Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • " ... tedy s praxí, kdy někteří rodiče účelově přehlašují své děti na fiktivní adresy, aby mohly chodit do kvalitnější základní školy. "

    No takoví rodiče by se měli stydět! Co si to dovolují? Si myslí, že jejich děti jsou lepší než jiné?! 😀

    • Samozřejmě!! Neznám ve svém okolí žádnou mamku, taťku, jejichž potomci by nebyli naprosto skvělí, geniální a úžasní. 😄

  • Mám jenom připomínku k filozofii daného problému. Dívám se na to z jiného úhlu pohledu.

    Co činí školy na Praze 6 tak výjimečnými? proč třeba školy v Kolíně není stejně kvalitní? Co navíc dostanou děti na Praze 6?
    Stejné výchovné plány, stejné metodiky výuky, stejně skvělí kantoři, stejné učebnice. 
    děti na P6 budou mít větší hlavy, nebo se naučí víc a lépe? Potom bych vzal po letech ty venkovské školy, jak to, že neumí učit stejně dobře. Peníze mají stejné. 


    • mun.go

      Takový lingvistický dotaz: Odkdy se píše "na Praze 6" a ne "v  Praze 6"?

      Jako že nejsou v Praze, ale někde na ní - nahoře? Vyskytuje se to už po nějakou dobu - vůbec nevím, jak ten obrat vznikl. Je to takový novinářský výmysl / hype ... 

      Pravidla českého pravopisu píšou: "na" ... předložka; v místních názvech: ulice Na Florenci, ulice Na Kopečku, ulice Na Dlouhém lánu; zahrada Na Valech a také "v, ve"  předložka; v názvech ulic: ulice V Nových Bohnicích, V Tůních; ulice Ve Lhotce, Ve Stráni

      Wikipedie uvádí: Příslovečné určení místa ... Blíže určuje místní okolnosti děje. Rozlišujeme určení statická a dynamická. Na statická se ptáme otázkou KDE? (Bydlí v Praze.) Na dynamická ODKUD? (Z okna se linula vůně.), KUDY? (Běžte přes les.) KAM? (Šel ke srubu.)

      Takže mělo by být "Bydlí v Praze 6", nikoliv "Bydlí na Praze 6" ... 

      • Děkuji za poučení. Také jsme zvyklí říkat na Kladně a ne v Kladně. Lingvistice navzdory. To víte, my nevzdělanci. 

        • mun.go

          Řeč se vyvíjí - i čeština - zejména když jí média trochu pomohou.

    • Diwa

      Jindřichu, přesně jak píšete ! Druhá věc je ta, že školství všeobecně je tak v žalostném stavu, že se jako rodič ani nestačíte divit ! Když vidíte jak ty školy i školky fungují, jací tam jsou zaměstnanci včetně ředitelů, tak se normálně bojíte co z těch dětí bude. Já to nechci paušalizovat, ale učitelé mají všechno na háku a ředitelé kolikrát ještě více ! Chci věřit tomu, že nejsou všechny školy stejné, ale zatím musím říci že je to katastrofa !

      • Nechci být skeptik, ale trochu po očku sleduji tu situaci, protože budoucí vnuci budou tento systém užívat. A nemám z toho dobrý pocit. Já vím, že není možné učit jako za Rakouska, ale všeho moc škodí.

        Etický a morální kodex učitele je snůška pitomostí. Ne, že by měl děti učit, ale především zajistit, aby se žák cítil ve škole komfortně, aby nebyl prostředím a činnostmi stresován, musíme ho naučit zaujímat postoje a podobné kraviny. Učitel nesmí říct svůj názor, jinak ho dětičky nahrají na mobil a prásknou a učitel (ka) prostě letí, hůř jak za komárů. 
         Odstranit známkování, odstranit domácí úkoly a všechny ty inkluzivní pitomosti. To ty divoženky a položeny v mužských kalhotech to školství tedy mrzačí, seč jim síly stačí. Pořád se jenom třesou strachem, aby si dětičky třeba nestěžovaly, aby oni nedostali padáka a tak. Bůh buď milostiv našim dětem a vnukům. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit