Přejít na výpis diskuzí
Na nebe se vrátí stará sovětská letadla. Ale proč?
8.2.2017 | Lukáš Strašík
85 příspěvků
-
Rusové umí udělat kvalitní věci. Vzpomeňte na TU 144.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144
Tupolev Tu-144 byl první dopravní proudový nadzvukový letoun (SST), který se vyráběl v 70. letech 20. století v SSSR. Byl ve své době nejrychlejším dopravním letadlem na světě, jako první civilní letoun překonal rychlost zvuku a později i Mach 2. *5*
Náklady na jeho provoz byly nicméně vysoké. Přiletěl se "ukázat" i do Prahy. V Rusku létal linky Moskva - Alma Ata a Moskva - Dálný východ.*4*
Byl sice nerentabilní, ale byl první !!! *15* -
Naprosto nechápu tenhle článek.Pokud se vám to nelíbí Ruskýma letadly nelítejte. Já snima problém nemám.
-
My Rusáci máme nejlepší letadla na světě. Nechápu, proč to od nás nikdo nekupuje.
-
-
Nechápu, fakt to nechápu....
-
nu pán shora s tím nemá problém a ty se simone po.....
-
-
Nejlepší letalo dopravní na světě není ani Americké, ani Evropské, ale ruské!!!
-
Náš Migg 21 je to nejlepší, co můžeme světu dát!
-
-
Tvé příspěvky mají informační hodnotu skoro jako ty od Bijce pitomečků... a jinak nikoli Migg, ale MiG, akronym konstrukční kanceláře Mikojan-Gurjevič. Krom toho jsi několik generací pozadu, to nejlepší, co může ruská vojenská letecká výroba dát světu je např. Suchoj T-50, v souboji se kterým by patrně i F-22 Raptor měl co dělat, o strojích kategorie F-18, Eurofighter, Rafale nebo Gripen nemluvě...
-
-
to jsou zase kecy. Rusové umí vyrábět stejně moderní, komfortní a spolehlivá i stejně ekonomická a ekologická letadla jako Západ - kupříkladu regionální Suchoj Superjet 100. Problémem spíš je, že ruské letecké společnosti nemají peníze, takže provozují olétané stroje a mají mizerně vyškolené piloty. A zrovna v případě velkokapacitních letounů se nejedná o žádnou re-inkarnaci "zastaralé sovětské techniky", to je čistá účelová lež: Ostatně je třeba si uvědomit, že např. nejrozšířenější dopravní letadlo na světě, Boeing B737, byl.o poprvé nasazeno na linkách v r.1967!!! Samozřejmě že od té doby prošlo tisíci upgrady, používá úplně jiné, o několik generací modernější motory, nesrovnatelnou avioniku atd., ale stále je to táž konstrukce. Jinak tvrzení v článku o jakési "méněcennosti" čtyřmotorové koncepce a neúspěšnosti Airbusu A-380 je opět absolutní žvást... Tiscali, jen tak dál, za "alternativnější fakta" v žurnalistice!
-
-
Jak se máš, ty ruskej fašoune?
-
-
Ale já nejsem ruskej fašoun, já jsem jen fašoun, takový všeobecný. Nijak zvlášť rusku nefandím, jen taky se holt lže zrovna o rusku... *1* Jinak bohužel třeba konstatovat, že třeba v Sýrii odvádí ruská armáda lepší práci než kontingent EU. Ještě budeme jednou rádi, když nás Putin zachrání před Araby a hordami muslimských černých nájezdníků z Afriky...
-
-
-
TU 104 samyj lučšij samaljot *2* *2* *1* *1*
-
-
Ve své době byl průlomový.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104
Přílet jeho prototypu do Londýna 22. března 1956 při příležitosti státní návštěvy šokoval západní pozorovatele. V té době už byl De Havilland Comet kvůli konstrukčním závadám, které zapříčinily řadu katastrof v letech 1952-1954, stažen z provozu a tak se letoun Tu-104 stal pro období let 1956 až 1958 jediným na světě provozovaným typem proudového dopravního letounu v pravidelné přepravě osob.
*5* -
Chorošij - lučšij - samyj lučšij - sovětskij *1* *1* *2* *2*
-
-
to je on, teplej sajmon
-
-
Plně souhlasím.
-
-
Do ruských vraků může nastoupit jedině úplný zoufalec či sebevrah, ruská letadla padají stejně často jako letadla Nigérie či Etiopie..
-
-
tak to se poněkud mýlíte (rozdíl v poměru počet letů/fatální nehoda v Rusku a Africe je asi tak o dva řády); za druhé ta letadla "nepadají" proto, že by byla ruská (míněno ruské výroby - to ostatně často nejsou), ale protože jsou stará, špatně udržovaná a létá s nimi mizerně vyškolený personál. Mimochodem, i když máte pravdu v tom, že nejhorší situace v oblasti
safety je v Africe, tak zrovna Etiopian Airlines jsou nejlepší tamní leteckou společností a mají mimořádně moderní letadlový park, používají např. Boeingy 787 Dreamliner nebo vůbec nejnovější verzi B-737 MAX8...
-
-
Je dost zavádějící napsat titulek "Na nebe se vrátí stará sovětská letadla", když ani Iljušin Il-114, ani Il 96 v éře Sovětského svazu ještě nelétala. Tato letadla v té době byla pouze vyvíjena, zalétávána a zařazena do služby byla až v průběhu 90. let.
-
Autor to sice hezky vykládá, ale to hlavní neřekl. A to slovo EMBARGO a SANKCE (které je dnes denně na talíři.U cizích letounů je možno kdykoli vinou embarga stopnout jejich údržbu (náhradní díly a t.d.) - ergo vyřadit z provozu. To se u domácího stát nemůže.
-
-
To domácí letadlo ovšem musíte mít a musí být funkční, že jo.
-
-
A ty ovšem rusové mají. Postačí se podívat na Syrii....
-
-