Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • milacekpublika

    Jako na jednu stranu je to pravda, ale jako na druhou stranu každý má ty možnosti podobné. Vzdělání je prostě pořád jedno. A ze zkušenosti vím, že bohaté vrstvy o něj nemají zase tak moc zájem. Navíc na přijímačky na víceletá gymnázia se dnes už poměrně snadno připravíte i online. A počítač s internetem nebo přístup do knihovny má dneska už opravdu každý.

  • To je dobré řešení. K čemu talent a IQ studenta? Důležitý je stav peněženky. Podobný pokus byl nastolen přece už před lety na univerzitě v Plzni. Nechápu, že se to neujalo....😉

  • v podstatě souhlasím. I protože mám zkušenost s tvorbou testů k přijímacímu řízení na katedru psychologie, kterou jsem sám absolvoval. Popravdě, jako prof., emeritní profesor už nerad připravuje přednášky (a tohle deleguje rád na doktorandy v rámci jejich tříletého studia k dosažení PhD.), docenti neradi řeší neustále nové otázky pro přijímací řízení a raději je svěří několika vytipovaným studentům (v našem případě nás bylo tuším 5, které takto oslovil, vzájemně jsme samozřejmě v tom velkém kolokviu a anonymitě vysokoškolského studia netušili, kteří jsou ti zbylí), kterým přednáší. čiže jsem pak předal jen svých 50 otázek, ostatní tak učinili také, on si vybral, jen to nechal sekretářku katedry sestavit do celku a měl o starost méně.

    Co se týká scia. Taky to považuji za velmi nebezpečnou cestu. Vždyť i Brutus zradil nakonec jako milovník republikánství nevlastního otce Caesara. Proč by se naše vysoké školství mělo spoléhat na firmu ze soukromého sektoru a nejít aspoň cestou tou, kterou zvolil docent v našem případě, že příjimací řízení nechá sestavit stávající studenty, určitý počet tak, že každý předá vícero otázek (u přijímaček u nás šlo o 100 otázek, za každou bod, uzavřený typ s 5 možnostmi, kdy nemusela platit navíc ani jedna), studenti o sobě neví. A i kdyby se někteří z těch 5 našli v kolokviu, kteří test sestavovali, pořád tam je prostor ještě, kdy neví, které otázky docent od nich nakonec vybral. To kvůli možnému ovlivnění přijímaček pro své známé. A opravdu zle se učí odpovědi třeba na plnou baterii 250 otázek, protože netušíte, kterých 100 v přijímacím testu objevíte. Alespoň touto cestou by se měly naše vysoké školy vydat cestou zpět, kdy si to minimum pro selekci a přijetí těch nej u VLASTNÍCH studentů zajistí, protože to dává nejvyšší smysl..

    Se vzděláním jako jednou z nejvyšších hodnot ve společnosti by se nemělo kupčit, souhlasím s autorem článku. Je to stejné jako u přístupu ke zdravotní péči pro všechny.. Proto by ale mělo v každé vyspělé zemi mířit od vlády nejvíce peněz právě do těchto dvou sektorů, tvrdím od nepaměti. Dále pak do vědy a výzkumu, případně nyní zásadní digitalizace v rámci ušetření výdajů státu v horizontu budoucnosti..

    • výše jsem nastínil možnost, jak by to alespoň mohly katedry řešit tím, jak se to řešilo u nás, tzn. přenést tvorbu přijímacích testů na docentem vybrané studenty. Jinak ten výběr neprobíhal náhodně - na bakalářský stupeň studia jsem byl přijat s 96 body ze 100, na magisterský pak, vím, s těžko uvěřitelnými 100 body ze 100 (vše bude navíc fakulta-katedra doteď a pravděpodobně celoživotně uchovávat, čiže je to dohledatelné, za námi byla asi 5 bodová mezera, pak ještě vyšší, posledního brali někde z 60-65). Průměr studia zde nebudu psát, už tak podporuju velikášství v rámci své bipolární poruchy osobnosti.. vy jste někteří čísla. ;-D mám o tom jinak papír přímo od rektora s gratulací k vynikajícímu výsledku. Dosud to nikdo nevěděl, možná jsem to řekl mámě.. tak jsem ji to v rámci mánie nebo možná vleklé poruchy s bludy (F22.0) sdělil. ;-D 

      O jedné ze studentek, kterou také takhle byla oslovena tehdy kantorem, vím, protože taky měla 100 ze 100. Pro tu raritu, díky které jsme byli opěvováni kolokviem zúčastněných na katedře, jsme se tehdy našli. Ale tuším nás bylo snad 5 takto oslovených a od kantora to bylo mazané řešení, přičemž si ušetřil samozřejmě práci. Dělali jsme to jeden rok, další asi oslovil jiné studenty z 2. ročníku tehdy. Fakulty by si měly své studenty vybírat na základě svých materiálů zkrátka..

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit