Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • honcka

    Klidně bych tam přidal Solasta: Crown of the Magister, jede to na D20 systému, celkem se divím, že na Games na to nebyla recenze

  • Tenurri

    Moc jsem si tento žánr her oblíbila. Ani ne tak kvůli taktice a soubojům, ale hlavně kvůli příběhům a společníkům - a nebudu lhát, pokud má hra systém romancí, je to za mě velké plus - celkově je pro mě vztah mezi parťáky, ať už romantický nebo čistě přátelský, který se průběžně rozvíjí, dost velký tahoun v těchto hrách. Musí mít tedy i dobře a zajímavě napsané dialogy a společníky. 

    Kdyby toto Pathfinder WOTR neměl, asi se tím upřímně neprokoušu. Bylo to na mě docela složité a crusade mód, který byl nutný v dalším postupu, jsem nesnášela :D. No a teď tu hru hraju podruhé - zaprvé jsem byla nespokojená, jak některé části příběhu skončily kvůli předchozím rozhodnutím a za druhé mi v prvním průchodu bylo strašně líto Daerana, když ho moje postava odmítla kvůli Lannovi 😀.
    BG3 mám rozehraný potřetí a DOS2 podruhé na konzoli...

    A stále na mě na steamu kouká Pillars of Eternity 2 (První díl jsem nakonec nedohrála právě kvůli tomu chybějícímu romantickému aspektu).

    • honcka

      Já crusade mod taky nesnášel, naštěstí na to existuje mod, jmenuje se Combat Relief, kde jde nastavit autowin u crusade, takže se o to člověk nemusí starat a zároveň nepřijde o některé questy

  • Trošku nešťastný název článku. Baldurs Gate 3 a ani Divinity Original Sin nejsou izometrické hry. Používají 3D modely a s kamerou jde normálně otáčet.

    • Derp_1337

      Hele, to je tvoje nepochopení. V izometrických RPG není zakázané používat 3D modely.

      Jediná vyjímka je pokud bereš čistě jenom podskupinu 2D izometrických her. Ale taky existují 3D izometrické hry.

      BG3 a i Divinity spadají do všeobecné definice izometrických RPG.

  • aspa

    Nejdnudnější žánr historie. Raději si běžte zahrál Zaklínače 3. 

    • jurb83

      najhorsi koment dna, gratulujem

  • Pathfinder: Wrath of the Righteous je za mna rozhodne najlepsie a najprepracovanejsie CRPG na trhu(s tym ze som nehral rogue trader este, takze neviem porovnat)...


    BG3 u mna bohuzial trpi na prilis osekane pravidla a samotna hra je tiez dost zjednodusena aby bola co najpristupnejsia aj novym hracom...aj na najvyssej obtiaznosti je az smiesne jednoducha pre ludi ktori sa vyznaju v pravidlach... najviacie bolistko pre mna je, ze je to viac divinity 3 ako baldurs gate...stale ale skvela hra ktora, spristupnila zaner aj pre mainstreamove publikum a za to ma moje uznanie... vo vsetkom podstatnom je PWOTR o level dalej (s tym ze writting uz je subjektivna zalezitost)

    • Derp_1337

      Jo, ale Pathfinder je doslova extrém pro hardcore fanoušky tohohle žánru. Když nevíš, co děláš, tak se může stát, že si vytvoříš postavu, která se prostě nebude chytat v pokročilejších fázích hry. Lidi, které nebaví pilovat buildy postavy, tam můžou doslova trpět.

      Někde jsem dokonce četl, že se doporučuje vytvářet postavu do Pathfinderu podle nějakých tabulek. 😂


      V tomhle ohledu je BG3 fakt mnohem lépe vybalancovaný a přistupnější.

    • Souhlasím ve všem, pro nováčky žánru je BG3 přístupný, ale začal jsem ho hrát těsně po dokončení WOTR a nebyl jsem z toho unešen tak, jak jsem čekal. Už jenom směr, jakým chce člověk postavu směřovat množství talentů a skillů, ve všem působí BG3 jako chudý příbuzný. Rozhodně doporučuju rozjet Rogue tradera, já před chvílí začal a zatím je to pecka.

      • Přiznám se, že mě příliš velké možnosti při tvorbě a vývoji postavy od Pathfinderu odrazují. Od počítačového i stolního. K tomu nutnost strávit před složitějším soubojem pět minut buffováním a hlídat si hromadu synergií. Tahle kvanta možností mi ani nepřijdou old-school (možná v té stolní podobě), protože spousta starých a dobrých her toho tolik neměla. Dungeon Master, Wizardry, Albion, první dva BG, první dva Fallouty, Planescape: Torment... Neřekl bych tedy, že více možností automaticky znamená lepší hru. Spíš se zajímám, jak to všechno drží pohromadě a jestli hra neobtěžuje něčím, co mě nebaví. Ale chápu, že je spousta lidí, které baví se hrabat v číslech a pilovat buildy postavy.

        • tuco

          Buffovani otravne je, ale jsou mody ktery auto-buffuji nebo si lze upravit/snizit obtiznost tak, ze buffovani otravny/povinny neni. 

          Vic moznosti se nerovna lepsi hra, ale jak psal kolega vyse, kdyz je nekdo tzv. hardcore pres soubojak a vyvoj postavy, tak 5e je ve srovnani s PF proste plytky.

          • Souhlasím s tím, že 5e má v soubojích větší mezery než PF. Například nemožnost použít bonus akci místo standardní akce, nutnost spálit celou akci na odpoutání od nepřítele, přehnané kombinace číselných bonusů, bonusových kostek a dvojího házení nebo ne úplně logický systém postihů. Na druhou stranu se mi líbí mechanismus koncentrace, který efektivně odstraňuje zdlouhavé buffování před soubojem a nutí hráče taktizovat s tím, který (de)buff použije a s kterými jednorázovými kouzly ho bude kombinovat. Navíc to dává jak postavám tak monstrům šanci se nepříjemného (de)buffu zbavit, což zase přidává taktický prvek. Mám zkušenosti převážně ze stolního DnD, protože z BG3 jsem se ještě nedostal.

        • Derp_1337

          Jo, souhlasím.

          Pathfinder není zrovna moc lehká hra. Pokud nevíš, co děláš, tak si můžeš vytvořit špatnou postavu, která se v pozdějších částech hry nebude vůbec chytat.

          Není to hra pro lidi, které nebaví se rochnit v tunách statistik a pilovat buildy.

          • tuco

            To se zcela urcite muze stat, zejmena na vyssich obtiznostech. Na Twitchi jsem videl nekolik (asi 5) hracu co se do WOTR pustili poprve na obtiznost nejvyssi a ani jeden nedal uvodni dungeon. 

            Na stranu druhou, stejne jak v BG3 i v WOTR existuje respec, resetovani postavy, takze nevedomost pri tvorbe se da v prubehu hry napravit.

        • chapem ze to znie strasidelne pre ludi co sa nikdy s pravidlami nestretli, ale pathfinder ma mnozstvo moznosti nastavenia kde mimo samotnej obtiaznosti vies nastavit automatizaciu na levlovanie spolocnikov, samotnu silu a pocet nepriatelov, rozne efekty a mnoho dalsich veci ako si upravit hru vlastnym potrebam...a najlepsie je ze vsetko si mozes upravovat pocas hrania

          takze svoje si dokazu najst ludia, ktori radi minmaxuju rovnako ako prilezitostni hraci, ktori nechcu popri hrani studovat rozsiahle manualy

          • Zrovna autolevelování společníků nepovažuju za ulehčení pro někoho, kdo to hraje poprvé. Ano, ušetří tě to zdlouhavého vybírání nových schopností, ale zase pak mají společníci schopnosti, které si před použitím stejně musíš nastudovat a riskuješ, že dostanou něco, co se ti nehodí to tvého stylu hry. Přijde mi to spíš jako drobná extra výzva pro někoho, kdo už to zná. Detailní nastavení obtížnosti v průběhu hry zní fajn.

      • Presne to. Ak by som nehral WOTR a stare crpgcka tak som si isty ze si BG3 uzijem omnoho viac. Preto chapem tie nadsene ohlasy ludi, pre ktorych to bolo prve stretnutie so zanrom. O to viac ma ale mrzi ze wotr nedostal zdaleka uznanie  a poroznost ktoru by si zasluzil.

        Rogue tradera sa trochu obavam. Warhammer univerzum ma kompletne minulo a neviem ci sa mi chce studovat tak rozsiahly lore. 

        • Taky to je můj první střet s tímto univerzem a žádný lore jsem nepročítal a jde to. Samozřejmě, že člověk lore znalý se bude ve hře orientovat líp. Textu je hodně, ale zas je vydaná ai čeština, což to usnadňuje. Rozhodně se není čeho bát. Já bych řekl, že WOTR je prostě dělaný pro určitou skupinu lidí (HC fanoušků žánru) a pro zbytek těžko přístupný.

          • Jako Rogue Tradera si urcite zahram niekedy, len ja uz sa poznam a zacnem to univerzum studovat vo velkom, takze budem potrebovat sakra vela casu na to :D WOTR urcite nie je tak casual friendly ako BG3, ale ma obrovske mnozstvo nastaveni obtiaznosti... problem je skor ta tona textov, dnesnym hracom uz sa moc nechce citat. Neviem si ale predstavit ze by si male studio mohlo dovolit plny dabing na tak rozsiahlu hru bohuzial.

            • Derp_1337

              Rogue Trader se fakt nemusíš bát. Je to přístupné i pro lidi, co to univerzum neznají. Všechno důležité je tam vysvětleno, takže se i neznalý člověk bude chytat.


              Samozřejmě nějaká ta všeobecná znalost univerza hodně pomůže při rozhodnutích. Ale zase na druhou stranu je lepší se rozhodovat sám podle sebe, co ti v daný moment přijde lepší... Než dělat rozhodnutí jenom na základě toho, že dle loru by to mělo být "takhle", pokud chceš být "ortodoxní".

  • fallout 1 uz nehrat, to je jak chudej pribuznej prototyp fallout 2, kterej se da doporucit stale

    • Lol co na to říct 😂 někdo si prostě musí rýpnout za jakoukoliv cenu 🥲 Fallout 1 měl super příběh a vyhovovala mi spíš herní doba než u F2 kterej mi chvílemi připadal až přehnaně utahanej v určitých částech.

      To že dvojka měla spoustu nových fíčur je nepopíratelný, to ale neznamená že by první díl neměl co nabídnout 😄

      Znovu jsem teď nainstaloval Wasteland 3 abych tomu dal šanci bo mi vůbec nesedí herní zasazení ačkoliv si to většina lidí chválí, ale pro milovníky pravěku bych klidně doporučil první Wasteland kde to všechno začalo 🥲

      • mam to cerstve odehrany a proste ne, ta jednicka uz nema vyznam

      • Lukyz

        Mě osobně bavil o dost víc W2 - mělo super mechaniky, nebylo to tak ujetý jako W3, kde mě dost vadilo zjednodušení různých mechanismů a ovládání, aby se to dalo hrát na gamepadu.

  • Nepochopitelně vám tam chybí nejlepší z nejlepších - Titan Quest s datadisky. 

    • v ktorom vesmire je titan quest crpg ? titan quest je dobry(dodnes moja oblubena diablovka) ale je to akcne rpg a nema s clankom nic spolocne

    • to neni rpg, to je pouhe hack&slash jako diablo nebo dark kotouls

    • Spíš to vypadá, že mají špatně nadpis. Píší izometrická RPG, ale myslí klasická izometrická RPG (moc nemusím zkratku CRPG, protože pod tou si každý představuje něco jiného). Titan Quest je podle všeho velmi dobrá hra, ale je to akční RPG ve stylu Diabla, a tak se do toho seznamu nehodí.

  • Dotaz na hráče kteří dohráli Torment Tides of Numenera - začne mít hra spád v nějaké pozdější části? Rozehrál jsem ji nesčetněkrát ale něco mě nakonec vždy odradilo se k hře vrátit. První díl považuji za modlu (spolu s některými ostatními tituly té doby samozřejmě) 🥲

    U "dvojky" mě tolik netáhly dialogy.

    • bohuzial...tides of numenera sa snazil byt nastupca najlepsie napisanej hry, ale writtingom sa ani nepriblizil a ako pise derp moc sa to nezlepsi...

      ak chces skutocneho duchovneho nastupcu planescapu, tak odporucam Disco Elysium...ta hra je to cim mal byt planescape torment... najlepsi writting na trhu momentalne a to zdaleka

    • Derp_1337

      Ne. Pokud tě nebavil ten začátek a rozvláčné tempo hry, tak se ti nebude líbit ani zbytek hry. Zhruba od poloviny hry se to sice (trochu) zlepší, ale to zlepšení není dost markantní. 

      Samozřejmě ta hra má v sobě fakt dobré momenty. To je fakt. Některé úkoly mají v sobě chytře schovaných několik různých řešení a navíc spousta zdánlivě drobných rozhodnutí má později dalekosáhle následky.... ALE... ale ty dobré momenty jsou utopené v tunách převážně nudného textu. 

      Je to hra pro lidi, které baví se rochnit v tunách textu.


      PS: a když to pak dohraješ, tak ten konec není moc uspokojivý.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit