Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • alladjex
    Co se týče systému přípravy na nějakou katastrofu - byť ne přírodní - doporučuji zkouknout film Threads
    http://www.csfd.cz/film/4700-vlakna/prehled/
    • Threads som videl niekolko rokov dozadu a par dni som z toho mal velmi zle pocity
    • hlavně nepouštět před spaním, já to udělal a zbytek noci jsem neusnul *1*
  • Kdyz CO uhlasili Cities Skylines, tak jsem doufal, ze se po katastrofe jmenem SimCity konecne dokcam skvele budovatelske strategie. Zakladni verze Skylines byla dobra, urcite lepsi nez SimCity, ale bylo videt, ze temner nic v simulaci neslo vic do hloubky, ale tehdy jsme to pripisoval tomu tomu, ze hru nedelalo tolik lidi a navic kdyz CO reklo, ze na hre budou delat jeste dlouho, tak jsem predpokladal, ze to casem doplni. Hra je venku uz skoro rok a pul a zatim muzu rict, ze DLC jsou cim dal tim horsi. Ale zacnime od zacatku.

    Vanilla Cities Skylines mne zaujala hlavne skvelou moznosti jak delat linky MHD. Ovsem casem mi zacalo vadit, ze Skylines je jen sandbox, prakticky se neda prohrat. Za zdaleka nejvetsi nedostatek Cities Skylines vsak povazuju herni cas, dny utikaji rychleji nez Usain Bolt na steroidech. Uz v zakladni hre mi to neskutecne vadilo. treba statistiky o poctu lidi prepravenych MHD jsou diky hernimu casu absolutne mimo, kdyz za tyden nedojede ten autobus ani z jednoho konce mesta na druhy. CO ale slibilo, ze se budou o hru starat, takze sem cekal, ze to postupne napravi.

    Prisel AFTER DARK. Cyklus dne a noci byl sice vizualne super, ale nedoslo k uprave herniho casu a vznikl kamen urazu. Ve hre jsou dva casy, ktore jsou rozdilne dlouhe. Den i noc trvaji kazdy nekolik tydnu. Vysledek? Zacali mi obrovky skakat prijmy (alespon mne se stava, ze pres den mam +60K a v noci -20K a to je spusobene jenom tim, ze lidi dva tydny pracujou a dva tydny se v noci bavi). Diky tak pitomemu rozdeleni casu take odpadla moznost simulace takovych veci ako ranni a odpoledni dopravni spicka nebo patecni exodus z mesta na venkov. Tohle vsechno bylo v SimCity a musim konstatovat, ze SimCity ma herni cas podstatne lepsi nez Skylines. Take turizmus tim trpel a dodnes trpi, protoze kdyz turistovi trva tyden nez se dostane taxikem z letiste do hotelu a dalsi tyden z hotelu k pamatce, tak nidky nemuzete mit ve meste hromadu turistu najednou. Nicmene stale muzu After Dark nazvat datadiskem, ikdyz neni niketrak uzasny, ale stale je alespon slusny. Nakonec se pro mne jako nejlepsi z celého After Dark jevi kola, protoze dokazou doprave ulevit stejne jako MHD.
    • Nevim proc vsichni nadavaji na posledni simcity. Jasne, nedaji se tam stavet mesta, jen ctvrte, ale ja se k te hre rad vracim a mam tam kolem stovky hodin. C: S mne prestalo bavit hned na zacatku a uz se k nemu nikdy nevratim. To uz spis k cities XL.
    • SNOWFALL uz ale není datadisk ani omylem, podle mne je to jen predrazeny skin pack.Kdyby prinesl stridani rocnich obdobi, tak by to byl datadisk, ale kdyz jsou zimni mapy samostatni, tak je to jen skin pack. Na vetsine map, jsou pakticky vsechny funkce zbytecne, protoze vetsina map, i z workshopu neni zimnich. Koupil jsem ho hlavne kvuli tramvajim, ktore v zakladni hre chybeli, ale tramvaje taky nejsou dotazene. Proc chyby silnice pro tramvaje a autobusy soucasne? Nebo silnice s tramvajovou trati a cyklostezkou? Jako katastrofalni hodnotim system udrzdy silnic, ktery spociva v postaveni jednoho baracku a tim to vsechno konci. Tohle by odpovidalo tak roku 2000. Uz SimCity 4 mnelo aspon to, ze pokud ste znizili udrzbe rozpocet, tak hned byli silnice sama dira... V roce 2016 bych ovsem cekal, ze udrzba bude kromne pravidenych oprav spocivat i v nutnosti kazdou silnici nebo i zeleznicni trat jednou za cas kompletne uzavrit a zrekonstruovat (vsichni zname ceske silnicare :D) Tresnickou na dortu by byla moznost opravovat jednotlive pruhy silnic samostatne. Ono kdyz by se ze sestiproude silnice stala dvouprouda, tak hned by bylo o zabavu postarano.

      No a ted tu mame NATURAL DISASTERS. Osobne katastrofy nepotrebuju, chci mesto budovat, ne nicit. Ovsem i katastrofy se daji udelat do hloubky. Treba povoden co zaplavi okolo reky, kde jsou vetsinou dulezite budovy a ted se stim vyporadejte. Jak zajistit fungovani neposkozenych casti mesta, kdyz jsou silnice v centru zaplavene?? Kam s evakuovanými?? Udelat se to da, ale silne pochybuju, ze to tak bude v novem DLC. Predpokladam, ze system varovani obcanu v podobe radia bude akorat nova budova, kterou umistite a pak na ni muzete zapomenout. Katastrofy budou spocivat v efektivim priletu meteoru, zbori cast mesta, ale nic hlubsiho.

      Cities Skylines ma mnoho oblasti ktere by se dali vylepsit. Krome herniho casu treba absolutne spatny system vlaku, zvlaste tech, ktore jdou do mesta z okoli a z vaseho mesta odizdi (to se ale tyka i lodi), protoze se spawnujou strasne casto a nikdy nejsou z vic nez 10% obsazene. Dale pak nedotazemy system specializace prumyslu, kdy se prakticky neoplati bez modu stavet ropni a tezarsky prumysl, protoze vsechno vytezite strasne rychle (zase uloha spatneho herniho casu). Chyby nejaka hlubsi specializace, apriklad moznost stavet ropne rafinerie. A takhle by se dalo dlouho pokracovat. Mne osobne jeste chyby budova radnice, protoze mam pocit, ze mesto pak nijake centrum nema. Myslim si, ze kdyby se vyvojari dohodl s autory nekterych nejlepe hodnocenych modu (Traffic++, Traffic Manager, Network Extensions Project...) spojili je dohromady (aby byla zajistena jejich kompatibilita) a vydali je jako DLC, tak by herni moznosti zvysili podstatne vic nez nejakymi katastrofami.

      Na zaver muzu jeste rict, ze Cities Skylines m stale ohromny potencial, ale zatim ho vyvojari nevyuzivaji a davaji do hry jine veci nez jake jsou potreba.
  • Jsem zvědav jak dlouho to bude CO procházet, než ztratí svou hardcore hráčskou základnu, která má úplně jinou představu o DLC do C:S. Propracovanější, těžší ekonomiku; méně spokojené, komplexnější nálady obyvatelstva; inteligentnější AI dopravy (ne, opravdu není dobrá a není to herní mechanika ani challenge, jak někteří fan boys snaživě trvrdí); sofistikovanější návaznosti pozemků na cesty (více tvarů apod); možnost (bez módů a nevzhledných workaroundů) napojit pozemek jen chodníkem; možnost větších pozemků...

    Milovníci budovatelských strategií potřebují propracované herní mechaniky, ne gimmicks a "obtížnost" pro dementy.
    • walltar
      To bych ani nenazýval DLC... Něco takového by měli udělat v rámci patche, protože to je oprava základních nedodělků hry, ne rozšíření.
      • Souhlasím, ale snažil jsem se být trochu realistický vzhledem k rozpočtu vývojářů.
  • Když tady tak čtu, jak to některým hráčům přijde zbytečné, tak si říkám, že asi nikdy nehráli starší díly Sim City. Tam to bylo běžnou součástí a hráči s tím počítali a neznám nikoho, kdo by tehdá řekl, že je to blbost.
    Mně osobně to chybělo. Pokud člověk dobře rozestavěl město, tak už hra nebyla výzvou. Maximálně se člověk trochu popral s dopravou a to bylo vše.
    • Kdyby budovatelské hry měly funkční, komplexní mechaniky, tak by výzev nikdy nedocházelo. Katastrofy v podání CO budou jen kosmetická bokovka, kterou určitě půjde vyřešit navýšením patřičného rozpočtu. A jak známo, peníze v C:S nikdy nebyly problém.

      Ta hra potřebuje zcela jiné DLC, než tohle a předchozí. Potřebuje funkční herní mechaniky, které hráče pořád zaměstnávají. Tohle zatím CO těžce nezvládá. Hra je v podstatě sandbox (nechápu, na co je ve hře separátní sandbox mód - asi pro naprosté lemply nebo malé děti).
  • Mě přijdou všechna ta DLC co dosud vyšla naprosto o ničem. A tohle co se chystá, no tak to je tuplovaná bída. Proč bych si měl dobrovolně chtít nechat ničit město?
    • After Dark bylo super, Snowfall mě ale taky nenadchl (až na tramvaje)
      • After Dark bylo opět je další kosmetické DLC. Mechaniky v něm absolutně selhaly a dodnes nejsou opraveny (turismus, rush hours).
  • Nikdy sem nechápal, na co ty katastrofy jsou... možná tak dát save, zničit město a load... ale udělat z toho (placené) DLC ? Tolik se toho dá vymyslet a oni udělají takovou kravinu...

    btw: Chápu, že 13ti leté děti může bavit bořit město... ale koho jiného ?
    • walltar
      Protože to přidá náhodu do hraní... pokud to vyloženě nebereš jako "postav si nejpěknější město", ale hraješ to i jako management hru, tak dopad asteroidu znamená, že máš zase co dělat kromě rozšiřování města do nekonečna.

      Osobně mě tohle ve skylines dost chybělo...
      • Dají se vytvořit mechaniky, kdy budování nejpěknějšího (nebo uvěřitelně vypadajícího) města může být výzva i bez náhodných, potenciálně demotivujících katastrof (krom šířícího se ohně, který je dobrý nápad).

        Pokud ti je estetika budovatelských strategií ukradená, můžeš hrát nějaký tabulkový simulátor jen s čísly a grafy, ale to není případ C:S. Většina fanoušků budovatelských strategií podle mého názoru chce vytvářet uvěřitelná, fungující města s poutavou estetikou (aby pak mohli sledovat plody své práce) ale zároveň chtějí výzvu. Ti co ji nechtějí výzvu a jde jim jen o estetiku hrají s cheaty a módy (Sim City 4) nebo hrají sandbox (C:S, i když tam není vůbec zapotřebí, jak je hra stupidně jednoduchá).
        • walltar
          Mě estetika není ukradená... jen katastrofy pro mě nejsou demotivující, špíše naopak. Prostě je to pro mě důvod to postavit znova a líp.
          • Takže když ti katastrofa zničí esteticky vypiplané "historické centrum", tak je to pro tebe důvod to postavit znovu a líp?

            Když nad tím tak přemýšlím, nevadilo by mi, kdyby se za těžké prachy (a další významné penalizace) dala zničená část vybudovat automaticky znovu. Nemám problém být ve hře tvrdě penalizován za své chyby, jen si fakt nepřeju navždy přijít o esteticky vypiplané části měst z důvodu blbé náhody.
            • walltar
              No nestavím města absolutně realisticky... to jsem nikdy moc neuměl, ale dám si s tím aby to vypadalo jak chci docela dost práce.

              Potom to přestavím.

              Potom postavím novou část města a zjistím, že se mě tam ta stará nějak nehodí.

              Tak to přestavím znova.

              *1*
            • Vypipláváš esteticky město nebo ne? Já se neptám na výzvu, bavím se jen o estetice. Nemám problém s obtížností a tvrdými tresty (mám rád rouge-like hry) ale u mě estetika do výzvy nespadá.
            • walltar
              Jo. Mě nevadí, když je hra nespravedlivá. Neříkám, že to je něco co hra potřebuje, nebo že to bude vyhovovat každýmu... já osobně sem za to rád a zase se ke Skylines vrátím.

              Prostě už sem si po stovkách hodin v DF zvyknul že tě hra někdy podělá a skončil si, i když si neudělal chybu, začalo se mě to i líbit... možná to je stockholmský syndrom, možná sadomasochizmus. Kdo ví?
      • To chápu, ale může to taky znamenat game over ekonomice a tím i hře (stejně tak nechápu smrt ve Factoriu třeba). Hlavně by mi taky vadilo, pokud tam zůstane zničená neodstranitelná budova... (což je zmíněno v článku). V budovatelskejch krách mám tisíce hodit, takže vím co to bylo třeba v Sim City... vždy mi to vadilo, bral sem to jako takovej gimmick, ale že bych za to ještě platil ?
        • walltar
          No tak někomu to vadí někomu ne... Já osobně miluju hry jako Dwarf Fortress, nebo Rimworld... čistě proto že na tebe hážou tyhle náhodný události a je potom na tobě aby ses s tím vypořádal, nebo game over. A když je game over, tak začnu znova a líp.

          To že by tam zůstala neodstranitelná budova sem v článku nikde nevyčetl... to by bylo blbý.

          Já třeba první co ve skylines udělal bylo stáhnutí pár modů, který celkem dost zvedli obtížnost... kdy se třeba stalo, že ti shořela celá čtvrť, protože si měl na příjezdovce zácpu a oheň skákal z budovy na budovu.

          Pokud ti katastrofy vadily už v Sim City, tak ti to bude vadit i teď... potom to DLC nekupuj a počkej třeba na další. Není potřeba mít všechny. Já třeba nikdy neměl rád Sunset Invasion do CK2, přišlo mě to divný.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit