Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • https://www.idnes.cz/hokej/nhl/harvard-studium-hokej-petr-placek.A230316_143825_nhl_hrj?zdroj=vybava_recombee

    tak jsem to trefil přesně. Měl jsem včera meeting s Američanem tady u nás, je ze San Diega, ale žije tady už dýl. říkal jsem mu, kolik by stálo vzdělání mých dětí, že s tím budu seznamovat partnerku, tam u nich ve Státech, říkal jsem právě ten milion za rok. On se tak ušklíbl, že tomu nevěřil. Pač mně půjde právě o ten Harvard, Yale nebo Stanford na Západě, teď ještě - kolik těch dětí budeme mít, jestli na to budou mít a co na to partnerka a pak samo i ony.. 😂 pač to jsou plány mé, že jim nechám vybrat jen obor, který by chtěli dělat. Ale měl jsem dobrý odhad a tohle je zajímavý článek pro všechny rodiče (dnes už můžete studovat díky svobodě, kterou máme, kdekoliv na světě, jen se tam dostat), protože investice do vzdělání je tou nejlepší v životě, si pamatujte. Nejen pro vaše děti, ale i pro vás samotné. :)
    Amerika má jinak nejlepší propojení sportu a vzdělání na světě. Mají i reprezentační základnu,kde se připravují všechny týmy v hokeji. četl jsem o tom několik článků, naposledy s Milanem Hejdukem, který tam má taky někde syna. Tak by to mělo podle mě fungovat i u nás, protože se to zařídit vše, když stát pomůže. Protože sport je vrtkavá záležitost a ne každý se jím dokáže zajistit, popř. ten sport je na periferii zájmu a netočí se tam takové peníze. A i když je sportovec úspěšným v rámci své kariéry, tak ho to nezajistí. Takhle už se může v průběhu sportovní kariéry připravovat na tu, až se sportem skončí. U nás si to takhle musí zařídit ty nejchytřejší sportovci zatím sami - psal jsem o Mariovi a Marcelovi Ličkových, kteří takhle vystudovali techniku, fotbalista Huf v Pardubicích se mi taky líbil v rozhovorech, Daněk ve Spartě snad studuje aspoň dálkově tu Palackého, na kterou se dostal. Není to jednoduché, ale fotbalisté mají spoustu volného času zrovna, v hokeji je to podle mě ještě náročnější tím, že tam je více posilovny v té přípravě a hráč je tak vyřízený po treninku ještě více než ten fotbalista. Pak si ještě musí sednout ve dni k učení. Klobouk dolů před těmi, kteří to zvládají na obou frontách - sportovní i té studijní...

    • ,protože se to DA zařídit vše KDEKOLIV NA SVĚTĚ, když stát pomůže... mi tam vypadlo sry rááno..

  • https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/samostatne-tridy-pro-romske-deti-rekla-jana-zwyrtek-hamplova-rasismus-segregace_2303311501_elev

    tohle dám tady, pač jde o senátorku. V téhle podobě a argumentaci by se vytvořila jen speciální třída v rámci klasické základní školy. To se mohly zachovat ty speciální (dříve zvláštní) školy.
    Nyní se děje jen to, že jsme děti-romské, neromské, zkrátka, které dříve navštěvovaly onu speciální školu a hlavně měly posudky pedagogicko-psychologických poraden, že zkrátka nezvládnou osnovy běžné výuky, zatížili právě těmi osnovami běžné výuky, což je vhání do tenze, která produkuje pak tu šikanu, kyberšikanu, pač dítě cítí, že nestačí kolektivu. V kolektivu žáků klasických základek přitom klidně mohou být, po škole.. Proč tu asimilaci přenášet na půdu školy a oslabovat tak výuku žáky, kteří mají diagnostikováno ADD, ADHD, poruchu autistického spektra v nějaké formě a tím je dopředu jasné, že budou zpomalovat výuku a je samotné ty nároky běžných osnov budou stresovat. tohle nemohl politikům schválit žádný psycholog, psychiatr.
    Tahle násilná asimilace povede jen k tomu, že se zpomalí vývoj těch talentovanějších (naštěstí ne těch mensa typů, které mají ještě jiné, samostatné třídy - chválabohu, ti by povyskákali z oken, kdybyste je chtěli do téhle "promyšlené" strategie vzdělávacího plánu někdejší ministryně Valachové a některých evropských poslanců vtahovat.. protože už v takhle raném věku poznají blbost na dálku..), rozšíří se šikana na školách a ti, kteří by jinak bez problémů fungovali, se přizpůsobí okolnímu prostředí fungování tzv. malé soc.skupiny, tzn. buď si nenechají nic líbit a začnou útoky vracet, nebo se podrobí šikaně. Nic, co by prospělo výuce zkrátka.
    A pupkatým Romale z Romey je třeba vysvětlit, že nikdo není proti asimilaci, ale musí to mít řád. Ten řád a prostupnost (pokud dítě ze speciální v nějaké fázi svého vývoje, zrání prokazuje, že by zvládlo přechod na klasickou základní školu) zajišťovaly posudky kvalifikovaných psychologů z pedagogicko-psychologických poraden. Roky to takhle fungovalo za každého režimu, nyní se vymýšlejí kraviny, které už přinášejí růst šikany a kyberšikany na školách.

    • když jsem tady psal o těch romských bazách, kde by se romské děti měly scházet během pracovního týdne, tak to právě předpokládá, že se jim budou věnovat ty tzv. romské elity, což nevím, jestli jsou právě tihle pupkatí Romale v těchto romských iniciativách přisátí na dotace. Stát by měl tlačit na to, aby finanční prostředky romským iniciativám šly opravdu jen do rukou vzdělané romské elity, měly by tam být na ty dotace navázány nějaké dotační podmínky.
      A právě tyhle romské elity pak i v rámci těchto svých funkcí v romských iniciativách coby autority romské menšiny by měly působit na těch bazách i v oblasti vzdělání - ti, kteří absolvovali pedagogické fakulty přímo jako učitelé a zbylí jako asistenční soc. pracovníci po absolvování nějakých rekvalifikací či minim v oblasti soc. práce. A návrat romských dětí do rodin až v pátek odpoledne, na víkend. Je to lopotné z pohledu vývojové psychologie  - viz argumentace dále, ale aspoň trochu systémové..
      Přesto je tohle už hasení vzniklého požáru, protože to popírá právě Freuda, který tvrdil, že psyché člověka se uzavírá dovršením 6 let věku. Jeho žák Jung tohle sice popřel s tím, že člověka ovlivňují i jednotlivé krize v životě - krize středního věku např.
      Ale v tomto duchu by měla být priroritní práce státu - neziskovek v práci v romských rodinách u dětí už batolecího věku, psal jsem o nastolení frustrační tolerance. Pak to teprve dává smysl.
      Přeskočit tohle vše inkluzí a zasadit děti, které vyrůstají jako dříví v lese odmala v romských rodinách, rovnou do základních škol, přesadit je tedy z těch speciálních, kde na ně a jejich vývojové handikepy kantoři měli více času (a stát tak aspoň suploval svou nechuť, nesystemovost, popř. samotnou revoltu romských rodin v té části spolupráce s neziskovkou), byli tzv. mezi sobě rovnými stran vývojových hledisek, to je jako byste poslali 7letého žáka rovnou na gymnazium. Absolutně to nedává smysl a nemůže to splnit účel - viz výše argumentace..

      • mun.go

        Tohle myslíte určitě k článku Tiscali "Rasistické výroky a segregace dětí jsou nepřijatelné, reaguje na senátorku zmocnenkyně", kde je diskuze vypnuta ...

        Ano, máte pravdu - výchova a vzdělávání dětí musí začínat už v rodině - byť romské. Pokud se tak neděje, musí nastoupit stát se svým řešením - ze strany paní senátorky nejde o žádný rasismus a segragaci.

        Zajímavé, že v článku na iRozhlase reagují vesměs Romové. 

        • myslím to obecně, ten názor senátorky jsem nepodpořil, pokud si můj text přečtete. Naopak. V duchu něj se nic rušit nemělo stran speciálních škol, ale zřejmě by zavedla osnovy klasické základní školy i mezi děti ze speciálních škol. Nebo se k tomuto minimálně nevyjádřila. Ale vypadá to tak. Pač by zakládala romské třídy, tzn. zřejmě žáků pocházejících ze speciálních škol, na klasických základních školách. To by pak měli možná mít speciální pedagogové i svou sborovnu a solo kabinety, protože tohle je úplně jiný obor než klasická pedagogika. V tom je to její vyjádření zmatečné..
          Ještě bych doplnil, že takhle, jak uvádím výše, by se musela vychovat jedna celá generace romské/neromské populace navštěvující právě tyhle speciální školy/třídy. Pak by už to mělo zřejmě u jejich potomků fungovat víceméně samo s dozorem státu-soc. pracovníků, romských elit s romských sdružení a mělo by se tohle snažení objevit i na úbytku dětí v rámci těch speciálních škol v každé další takhle fungující generaci, podle tohoto systémového modelu.
          Texty výše se netýkají Chánova, na SVK sídliště Luník, tam už je to pouze o mírnění opatření + snahy vytáhnout to minimum těch, kterým se dá ještě pomoci a pracovat s nimi v rámci tohoto modelu. Ale tohle je děcka model inkluze, ne ten hurá, který se praktikuje nyní..

          • mun.go

            Ono to už vyjde na stejno - speciální školy nebo speciální třídy. Vždy vám vytknou, že jde o rasismus a segregaci.

            P.S.:

            K mé větě výše "Zajímavé, že v článku na iRozhlase reagují vesměs Romové." Rád bych byl, kdyby se vyjádřili také učitelé ze tříd s romskými dětmi. Kolik z těch reptajících Romů jsou učitelé? 

            • ještě jinými slovy - děti, které měly negativní posudky od kvalifikovaných psychologů z pedagogicko-psychologicky poraden, že nebudou schopny zvládat nároky osnov klasických základních škol, NAJEDNOU tohle zvládat mají rozhodnutím nekvalifikované exministryně Valachové + pár úředníků z EU v Bruselu.. následky + zbytek úvahy viz výše..

            • no o to mi nejde, jde o řešení. že není možné, aby byli NAJEDNOU děti s ADD, ADHD nebo specifickou poruchou autismu konfrontovány s osnovami klasických základních škol.. Pokud do téhle chvíle byli v práci SPECIALNÍCH PEDAGOGŮ v rámci SPECIÁLNÍCH osnov, navíc v určitém tempu výuky, které je zaručeně jiné než to na klasických základkách.
              Speciální pedagogové, kteří se nyní zúčastňují výuky v rámci klasických osnov základek, aby pomáhali dohánět svým svěřencům v jejich patřičné tenzi (kterou v katarzi pak ventilují o přestávkách v té šikaně, aby si vydobyli nějak místo v kolektivu, kde cítí, že nepatří v rámci výuky), mají od těch klasických dále než celá andragogika, která je podstatně blíže tomu, co se praktikuje na základkách. Speciální pedagogika je úplně jiný obor, zaměřený na řešení specifických poruch chování a vzdělání v rámci zvládnutí alespoň basic vzdělání u některých. I tak se to u mnohých nepodaří.
              To se ještě nebavíme o docházce, ze které musí ředitelům základek růst šediny, jak jim narostla čísla neomluvených hodin u inkluzivních žáků. A teď to chce čísla, jestli i u těch, kteří předtím docházeli. Už máme totiž čísla, která signalizují vyšší šikanu na školách. No a komu by se chtělo do školy, když ho tam noví spolužáci šikanují. čiže nárůst může být i u těch, kteří školu dříve navštěvovali bez problémů. Zkrátka to není dobrý nápad a už se to podle mě ukazuje z těchto prvotních čísel. Chce to jen zjistit, nakolik se ta čísla týkají inkluzivních žáků a pak to celé zrušit  a začít dělat pořádně, v nějakém systémovém modu, jak uvádím výše, nebo to nechat, jak to bylo, protože to stále byla lepší varianta, než je tomu nyní

              • Reakce na příspěvek:

                specifických poruch UČENÍ a chování ... sry

                • mun.go

                  Reakce na příspěvek:

                  Rozumím. Jde vám o speciální kategorii dětí s postižením mentálním, tělesným nebo poruchami autistického spektra), které vyžadují zvláštní péči - bez ohledu na to, zda jde o děti cikánské nebo jiné. 

                  V pravomoci ředitele je otevření speciální třídy / tříd. Výuku pak musí provádět kvalifikovaní / atestovaní speciální pedagogové.

                  To, jak vychovat generace romské / cikánské populace už v předškolní péči a začlenit je pak úspěšně do koedukovaných tříd je na samostatné téma.

  • Křivák to narovnává s křivákama

  • Začíná se mi líbit chlapec. Ani den bez jeho tváře ve hlavních zprávách.
    Aby ho ten Kolář nakonec nestrhnul. 
    Baráčníci z Horní Lomné už se těší na jeho příjezd, kdy bude řešit zásadní problémy vesnických komunit. 

  • gaheris

    Jestli si myslíte, že postaví senát do haptáku tak se mýlíte vážení! On tam přijel a sklapnul kufry!

  • Beze vší ironie, je asi dobře, že si budou notovat. Uvidíme, jestli to bude ku prospěchu lidí nebo jen zúčastněných. 

    • Pane Jindro, už jsem to někdy zmínil, nezlobte se, ale někdy nevím, zda nejste "dva", jak se liší některé Vaše příspěvky od jiných. Jako kdyby jeden z vás byl rozumný dospělý člověk a ten druhý ještě naivní puberťák. Nic ve zlém, prosím. 🙂

      • Také delší dobu pozoruji rozdvojení osobnosti Jindřicha...

        • Úžasné vědět, že vás sleduje a diagnostikuje odborník. Děkuji pěkně 😎

          • To není stanovení diagnózy, ale popsání vašeho chování/ psaní zde...

            • alicia1

              Jindrich je odbornik, ktery dovede i z celkem nejasne fotky urcit narodnost. Mne odhalil ajncvaj v debate "clanek /prezident-pavel-uz-je-na-hrade-'' jako Ukrajinku. "Milá Ukrajinská přispěvatelko". Byl ale velmi napomocny a doporucil mi abych utikala pro davky a prispevek na bydleni. 😊

              • Reakce na příspěvek:

                Copak Jindřich...

                Bylo by zajímavé, jak by tě určil podle " jasné" fotky...😉

      • Dobrý den pane Kvetoni.j, nic se neděje, můžete to někdy vidět i tak.
        Už mi tady někteří vyčítali, že ironii dost zřetelně neoznačuji. 
        No a jestli ve mě zůstalo pořád ještě trochu nerozumného puberťáka?
        Pane Kvetoni.j, já alespoň doufám, že mi to vydrží. nerad bych zestárnul jako vzteklý a napruzený penzista.

        Některé zdejší příklady jsou toho svědectvím. Někdy beru tu diskusi hodně s úsměvem. To neškodí. 

        Přeji Vám pěkný den. 

    • Diwa

      Tenhle pán "elegán" si bude notovat jedině s vládou, věřte tomu že s obyčejnými lidmi určitě ne......

      • Tak v tomhle směru opravdu dobře nezačal. Podepsal okradení seniorů za 19 miliard a desítky miliard se cpou gaunerům všeho druhu (energo, agro, farmakologie, bank, stavo...) a k tomu odvahu ani chuť nenašel.
        Nějakých 19 miliard je v porovnání se zlodějinami směšný peníz. A mohl získat stabilní pozici.
        Jenže asi má za úkol radikalizovat společnost Spolu - a pak to svádět na vymyšlené dezoláty.

        Kdo neskáče jako Černochová a Němcová s Novotným, tak je dezolát a basta! 

  • Takové trapné vnucování aktivistického rezidenta. Včera šachta v Karviné. Památná věta že " havíři máte tady lepší podmínky než horníci v Barmě." Před tím Ostrava. Setkání s podvraťáky z ANO. Hejtmanem a primátorem. Skvělými kluky, kteří se po cizích hlavách vyškrábali do funkcí. A pak ostendativně zvolili tady záškodníka. Dnes se naparuje ve sněmovně a "žehlí". Hochu hochu. Zeman se osobně zasadil, že tady nemáme přivandrovalce z gumových člunů. Ty jako napůl ukrajinský prezident se zasazuješ, že si tady cizáci lebedí.Na úkor našich důchodců. Věci je třeba nazývat pravými jmény. 

    • Někdo říkal,že ze senátory řešil rozšíření stávajícího lustračního zákona.Je prý,zvláště v současné době,nutné,aby ve státní správě nemohli pracovat bývalí komunisté.

      Lustrační zákon by se neměl vztahovat na ústavní činitele.

      • Ten někdo je dobrý hlupák a špatný matematik. "Bývalým komunistům" už je hodně přes šedesát a ti se do žádné státní správy rvát nebudou.

        Myslím, že trochu opatrní by měli být Chciválkové směrem k současným a budoucím komunistům. Protože jestli budou ještě dlouho tak arogantní vůči pracujícím lidem, tak jich bude přibývat a už neudělají stejné chyby, jako ti staří.

        Přijdou jiní, mladí - a ti se s tím nebudou mazat. Zlatý Cimrman. 

    • No tak pane Kyselíku, nalijeme si čisté vody. Jako marketingový produkt přišel, vsadil na vzhled, jako marketingový produkt se chová a uvidíme, co udělá. 100 dnů je zvyk a zatím se jen snaží a sem tam to přežene. 

  • Novák ban

  • mun.go

    "Chce využít svůj vliv a možnosti a vytvářet tlak, a to především na vládu."

    V případě vlády by měl motivovat ty ministry, kteří jsou zároveň poslanci, aby se ve sněmovně zdrželi hlasování pro vládní návrhy. Je to prorůstání vládní výkonné moci do moci zákonodárné. Tato vláda má 18 členů; z toho 13 poslanců.

    • Balaš Vladimír; ministr školství, mládeže a tělovýchovy (poslanec PSP, STAN)
    • Bartoš Ivan; místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj (poslanec PSP, Piráti)
    • Baxa Martin; ministr kultury (poslanec PSP, ODS)
    • Bek Mikuláš; ministr pro evropské záležitosti (poslanec Senátu, bezpartijní)
    • Blažek Pavel; ministr spravedlnosti (poslanec PSP, ODS)
    • Fiala Petr, premiér (poslanec PSP, ODS)
    • Jurečka Marian; 2. místopředseda vlády, ministr práce a sociálních věcí (poslanec PSP, KDU-ČSL)
    • Kupka Martin; ministr dopravy (poslanec PSP, ODS)
    • Langšádlová Helena; ministryně pro vědu, výzkum a inovace (poslanec PSP, TOP09)
    • Rakušan Vít; 1. místopředseda vlády a ministr vnitra (poslanec PSP, ODS)
    • Stanjura Zbyněk; ministr financí (poslanec PSP, ODS)
    • Válek Vlastimil; místopředseda vlády a ministr zdravotnictví (poslanec PSP, TOP09)
    • Černochová Jana; ministryně obrany (poslanec PSP, ODS)
    • Nedivme se,že ministři museji mít vedle ministerského křesla,ještě poslanecké.Jak sám jeden vládní politik a zajít siprozradil,když řekl: " Cožpak se dnes při té drahotě dá žít jen z jednoho platu".

       Těžko se dá vyžít z ministerského,musíme se obětovat a ještě brigádničit ve Sněmovně.Je pravdou,že si tam občas dřímneme a obědy jsou tam velmi levné.

    • Máte pravdu, je to evidentně špatně. Zákonodárci kontrolují sami sebe? Tohle být nemělo, nemá a do budoucna být nesmí. Ať si partaje postaví náhradníky. 

  • Pávek nemá důvod si myslet, že má špatné vztahy se Senátem ČR a Zemanovu stopu neodstraní. Byla za Zemana taková vůle, taková reálpolitika. Je to jen Pávkův prvoplánový alibismus (sám možná přijde na to, že je to salámová metoda, ale - nesť). Rozpory v názorech nějaké přijít musejí. Všem senátorům se nemůže zavděčit. Vidím v tom i naivitu a politickou nedospělost a snahu lézt Zemanovi po zádech. Ale - může být i naivní.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit