tu-104 stal pro období let 1956 až 1958 jediným na světě provozovaným typem proudového dopravního letounu v pravidelné přepravě osob.
      *5*
    • Chorošij - lučšij - samyj lučšij - sovětskij *1* *1* *2* *2*
      • to je on, teplej sajmon
    • Plně souhlasím.
  • Do ruských vraků může nastoupit jedině úplný zoufalec či sebevrah, ruská letadla padají stejně často jako letadla Nigérie či Etiopie..
    • tak to se poněkud mýlíte (rozdíl v poměru počet letů/fatální nehoda v Rusku a Africe je asi tak o dva řády); za druhé ta letadla "nepadají" proto, že by byla ruská (míněno ruské výroby - to ostatně často nejsou), ale protože jsou stará, špatně udržovaná a létá s nimi mizerně vyškolený personál. Mimochodem, i když máte pravdu v tom, že nejhorší situace v oblasti
      safety je v Africe, tak zrovna Etiopian Airlines jsou nejlepší tamní leteckou společností a mají mimořádně moderní letadlový park, používají např. Boeingy 787 Dreamliner nebo vůbec nejnovější verzi B-737 MAX8...
  • Je dost zavádějící napsat titulek "Na nebe se vrátí stará sovětská letadla", když ani Iljušin Il-114, ani Il 96 v éře Sovětského svazu ještě nelétala. Tato letadla v té době byla pouze vyvíjena, zalétávána a zařazena do služby byla až v průběhu 90. let.
  • Autor to sice hezky vykládá, ale to hlavní neřekl. A to slovo EMBARGO a SANKCE (které je dnes denně na talíři.U cizích letounů je možno kdykoli vinou embarga stopnout jejich údržbu (náhradní díly a t.d.) - ergo vyřadit z provozu. To se u domácího stát nemůže.
    • To domácí letadlo ovšem musíte mít a musí být funkční, že jo.
      • A ty ovšem rusové mají. Postačí se podívat na Syrii....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit