Víceletá gymnázia neplní roli elitních škol pro výjimečně nadané
-
Hezké.
Stejně tak by dnes Steve Jobs a Bill Gattes nesměli vést ani cvičení v oboru IT technologií na našich vysokých školách.
Ani jeden z nich by nesplnil kvalifikační kritéria Akreditačního úřadu.
Kde bude asi chyba? Nejspíš v těch dvou bezvýznamných lidech. Významní úředníci to vědí přeci lépe. 😛
-
Toto je nejčastější lež dítěti. Matka mu řekla, že je
geniální a bystrý. Skutečnost je taková, že je pravým opakem. Potvrdila
to i škola. Došlo k tomu jednoho dne, kdy chlapec přinesl ze školy
zalepenou obálku s dopisem. Nevěděl, co je v něm napsáno. Matka ho
otevřela, přečetla si ho a byla šokována. Když se jí chlapec zeptat, co
se v dopise píše, vymyslela si milosrdnou lež.
Chlapec musí změnit školuV dopise se psalo, že by měl chlapec buď změnit školu, nebo by měl
být vzděláván doma. Hoch se matky zeptal, proč tomu tak je. Odpověděla
mu, že je to proto, že je příliš chytrý. Že je geniální dítě, které
potřebuje individuální přístup, dostatek pozornosti a lepší učitele.
Byla to lež dítěti, která v něm však vyvolala pocit, že je opravdu
bystrý a právě jeho talent a dar v podobě inteligence je důvodem, proč
musí na jinou školu.
V dospělosti syn dopis objevilUběhlo mnoho let. Chlapec byl již dospělý a jeho matka zemřela. Musel
vyklidit všechny věci. V průběhu prací narazil právě na daný dopis.
Vzpomněl si na dobu, kdy mu matka sdělila, že je geniální dítě. V té
době nevěděl, že se jedná o milosrdnou lež dítěti a považoval to za
pravdu. Rozhodl se, že dopis otevře a znovu si ho přečte. Šokovalo ho
když zjistil, co se v něm opravdu psalo.
Psal se pravý opakV dopise nebylo, že syn je geniální. Naopak zde bylo uvedeno, že je
opožděný a že výuku v běžné škole nezvládá. Musí proto chodit buď to
speciální školy určené pro pomalejší děti, nebo je třeba zvolit
individuální výuku. To muže šokovalo a nechápal, proč mu matka tak
lhala. Celé dětství si myslel, že je dobrý. Opak byl však pravdou.
Příběh se týká jednoho známého vynálezceCo je na celém případu šokující? Že není vymyšlený. Tento příběh se
skutečně stal a je spojený se jménem jednoho známého vynálezce. Tím byl
Thomas Edison, který je známý hlavně pro vynález žárovky. Vynalezl však
řadu dalších věcí, které si nechal patentovat. Každý ho měl za velkého
myslitele a vizionáře své doby. Lidé ho měli za geniálního člověka,
který výrazně posunul vývoj lidstva dopředu.No evidentně Edisona by na víceleté gymnázium nevzali....
-
Já ale Váš příspěvek s přáním hezkého dne nečetl, milý čéče, tolik pozornosti Vám nevěnuji.
-
Když debatujeme o maturitě z matematiky a jak má vypadat, musíme si nejprve ujasnit, jaké chceme mít absolventy škol, co budou potřebovat, k čemu je chceme vést.
Co by tak mohli potřebovat. Celý život kupecké počty a občas nějakou tu geometrii. Na zbytku nezáleží, protože se jim to stejně za rok po maturitě vykouří z hlavy.
-
Názorná ukázka jak se dá napsat mnoho slov o ničem "elitáři" se vyznačují tím že neumí matematiku, Anglinu a píší hrubky hlavně že mají jakousi maturitu, i když nikdo neví vlastně z čeho, jen ne technické obory pro které je nejen matematika alfou a omegou.
Znovu se snažit oprášit Utopii podle mě není dobré řešení, protože když chybí lidem rozum, nejen školákům je vždy nutné použít sílu, například napsáním pravidel(zákonů).
-
Trošku dráždí to slovo "elitní."
Gymnázia obecně by měla sloužit k přípravě nejnadanějších dětí, které se připravují na budoucí VŠ studium. A matematika by měla být součástí rozvoje jejich abstraktního a mentálního rozvoje jako organická součást tohoto typu vzdělávání.
Šikovné děti nepotřebují šprtat derivace, ale stát se třeba dobrými řemeslníky a mistry v řemeslných oborech. Proč těm prvním říkat "elita?"
Jednomu dá Bůh ducha, jinému šikovnost - potřebujeme oba stejně.
Snahy vytvářet nějaké podivné modely vzdělávání jsou na nic.
-
Mé přání hezkého dne patřilo Vám, pane Todo. Kdypak se člověku podaří setkat se s milým člověkem jako jste Vy.
-
Absolventi by neměli být zohyzděni na duši k obrazu pana kritika. Nelze si absolventy uplácat z hlíny podle představ samozvaných hodnotitelů a arbitrů. Existují však tradiční a neměnné požadavky, jakým je třeba důraz na povinnou maturitu z matematiky. Maturita z matematiky se nikdy neměla stát nepovinnou pro gymnazisty a průmyslováky. Nikdy bych si nedovolil nafoukaně tvrdit, že potřebujeme takové či onaké absolventy, potřebu související s nějakým zlepšováním bych hledal tak akorát u sebe. Každý má právo být takový, jaký je, tedy když nechce vyhovovat potřebám pana profesora, tak by mělo být jeho přání respektováno.
-
Víceletá gymnázia = přehlídka šprtů co umí jen memorovat nějaké další schopnosti či talent 0
Ale vhodné pro uplatneni v administrativa v EU/politik/pravnik/statni urednik atd. proste sama neschopna svoloc🤮
-
Spíše jde o to - která víceletá gymnasia svou roli neplní!
-
Také Vám přeji hezký den. Je radost potkat příjemného člověka.
-
Ses zase jednou ukázal, trapáku, Bican tě dostal.
-
Víceletá gymnázia jsou víc věcí prestiže maminek, než výběrové školy pro talentované děti. Kromě klinických slaboduchých tam berou každého. Prostě zase jeden z důkazů znásilněného vzdělávacího systému. Vzdělání se stalo rejdištěm inkluzí, experimentů neomarxistů. Jediný kdo pláče je logika a zdravý rozum.