Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ahoj sorry za trochu offtopic. Ale když jsme u těch 4X strategií, nemáte někdo nějaký tip na Real-Time 4X strategií, která se herně podobá Star Ruler 1 ?
    Zkoušel jsem Star Ruler 2, ale moc mě to nechytlo, pak ještě Sins of Solar Empire:Rebelion, ten je celkem fajn, jen mi tam trochu chybí možnosti si navrhnout nebo upravit vlastní loď podle svého v tom byl SR výborný, takže kdyby náhodou někdo měl nějaký tip na něco podobného tak bych byl vděčný.
    Díky
    • jamar28
      A co Stellaris? Co se týče navrhování lodí, lze se tam hodně vyřádit.
      • Díky Stellaris mám určite v plánu, podle videí je původnímu Star Rulerovy asi nejblíže. Spíše mě šlo o to jestli nepřehlížím třeba nějaký nezávislý projekt nebo tak, ono i ten Star Ruler jsem našel spíše náhodou.
  • Jestli vas bavi komplexni 4x zkuste se juknout na Distant Worlds: Universe. Ze zacatku nez se do toho clovek dostane a pochopi mechaniky a ekonomiku to trochu boli, ale pak je fakt skvela.
    • jenže jak do toho člověk pronikne, tak zjistí, že ta hra je trochu prázdná a její hloubky je pouze zdánlivá, alespoň to jsem četl.
      • zas tak špatné to není, ale bohužel silně nastřelili cenu. Nejvíc mi vadí AI (respektive seznam skriptů) lodí privátního sektoru. Abyste uspěli, musíte stavbu stanic a design lodí podřídit tomu jak funguje. Neumí moc pracovat s velkým nákladovým prostorem a pokud máte hodně stanic s výrobou (default), tak neví co dřív zásobovat. Ideálně mít jen 1 - 3 opravdu velké stanice s výrobou a pak stavět jen mini specializované stanice (musí se navrhnout ručně) nad zbytekem planet.
        • Jj je pravda ze si s tim clovek musi vyhrat. Ale o tom je cela tahle hra, proste se o to clovek musi starat nebo mu to zkolabuje a to po vsech strankach. Jenom design lodi, stanic jak vlastnich tak v soukromem sektoru dava neuveritelne moznosti. Rozhodne to neni pro kazdeho, ale pro hracicky ktere bavi se s tim piplat a jsou schopni resit hodne veci najednou. Na druhou stranu pomocnici jsou hodne chytri a hodne pomohou.
          Cena je porad vysoka to je fakt, chce to pocihat na slevu na steamu, davaji ji o 50% dolu a to uz jde.
          Doporucuji si precist tenhle navod do zacatku, je to vtipne napsany a da to predstavu o cem ta hra je *4*
          http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=3508583
  • Tesim se na to, jednicka mne dost bavila.
  • jamar28
    Mě Stellaris teda trochu zklamal. :/
    • tak me v moo i stellaris boje zklamaly. z moo se naprosto vytratilo taktizovani pri boji a ve stellaris snad nejde taktizovat vubec, tam boje probihaji zpusobem "uraa na ne!". jeste jsem to v praxi nezkousel, ale vsadim se ze ve stellaris staci naspammovat hordu lodi a ty uplacaji cepicema cokoliv za predpokladu ze nejsou uplne zastaraly oproti nepriteli.
      • jamar28
        Dá se taktizovat tím, jakou sestavíš formaci, ale ano, jinak je to bezduchá řežba bez logiky - několikrát jsem svoji flotilu přistihl, jak ubere nepřátelské bitevní lodi třeba 95 % zdraví a místo toho, aby ji dorazila, tak se najednou začala soustředit na jiného nepřítele, takže nepřítel může v klidu pokračovat ve střelbě (i když je loď hodně poškozená, stále je zcela funkční).

        Ze všeho nejvíc mě ale štve, že ta slibovaná technologická diverzita vůbec nefunguje - každý se časem dopracuje k tomu nejlepšímu a odemkne si všechny zbraně a žádné jiné pak ani nemá cenu používat.
        A co mi ještě vadí na bojích je to, že jediná forma války, která má cenu, je prostě svoji obří flotilu poslat na nepřátelskou. Nějaká rychlá okupace a zničení ekonomiky nepřítele vůbec nefunguje. Zkoušel jsem třeba vytvořit několik menších flotil se zaměřením na rychlost a rychlé zničení nepřítele s tím, že s jejich pomocí budu bleskově v týlu nepřítele likvidovat jeho doly, ale nemá to cenu - i zničení té nejslabší stanice zabere zpravidla dost času na to, aby přiletěla obrovská nepřátelská flotila.
        • to jo. pri tech bpjich ve stellaris jsem fakt zazival dost infartovych situaci (ja i hra). obcas jsem naprosto ztratil kontrolu nad armadou, protoze zpravidla po zniceni jednoho nepritele detekuje dalsiho nepritele a kdyz mi tam takhle posilali po jedny lodi, mel jsem celou jednu armadu zapikanou na skoro pul roku. jediny co jsem mohl udelat byl emergency ftl.
          mozna je tom jenom pocit, ale zda se mi ze nepritel strili moje lode po jedne a ti moji blbouni si s nimi davaji pekne ferovky jeden na jednoho a zobou ze vsech trochu.
          v moo neni problem technologicky utect ostatnim. ve stellaris asi nemozne. navic ve stellaris oproti moo stve ze v podstate nemuzu moc udavat smer vyvoje. chtel jsem byt torpedova velmoc, ale po vynalezeni torped mkiii (max je 5 tusim) mi to moznost dalsiho jejich vyzkumu nedalo myslim asi poslednich 70let.
          • jamar28
            To ano, to chytání dalšího nepřítele mě fakt vytáčí. Chci zaútočit na jednu stanici, ale jak s ní dobojují, tak od ní začnou bojovat s další o pár planet vedle, od té pak další a tak dále....Hrůza.
          • tak jsem se na to podival na wiki a asi sem trefil jediny oddil zbrani, ktery na iii konci. fck :)
  • mozna by chtelo vysvetleni co je 4X, ne kazdy se dovtipi.
    • kostejnesmrtelny
      Kdo se nedovtípí, hodí to do googlu. Kdo se nedovtípí hodit to do googlu, je reliktem minulosti odsouzeným k vymření a to, že neví co je 4X je nejmenší z jeho problémů *16*
      • promin, ale funkce techto clanku na games cz je informovat, pokud by kazdy clanek odkazoval na google, tak tu zadny ani nemusi byt... staci si vygooglit info o hrach a nemusite vubec na games cz chodit.
        • JamesFaith
          4X strategie je pojem, který se zavedl už v roce 1993, takže jeho vysvětlování už je na úrovni vysvětlování zkratek RPG nebo FPS.
        • walltar
          No já nevím, ale je to asi jako by si očekával, že pokaždý, když herní web napíše FPS, RPG, nebo RTS tak k tomu bude vysvětlivka. 4X Strategie je prostě zavedený pojem, který snad ani není potřeba vysvětlovat. A není to ani nijak ztracený žánr, Civilizace se hraje dodnes a celkem hodně.
      • Se borec po pár letech probudí z kómatu a vy se mu hned smějete a ani mu nevysvětlíte co je to Google.
      • dal jsem xxx do googlu a vyhodilo to nějaké hambaté obrázky
        • to je těžký, když neumíš počítat
          • walltar
            No jo, co bys chtěl po temným elfovi?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit