Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lukyz
    A když nemáte kampaň, tak tam dejte battle royale! *1* *1* *1*
  • Tyhle online hovadiny pro streamery a twitchaře jsou zhouba dnešního herního průmyslu. Každá druhá hra ted je bude battle royale.. většina her se soustředí už jen na mulťák a single chybí, nebo supluje tutoriál k mulťáku. Samozřejmě je to mašina na prachy, proto to dělají, ale kde jsou ty časy, kdy se všichni soustředily na singleplayer, příběhy a kampaně? Her bylo o dost míň a byly mnohem graficky hnusnější, ale stály za víc než většina dnešní produkce. Například RTS už se dneska krom Total Waru prakticky nedělají, což mě velmi s*re..přijde mi to jako strašná herní degradace, čím nás teď krmí.
    • jamar28
      Singleplayerové hry se už přestávají vyplácet. Stojí hrozné peníze a roky vývoje (vytvořit propracovanou kampaň, která hráče nezačne nudit, je složitější než vytvořit nějakou sandboxovou mapu a vypustit do ní hráče v MP, ať se zabaví sami). Většina lidí si ji ale upirátí, další část se koukne na youtube/twitch, kde to hraje jejich oblíbenec i s "oduševnělým" komentářem a ještě si pokecají v chatu no a ta zbylá menšina si to teda sice koupí, ale jen za 60 € maximálně. Někteří z nich si možná koupí nějaké to DLC, jenže to znamená udělat další minipříběh navíc, takže opět poměrně dost peněz a času.

      Co s tím? Můžeš překročit onu osudovou hranici a říct si za pořádnou singleplayerovou hru třeba 90 €, jenže co se stane? Hráči tě roztrhají na kusy, že seš chamtivá svině, pustí se do review bombingu a všude budou kolovat výzvy k bojkotu.
      A nebo můžeš třeba zkusit propašovat nějaké ty mikrotransakce i do kampaně pro jednoho hráče, jenže na tom tě hráčská komunita opět totálně ztrhá, co si to jako dovoluješ chtít v SP prachy navíc, jako třeba v případě Deus Ex: Mankind Divided. Dneska se za mor herního průmyslu koneckonců často považují i kosmetické doplňky, které si nikdo nemusí kupovat.
      Takže to taky ne. Už toho moc nezbývá. No tak co třeba vydat sérii fakt maximálně levných DLC? No zase nic, protože i v DLC za pár korun hráči požadují novinky, inovaci, nové prostředí atp. takže když vydáš sadu otřesných DLC, jako třeba poslední Wolfenstein, tak ti to opět omlátí o hlavu.

      Tak co s tím? Neříkám, že vývojáři jsou nějaké chudinky a hráči jsou ti zlí. Není to černobílé. Ale vůbec se nedivím dnešním vývojářům, že raději udělají nějakou vcelku nenáročnou zabugovanou multiplayerovku, kterou si lidé koupí a ještě utratí tisíce dolarů za kosmetické předměty pro svoji postavu. Z finančního hlediska je to prostě mnohem výhodnější a hry jsou primárně byznys. I umělec musí mít co žrát. Zaplaťpámbu aspoň za ten kickstarter, bez něj by třeba Kingdom Come nikdo nezaplatil.
      • Máte dost špatnou představu o reálné situaci. Umělci/vývojáři vždycky budou mít co žrát. Problém je v tom, že v dnešní době velkých korporací se na ně přivařila banda příživníků tzv. "akcionářů".

        Dnes už nestačí vydělat tolik, aby jste zaplatili vývoj hry, na pár let výplatu vývojářů a nějaké prémie a ještě k tomu zaplatit vývoj následující hry... Ne dnes navíc musíte započítat deseti-milionové dividenty pro akcionáře!!
        A samozřejmě akcionáři by chtěli dividenty každý rok a bohužel nejlepší monetizaci v tomhle ohledu mají právě multiplayerové hry se zabudovanými mikrotransakcemi a lootboxy...
        • jamar28
          Existence akcionářů má svůj důvod - oni cálují provoz studia a berou na sebe riziko neúspěchu. Pro ně je to investice, není divu, že chtějí, aby se vyplatila. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak je svět plný úspěšných nezávislých studií.
          • Oni praveže hrajú na istotu, žiadne riziko, samý repas, inovácie minimálne a tá ich úporna snaha bezpodmienečne čo najviac zarobiť pomaly ale isto degraduje herný priemysel. Je to ako so všetkým ostatným. Keď sa z toho stane výhradne záležitosť zisku, stojí to za prd. Ja viem , že všetci to robia pre peniaze, ale predtým im tie peniaze slúžili na to , aby mohli vyrobiť ešte lepšie a zaujimavejšie hry. Dnes akcionári zhrabnú zisk a vývojari sa musia doprosovať každého dolaru. A tak často neprejde dobrá myšlienka len preto , že sa idiotovi v koženom kresle zdá , že na tom málo zarobí. Ale bo prikáže tu hru osekať v rámci úspor, že potom stojí za....viete čo.
            • jamar28
              No jasně, má to svoje výhody i nevýhody. Ale když to tak ruinuje herní průmysl a omezuje vývojáře, ačkoliv je asi podle některých lidí vlastně úplně v pohodě vyrobit masivně úspěšnou SP hru, proč tedy svět není plný bohatých nezávislých studií?

              Jinak samozřejmě souhlasím, z některých her přímo kape to, jak tam zasahoval nějaký kravaťák, co tomu vůbec nerozumí. Taky bych chtěl svět plný inovativních nezávislých studií s obrovským polem pro vlastní kreativitu, jen se na to snažím koukat víc realisticky.
      • Fordzy
        Tož poslůchaj sousede. Já ti povím co s tím. To takhle vezmeš 40 mega na vývoj a dalších 40 mega za reklamu a uděláš RPG s dlouhým příběhem a herní dobou okolo 150h, začneš to prodávat za 60 doláčů a k tomu přihodíš 16 DLC zdarma a dva levné datadisky o velikosti průměrné hry. A pak si dřepneš do svého křesílka z polské IKEA a budeš čekat až zavolá Phil Spencer a řekne: Marcin, you are genius!
        • Já vím že mě tu sežerete ale příběhově a svou neotřelostí jde s každým dílem zaklínač taky dolu.
        • jamar28
          No jo, ale kolik takových studií s takovými veledíly, jako je Zaklínač, existuje? O takové strach nemám, ti si na sebe vydělají vždycky, ale co pak všichni ti vývojáři, kteří dělají průměrné hry, nebo chtějí mít jistější výdělek? Ti prostě dnes často dají přednost MP a proto SP her ubývá.
      • Tohle jsem ani nečetl protože vím že bych ztratil dve minuty života. *3*
      • Umělec bude mít vždycky co žrát. O něm to vůbec není. A není to ani o tom, že by se to nevyplatilo. Je to jen o hodnotě akcií na Wall Streetu a minimalizaci nákladů.

        Poznámka o 90$ za hru je komická. Asi si nečetl nedávný článek o tom, kolik vydělalo GTA5. Doporučuji, ať si trochu v obraze.
        • jamar28
          Netvrdím, že SP hry úplně zmizí, ale že jich ubývá je prostě fakt. Vždyť i podstatnou část právě GTA 5 tvoří multiplayer, na kterém vývojáři hezky rejžují. A ubývá jich prostě a jednoduše proto, že dnes se víc vyplatí udělat multiplayerovou hru. Pokud ti na tom něco nesedí, proč podle tebe SP her ubývá?
    • Krescz
      už asi 10 let? souhlas, ale TW neni Real time, ale na tahy
      • TW je napůl TBS (turn based strategy), napůl RTS.
  • Super takze jedine na co jsem byl zvedavy tam nebude .. sbohem cod
  • Khanemis
    A já myslel, že apríl už byl:)
  • Battle Royale? Jak originální...
  • XorxoxTalarius
    A bude to stat 60 Euro? Ja jen ze kdyz uz to nema ani kampan a jediny bonus je battle royale, tak neni lepsi si rovnou stahnout Fornite, ktery je zdarma? :D
  • Tak to je krok kupredu .. setrit se musi a i ty druhorady scenaristi pro singl museli bejt drahy, tak se skrtnou uplne. Multak bude uz od MW2 defakto bez inovace a BR se okopiruje z toho co uz na trhu je ... za 60 euro + 60 euro za season pass ...parada ... a co tam jeste soupnout zombie ...
  • TheGGG
    tak nazdar, SP byla jediná věc co mě na CoD fakt bavila... škoda, kvalitní SP FPS zřejmě již přestaly vycházet...
    • CoD neni kvalitní SP FPS ale když budou dalších 10 let vydávat všechny díly bez kampaně tak se po tom všem začne stejskat, jako po druhý světový válce *15*
      • TheGGG
        moc lepších SP FPS her neznám v posledních letech
        • Doom , Wolfové , pro někoho Far Cry , Bioshock , TitanFall , Crysis , Bulletstorm , Metro , Super Hot , Borderlands , Left 4 Dead , Rainbow Six Siege , Overwatch , Halo .....
          • je to ggg tak ho zbytecne netrap :)
  • Škoda sbíral jsem všechny díly. Ale tohle už nekoupím.
  • Kampaň ve formě DLC, nebo season passu.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit