Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • mun.go

    Stejné téma bylo na Tiscali téměř přesně pře rokem 19.10.2018 - aktualizováno: 12. 6. 2019 - i s tou cenou 582 miliard korun.

    Kanál Dunaj-Odra-Labe by se vyplatil, tvrdí studie ministerstva. Má to ale háček

    Proč stále omílat stejný námět? 

    Co se týká otázky "Cui bono? (V čí prospěch tenhle megaprojekt bude?)":

    Každý dopravní projekt (železnice, silnice, vodní cesta - včetně mostů) je dílem, které spojuje lidi.

    V každém případě je dopravní stavba užitečnější, než vývoj automatizovaných zbraňových systémů, biologických zbraní, samonaváděcích střel a ostatních nástrojů ničení. 

    Otázku "Cui bono?" tedy nekladete na správném místě.

    • Pavel.Jegl


      Proč stále omílat stejný námět? 

      ... protože neplatí jednou a dost. Tím spíš, že za několik dnů se tím bude zabývat vláda. To je snad dost pádný důvod. Plus cena za tohle dílo je velkolepá. Ostatně, těch článku bylo ještě víc, jsou za textem v souvisejících.

      • mun.go

        ... někdy také 3x a dost.

        Solidní media uvedou kromě svého názoru také názor druhé strany. Tady je protinázor nanejvýš v diskuzi.

  • Výborný nápad, odstranil by mnoho smradlavých kamiónů!

  • No tak nevím proč se tomu tady pořád říká kanál , když by to byl evidentně největší "TUNEL" v dějinách republiky , nebo by se to taky dalo nazývat černou dírou na veřejné finance , i když na druhou stranu je dozajista pravdou že peníze se dají vyhazovat i rovnou do kanálu ...
  • Včera jsem si oddechl : BIS, ROZPRÁŠILA BANDU RUSKÝCH ŠPIONŮ. Spousta pochvalných komentářů v diskuzích..... No a dnes zpráva v radiožurnálu, že údajně, si naší borci odhalili své tajné agenty i s jejich pracovišti. Asi už nebudou potřeba, když jsme s těmi Rusy tak zatočili. NO MALADCI. A pan prezident,že čučkaři.....Je příliš shovívavý. No a o tomto úspěchu se na novinkách nepíše

  • Jegl, vždy mne dokáže překvapit. Jeho zarputilost je až za hrob. Proč asi je lodní doprava nejlevnější a nej objemnější na světě???  Strategické místo čr v evropě je nutné využít. Co asi tak dobrého navrhl Jégl a jeho chlebodárci??? Neznám žádnou zemi ani stát , kterou by  položila lodní doprava. Ba právě naopak.ČR měla kdysi námořní flotilu, než se k tomu dorvala skupina těch co platí Jégla.Co tak na tento trend navázat????

  • Proboha, ať nechají Zemana snít, ale hlavně aby jeho sny nebyly uskutečňovány. To už by Zeman nemohl snít a možná by dokonce prozřel, když by se dověděl, jakou zhoubu realizace jeho snů přináší.
    • Ale ať si ta zhouba česka jakýsi zeMAN klidně sní. Naštěstí už to má "za pár" takže z realizace tak megaidiotského "nápadu" toho rusofilcko/číňanského  vlastizrádného .... nic nebude.

    • Kanál D-O-L  je reálně rozestavěn asi tak tři
      čtvrtě milénia. Jde tedy o žádoucí dokončení rozestavěné stavby. Dále: pan
      president není snílkem ani čínským krtkem jediným, jak pan Jégl investigativně
      abstrahoval.

      Je zajímavé,
      že ani ti největší kritici Zemanovi  dosud neinicializovali zrušení zákonů
      týkajících se předmětné stavby, i když by kvůli tomu asi bylo nutno vstoupit z
      EU, protože v současnosti je na území uvažované trasy vodní cesty stavební
      uzávěra a Evropská rada ve své rezoluci 1473 (2005) vyzvala ČeskoRakouskoSlovensko a Polsko, aby urychlily
      zpracování studie proveditelnosti projektu Dunaj-Odra-Labe a zintensivnily
      související politická jednání. 

      Evropská hospodářská komise při organizaci
      spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl,
      spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO
      mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení, tedy: 

      • vodní cesty
        Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018), 
      • vodní cesty Odra-Visla-Dněpr
        (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

      13. ledna
      2010 Hospodářský výbor PSP ČR přijal usnesení, ve kterém doporučil
      Ministerstvu dopravy, Ministerstvu pro místní rozvoj a Ministerstvu životního
      prostředí, aby pokračovala v územní ochraně víceúčelového vodního koridoru
      Dunaj – Odra – Labe. Žádá příslušné ministry, aby ve vzájemné dohodě rozhodli o
      přípravě a financování tohoto koridoru.

      No, a teď byste mohl blíže specifikovat tu vaši zhoubu.

      • Pavel.Jegl

        Přes všechna ta usnesení a existující kanály, které připomínáte – myslíte si, Filie,
        že stojí za 281 či 581 miliard (nepochybně podseknutá čísla) ta dvě procenta,
        respektive procento kamionů, které dostaneme ze silnic? 

        Add:

        A že bychom museli vystoupit z EU, kdybychom kanál
        nestavěli? To je nějaká nová pohádka od Boženy Němcové? Nečetl jsem.

        Nepolemizuji s usnesením hospodářského výboru sněmovny,
        odvolávám se na stanoviska akademiků.

        Stanovisko Evropské hospodářské komise z roku 1959 – to je
        určitě aktuální. Přiznávám, nečetl jsem.

        • Takže podle vás "asi bylo nutno" = "museli bychom". Děkuji, zohledním to při čtení dalších vašich textů.

          Odvolávat se na stanoviska akademiků je správné. Zejména v případě, že si můžeme vybrat správného akademika.

          Píšete-li nepochybně podseknutá čísla, jistě disponujete čísly nepodseknutými - jak jinak byste to mohl tvrdit? 

           

          • Pavel.Jegl

            "asi bylo
            nutno" = "museli bychom"
            – tomu, pane Filie – nerozumím

            Podseknuté cifry – Vycházím z toho, kdo
            prováděl kalkulaci: Zakázku na studii proveditelnosti kanálu získalo konsorcium tří firem – Sweco Hydroprojekt, Vodní
            cesty a Aquatis. Všechny se zabývají projekcí a stavbou a vodních děl. Příprava
            a stavba průplavu pro ně může být jedinečně výnosný byznys.

            Add Klíčová otázka z textu článku: Proč raději nerozšířit kapacitu železnice? Nebylo
            by to levnější? Tím se studie vůbec nezabývá. Kdoví proč? Podle normativu Státního
            fondu dopravní infrastruktury stojí železniční trať maximálně 400 milionů korun
            na kilometr, u kanálu to je podle optimistického propočtu studie 1900 milionů. 

            • To jsem si myslel.

              Kdo jiný dokáže provést kalkulaci vodního díla, než firma, která se projekcí a realisací vodních děl zabývá? Kalkulaci rychlostní železnice je podle vás schopen provést kdo?

              Otázka: proč raději nerozšířit kapacitu železnice? je nemístná. Rozšiřováním kapacity železnic se aktuálně v ČR zabývá několik odborných pracovišť, v několika z nich jsem v uplynulých dvaceti letech pracoval.

  • Čistě hypoteticky, pokud by ten kanál dal práci těm citovaným desetitisícům našich (!) lidí, a poté přinášel zisky, snížil emise od kamionů projíždějících městy,  napomohl udržení stavu vody u nás, etc. tak proč ne? 

    Existuje totiž riziko, že se ty miliardy promrhají za cyklostezky a rozhledny v nížinách, penziony a další špekulantské projekty  pro vyvolené, nebo přímo rozkradou politickými stranami. 😈

    • A prakticky?Někde na kraji Prahy stojí přemostění cyklostezky.Jen tak jej postavili.Aby se kolaři nestřetli.Ovšem v řádech milionů kč! Ne nedělají si kozy.Tamní obvod to ještě obhajuje.Jo hoši pokud rozprašují veřejné peníze bezmozci, je opravdu lepší takový poctivý kanál.Pro vodu i lodě.

    • Pavel.Jegl

      Tiradore, neměli bychom poskytnout desetitisícům
      našich (!) lidí
       kvalifikovanější a lépe placenou práci?



      Kanál by napomohl udržení
      stavu vody u nás
      . Nepotřebujeme ale vodu držet spíš v půdě než v kanále?

      • Mohl byste v souvislosti s projektem a stavbou kanálu D-O-L specifikovat své představy o kvalifikaci pracovníků blíže specifikovat? Tedy jestli jste si dokázal všimnout, že koňské potahy a ruční výkopy již několik dní nejsou v módě.

        Co se týče vašich představ o udržení vody, tak vás mohu ujistit, že vodu v půdě neudržíte (jistě, provokativní námět k diskusi, nicméně určitě ne s vámi). O problematice mám jistou představu, i když v Ochraně a organizaci povodí od paní Evy Dýrové si listuji jen občas.

        • Pavel.Jegl

          - O povozech, ani kopáčích jsem nepsal. 

          - K ekonomické, sociální a ekologické stránce věci se mimo jiné vyjádřila komise Akademie věd. Dospěla k závěru, že z ekonomického, sociálního ani ekologického hlediska v současnosti nemá stavba opodstatnění.

          Add: https://plus.rozhlas.cz/vodu-musime-udrzet-v-krajine-ne-ji-cerpat-z-dunaje-zpochybnil-prinos-kanalu-7668591

          ... a jinde...

          • - O povozech, ani kopáčích jsem nepsal. Jistěže přímo nepsal. Použil jste malinko sofistikovanější manipulaci, vizte: "...poskytnout desetitisícům našich (!) lidí kvalifikovanější a lépe placenou práci?" Jistě, je to o stupínek výše, než cokoli v článku, ale část zdejších čtenářů, bohužel pro vás, disponuje dovedností vyšší, než jest pouhá znalost alfabety.

            Správně, jedni pánové tvrdí to, druzí ono. Záleží na tom, kterou fakultu oblažují (oblažovali) svou přítomností a jestli odebírají v rámci celoživotního vzdělávání Vodní cesty a plavbu nebo Sedmou generaci.

            Jinak: pan Moldan je expertem. Ovšem pan Skalický také. 

            Z vašeho odkazu: „A nedovedu si představit, že by kanál mohl fungovat jinak, než že se vytvoří prostory podobné přehradám. A to nevím, jestli chceme,“ shrnul Bedřich Moldan. 

            Já naproti tomu vím, že to chceme, jak potvrdí každý bobr, živočich chráněný zákonem.

      • Na té výstavbě kanálu přece bude pracovních příležitostí po mnoha profesích "X". Dokonce převážně těch vysoce specializovaných. A tedy, dá se odvodit, že těch lépe zaplacených. Ten kanál se přece nebude kopat ručně motykami třeba jako za Faraona a lodníci nebudou jako "Burlaci na Volze"...A ano, pokud se najde pro naše lidi jiná, dobrá, dobře placená práce jinde, jsem pro všemi deseti. A klidně s tím nápadem mohou přijít i odpůrci pana presidenta. Já totiž tady politiku nevidím a nedělám, na rozdíl od Vás. Jsem asi více demokrat. Ten, který uznává demokracii, bez přívlastků. A tady se asi rozcházíme. I když, pravda, mnohé neo liberální neo marxistické LGBT Gender probruselské spoluobčany bych nejraději poslal  někam. Bez možnosti návratu. 😈  

      • Proč se tedy budují zavlažovací a odvodňovací kanály????  Jen ta správná pravda co Jégl???

        • Pavel.Jegl

          A tohle má být zavlažovací kanál?!

          Reakce nechávám na jiných - viz: 

          https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/pro-a-proti-kanal-dunaj-odra-labe-stavba-povodne-doprava-skalicky-moldan_1811021803_pla

          http://ziva.avcr.cz/files/ziva/pdf/hydrologicka-strecha-evropy-s-kanalem-dunaj-odra-l.pdf

          K tomu se můžete leccos dočíst v lincích uvnitř článku. Vycházím z toho, co říkají akademici, hydrologové, ne stavitelé či vrchní velitel.

          • Vyhýbám se tomu stavu, abych ze sebe dělal odborníka  na všechno. Mám svůj subjektivní názor, ale nevyjadřuji se ke všemu. Nechci být za pitomce. Toto rád přenechávám druhým, těm aktivním, pilným, či dokonce za to placeným broukům Pytlíkům..😈

            • Pavel.Jegl

              Já se také nepasuji na hydrologa, proto se odvolávám na názory kapacit a upozorňuji na ně.



              • Reakce na příspěvek:

                Ale při vší své skromnosti uvádíte pouze názory těch jedněch-protizemanovských. Při vědomí, že existují názory i PRO kanál. A tak to děláte vždy. Etika, morálka, svědomí...nic?😈

                • Pavel.Jegl

                  Reakce na příspěvek:

                  Nepíšete pravdu Tiradore, v článku je mimo jiné link na studii, kterou si objednalo ministerstvo dopravy. Cituji také její závěry. Stačí číst...

                  • Reakce na příspěvek:

                    Ten odkaz na studii zadanou MD je k ničemu. Ta studie tam není celá. A závěry studie nebyly  doposud dořešeny. Nikdo z nás neví, jaké výsledné jednání teprve přijde. To "věcně" k věci.

                    A k formě, kterou jste použil. Nedomnívám se, že Váš použitý styl patří k Etice novinářského kodexu. Použité osobní invektivy vůči panu presidentu republiky a použité rádoby bonmoty mé podezření jen podporují. 😈 

                    • Pavel.Jegl

                      Reakce na příspěvek:

                      A jaký kodex máte na mysli. Ten Ovčáčkův z Haló novin?

                      add:

                      Sorry, studie už zmizela ze stránky: https://zdopravy.cz/ke-stazeni-studie-na-kanal-dunaj-odra-labe-kterou-stat-zatim-odmita-zverejnit-18787/

                      ale podstatná část je tady, stačí několik vteřin googlit

                      https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Studie-k-vodnimu-koridoru-Dunaj-Odra-Labe-je-verej

                      • Reakce na příspěvek:

                        Například tento:

                        http://www.casodej.cz/kodex.htm

                        Nebo tady:

                        https://cs.wikipedia.org/wiki/Etick%C3%BD_kodex

                        Ovčáčkův jsem nečetl, neznám text. Ani jej nehledám. Ale zase Vás upozorňuji na to, že mi vadí Vaše zbytečné, až infantilní  invektivy - v tomto případě na presidenta republiky. To není novinařina, ale prasárna. 😈

                        • Pavel.Jegl

                          Reakce na příspěvek:

                          Můžete tedy, Tiradore, citovat nějaké "prasárny' nebo aspoň invektivy, které jsem o Miloši Zemanovi napsal?

                          • Reakce na příspěvek:

                            Celá stať o Krtkové diplomacii je jedna velká invektiva. Nazývat presidenta v článku o vodním díle posměšně  "vrchním velitelem" je invektiva, tématem není armáda, nebo vojenské téma. President je president. Jako Vy jste redaktor redakce tiscali. A já čtenář a diskutující v diskusích témat. Jiné oslovení je urážlivé pro každého. Já Vás neurážím a Vy byste neměl urážet pana presidenta, ale projevovat mu patřičnou úctu. Tomu se říká slušnost a u Vás navíc očekávaná profesionalita.  😈 

                            • Pavel.Jegl

                              Reakce na příspěvek:

                              Vrchní velitel - invektiva? Celý článek invektiva? Hmmm. Tiradore,
                              experte přes etiku, připomínám vám tři vaše příspěvky, které jsou ještě se
                              zavřenýma očima publikovatelné:  

                              Průvodní foto ukazuje, že to s chrupem této ženy nebude tak dobré (to jste psal k prezidentce Čaputové).

                              Je to jen dosazená holka z ulice (Také
                              slovenská prezidentka) 

                              Socani, táhněte už konečně a definitivně někam…

                              Tohle už jsou invektivy, nemyslíte? Četl jste snad
                              ode mě obdobné invektivy vůči Miloši Zemanovi? Citujte, prosím. A sám se, prosím, vyjadřujte slušněji. Tím spíš, když se pasuje na moralistu.

                              • Reakce na příspěvek:

                                Snad s výjimkou holky z ulice to invektivy nejsou.

                                "Celý článek je invektiva" je výrok pravdivý.

                                Jeden příklad za všechny: Přesto vesele plánuje průplav za stovky miliard, který si na Veselském rybníku vysnil Miloš Zeman - typický nepravdivý výrok zkonstruovaný k dehonestaci osoby a zpochybnění stavby.

                                Proč?

                                Jak výše uvádím, ECE/UNO si již v roce 1959 vytyčila cíl...(tedy nikoli stanovisko, jak jste uvedl v reakci). Miloš Zeman mohl pojmout cíl organisace za svůj, ale nemohl si již částečně realizovaný uskutečněný cíl (etapa Rýn - Mohan - Dunaj zprovozněná v roce 1993) ve funkci presidenta vysnít, a to ani na Veselské rybníce, který je použit k zesměšnění stavby i osoby (kontrast zpochybňované velké stavby a malého rybníka, navíc s použitou fotografií člověka na malém nafukovacím člunu). Je to osvědčený postup, učí se v Základech mediální manipulace mezi prvními.

                                • Pavel.Jegl

                                  Reakce na příspěvek:

                                  Podle vaší logiky by patrně mělo následovat obvinění z poškozování vážnosti vrchního velitele a zesměšňování stavby O-D-L. (+Zesměšňoval jsem podobným způsobem i jiné stavby - přitěžující okolnost) Nejspíš bych v tom nejen sám. A co teprve karikaturisté. Ti by to odskákali nejvíc... 

                                  • Reakce na příspěvek:

                                    "Držíte lajnu", to se musí nechat.

                                    Dokážete specifikovat, co podle vás je logika a co míníte mou logikou?

                                    Děkuji.

                                    Jinak: jak dokážete vyvodit z názoru (netroufám si říci rozboru), zda je či není nějaký text invektivou, následnost nějakého obvinění, nechápu. Alespoň ne co se týká dneška - použitý postup popsal pan Kundera v románu Žert jako modus operandi svazáckého činovníka. 

                                    Proč zmiňujete karikaturisty, není zřejmé. Nebo jsem měl již při četbě pochopit, že diskutovaný článek jest karikaturou novinářské práce? Nu, nepochopil jsem to napoprvé, ale nyní souhlasím.

                                    • Pavel.Jegl

                                      Reakce na příspěvek:

                                      Promiňte, Filie, ale nějak se točíme v kruhu. Ponechme si
                                      každý svou logiku. 
                                      Myslím, že se nepřesvědčíme. Píšete, že držím linii, vy také držíte linii ECE/UNO si již v roce 1959 vytyčila cíl… Pravda, pracující lid v únoru 48 rozhodl a ještě 40 let poté se o tom nesmělo pochybovat. Já v tomto pochybuji, zesměšňuji (vrchního velitele. Mám ale za to, že se přitom
                                      invektiv nedopouštím. 

                                      Miloš I. v nafukovacím člunu je svým způsobem karikatura. Karikatura ale není invektiva. Nikde netvrdím, že Zeman projekt vymyslel, jen že si ho vysnil... viz: Prezident je propagátorem díla, jehož projekt bude...

                                      END

                                      • Reakce na příspěvek:

                                        Hm a proto jste mi "zařídil " na týden stopku, že?  Budete natolik fér, že mi zde sdělíte -"Za co"? Ať se ponaučím a ostatní diskutující také. Protože fakt nevím. Leda Vaše osobní ego, či jiný světový názor a to je tak jak tak Vaše mínus. Máte ze mne strach? Nemáte argumenty? Snědl jsem Vám oběd? Jsem špatný pro svou bílou barvu pleti a nejsem homosexuál? Nebo že nemám rád nýmandy? Nebo podvodníky? Viz Čaputová? Na ni si nedovolíte napsat nic, ale na našeho presidenta plivete léta. Takto bych mohl pokračovat dále a vyhledávat Vaše výroky, kterými častujete ty, kteří Vám nesedí. Na politiky si plivete a lidem jako já zbaběle dáváte stopku v diskusi. Cenzurujete! Protizákonně!  Ústavu jste nečetl, že? Nebo ano ,ale ignorujete ji! Ale mně neumožníte diskutovat, "zatím" na týden! Zbaběle, protože víte, že nejste rovnej chlap!  A výsledky všech diskusí ukazují, co si o Vás další diskutující myslí. Nikdo by s Vámi "na pivo nešel"! Já určitě ne.    😈

                                        • Pavel.Jegl

                                          Reakce na příspěvek:

                                          Chovejte se slušně a dodržujte pravidla diskusí. Nepleťte sem ústavu, která s tím nemá co dělat. Na stránkách Tiscali jste host, nejste jejich majitel. To je vše. 

                                          • Reakce na příspěvek:

                                            Chovejte se slušně? Vy si usurpujete právo na hodnocení toho, kdo se chová "slušně"? Jakým právem a jak to rozpoznáte? Vy, který dehonestuje presidenta republiky? Nemáte snad zde software "hlídače" na vulgární slova"? Máte! Tak neslušné výrazy tady nemohou projít!  Takže ode mne to je také pouhá kritika!!! Toho, jak neprofesionálně se chováte. No když to můžete dělat Vy,tak to mohu dělat i já! A to nejen na tiscali. Zatím postupuji tak, že to, co se mi nelíbí, diskutuji tady. Chcete, abych to řešil jinde? 

                                            Pokud chcete diskutovat o slušnosti, tak si zameťte napřed před vlastním prahem. Vy osobně! S ostatními redaktory problém není. Pouze s Vámi. Apropos, Vy mi vyčítáte cosi o slušnosti a sám se neumíte ani slušně písemně vyjádřit. V oslovení jednotlivce  "Vy , Vámi" se vždy píše velké "V". Malé "v" označuje "více" osob". Ale to jistě dobře znáte. Tak proč to nepoužíváte? Záměrně? Jako neslušnost? 

                                            A pokud opravdu budete mít zájem o slušnost, jako takovou, tak zde jako redakce  neuvádějte nepravdivé články o zázračných lékařích, studentech, produktech...to dělají pouze šmejdi! Za peníze!

                                            A vy tyto podvodné články zveřejňujete na tiscali! Musím se domnívat, že ne nezištně. Máte tolik slušnosti, že mi na toto odpovíte a vše vysvětlíte? Zatím se pouze domnívám, jak to asi je. 

                                            Pokud jsem host, a to řadu let, tak si toho važte. Příliš mnoho hostů tady zrovna nevídám, spíše naopak. namísto vítání a vřelého přijetí mne nedemokraticky a protizákonně (!) upíráte vyjádření mých názorů. A ty mohou být obecně jakékoliv. A ne takové, které chcete slyšet. Nebo jste totalitní web? Umlčující jiné, než "očekávané názory"? To se brzy ukáže.     

                                            Pane Jégle, tohle je také kritika, na kterou přece i Vy máte právo, že? Tady to sám uvádíte, ve vztahu k panu presidentovi. Tak proč ne já? Nemáme snad stejná práva? Pokud nemáme, tak mi to tady, prosím, vysvětlete, jak to je možné? Pro mne platí Ústava a další zákony. Pro Vás platí CO? Pokud neporušuji Ústavu a zákony české republiky, a Vy k tomu nejste kompetentní mne "soudit", tak se tohoto snažení oprostěte. 

                                            Ať žije svoboda, demokracie! Bojujme proti každé totalitě, vládě jedné strany a proti  názorům té jedné strany a veškeré nedemokratické zvůli!  😈 


  • Naše dálnice neslouží dopravě a veřejnosti pane Jégle, ale funguje jako vydatné vemeno pro přisáté parazitující firmy, které "podnikají" v dopravě.
    Nemají absolutně zájem na tom, aby byla v pořádku a hotová. naopak bytostně jim vyhovuje to, že pořád a pořád mají co dělat.

    Přeci si nevypustí rybník a neudělají to jednou a pořádně. 😀 Zkuste o tom něco zjistit a napsat. To by bylo asi počtení jen pro silné povahy. 

    Co se takhle mrknout do Japonska, nebo třeba do té proklínané Číny, jak tam umí postavit dálnice a opravit nedostatky? To by se těm našim hochštaplerům oči zešikmily.

  • Jako vždy, ještě by to chtělo Jégla vystřelit na Měsíc, tam se nemusí nic kopat... 

    • Pavel.Jegl

      Mýlíte se, pane Jančo. Na Měsíci se kopat bude. Dobývat se bude zejména regolit, který obsahuje helium-3, ideální palivo pro nukleární fúzi. 

      • Pokud se na Měsíci bude kopat palivo pro nukleární fúzi, budou ho kopat lidé leda pod dozorem goril ve službách šimpanzů.

      • A že by jsi konečně uplatnil své vzdělání a zapojil se do toho projektu, nebo ....Lepší jen kritizovat co , žádná zodpovědnost!!!

  • Jégl nezklamal 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit