Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Problém je v tom, že matematiku špatným způsobem učí, a to nejen dnes a nejen tady. Proč?
    0) Účelem vzdělání je od dob Marie Terezie vychovat (poslušného) zaměstnance, nikoliv manažera s know-how. Naše školství, poslední století řízené jen politiky, "zhovadilo" a nastavilo si jiný účel: "najít vědce".
    1) Elita matematicko-fyzikální lobby jsou (nepraktičtí) vědci a nikoliv manažeři-podnikatelé. Kdyby si firmy měly absolventy "definovat jako produkt" = diktovat si osnovy, to by byl ten správný ministerský šrumec! Já mám VŠ a jsem technik už 30 let na všech úrovních řízení i výkonu a ty hovadiny zvané "počty" jsem v životě nepotřeboval. Násobilku, integrály a pravděpodobnost ovšem ano.
    2) Mocní laici - výkonná exekutiva státu - jim věří. (Viz procesy "mocenské" inkvizice - jejími experty byly přeci univerzitně vzdělaníThDr., katolíci, jezuité)
    3) Matematici jsou tak ortodoxní ve své vědě, že se z nich stali věřící. Považují vědu za jediné s p r á v n é náboženství - systém hodnot, představ a přístupů (kulturu). Kultury existující tisíce let např. bez písma (natož bez matematiky) prostě ignorují.
    4) Jsou svým způsobem naivní, žijí v bludech (např. věří ve spravedlnost, důkazy).
    5) Protože pracují a také přemýšlejí vyhraněnou s logikou, podceňují emoce, předsudky a "lidskou nedokonalostí" jazyka, jako nepodstatné (největší omyl). Jazyky žádnou logiku nemají - např. ližiny a mikina, byl jsem, som tuna není, I had been eaten already... A jak známo, člověk myslí ve větách.
  • Středoškolská matika není vyšší matematika a naučit se pár základních pravidel, třeba pro počítání s integrálem a jednu tabulku k tomu si zapamatovat je fakt velký problém, student by asi musel použít mozek, jaké příkoří!!!!!!!!
  • To nikdo nechápete, že matika je posilovna pro mozek a kdo je tak retardovanej, že matiku ze střední školy nepochopí a ni se jí nesnaží pochopit, nemá mít maturitu a tím přístup na vysokou školu
  • Podle mě je to hloupost. Studoval jsem za socialismu průmyslovku a matematika nebyla povinný maturitní předmět (povinné byly 2 jazyky a 2 odborné předměty). Dobrovolné maturitní předměty (kdo z nich chtěl navíc maturovat) byly matematika a deskriptivní geometrie. Tzv. vyšší matematika je silně abstraktní věda, která se obvykle vyučuje na střední škole 4 roky a kdo ji dobře nepochopí (což byla a jistě je velká část studentů), je pro něj zbytečné z ní maturovat. Na "procvičení" mozku ty 4 roky opravdu stačí. Dokonale "nabiflovat" (jako např. jazyky apod.) vyšší matematika totiž stejně nejde a kdo ji nechápe, ten stejně nepochopí. Pokud středoškolák zamíří na technickou (nebo přírodovědeckou) VŠ, bude se s ní trápit další roky, s tím musí počítat. Takže je výhradně na studentovi, jak se s tím tzv. popere - i bez povinné maturity.
  • Pro mne za mne ať si to klidně zaplatí. Stejně v čr nikdo rozumný nezůstane.
  • Zdá se, že povinná maturita uspokojí tak akorát ministra Chládka. Nemohou s tím zřejmě souhlasit ani profesoři na vysokých školách, protože matika "pro všechny" stejně nepřipraví studenty na technické směry dostatečně a ostatní studenty jenom zatíží na úkor možné jejich jiné specializace na vysokých školách. Chládek po sobě chce nechat pomník a přitom je stejné "B"éčko, jako kdysi Buzková. Holt, socialisté na to nemají lidi. Školství má smůlu, že na ministerskou funkci zatím nebyl nikdo jiný, kdo by celkově školství rozuměl. Bohužel. Domnívám se, že řešením předmětu matematika by bylo na gymnáziích opět zavést směry humanitní a technické. Potom by se na technických smerech mohla matika učit důkladněji ve prospěch dalšího studia na vysokých skolách.
    • Chládek duševní onanista *7*
    • Obnovit směry humanitní a technické by jistě nebylo od věci. Ale i ten "humanista" musí mít určité základní znalosti matematiky, fysiky a dalších exaktních věd, pokud má mít maturitu. Stejně jako ten "technik" musí mít určité základní znalosti z humanitních oborů. Pokud to nezvládne a je naopak zručný manuálně, potom nechť se vyučí řemeslu.
  • Nejlíp na svjetě umí počítat náš velyký Vůdce nadsoudruch Putin!
  • Dobrý článek! Dokud se budou děti ve škole učit nepotřebné formality, nebudou se učit přemýšlet a umět hledat vhodná řešení, dokud se budou dávat jedničky za formální správnost a ne za správnost řešení, dokud budou ve školách působit osoby bez selského uvažování a zdravého rozumu a DOKUD NEDOJDE KE ZMĚNĚ PŘÍPRAVY UČITELŮ NA PEDAGOGICKÝCH FAKULTÁCH, které plodí pořád postaru myslící a jednající učítělnice, tak je maturita z matematiky jenom dalším pokusem sociálního inženýrství na našich dětech!!!
    Dětem se ve škole zanáší hlavy nesmysly a vzdělávací programy zanesly chaos i mezi učitele!!!
    Pokud se zavede v dohledné době maturita z matematiky, bude to zase jen další nesmysl, který odnesou naše děti! *10* *10* *9*
    • hmm, je faktem že hloupí lidé jsou snáze ovlivnitelní... Prázdné v hlavě neokecáš . Faktem je že před sumeťákem na západě brali naše nejen VŠ ale i vyučence, pro kvalitní vzdělání. Dneska si je na stážích otestují a pošlou šupem domů jako nepoužitelné. Nebo víte o někom z nynějších tzv. vzdělanců" že by se uchytil tak jako dřív???
      • Musím souhlasit je to přesné.Když tady čtu některé příspěvky ,které se zde prezentují jen,aby někdo něco i čemu nerozumí napsal .Ten úpadek je tady znát.Mám výběrovou školu a vím jak jsem dřel a dnes se mi to vyplatilo.Vlastní názor a ne papouškovaní všeho,co mi předhodí tisk nebo strana apod.
    • To růža: Souhlas. Vzpomínám si, když se dřív o někom řeklo "on má gymasium" tak kto znamenalo hodně. Znal jsem lidi, kteří vystudovali klasické gymnasium a i když latinu a klasickou řečtinu asi sotva někde použili, přece jen to mělo velký vliv na myšlení, schopnot zpracovávat a hodnotit fakta a vyvozovat z nich důsledky. Ono i biflování se básniček mělo svůj význam: žáci se učili správně vyslovovat a správné dikci. Dnes je to i v rozhlase často samé koktání, eee..., jakoby... nehledě na neznalost gramatiky, no prostě hrůza. A když se k tomu připočte "kultivovaná" řeč vrchního dlaždiče z Lán...
    • jste 20let zaspal dnes je plno skol ktere uci premyslet a ne se biflovat chce to jen nebejt linej rodic a zjistit si jak se v ktere skole uci, ale chapu na ty dobre skoly je tezke se dostat zajem je velky a je jich malo. Problem je ze rodice malo trvaji na tom aby se ty stare struktury zmenily
      • Tru, můžu Vás ujistit, že jste střelil zcela vedle. Nevím však, kolik toho víte o systému přípravy budoucích pedagogů, jestli jste obeznámen s tím, jak si naše děti stojí ve srovnání s dětmi z ostatních zemí, jak vypadají naše vzdělávací programy, jakou benevolenci mají naše školy v jejich přípravě a pod. Zdá se mi z toho, co píšete, že o tom nic nevíte, jen bez znalosti věci napadáte. Zajímá mě, jak se angažujete Vy ve změně struktur a jaké konkrétně v tom máte za sebou úspěchy? Kolik škol jste už takhle přerodil a zreformoval?
  • Přinejmenším 20 let vycházejí ze škol blbci,posametové školství(jako ostatně vše) nemá úroveň.Co myslíte?Jaké děti se těmto blbcům budou rodit?Je vše posr.no nejméně na dalších 20 let.
    • Předtím za komunismu dosluhovali ještě učitelé vystudovaní za 1.republiky a jejich žáci. Avšak tihleti "dělničtí kádři" a jejich žáci... *9*
      • ...se na tobě opravdu podepsali...
  • Nespasí...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit