Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Makres
    WoWko s mikrotransakcemi ? Vtip? To by už nehrál nikdo, podle mě jen noví hráči. Jediné rozumné, co Blizzard může u WoWka udělat - nerušit free servery a vzít si je pod záštitu, aby jim to číslo stouplo. *3*
    • A jak by stouplo číslo předplatitelů, kdyby vzali pod záštitu servery plné neplatících hráčů?
      • Makres
        Nenapsal jsem předplatitelů, ale hráčů, to je rozdíl. Kdyby si Blizzard posčítal i hráče kteří neplatí free servery, věděl by, jestli má cenu přestupovat na f2p. Ti z free serverů by pak mohli hráli to WoWko s mikrotransakcemi, ale to už by museli udělat před vydáním těch pand.
        • No to je ale výborná hloupost...někdo, kdo hraje takovou hru zadarmo by najednou platil extra obsah? *15* To je jako kdybys jezdil tramvají na černo a najednou by sis moh připlatit za to, že si sedneš...stejně pojedeš na černo a nedáš ani korunu *1*
  • Od vydania Cataclysm pocet hracov neustale klesa. Blizzard to zachranuje ako sa da, napr. 2,1 mil. hracov nalakali na rocne predplatne s tym, ze dostanu zadarmo D3. Pocet subs neustale rastol, az do konca Wrath of the Lich King, potom prisiel Cataclysm a odvtedy to ide z kopca. Z 12 mil. na 9 mil.

    Q1 2011 - 600,000 subscribers lost 
    Q2 2011 - 300,000 subscribers lost 
    Q3 2011 - 800,000 subscribers lost 
    Q4 2011 - 100,000 subscribers lost. 
    Q2 2012 - 1,100,000 subscribers lost.

    Aby bolo jasne kde je problem. Datadisk TBC mal pocet raid bossov asi 49 ak si dobre pametem. Cataclysm mal bossov 26. Ano, o polovicu mensi content. Blizzard casom zistil, ze preco by mal robit epicke raidy kde je 13 bosov, ked staci urobit mensi raid dungeon s 6-7 bossmi. Predplatne sa nezmenilo, ale content je chudsi o polovicu. Niekedy Blizzard robil uzasne raid dungeony Ahn Qiraji, Naxxramas, Sunwell plateu, Ulduar, Icecrown citadel... v poslednom roku boli otrasne raidy, Blizzard hovori, ze nema zdroje na take raidy ake boli predtym, zabavne, uz asi nevedia co s tymi peniazmi robit a tvrdia, ze nemaju kapacity.
    • Jo, taky nechápu, že nemají peníze, když jiná velká MMO v pohodě přežívají s max. milionovou populací a často ještě daleko méně. *7*
      • Shania
        Zdroje nejsou peníze, ale hlavně lidi a technologie.
        • Kdo má peníze, má i technologii a lidi. *3* Nehledě na to, žze Blizzard je tak silná značka, že podle mého názoru (který může být chybný), může přitáhnout naprostou špičku v oboru i nové talenty.
          • Shania
            To ano, muze si koupit spickove vyvojare, ale problem je v tom jak oni pracuji v malych teamech, to je proc nemuzou expandovat prilis rychle. Otazka je, jestli je tato strategie udrzitelna i do budoucna nebo ne.
            • To už je jiné téma. Bavili jsme se o zdrojích a zdroje jsou. Jestli nejsou schopni efektivně pracovat z jakýchkoli důvodů, a nebo nelze pracovat efektivněji, to už je úplně jiné téma.

              Ať je to, jak chce, WoW se stále drží velmi solidně a tohle prostě nelze zpochybnit. WoW je stále (bohužel) králem MMORPG.
    • ono hlavne co pamatuju tak i trash byl kolikrat pekne zakerny. treba ta bandicka ke karlovi to byli krutaci jedna blba ovce a borec vyjmlatil pulku raidu.... Nicmene to je hodne zajimave ten vytah s tema poctama bosu. Jako ne ze by mi vadilo kratsi raidy. aspon se clovek jak prave treba v AQ necamral po trashi dva dny ale takhle to vnimam jeste jako vetsi sprostost od blizardu. Po D3 uz si od nich dlouho nic nekoupim :-)
      • Napr. aj ten trash k Magtheridonovi bol fakt epicky, za 5 sekund mohol kludne odfajcit polku raidu :D
        Ono samozrejme ide aj o kvantitu, ale aj o kvalitu. Blizzard sam uznava, ze raidy ako Karazhan, Ulduar boli majstrovske diela a priznava, ze take nieco uz v Wow nebude. Niekedy tie raidy mali atmosferu, bol tam vidiet kvalitny art design, design isiel ruka v ruke s celkovym lore warcraftu. Ked to provname s poslednymi raidami v Cataclysm, Dragon Soul je okopirovany design z Lich King - Wyrmrest Temple, vsetci bosovia vyzeraju rovnako, Fireland je tematicka kopia Molten Core. Vela sa tam nenarobili. O 5 men dungeonoch skoda hovorit. Hra celkovo je od posledneho datadisku strasne lahka, vsade same nerfy dungeonov, mechanizmov hry az do takej urovne, ze to zacina byt otravne. Dnes sa da vylevelovat za par dni, urobit par 5 men dungeonov, ist na burzu kupit nejaky gear, sup do LFR a zabit posledneho bosa v hre. Hra totalne stratila svoje caro, bola zlahcena na taky level, uz tam nie je ten pocit epickosti, uz to nie je o namahe, postupne vylepsovat svoju postavu. Chyba tam progress, Blizzard strasne podcenil psychologiu hry, t.j. koncept motivacia - snaha - odmena, podla mojmo nazoru. Zacina to byt arkada.
        • to nerfovani je podle me nejvetsi problem. blizzard se snazi udelat vsechno pro vsechny a to nejde, nebo minimalne se jim to nedari. hc raidy by meli zustat hracum co na to maji spoustu casu. pro ty kteri ho maji mene, ale stale chut se zlpesovat a chteji nejakou vyzvu by mel byt normal a jediny nerf by byl lepsi equip......myslim ze toto vsechno platilo i na zacatku cataclysmu. tri raidy na ktere bylo potreba chodit hc dungy, ktere byly tezke a nutili hrace se naucit hrat za svou classu. zandalari dungy a firelands prinesli zjednoduseni, ale porad to vyzadovalo od hracu nejakou snahu a hlavne jit puvodni raidy a dungeony. problem pak podle me prisel s prichodem LFR a dungeonu s itl 378, kde uz hraci nepotrebovali ani prochazet firelands a kdyz pak prisli na raid, tak neumeli v podstate skoro nic a jeste dostali equip. dragon soul raid taky nebyl na normalni obtiznost uplne jednoducha zalezitost a vyzadoval od hracu aspon dodrzovani taktiky. hrebicek do rakve prisel s nerfama kdy uz nebyl problem slozit raid se spoustou chyb a hracu co ani neznali classu za kterou prisli na raid.
          • Přesně si pamatuji, jak před WOTLK došlo k nerfu BT a hlavně Illidana, tehdy si z toho hráči dělali ještě srandu a pouštěli éterem hlášky jako "Free For All". Následně ve WOTKL ukázali Blizzardi, že to myslí smrtelně vážně. Tehdy to byl takový hřebíček do rakve, pro mě osobně. A když jsem viděl, jak dál všechno zjednodušují do Cataclysmu. Tak jsem definitivně skončil s WOW. Těch věcí, které mi zvedaly žluč bylo více, ale už si je ani nepamatuji. Zlatá doba Vanilli a TBC!
  • Právě vyšel rozšířený trailer na Mists of Pandaria! Sledujte zde:
    http://www.youtube.com/watch?v=URhe87f6bi0
  • Meshuge
    S takym poctom hracov si myslim nemusia robit velke starosti,na kolena by ich nepolozilo ani mensie zavahanie,pripadne zle rozhodnutie ohladne free alebo mesacnych poplatkov.Je to svojim sposobom stale prijemne premyslanie,pretoze su daleko za vodou v porovnani s konkurenciou.
    Na druhej strane,ta hra ma predsa len uz svoj vek a skor ci neskor bude treba prevziat stafetu.S najvacsou pravdepodobnostou to bude ich dalsi projekt,hovorme si co chceme a hadajme sa trebars aj do krvi,ale aj najvacsi hateri tejto firmy a ich produktov to v kutiku duse vedia...i ked im to samozrejme nie je po voli...
    Aj hraci by sa mali dokazat nad vela veci povzniest a prizmurit oci,nikto nie je dokonaly,kydat z anonymneho kuta na par rocnu pracu je to najlahsie...bohuzial aj to je forma prejavu...ludska...
    • Pre teba mozno nie, ale pre akcionarov je to stav ohrozenia. 3 mil. nevyzera vela, ved este maju 9. ale je to pokles o 25% a ide o trend. Ten je zostupny. Navyse v novembri konci Annual Pass pre 2 mil. ludi a nikto nevie co bude s nimi. Je celkom mozne, ze po pociatocnom naraste v MoP v prvych mesiacoch pride pad ako v Cataclysm, a ten bude znacny.
  • calwin
    free to play môže fungovať aj rozumne... tak ako vo world of tanks...
    • Ako vhodný príklad dobre použitého a férového F2P systému by som videl Rise of Flight. Hru to krásne drží pri živote napriek tomu, že simulátorová komunita je veľmi malá a pritom platiaci hráči nie sú v MP prakticky zvýhodňovaní (len majú viac možností). A čo si kúpiš máš, nikto ti to nevezme a každý môže investovať do hry toľko, na koľko sa cíti. Naviac sa dá počkať na výhodné zľavy.

      Z tohoto by si mali vývojári brať príklad, ale samozrejme to uživí len kvalitnú hru s inteligentným prístupom vývojárov, inak to hre skôr uškodí, resp. zabije ju to.
    • No, nicmoc příklad. Lepší je LOTRO nebo AoC. *3*
    • Veskoslav
      WoT? Jako myslíš to, kdy mě sundá cucák, co do toho narval desetitisíce a přitom má hroší třídu tanku? Nebo tu hru, kdy mi hlásí zásah a přitom nic nezasánu a následně to schytam od toho, co jsem "zasáhl". Proboha, když už chceš dávat příklad, tak např LOTRo.
      • spook.y
        To že když někdo má horšího tanka tak tě jako nemůže dát ? Co to je za kravinu?
        "Nebo tu hru, kdy mi hlásí zásah a přitom nic nezasánu a následně to schytam od toho, co jsem "zasáhl" Co tohle je? Můžeš mu dát jen kritický zásah ale hp mu neubereš. Připadá mi že si tu hru vůbec nehrál.
      • calwin
        horšiu triedu tanku? ty si prešiel WOT z rýchlika že? mnoho faktorov určuje priebeh boja... akú triedu tanku máš, level tanku, skúsenosti posádky + ako sa s tankom vôbec hýbeš, či máš krytie atd...
        ja som dal príklad iba toho že to môže fungovať aj rozumne neznamená to že by malo wowko prejsť priamo na F2P model mudrlanti lenže to by ste si museli môj príspevok interpretovať z trochu iného uhla...
        • world of tanks je p2w, nie f2p
          • a co tě k takovému tvrzení vede? mě osobně se daří docela slušně a jediný goldy, který jsem kdy utratil byly za místa v garáži, protože jsem se se svou sbírkou Shermanů nemohl rozloučit. Ano, ta hra má problémy, ale stejné problémy mají i hráči s premium účtem nebo premium tankama.
        • Jop, ty zlaty naboje fungujou opravdu rozumne, vubec nedavaji zadnou vyhodu. *7*
          • Dávají, ale malou, takže to oprevdu štve jen nuly co to párkrát zkusily a hned si našli důvod proč jim to nejde.
          • No, a jak vůbec můžeš vědět, že po tobě někdo střílí zlatou municí;)... jestli někdo používá zlatou munici v random bitvách, tak je zralej na blázinec
            • Marginální výhoda, nikdy nemáš jistotu, že tě zasáhla zlatá střela, klidně se ti mohl trefit do weakpointu, vždy půjde o to, jak kdo dobře vystřelí. Člověk s premium tankem, zlatou municí a zlatými spotřebními předměty (který jsou vlatně k ničemu) ti bitvu nevyhraje, málokdy vidím, že by jeden hráč vystřílel třetinu nepřátel sám, a když už, tak pochybuju, že by na tom měli zásluhu koupený věci. Když se to shrne: jestli tě zajímá jen ta nejrychlejší cesta k Tieru10 a pak se nudit, tak ano, proplať se k tomu skrz tisíce. Za ten rok co hraju shledávám, že nejlepší bitvy, kde se nikdo nebojí jít do útoku, aby si náhodou nepoškodil tank, je maxiámálně do Tieru 5-6 a tady ti goldy těžko pomůžou.
            • Ani jedna vec nemeni nic na tom, ze je to kupovani vyhody za prachy - p2w.
    • WoT je lobby hra.. to je uplne neco jineho... jak to muzes porovnavat? blizzard ma v tomhle pravdu..
  • každé MMO čeká konec jednou či později i wowku se to stane, btw kolik to mělo předlatitelů 11 nebo 12 milionů, klesá to docela rychle
    • Tvůj příspěvek je pravdivý jen v tom úhlu pohledu, kdy tvrdíš, a já to zobecním, že všechno jednou skončí. Ano, vše jednou skončí. Každá hra, vše.

      A že ta populace klesá? Už to tu bylo vysvětleno. Vedle toho určitě část lidí odchází na GW2 - to je jisté. Holt konkurence tu je a to se nějak musí odrazit na populaci u jednotlivých MMO (snad vyjma EVE, které je až příliš unikátní a konkurenci de facto nemá).
    • hlavně je děsná pakárna "vymejšlet, jak nahnat do hry ještě víc lidí"

      kolik by jako chtěli těch platících? 20 milionů? 50?

      tady je vidět, jak už to vůbec není o hrách - společnost, která má takový hordy prostředků trvale přicházejících každej měsíc (a tady už je jedno, jestli od 10 milionů nebo třeba od 5), by se měla snažit ty prostředky investovat do dalších projektů, něčeho novýho, co přitáhne další (a třeba přetáhne i starý) zákazníky, ne pořád jen dojit starý "produkty" a snažit se je nutit i vašemu strejdovi, tetě, dědečkovi a babičce. už máte dost prachů, šmejdi! dejte nám Warcraft IV nebo pořádně zamakejte na datadisku pro DIII!
      • Shania
        A W4 jen tak asi nebude, když celej RTS team maka na Starcraftu.
      • Shania
        Problém Blizzardu nejsou peníze, ale jiné zdroje, jako napříkald lidi, kterých má nedostatek a jejich filozofie pracovat v malých teamech neumožňuje na nabrat 1000 nových vývojářů a chrlit nový obsah. Podle toho jakou rychlostí dělají jiné hry je téměř zázrak, že přidávají do wow ten obsah touhle rychlostí.

        Teď je otázka, jestli není na čase tohle přehodnotit a nabrat víc lidí.
    • no rýchlo to určite nie :D ale dakedy v ďalekej budúcnosti určite bude aj z toho f2p
    • To bych neřekl. Jednak je těsně před vydáním datadisku, kdy počet hráčů vždy klesá. Pak taky Blizz už dlouho nevydal žádný update s obsahem (odliv před datadiskem je tedy větší). A hlavně vyšlo Diablo 3, které dostala celkem solidní část hráčů WoW zdarma...

      I tak ale WoW slábne, o tom nelze moc pochybovat.
      • počet hráčů neklesá před vydáním datadisku, proč by měl? klesá prostě proto, že to lidi nebaví. a protože je to opakující se fakt, tak musí blizzard vyrábět ty datadisky, aby to vždycky trochu nahnal, oživil tu mrtvolu zas na pár let...
        • Nepochybuju o tom, že lidi odcházejí proto, že je to nebaví, ale stejně tak je i pravda kolegy nad námi.Blizzard na to teď šel špatně.Jednoduše řečeno, byla chyba nechat 3/4 roku jeden content a to ten hlavní důvod, proč teď odcházeli.
          Ale zase se vráti, sice to možná nebude na moc dlouho, ale vrátí se.
        • Klesa pred datadiskem (DD) proto, ze lidi uz vi, co se s hrou stane. WoW tahne equip a ten stoji na nejake forme herni driny (raidy, progress, umirani nebo daily a grindovani apod.) Jenze s DD nastane devalvace vseho. To je super pro lidi, co chteji s ostatnima srovnat krok (zacit znova), ale neni to dobre pro ty, co jim konecne droplo neco poradnyho. Najednou je to k nicemu a prvni modra vec na novy max level to hrave prekona. Proto lidi s blizicim se DD prestanou hrat. Nema to pro ne cenu se honit za necim, co pak zahodi.
  • WoW jako free2play nebude nikdy dávat smysl. Blizzard nedovolí, aby si neplatící hráči hru užívali alespoň z poloviny tak, jako ti platící a bude jim stavět spoustu mantinelů. Titan je pro mě velkou neznámou, ale už teď vím, že MMO hry nejsou pro mě to pravé. Neuvěřitelně žerou čas a frustruje mě fakt, že nemůžu být nejlepší a marná snaha o to se pokoušet žere další pytel času a mimo jiné i peníze... Jinak tleskám za SC2 a doufám v kvalitní datadisky. Přeji si W4 z celého svého srdce a také doufám v novou singleplayerovou hru, pokud možno ne tak tupou jak D3.
    • Proč být ve hře nejlepší? Není smyslem hry prostě jen pobavit, zahrát si s přáteli a dočasně se zbavit každodenních starostí?
  • Hahaha a nic co ty kret*ne.
  • Free to play = zaplatíš ještě víc, pokud si chceš opravdu zahrát. Ne, děkuji.
    • Dolož to! Tohle není názor ale spekulace bez jediného důkazu. Pokud chceš ze svého irelevantního příspěvku udělat názor, přidej jasný příklad. Díky.
      • Mas pravdu, tohle neni nazor. Je to fakt, kterej si uvedomi kazdej normalne premejslejici clovek. Zkracene debilni lidi oblafnuti f2p modelem hraji, raduji se ze hra je zadarmo, ale ve vysledku plati jeste vic. Samozrejme ze jsou tu lidi kteri hraji tisic let aby si mohli odemknout jednu lokaci za herni body, a v ni pak travi dalsich 1000 let, ale to je minimum. A jeste otazka zda se tomu vubec da rikat hrani.
        • Píšeš tu nesmysly. Hrál si někdy nějaké relevantní F2P? Podle mě si pleteš P2W modely s F2P. Běž si to uvědomit.

          Já čerpám z F2P LOTRO a Age of Conan. Pokud čerpáte z nějaké asijské srágory, tak se nedivte. V Asii vše funguje trochu jinak... *7*
          • k čertu, Z. Z., co to hulíš? Takovýho fanboye F2P jsem ještě neviděl, navíc ani neznáš rozdíl mezi freemium a f2p. Jednoduše ale hra, která je P2W jako WOT a další, si nezaslouží nic jiného než zkázu, velmi pekne má ale F2P řešeno LOL, kde si nemusíte nic kupovat, pokud hrajete a nevlastnění všech skinů vám netrhá žíly. Každopádně je ale F2P vesmeš jen zlo, které vám z kapes vybere více peněz (tem blbcum, co zacnou hrat), než kdybyste si koupili retail, a platili měsíční poplatky.
          • Týýý vole :-DDD nečetl jsem tu diskuzi celou, protože ty samolibý monology, rádoby zahalený do nějakýho univerzitního nádechu Mr. Z.Z. se prostě číst nedaj. Nemůžu se prostě ubránit pocitu, že tohle střevo potkat někde na ulici, tak bude od pohledu na pěst. Přestaň se tu ohánět rádoby odbornejma termínama, který na tomhle foru stejně nikoho neoslní a zapoj mozek....
            F2P je jen a pouze moderní marketingovej krok, kterej vlivem konzumenta docílí mnohonásobně větší rentability, než v případě stávajícího systemu, kterej vlivem stoupajícího torrentění a věku hráčů dost ubírá na ziskách. Osloví tim hráče, který nedaji plnou cenu za originálku, ale takhle nenápadně po 50 korunách za rok utratí mnohem víc.

            Vyzdvihovat tady ten system do výšin - to může jen idi*t a samozřejmně ještě Z. Z.
            Schováváš se za bezplatnej přístup k obsahu hry a využití jako demo? :-D Pokud mi pamět slouží, tak dema byla v historii vždy bezplatná a hráčovi dost jasně naznačila či koupit nebo ne.

            Aby si tohle zkusil byť jen jako demo a chtěl poznat většinu aspektů hry, tak jim stejně na účet pár šestáku pošleš- jako dalších xxxxxxxx jiných- ve finále větší zisky, než při plnohodnotnym prodeji xxx hráčům.

            A ty si Z. Z. tak blbej, že tu okolo sebe sypeš tyhle moudra a ještě se snažíš vystupovat hrozně odborně....to sou lidi :-DD
            • Shania
              zase pokracovani zz:

              ftp lotro jednoznacne zachranilo, coz je dobre, ale stejne se mi nelibi jak zachazi s platicimi hraci.

              Zaplatil jsme jim 4000 hned pri vydani hry za lifetime, velky risk, je sice pravda, ze bez nej bych se do hry uz asi nikdy nevratil a nelituju tech penez, ale zadneho extra bonusu jsem se od nich nikdy nedockal.

              Vidim to tak, ze jako platici hrac bych mel mit vsechno zdarma, az na placene datadisky do hry. Veci v cash sopu jako materialy na craft a outfity mi nevadi, na to je tech 500 bodu, ale zasadne nesouhlasim se vsim ostatnim.
              Hlavne kdyz vetsinu veci jako jsou teleporty kupujes pro kazdeho avatara zvlast. V dobe vydani ftp jsme mel asi 7 postav z toho tri aktivni, takze rozhodne tech 500 bodu ani nahodou nestaci.
            • Ano, F2P může generovat větší zisky, neboť se spousta lidí odváží a hru si prostě zkusí. Přesně tak to bylo u mě a u LOTRO. Kdyby bylo LOTRO jen za měsíční poplatky, nikdy bych ho nezkusil. Ale že přešel na F2P, tak jsem si ho taky vyzkoušel. Totéž platí i u dalších F2P.
              F2P má tedy jednu dobrou vlastnost: Umí přilákat nové hráče a tito hráči nakonec většinou stejně přecijenom něco zaplatí. Podle mě na tom není nic špatného. Nikde jsem samozřejmě nepsal, že F2P = hraní zcela zdarma (i když v případě LOTRO je to hraní zcela zdarma možné, ač ne lehké).

              Co se týká utracení mnohem více peněz, je to možné. Já si to počítal a vyšlo mi to, že jsem v podstatě utratil méně, než kdybych si platil každý měsíc pravidelné měsíční poplatky. Tohle ovšem platí jen k LOTRO - k ostatním F2P modelům se nemůžu vyjadřovat. Vždy jsem prosazoval LOTRO F2P model jako poměrně dobrý.

              Samozřejmě se omlouvám, že se nevyjadřuju jako úplný hlupák a že umím dát pár vět dohromady. Na některé je to, koukám, až moc. Zajímalo by mě, jaký odborný termín jsem použil. Ale jistě, máš pravdu, měl bych volit jednodušší formu písemného projevu, abych některé členy fora neuváděl do rozpaků. *15*

              Ještě jedna věc: Prosím vás, uvědomte si, že hry nehrají jen děti. Uvědomte si, že na toto forum nechodí jen děti ale i lidi dávno pracující s rodinou atd. Berte to v potaz, když někoho nazýváte "střevem". Je velice snadné v internetové diskuzi někoho urážet. Ale tohle forum neslouží k urážení ale k diskutování. Já se snažil diskutovat a chtěl jsem, aby se vyjádřili zarputilí odpůrci F2P, abych mohl poznat i jiný názor. Protože se argumenty odpůrců nedostavily, byla má snaha a mé příspěvky v podstatě na nic. Bohužel se dostavilo pár příspěvků velmi pochybné kvality. *6*
        • no ja hrám veľa f2p hier a som zatiaľ nič do toho neplatil a zatiaľ žiadne lokácie som nemusel odomknúť za herné body .
          • Gooby plz,
            jestli je podle tebe outfit a nějaký port "druhá polovina hry", tak fakt nevím. Platící hráč má v LOTRO k dispozici kompletní obsah a chybí mu jen drobnosti (pár slotů ve skladu navíc, nějaký ten outfit, nějaký port apod.), které si může postupně dokupovat. Jde fakt o drobnosti a pokud tyhle drobnosti hráč nemá, vůbec nic se neděje.

            Problém je, že se tu bavíme na téma, o kterém ty vůbec nic nevíš a přidáváš tedy jen nesmyslné reakce. Podle mě je chybou přidávat se do diskuze na téma, ke kterému nemám co říct a nebo nejsem schopen něco přidat, protože se v tématu nevyznám. Já také nediskutuji na témě třeba Need for Speed, protože tuto hru nehraju, pořádně jí neznám a nemám tedy k ní co dodat. *3*
            • Gooby plz,
              A já jasně ukázal, že kdo má v LOTRO VIP, už nemusí platit za nic kromě toho VIP (měsíční poplatky) a kromě datadisků. Takže u mě platí: Stáhnout LOTRO, zaplatit si VIP a už se o nic nestarat. Nic jsem si za peníze kupovat nemusel. Pokud jsem si něco koupil, bylo to výhradně za herní měnu, kterou jsem dostal za to, že jsem si zaplatil měsíční poplatek.

              A víš, co je ještě dobrý? Když v LOTRO nezaplatím, stejně se mohu připojit do hry. To u placených MMO platí: nezaplatíš = nemůžeš se ani do hry podívat, nemůžeš nic. Máš smůlu. Zaplať a my ti zase dovolíme se podívat do hry, projet si herní svět atd. Jinak ne!

              Je tohle vážně lepší než F2P? Jak někdo může hájit placení měsíčních poplatků (netvrdím, že to děláš ty, tvé příspěvky toho vlastně moc neříkají) a tak tvrdě odmítat F2P? Podle mě jen díky neinformovanosti a podjatosti.
            • Podle me je chybou platit za veci i kdyz mam hru koupenou a platim mesicni poplatky. Ale jak rikam, kdo chce kam... *7*
          • Gooby plz,
            ten kdo platí měsíční poplatky má všechno, co je standardní součástí hry a co bylo součástí LOTRO před spuštěním F2P.
            V LOTRO došlo se spuštěním F2P k mnoha změnám. Vypíchnu jednu negativní a jednu pozitivní: Negativní je přítomnost tlačítka Store (obchod) v UI hry. To některým vadí. Mně ne. Pozitivní je velké rozmnožení nabídky itemů (včetně outfitů), které jsou všem hráčům k dispozici. Přes spuštěním F2P rozhodně tolik outfitů nebylo a celá řada zajímavých věcí nebyla (např. zmíněné další porty).
            F2P tedy mimojiné vedlo k tomu, že se rozmnožila nabídka, zvětšily se možností hráčů. Co je na tom špatného?
            A zase upozorním, všimni si mé trpělivosti. Spamuješ tu příspěvky o ničem a já stále bojuji, abych obhájil svůj názor. Dokonce jsem stále nezvdal to, že z tebe dostanu aspoň jeden dobrý argument. *2*
            • Shania,
              nemůžu s tebou souhlasit, ale velmi dobře si uvědomuju, že je subjektivním pocitem, co je ve hře nutností a co ne. Já to cítím jinak, ale nemůžu tvrdit, že v tomto případě je můj pocit ten správný a tvůj ne.
              Faktem je, že další teleporty, další skladové prostory atd. nebyly součástí LOTRO před spuštěním F2P. Tzn., že tyhle věci byly vydány až s F2P. Pokud si zvládal/a hrát bez daných věcí léta před spuštěním F2P, jsem si jistý, že lze bez těchto věcí hrát i nadále.
              A opět velmi konkrétně:
              Sklad: Mám 5 postav na vyšším lvl (+ další na nižších levelech). Tyhle postavy mají crafting na max., skladují suroviny, outfity atd. a stejně mi ten sklad bohatě stačí. Čím to je, že tobě ne?
              Porty: Jako VIP (nyní už bývalý) mám swifty do všech regionů + 1 port. Nikdy se mi nestalo, že bych snad potřeboval vícero portů. Jistě, snad jeden by se hodil - v Morii ve Flaming deeps, protože sem se jede špatně a tady je quest na knihu nutnou pro crafting reliců. To bych ještě pochopil. Takže koupě jednoho portu navíc = 350 TP (s běžnou slevou i za 250+). Takže hned první den hry si ten port mohu koupit, ačkoli ho těžko hned ten první den budu potřebovat.

              Dej mi prosím příklad, co vše by si chtěl/a mít ihned po založení postavy. Jen připomínám, že low level postavy sotva mohou potřebovat více jak dva porty, že sotva využijí větší kapacitu skladu atd. Co tedy nový VIP hráč musí mít ihned? Prosím specifikuj. Já opravdu nevím.

              Chápu tvou pointu, ale je třeba si uvědomit, že F2P je prostě jakýsi kompromis. Platící hráči v F2P typu LOTRO nemůžou mít vše, co je v ingame obchodě. To prostě nejde. Ovšem nevylučuju, že by třeba neměli VIP dostávat více TP měsíčně apod. Moc dobře vím, že se výhody VIP diskutují už léta a Turbine na to vždy nějak reagovala (vydávání nových skirmishů čistě jen pro VIP, nových oblastí atd.). Úroveň VIP se bude diskutovat ještě dlouho, tím jsem si jistý.
            • Ja zase cekam ze nekdo nebude lhat, aby jim fanboyovana vec vypadala lip. *7* By me zajimalo jak velky degén musi byt nekdo, kdo si neco koupi ale druhou pulku zaplati znova, protoze neni nutne aby byla v te prvni cene. *15*
            • Gooby plz,
              bohužel pozoruji, že v tvém případě je zde nejspíše intelektuální limit, který ti nedovolí nějaké lepší reakce. To je mi líto. Cílem tohoto fora je diskutovat. Diskutovat ovšem neznamená vložit libovolný příspěvek do diskuze. Od příspěvku se vždy očekává nějaká relevance a pokud ta relevance není naplněna, není naplněna funkce fora a forum se stává být nefunkční. Pokud je takových nerelevantních příspěvků příliš mnoho, je funkce fora silně narušena a forum se stává zbytečným.

              Každopádně k věci: Opakuji: Plátce měsíčních poplatků (VIP) v LOTRO dostane vše, co je podstatné a k tomu ještě něco navíc, za co si může koupit i věci nepodstatné. Vše co nemá VIP k dispozici je opravdu jen navíc, něco, co není nutné mít. Příklady jsem dal.
              Samozřejmě netvrdím, že LOTRO F2P je naprosto ideální model - ale je to dobrý model.

              Omlouvám se za mé opakované příspěvky. Marně jsem doufal, že se dočkám diskuze. To se bohužel nestalo. Dále budu reagovat jen na hodnotnější příspěvky, neboť mé opakované příspěvky už také ztrácí smysluplnost a nikterak foru nepomáhají. *3*
            • Shania
              Pokracuji k tomu co jsme nasal nahore, uz se tam neda pokracovat:)

              No jde o to, ze treba ty teleporty nebo banka nejsou kosmeticke veci, ale zcela zasadni featura ovlivnujici tezce hratelnost, cestovani v lotru je jedno z nejotravnejsich co se da v mmo najit a kazda vec co ho ulehcuje je must have.

              Ale to je jedno, pointa je, ze hrac platici poplatky ma mit vse, ne jen cast hry, za to jim ty tri stovky mesicne platis. To ze to tam vyvojari pridali presne z duvodu, aby na tom vydelali dalsi penize se mi vubec nelibi, jedna vec je nejak je podporovat a druha je nechat si sr.. na hlavu.Prestanes platit, prijdes o to. 500 bodu za mesic neni reseni, vetsina lidi co hraje, che mit veci hned a ne az za par let, kdy ty body nastradas, takze si to stejne koupis.

              Paradox je, ze tu velmi neoblibeny Blizzard, ma nalepku zlodeje roku, sileneho skrblika, co na nas vydelava, presto nevydava zadne placene DLC a nemaji hybridni FTP model.
            • Jako ze ty lzes (mesicne platici ma vsechno) a kdyz na to upozornim tak je to o nicem? A lhani je teda o necem? Zajimavy ze dycky ma plnou hubu argumentu nekdo kdo leda ho.no.
          • no, kdyby si hral "vela f2p hier", tak bys pochopil ze tim narazim na odemykani lokaci v lotru, resp. odemykani quest packu. To vis ze je odemykat nemusis, muzes tam behat nahatej v 8 rano treba
            • Aha a mame to tu. Pan obhajce F2P keca. Ten kdo v Lotru plati mesicne stejne nema vsechno. *15* A snazi se to zakecat.
            • Shania,
              výborně, jeden z mála příspěvků, který má svou úroveň a lze ho nazvat jasným argumentem. Vlastně souhlasím. Nicméně, mám výhrady.
              Dostáváš měsíčně TP k tomu, aby sis právě tyhle věci dokoupil. Z vlastní zkušenosti vím, že jako VIP jsem neměl žádné omezení. Všechny ty věci, co nabízejí, nebyly před spuštěním F2P k dispozici a jsou něčím hodně na víc.
              Konkrétně:
              Sloty do skladu: VIP má základní sklad, šatník atd. na zcela dostatečné úrovni. Kdo chce ještě něco extra, nechť do toho vrazí TP, co dostává měsíčně.
              Teleporty: Základem je jeden. Ten více než stačí, když má člověk rychlé cestování. Chce-šli extra port, lze opět využít TP, které člověk jedna dostává měsíčně a jednak je dostává samotným hraním.
              Jistě, pokud chceš úplně každý outfit, úplně každý port, úplně každou věc ze Store, musíš si připlatit. Ale neznám nikoho, kdo by to chtěl či dokonce potřeboval. Nehledě na to, že na ty důležité věci si člověk vydělá prostým hraním a ziskem měsíčních TP bonusu. Opět zmiňuji, jako VIP jsem nebyl nikdy omezen. Porty jsem si koupil poté, co jsem nahrál nějakých 3000 TP jen hraním. Také pár outfit jsem si mohl dovolit koupit. Dokonce i skilly na creepa jsem si koupil. A navíc jsem nedal ani korunu. Prostě mi stačilo to, co jsem dostal a získal hraním. *3*
            • Shania
              Z.Z
              Ano lotro má i poplatky, ale ja jakou founder a majitel lifitime mam presto ve hre trilion veci, co mi nabizi ve shopu a valnou vetsinu si myslim, ze bych mel dostat zadarmo. Sloty do banky, na autfity, teleporty. To ze dostnu 500 za mesic neni zrovna idealni kompenzace, kdyz kapital na zakoupeni vsech tech veci vygenerujes za par let.

              Proste si myslim, ze pro hrace platici mesicni poplatky nemeli vubec zadne mikrotranskace zavadet a ne rict, jen plate, ale dostanete jen polovinu hry a zbytek cash shop.
            • Gooby plz,

              ježiš chlape, nespamuj tu neargumenty. Přidej nějaký argument. Já si sakra nemůžu vybavit jediný pořádný argument od tebe. V čem přesně je třeba dobrý F2P špatný? Popiš mi jeho chyby a začnu si tě vážit, bude-li tvůj příspěvek aspoň trochu relevantní. Můžeš vycházet z méhé příspěvku, kde jsem nikterak dokonale popsal základní výhodu F2P modelu (opět upozorňuji, dobrého F2P modelu).
            • Nehajis, fanboyujes. Vyskocit jak certik z krabicky a zacit tu prskat jak si nekdo dovolil napsat "f2p, ne diky" fakt nic jinyho neni. *11*
            • No taky si je odemknout nemusí a zaplatit si VIP a hrát tak přesně ten model, co tu lidi brání - tj. pravidelné měsíční poplatky. F2P LOTRO dává na výběr a to je fajn. Jak tohle může někdo kritizovat, nikdy nepochopím. Asi mají všichni hodně peněz, aby si koupili hru, zaplatili si měsíční poplatky a hráli. Já ale ne, proto hájím dobré F2P.

              Mimochodem, většina kritiků F2P jsou naprosto irelevantní, protože neznají žádné F2P. (Tím nutně nemyslím tebe, to je jasné.)
      • no jestli platit 300 kč mesíčně a mít vše nebo 50 kč za lahvičku energie co ti dá možnost dve hodiny lepe expyt ....... počítat snad umíš
        • to je blbost.. popisuješ tu nějaké hodně špatné asijské P2W. Hrál si někdy nějaké F2P? Podle mě ani náhodou. *7*
          • WOT, AoE:O, APB, LoL, NF, vsechno tohle (a asi aji naky co jsem zapomel) byly drazsi nez kdybych platil 1600 za krabici. Treba u toho Lolka to vychazi na tezce pres 10 tisic kdybych chtel kompletni hera, ne grind.
            • Jedna věc je koupě krabice a druhá věc je placení měsíčních poplatků.

              Pokud si hrál špatné F2P, je mi to líto. Měl sis zvolit lépe. Já měl štěstí a hrál jsem dobré F2P a z toho taky vychází mé názory na F2P. Samozřejmě chápu, když měl někdo smůlu, že nyní F2P kritizuje. Ale to ještě neznamená, že bych uznával generalizace takových nešťastníků. I ti musí vzít v potaz, že F2P může být výhodné pro všechny - pro hráče i pro vývojáře.
        • Jasne vpodstate mas recht pokud nechces ve hre travit desitky hodin jen sbiranim nakych bodu za ktere pak nakupujes..celkove moc nechapu ze tohle lidi resi 200 - 300,- Kč/mes za hru,ktera me bavi a chci ji hrat je opravdu v dnesni dobe mala castka..10,- denne, 2 ferove obedy..
          • Dobrá, budu tak laskav a vysvětlím to (nevzdělanci, nyní zbystřete a odnaučte se ty bludy, co stále opakujete):
            F2P (to dobré) dává hráči nějaký obsah hry zcela zdarma a pak dává hráči na výběr, jestli si další obsah hráč koupí jednotlivě po kouskách (např. různé quest packy apod) a nebo si zaplatí měsíční poplatek a bude mít veškerý obsah. Dává to tedy hráům na výběr. Hráči nedostanou nějaké hloupé demo či trial, ale dostanou k dispozici celou hru a neomezeně času k tomu, aby se rozhodli, kolik investovat a jak investovat.
            CO JE PROBOHA, VY CHYTRÁCI, NA TOMHLE ŠPATNÉHO???????? *7* *7*
            • Gooby plz,
              a zase tu nečtu žádný argument týkající se F2P, ale jen a výhradně názor týkající se mé osoby. Jistě, já reaguji velmi tvrdě až útočně. Cílem je vyprovokovat někoho k nějakému solidnímu výkonu, k nějakému skutečnému argumentu. Bohužel u tebe se to zatím nepodařilo.
              Má otázka je jednoznačná a dovolím si jí ještě jednou zopakovat a velmi doufám v relevantní argumenty:
              V čem přesně je dobré F2P špatné?? Nevíte-li, co je "dobré" F2P, lze čerpat z mého příspěvků, kde jsem se tomu nepříliš dokonale věnoval.
              Víte, co tu já opakovaně čtu?
              F2P je špatné, protože tam člověk musí platit. F2P je špatné, protože tam člověk neplatí měsíční poplatky. F2P je špatné, ehm, nejsem schopen dát dohromady důvod. F2P je špatné, protože jsem před x lety hrál nějaké asijské mmo, které... F2P je špatné, protože si hráč může koupit věci, kterého zvýhodňují (takže hovoříme o P2W a nikoli o dobrém F2P). atd.
              Ježiš, vždyť je tolik možností, jak argumentovat dobře a kritizovat F2P relevantně. *1*
            • No vidis, a ja tady zase ctu "ja jsem lepsi, protoze mam jediny spravny nazor na F2P" ctu tady jak nevzdelanci nerozumi vyhodnosti platit za kazdou blbost ve hre a ctu tady o "neargumentech" zatimco jediny co jsi napsal je ze "dostavas na vyber". Tak si ten vyber nech, ja ti ho neberu. Kdyz ti nevadi platit za vsechno s myslenkou ze kdyz nechci tak nemusim, tvuj boj.
              Ale stejne jak tobe nikdo neveme nazor ze je to lepsi, me nikdo neveme nazor ze je to utok na hloupost lidi.
            • Gooby plz, nemůžu překousknout, když tu čtu opakovaně naprosté nesmysly. Tvůj příspěvek je taky naprosto irelevantní, K čemu si se zmohl? Ke slovíčkaření.. Mám tu každý termín precizovat. Mám tedy vypustit slovo "celá hra" a přesně vydefinovat, co přesně ten daný hráč dostane zdarma? Tohle je forum a ne slovník naučný. Nebudu tu zbytečně precizovat každý výrok, co tu napíšu. Myslím si, že musí být každému jasné, vzhledem k celkovému kontextu, co jsem tím termínem "celá hra" myslel. *7*
              Takže velmi doporučuji, neber mi můj čas. Reaguj relevantně či vůbec. Tohle je vlastně docela zásadní téma a já nemám chuť reagovat na podobně zbytečné příspěvky. Ale tu a tam mi to nedá... *3*
            • Shania
              Jen to, že když se hru rozhodněš hrát, tak stejně zaplatíš daleko víc než ve hře, která má měsíční poplatky.
              I u her jako je lotro, které má měsíční poplatky i ftp model je ta platící čast těžce poznamenaná ftp.

              FTP je fine na vyzkoušení hry, pro občasné hraní ale jakmile ve hře začneš trávit víc času ....

              Tím nechci říct, že to platí pro všechny ftp hry, ale pro naprostou většinu bohužel ano.
            • To, ze nedokazes prekousnout, ze ma nekdo jinej nazor. *5* Btw, pises hovadiny. Nemuzes dat nekomu CELOU hru a pak mu dat na vyber jestli si neco prikoupi, nedava to smysl. *15*
  • hate na wow za 3. 2. 1.
    • Mínuska na tebe 3.2.1.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit