Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Do soukromých základních škol chodí
    třikrát tolik dětí než před deseti lety. Celkově od mateřských po
    střední je to přes šest procent všech žáků. Zájem rodičů o soukromé
    školy se tak v posledních letech zvyšuje, stejně tak narůstá počet škol.

    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kampus-boom-soukromych-skol-je-potreba-zlepsit-ty-verejne-rika-ministr-bek-254164

    inkluze a reakce rodičů, kteří na to ještě mají, na ni.. Ale jak to chce ministr zlepšit, to netuším. Pač tohle řídí trh, nejsme centrálně řízenou ekonomikou, že by kantory podle úvazku převeloval, jako se to dělalo u lékařů za komančů (Básníci Dušana KLeina). Navíc min. školství dusí inkluze a má-li kvalitní kantor na výběr, zdali učit bez inkluzivních žáků v soukromém školství, nebo se s tímhle segmentem nervovat v tom státním, navíc za menší peníze, tak to není těžká trojčlenka.. Pač kantoři navíc tady kolegovi Bekovi chybí v rezortu obecně..to je ten poslední díl té trojčlenky.tohle jsem vám psal taky, že se bude dít už taky drahně měsíců dozadu.. ten trend je jasný. Teď se spíše modlit, ať roste reálná mzda a s tím i počet těchto soukromých škol. Ty základní se vám pak zredukují inkluzivním osazenstvem na ty, které jste dříve označovali za speciální a máme Kocourkov cyklicky dovršen. :) můžete ale tvrdit, že jste romskou populaci dostali na ty základky..

    „Se zvyšujícím se podílem žáků v soukromých základních školách je část kapacity financovaná duplicitně (ze státního rozpočtu, pozn. red.), což dříve nebo později bude velké politické téma,“ doplňuje náměstek ministra školství Jiří Nantl (ODS).

    Leckde
    navíc soukromé školy přebírají roli státu v zajišťování dostatečných
    kapacit, což je těžko obhajitelné v systému plně hrazeného veřejného
    školství.


    tak Kocourkov už tu máme. :D  



    • Ministr Bek upozorňuje, že se bude
      muset před dalšími volbami nejprve vést debata v jednotlivých
      politických stranách. Podle něj ale k takové diskuzi dozrál čas.


      úplně souhlasím.. dojdete k závěru - zrušme inkluzi.. Vyjde to levněji ekonomicky okamžitě (žádné wanna be Pac research - za neidentifikovatelný počet let, zatím jsme v down trendu), v dlouhodobém horizontu to zachrání intelektuálně i sociálně budoucí generace, tohle vám podepíšu kdykoliv.. A napomůže to v průběhu let i k tomu sociálnímu smíru, protože nechci vidět některé ohnivější rodiče, když se jim dítě zhorší v prospěchu, jak to příjde řešit do školy, že se tak děje z důvodu inkluzivního spolužáka, který podle něj na tenhle typ školy vůbec navíc nedosahuje.
      My jsme furt totiž generací, která úplně normálně vnímala tu existenci zvláštních (speciálních) škol. Nikdo se těm inkluzivním nesmál, že tam docházejí, měli možnost kvalifikace na klasické základky - demokracie zajištěna.. dnes tu kvalifikaci mají zadarmo a systém (rodiče) se už brání a snaží se vzít to tzv. do svých rukou.
      Ministerstvo to přesto překvapuje.. mě překvapuje, že je překvapeno ministerstvo..já to píšu už měsíce dopředu, ale mluvím o tom roky dopředu, pač je to naopak očekávaný trend a odpověď  rodičů na Kocourkov, dávají něco najevo.
      pač na ty soukromé ministerstvo ty inkluzivní nepropašuje. a pak tady je ještě segment těch kvalitních kantorů, kteří taky odchody na ty soukromé dávají ministerstvu nějaký feedback.

      • PaQ Research tuším... sry

  • Posílení vzdělávacích výsledků by mělo další
    společenské dopady, zřejmě by se zlepšil zdravotní stav obyvatelstva,
    snížila sebevražednost a rozvodovost, zlepšilo by se rodičovské chování.

    zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-podpora-skol-se-znevyhodnenymi-detmi-prinese-jednou-miliardy-rocne-slibuje-ministerstvo-40476474

    tohle je zajímavý článek, který by měl obhajovat inkluzi, každý by si jej měl uložit a už za 10 let vytáhnout s vyhodnocením dopadů inkluze.
    čiže podle textu výše chcete nechat odmaturovat za každou cenu i část z těch cca 20% negramotných žáků základních škol (data Školní inspekce), protože se sníží sebevražednost, rozvodovost (zajímavé) a rodiče se začnou více starat, když uvidí, že škola tzv. spolupracuje nekriticky.. Co takhle zrušit sociálně aktivizační činnost v rodinách, když jste přišli na tohle revoluční řešení.. Samo se ještě nikdy nic neudělalo, zvláště v sociálně vyloučené skupině obyvatel.
    Zatím máte jen negativní data o tomhle hurá projektu, jen negativní.. 7 let už přitom uběhlo od zavedení, už by to nějaké (nejlépe pozitivní) výsledky chtělo..
    :D ještěže už neučím..

    • My bzučivky nejraději trávíme čas na ho.nech. Náš slet se rozhodl, že
      jako trvalá základna pro nás jste vy nejvhodnější. Proto stále sledujeme
      vaši dislokaci.

      • Dosáhli jsme dohody s družebními ovády. Společně budeme obsazovat
        exkrement Rejdim. Ovádi jsou mnohem pažravější a dobře se v tomto
        prostředí množí.

    • mě by jen zajímalo, odkud máte data, že když dítě takhle "násilím" (v rodině nečekaně) prospívá, mění tím atmosféru v celé rodině, mezi rodiči, kteří k sobě i přes jiné možné problémy, ze kterých mě napadá ten nejčastější (nevěra), najednou zahoří..
      Dnes jsem viděl zrovna romskou rodinku a asi věkový rekord v budování té nízké odolnosti vůči zátěži u juniora, kterou na něj bude klást do budoucna společnost, zaměstnavatel. V tom dětském letním kočáru byl malý Romák, kterému bylo tak 5-6 let, sotva se tam vešel. Nejdříve musíte jinými slovy změnit myšlení těchto romských rodičů v rámci toho rozmazlování ( budování té nízké frustrační tolerance tedy - výše jsem to rozepsal), což nezvládnete uměle náramným prospěchem ratolesti, ale právě docházením do těch romských rodin a tam ta tvrdá soc. práce -  dělání úkolů, učení s těmito, zapojování rodiny do tohoto MIMOŠKOLNÍHO procesu, což je ta sociálně aktivizační činnost, kterou konají  soc. pracovníci doteď. Vy to chcete vyřešit tím, že juniorům nasázíte super známky (hodnocení) v rámci výuky, ačkoliv by na něj za normálních okolností nedosáhli. čiže pokračování v tom rozmazlování z rodiny a budování iluze, že vše s nimi běží, jak má, ať tomu dají, kolik chtějí invence.
      řeknu vám, co se stane s tímhle juniorem po té výuce - hodí tašku do kouta a začne mít pocit, že to, co s ním řešíte ve škole, mu pro tu maturitu stačí a že s tím učením vždy nějak vyyebe i bez přípravy, což je ale to zásadní pro školní docházku - učení doma, práce na projektech apod přeci.
      I ti soc. pracovníci by vám potvrdili, že jen výuka, i kdyby tandemová, prostě u těchto jedinců ze soc. slabých rodin, kde není navíc intelektuálně tolik dáno, jsou přítomny nejrůznější specifické poruchy chování, učení, ADHD (o ADD nehovořím, tam snad maturity rozdávat v tomhle nastaveném režimu nechcete, to by bylo opravdu bláznivé, tihle zrají pro kriminál povětšinou a budou s nimi problémy prakticky po celý jejich život), nestačí. Jen výuka stačí jedinci s fotografickou pamětí, nadstandardnímu studentovi. Tohle nejsou nadstandardní studenti, jsou to bývalí žáci zvláštních škol, popř. ti, kteří by je navštěvovali, kdybychom je ještě měli v systému (to u těch nových, kteří nyní načínají školní docházku).
      Jinak tam u většiny prostě musí od nepaměti být přítomna ta mimoškolní činnost (po škole) s dítětem i rodinou, která je prakticky nejdůležitější v tom systému.
      Děláte, že mícháte lék na rakovinu, celé je to ale hloupoučké, nemá to absolutně oporu v argumentech, které předkládáte a nevěřím tomu ani za mák.. Odpočátku. A data jdou stále za mnou a námi, kteří tu inkluzi kritizujeme. Navíc netušíme, jak se k ní může stavět psycholog z Pedagogicko-psychologické poradny, který dnes spolupracuje se školou, S ŽÁKY, U KTERÝCH NEDOPORUČIL VE SVÉM POSUDKU návštěvu klasické základky, protože má podezření, že nezvládne tamní osnovy. Z těch děláte dnes úplné jelita.. byť jsou odborně vzdělaní tohle rozpoznat.
      Se spoustou z těch žáků ze speciálních škol navíc prostě nic neuděláte, někdo pracovat rukama vždy musel. Netuším, proč jim rozdávat najednou maturity??
      Developeři, musím vás zklamat, plán je zřejmě takový, že ta učiliště budeme asi zavírat za chvíli..pokud si přečtete tenhle článek min. školství

      • a ještě vám tu rodinnou hypotézu ve vztahu k pozitivnímu působení inkluze na rodinu inkluzivního teda narušuje to dogma rodinných terapeutů typu prof. Plzáka, že část manželství nepřežije těch prvních 7 let - tedy tu 1. krizi. Krom toho máme tuším rigidně rozvodovost oscilující 50% už dekády, čiže ani s tímto číslem jste zatím od toho roku 2017 a vzniku inkluze nehnuli.
        Moc překvapivé to asi nebude. :)

        • No - máme vás trvale v merku. Časem vám záchvaty pominou. Zejména při faktu, že roznášíme 4 nemoci.

  • Asi by se mnozí divili, kdyby byly změny spíše přínosem. Achilovou patou u některých státních zaměstnanců je nevstřícnost, psychopatie a třeba i útočnost. Ovšem zažil jsem také mnoho vstřícných pracovníků.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit