Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Honzíku letouny jsou vybaveny mechanizmem že když se letoun blíží k pádové rychlosti tak se mu třeba rozkmitá sloupek řízení a to je vážné varování.
    • To vím, v těch rekonstrukcích to fungovalo. Není to kmitání, ale varovný tón, ale protože se spouští v době startu, kdy ještě nedosáhlo letadlo vzletové rychlosti, tak někteří piloti ten signál vypínali, aby je neotravoval. A když vzlétli, tak často nechali tu pojistku "P30", která to varování spíná, vypnutou. Jenomže díky němu lze letadlo zachránit v normálních podmínkách, ale jakmile se stane neovladatelné, tak může hučet až do úplného spadnutí a nikdo s tím nic nenadělá. Námraza zabrzdí letadlo a ani zvýšený tah motoru jej nezachrání, jestliže chybí vztlak křídel. V USA nechávají letadla při mrazu a sněžení ještě na letišti odmrazit solným roztokem, ale často se stalo, že během čekání na povolení ke startu se námraza stihla obnovit. Nový sníh na roztoku roztál a spláchl jej z křídel, a za chvíli tam byla námraza znova a pak měli piloti potíže. Záleží na její výšce, každá námraza nemusí způsobit pád letadla, pokud křídla dávají dostatečný vztlak.
  • Dnešním pilotům chybí základní elementární výcvik,viz příspěvek umělý horizont,základy a chování letounu při přetažení atd.Toto není první případ nezvládnutí základní pilotáže
  • Více o pocitu Brazilky Keiko Marinové,jeji parametrya tak. A co na to Čëška Peaukea?
  • No nechce se mě věřit tomu že nevěděli co letoun provádí pilot má před sebou jeden z geniálních přístrjů zvaný umělý horizont a dále cítím v křesle kam mě odstředivé síly tlačí, mohli vypnout autopilota a přejít na ruční řízení a nakonec ty lomcováky musely hnát kapitána do kokpitu a zjistit co se děje. Já si myslím že mlžej.
  • Jasne napsano ve zprave:
    Chyba techniky.Pilot sebevice zkusenejsi by asi nemel v ten moment sanci,nebot na takove situace asi neni proskolen.A vsichni jsou mrtvi,tak se nemuzou hajit.
  • Je smutné, že v dnešní době letový elektronický systém Airbusu nezpracovává také data navigačních satelitů, ze kterých se snadno a přesně vypočítává nejen poloha, ale i rychlost pohybu. Potom by elektronický letový systém velmi snadno vyhodnotil selhání venkovních čidel tlaku, z jejichž údajů se rychlost a výška vypočítávají, čidel, která jsou sice několikrát zálohovaná, ale nacházejí se v prostředí s extrémními podmínkami. Systém by pak vypnutím autopilota nenutil k převzetí odpovědnosti člověka-pilota, který bez technického vzdělání na kritickou situaci letového elektronického systému a navíc za nulové viditelnosti nedokáže přiměřeně reagovat.
    • Jenom poznámku: Pilot, který nemá technické vzdělání, nemůže získat nikde na světě průkaz pilota ani na plachťák, natož na airbus !!!
  • Každý zdravý selský rozum ví, že čím větší monstra a čím víc je jich ve vzduchu, tím víc mrtvých. Tak si to přeberte.
    • Ale to není jen o letadlech !!! Cožpak ty nejezdíš autem ??? A kolikpak lidí se každý týden zabije ??? A přesto to slyšíš, vidíš v televizi a stejně sedneš ráno za volant !!! Tak si to také přeber. Rozdíl je jenom v tom, že v autě sedí jen několik málo lidí, či jen řidič, ale zato bourají denně. A přitom výroba aut narůstá a lidé toužebně spoří, berou si leasingy a úvěry...a touží po novém autě - a pak se třeba zabije i celá rodina... Prostě tohle k dnešní době patří a nezastavíš to. Obdobně je to i s vlaky i loděmi - už jsi jistě viděl "nepotopitelný Titanic"....
      • Vždyť já taly nic jiného neříkám. A když chce někdo, tyto trendy posilovat, ať to dělá. Ale taky ať si za to nese ono ovoce. Tedy ať se nediví, že ho přesně to může potkat také. I když si třeba myslí, že je vlivem svých extrátů a vyjímek mimo hru. Houbelec. I na něj může přijít tatík, kterému přejel dítě s pistolí a prostě ho odpráskne. Anebo skončí jako někdo z posledních kauz,....
  • Socialisticka vyroba v socialisticke EU produkuje seriove socialisticke zmetky. Snad jeste zadny letecky vyrobce nemel tolik problemu, jako Airbus. Cenove propada, dotuje ho cela EU, proto se nelze divit, ze je firme jedno, co z ni vypadne... Osobne Airbusy zasadne neletam, pokud je jina moznost. *10* *10* *10*
    • Ale vůbec ne, Radko. Poslední informace, která byla v TV podána, je ta, že kapitán letadla se šel za letu se svoji milenkou pomilovat (kam, neřekli, asi někam, kde nebyli na očích ). Jeho milenkou byla letuška Air France, neměla službu, jen se tímto letadlem vracela z Ria do Francie. A tak kapitán letadla nebyl v kokpitu, když došlo k vletu do bouřky a druzí piloti nevěděli, kde je a co mají dělat. A tak se vrátil do kokpitu až moc pozdě, kdy letadlo narazilo na vodní hladinu.... Pokud tato zpráva ( vysílána v TV NOVA asi před 3 týdny v normálních televízních novinách ) se potvrdí, pak to nesvádějte na nějaké socialistické zmetky, když hlavní příčinou byly milostné zálety kapitána. A za ty asi EU nemůže.... Nebo snad chcete obhajovat sex namísto povinnosti kapitána řídit letadlo ???
      • Takže potvrzeno, že kapitán v době vletu airbusu do bouře nebyl v pilotní kabině, oficiálně si šel odpočinout... Trochu divné je to, že kapitán si šel krátce po startu odpočinout, o letušce oficiálně tedy nic. Proč ale tato informace probleskla ??? Že by novináři, papparazzi honili senzaci ??? Ale tady si lze prohížet na youtube kanadské rekonstrukce leteckých havárií a námraza na křídlech, jakož i zamrznutí "pitotových trubic" ( vím, co to je a jak měří rychlost ) již byly příčinou havariíí více dopravních letadel. Není to žádná zvláštnost, ve výšce kolem 12 kilometrů je běžně teplota mínusová a často i dost výrazná, prostě není to tím, že by zatížila neúměrně letadlo, ale změní aerodynamické poměry křídel a způsobí tak pokles vztlaku - to ty kanadské rekonstrukce přesně vysvětlili. A proč jeden ze tří dalších pilotů pro něj nedoběhl ??? Odkdy kapitáni letadla si za letu smějí dát během letu "šlofíka" ??? Tak mám dojem, že ten pamflet z TV novin asi měl něco pravdivého v sobě !!!, jenom to oficielně nechtějí přiznat. No a tak bouřka a pokles vztlaku spolu s nevycvičenými piloty dostaly letadlo až na pádovou rychlost, zatímco kapitán si klidně spal, nebo užíval ??? V každém případě to muselo být hrubé porušení kázně ze strany kapitána, i když není jisté, že by za jeho přítomnosti v kabině se letadlo zachránilo. Takže mám pocit, že se informace pro veřejnost všude filtrují a lidé jenom oblbují !!!
        • Na dlouhých linkách je běžné, že tříčlenná posádka se v odpočinku střídá. Odborně se to nazývá zesílená posádka. Létá se v sestavě - velitel letu (instruktor, který může vystřídat i druhého kapitána i druhého pilota), kapitán a druhý pilot. Tímto způsobem se posádka sestavuje v případě, že délka letu překračuje normu doby ve službě (v ČR 12 hodin). V případě tříčlenné posádky je doba letové služby prodloužena na 16 hodin.

          Takže velitel si klidně hned po startu mohl dát šlofíka. Posádka má v těchto případech i určené místo pro odpočinek. Téměř totéž platí pro stevardy.
          • No, dejme tomu. Ale kapitán je první osobou, zodpovědnou za letadlo i cestující. A bouřka podle zveřejněné mapky byla radary indikována dost krátce po startu. U nás jsou to jen dohady, ale divím se, že TV NOVA ve zprávách prozradila ten milostný poměr kapitána s letuškou. Slyšel to asi jeden milion lidí. A je dost podivné, že i kdyby jenom odpočíval, že jej posádka nevzbudila. Ono to může být také tak, že jedině kapitán či řídící věž (ta ale již byla z dosahu odpovědnosti) mohou rozhodnout o změně kurzu a bouřce se vyhnout. Jenomže pak naberou zpoždění, což letecké společnosti nelibě nesou - jde o konkurenci a dodržení letového řádu je reklamou společnosti. A tak vletěli do bouřky, a to již je vysoké riziko. Selhání techniky pak je ale důsledkem chybné pilotáže, která se pokouší proletět rizika, o nichž nemůže předem nevědět, pokud tedy nebylo zanedbáno školení. Asi jako kdybys vědomě vjel se Škodovkou do rybníka a pak obvinil Mladou Boleslav ze selhání techniky !!! A vyhnout se bouřce mohli, třeba i za cenu, že by to otočili a vrátili se do Ria. Namísto toho si raději letěli pro smrt. Jasná vina pilotáže a ne letadla - tam už bylo selhání zaviněno podmínkami letu, tedy posádkou, která nedbala rizik selhání v těchto podmínkách a snažila se bouřku proletět za cenu ohrožení životů posádky i cestujících, což se nakonec i stalo...
        • Nesouhlasim,nebot ti dalsi piloti rozhodne nebyli naci 'svatecni letci'.Myslim,ze se jednalo o profesionaly.
          Muj nazor je-totalni selhani techniky-a tedy cele firmy Airbus!
          • Už v minulosti byly případy, kdy zalepili mechanici omylem Pitotku, nebo zamrzla za letu. Jednou za dne a viditelnosti země to zvládli, ve VŠECH ostatních případech to skončilo katastrofou. To není totální selhání techniky, ale situace, která podle všeho u velkých elektronicky ovládaných letadel zvládnout víceméně NEJDE. Prosím diskutující odborníky, aby se informovali, co to je pitotova trubice a co ¨to má za význam. Pak to bude mít smysl...
            • No pokud vím tak každá pitotova trubice musí být vytápěná,pitotky jsou vytápěny i u mnohem menších letadel a tam byl ten hlavní problém.
          • Zřejmě jsi nečetl ten článek, kde píší, že piloti byli vystresovaní a vůbec nepochopili, že se airbus prakticky zastavil, přičemž řízení měl v rukou nejméně zkušený pilot. Tak konečně myslet si můžeš, co chceš, ale jestli považuješ skutečnost, že kapitán letadla si šel dát v bouřce šlofíka za profesionální postup, tak se dej prohlédnout na psychiatrii. A doporučuji ti dát si na youtube vyhledat ty kanadské rekonstrukce havárií letadel, dovíš se tam, že havárie toho Airbusu byla obdobná, jako ty americké - při námraze na křídlech se změní obtékání vzduchu tak, že letadlo ztratí rychlost i vztlak a cca při rychlosti 300km/hodinu se ocitá na hraně "pádové" rychlosti a ani zvýšený tah motorů už jej nezachrání, protože začne prostě volně padat...Jsou tam hlavní havárie letadel i postup vyšetřování popsány - vysílaly to i před časem naše televize, je tam i Concord a rekonstrukce havarie vlaku v Eschede, dvou trajektů (Itálie aŠvédsko), Titanic a další-technika vždy má svůj podíl, ale lidské chyby jsou hlavními příčinami u většiny neštěstí. Tak já sám nikde nelétal ani se neplavil, ale vyšetřoval jsem ve své době "smrtelné" pracovní úrazy a vždy tam v tom byla lidská chyba, ležérmost i nedbalost, podcenění nebezpečí, které stálo zbytečně lidské životy...a jen v menším počtu selhání zařízení - existuje jistě také, nikdo netuší, že něco rupne - stane se to třeba v autě, rupne pneu, či brzdové hadičky atp. no a při v příliš velké rychlosti... Teď jsem zrovna dokoukal ten požár v tunelu v Rakousku, kde hořely vagony taženého vlakového výtahu na ledovcovou sjezdovku, ten vlak neměl motor ani palivo, byl tažen lanem po kolejích, zdálo by se, že tam nemůže nic začít hořet - a uhořelo tam 160 lidí...a díky lidské chybě, ale ne, že by si tam někdo zapálil....
            • Pravdu o techto katastrofach zna jen par lidi.Ona vyjde na povrch az po x letech,bud,az se s timto druhem stroju prestane letat,nebo az mu uplne vychytaji 'mouchy'.Uz 40 let sleduji zajimavosti z leteckych katastrof-a vsiml jsem si,ze 1.oficialni verze je znacne zkreslena!
              B 737-200(to nevim uplne presne,jestli neslo o 300) mel otresne nedostatky v hydraulice smerovek.1.verze vysetrovani tragedie to vubec neuvedla,az ctvrta!Jeden z vysetrovately prohlasil,ze kdyby pravda vysla na svetlo,tak by lide prestali timto druhem stroju letat,a jak je Ti znamo,B-737 je snad nejvice pouzivan na stredni trate...Jinak na vyrobe Airbusu se podili kapitalove mnoho statu-jak z EU,tak USA,neni v jejich vysostnem zajmu pravdive informovat verejnost o duvodu katastrofy-dokud nebude vyporadano jednani s pozustalymi,a dale odstraneni vadnych casti ze vsech stroju...
            • To: Not CSSD: No, já nikde netvrdím, že piloti byli úplní negramoti. Jejich vina je v tom, že připustili vlet do vysoce riskantní bouřky !!! Potom je nasnadě, že i u letadla, které je v pořádku, ale vlivem těch podmínek, do nichž vědomě vlétli, tak selže. V tom je jejich vina. Asi jako kdybys vědomě vjel autem na silnici plnou 30 i vícecentimetrových výmolů, hnal to stovkou, načež bys zlomil obě poloosy, utrhl kola atd. a pak řekl, že to je vina výrobce auta...A letadlo ztratí vztlak vlivem námrazy na křídlech, ne, že by ta námraza tolik zvýšila váhu letadla, ale změní aerodynamické obtékání vzduchu, ten je rozrážen jiným směrem, než jak je profil křídla konstruován a nevytváří vztlak, letadlo se začne nerovnoměrně kývat, nastaví-li se např. přídí jen trochu vzhůru, zvýší se plocha odporu vzduchu a ztrácí se rychlost, no a to už je malér,který nevybere vlastně nikdo, nebo jen šťastnou náhodou. Letadlo nemá šanci a spadne. Jistě, že tam byly závady, ale ne před vlétnutím do bouřky !!! Takže primární vina je jasně pilotů, kdyby např. to otočili a vrátili se do Ria, tak by je asi společnost vyhodila z práce, ale byli by na živu a těch 225 cestujících také. A teď řekni, kde je opravdu vina !!!
            • Honzo,mas pravdu,ten clanek jsem necetl,ani cist neminim.Vzdy v minulosti,kdyz se podobna udalost stala,tak doslo k mlzeni ze strany vysetrovatelu,nebot by lide prestali letat s urcitym druhem stroju...
              Ale ver tomu,ze nejjednodussi je hodit valnou cast viny na neprezivsiho kapitana!
              Ti dalsi dva rozhodne nebyli naci pilotni amateri,tomu ver.
              Z jakych pricin tak rapidne klesl tah motoru?Ze by si toho nikdo nevsiml je fakt zcestne!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit