Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jo, chápu vás, pánové (a dámy?), ale být hra takhle těžká už v základu, asi bych ji velmi brzy odložil.
    • No chalenge?
      • To není o tom, že bych neměl rád výzvu. Většinu dnešních her rozjíždím už napoprvé na nejvyšší dostupnou obtížnost -- možná proto, že obtížnost ve hrách už taky není co bývala. (Vyjma strategií tedy, v nich nejsem moc kovaný. Konkrétně XCOM:EU jsem poněkud potupně rozehrál na... normal? Už si nepamatuju přesně, ale nejtěžší obtížnost to nebyla a Ironman volba taky zůstala bez zaškrtnutí. *4* )

        Pro hraní hledám optimální rovnováhu mezi výzvou a zábavou, abych z toho hraní taky něco měl, ale při čtení popisu tohoto modu se nemůžu ubránit pocitu, že byl určen primárně pro stratégy se silnými masochistickými sklony (bez urážky). *3*

        EDIT: A mínus jsem ti nedal. Já nemám zapotřebí mínusovat odlišné názory.
      • Zatial 4 ustrachane a pokakane deticky, podme dalsi - chcem viac minusiek nech vidime kolko sralinkov sa tu nachadza.
  • neviem aky tazky je ten mod (urcite casom vyskusam), ale ludia co tu kecaju ze nemodovany xcom je tazky by mali zacat pri hrani trochu rozmyslat
    maximalne prvych par misii na najvyssej obtiaznosti je tazkych, potom je to pohoda, sa tu tvarite ako keby par stratenych vojakov abo krajin znamenalo koniec hry...
    a mimochodom ak mate datadisk, tak stacit dat par vojakom mimetic skin (najlepsie assault) a emzaci budu radi, ked si vobec budu moct v misii vystrelit
    • Nemodovany X com je tazky pre hlupe lenive deticky na pohovkach. Povodna X com seria je BEST!
    • Lidi co brečí, že vanilla XCOM je těžký by asi měli depresi kdyby hráli původní EU nebo TFTD
      • Já původní hry mnohokráte hrál. Včetně Apocalypse. Ale upřímně netušim, co na nich kdo pokládá za složité.
        Oproti novému xcomu jsou doslova primitivní, především díky tomu, ze vytrenovwny vojak je mnohem snadneji nahraditelné. Na misi je možné vzít mnohem vice vojáků, jejichž cena pak logicky klesá a ztráta tolik neboli.
        Jako scout se da pouzit levný tank, kterých se da vzít několik...

        Jediné co je stejně obtížné, je udržení ruznych státu v projektu. Ale taktictejsi stránka hry je v nove hře na impossible mnohem obtížnější.
    • nj ;-) tu je takova finta ze tech emzaku 1.5-2x vic ;-) takze ikdyz by jsi zvladl jeden vojak/jeden kill, tak to negarantuje vubec nic a nejspis si par ufo vystreli.
  • Lotr
    Další z mnoha ukázka toho že módy dělají hry nesmrtelné. A občas lepší.
    Mezi námi...nechápu proč ke každé hře nevydají i modnástroje.
    Chápu že v herním průmyslu vládne paranoia ale faktem je že parta nadšenců dokáže stvořit módy které překonají původní hru. Ale to není zápor. Ke spuštění módu potřebuje hru. Jde o jednu z nejlepších forem podpory prodeje. (ano koukám na tebe DayZ)
    Proto je smutné že si tohle vývojáři neuvědomují.
    • zase na druhou stranu kdyz se podivam na SC2 tak blizz dela vse mozne na podporu moderu a vysledek je tisice blbosti plevele a hledej tam v tom tech par dobrejch diky mnozstvi je to zabity vlastne nic krom blizzardich modu jsem z toho moc nehral a hrat nebudu on je taky problem ze tech modu je vic jak hracu a chtit si zahrat starsi MP mod je prakticky nemozne jedine se svejma znamejma protoze do hry nesezenete spoluhrace...
    • Pretože sa boja znížených ziskov z dlc a nových dielov, keby im niekto pod nosom vytváral obsah zdarma *7* To je postavené na hlavu a ja mám dojem, že herné štúdiá sú plné kravaťákov s totálne zkostnatelým pohľadom na herný priemysel.
      • Přesně tak. Např. Tropico - DLC 5 stromků, 1 budova, 1 skin na panďuláka a jedna mapa = 3,- e. To že by to komunita spíchla za pár hodin a zadarmo je pro distributora noční můra.
  • MOD je skvělý, ale upozorňuji, že velmi, velmi těžký. Já, která projel původní X-COM na Classic Ironmana s prstem v nose, jsem strávil v Long war několik desítek hodin včetně dvou restartů než jsem konečně přišel na to, jak alespoň s odřenýma ušima vést vzdušnou válku.

    Mod rozhodně doporučuji, ovšem i otrlejší jedinci by měli rozhodně začít na nejnižší obtížnost a důkladně si pročíst FAG a ideálně i nexus fóra. Budete potřebovat trpělivost a moře času.
    • Miserius
      Classic na Ironmana s prstem v nose?? Jak? Nebo jen ja dostavam pidlovoky typky co netrefi ani kdyz je 95% a poserou tim uplně celou bitvu a ve finale i hru?
    • Nemyslim si ze je to az tak tezke. To spise clovek ocekava obtiznost(respejtive neobtiznost) puvodni hry bez modu a ono je to proste nekde uplne jinde(nastesti)
      Ale mod je to skvely. Ted se to uz da hrat.
    • možná to bude věkem :-) Taky jsem projel oba X-Comy na těžší obtížnost (tuším druhou nejtěžší) a ve vzpomínkám na to nevzpomínám jako na těžkou hru. Nedávno jsem ale narazil na nějakou stránku, kde byly hodnocené strategie podle obtížnosti a podle této stranky byly původní X-Comy udajně jedny z nejtěžších strategií vůbec. O možná 10 let později jsem zkoušel hrát Galactic Civilizations 2 a ta hra mi přišla mnohem těžší než X-Com. Takže buď je to věkem nebo tím, že ta stránka kecala a původní X-Com vůbec nebyl tak těžký
      • Ono je to asi hodně subjektivní. GalCiv2 miluji a rád si ji zahraji, ale nikdy mi to nepřišlo nějak zvlášť těžké (pravda hlavně kvůli neschopnosti ai vést efektivně válku). Long War je proti tomu noční můra.
      • nightborne
        Nevim, je to pouze muj osobni nazor, ale ufo: enemy unknown tezky nijak zvlast nebylo, nedavno sem si ho z nostalgie zahral a taky za odpoledne perfektni zabavy dohral... terror from the deep bylo nicmene obtiznosti uplne nekde jinde, pokud si dobre pamatuju, prislo mi to uplne nemozny... ale treba to fakt bude vekem =).
        • kostejnesmrtelny
          Prej dohrál za odpoledne, no tak to určitě *1*
          Nemám moc možnost srovnání s lidma mimo internet, takže je samozřejmě možný, že jsem jenom tragicky neschopnej stratég, ale aktuální partii v OpenXCom mám rozehranou odhadem nějakejch 25 hodin a co si tak matně z dětství pamatuju, jsem někde za polovinou (finišuju stavbu psi-labs). Pro jistotu jsem teda se mrknul na howlongtobeat.com a i tam to vychází v případě stylu "rushed" na nějakejch 24 hodin čistýho hraní. Tak asi tolik k tomu odpoledni *5*

          P.S: ta hra je sviňsky těžká i na střední obtížnost. Mám takovou, dokonce i - co to nepřiznat - osobní zkušenost, že lidi co jim těžká nepřijde to většinou hrajou stylem "mrtvej voják - load dva tahy zpět". Iron man v OpenXCom mi v tomhle ohledu fakt otevřel oči.
          • howlongtobeat brát s rezervou, speedrun jde za 13 minut, pokud člověk zná exploity, stačí mít kvanta vědců a zkoumat jak o život

            https://www.youtube.com/watch?v=goaRsJvXl1c

            kámoš jí dokáže dohrát za podstatně delší dobu ale do pár hodin se vleze, 25 hodin to hraje někdo, kdo to hraje poprvý a nezná herní mechaniky, ufojunkie který to hraje po několikátý to prosviští mnohem rychleji
            • kostejnesmrtelny
              Právě proto mám howlongtobeat rád a jsou pro mě relevantní - neberou v úvahu speedruny a lidi, co stavěj na exploitech.
            • jo to je na hrach to nejdulezitejsi..kazdou prosvištět pokud možno pod 10 minut..ach jo..
          • nightborne
            No tak mozna za den, rano sem vstal, vecer v noci bylo hotovo, nepamatuju se, byly prazdniny =). A samozrejme sem to hral save/load spamem, nejsem masochista =)).

            edit: krom toho sem taky na strategie dost neschopnej, tudiz v nejakym modu s nemoznosti loadovat behem mise, nebo neco podobnyho, bych skoncil dost neslavne =)).
            • taky se přikláním k tomu ze dohrat XCOM za den je trosku podivne, mozna na nejakou lehkou obtiznost, s perfektni znalosti systemu..mozna.
              ja jsme tuhle hru hral kdysi davno na Amize CD 32, a jelikož to byla vlastne konzole na bazi amigy 1200 mela krapet mensi pamet a tak, tak slo ukládat jen na geoscapu, takze to byl skutecnej nervak, hrat mise bez save.
              Terror from the Deep mel tu vyhodu ze se dal naucit, protože třeba emzacky zakladny byly vždycky stejny a ufoni byvali na stejnych mistech. Ale celkove tezsi byl.
        • Já jsem právě mnohem víc hrával Terror from the Deep, s bráchou jsme u té hry strávili celé jedny prázdniny někdy na základce. Vždycky jsme se střídali, on jednu misi a pak já jednu. Co vím určitě je to, že ta hra nešla dohrát za odpoledne, spíš to chtělo týden neli víc. Pak si pamatuju, že bylo dost otravné vždycky hledat posledního mimozemštana na základně, protože bez jeho zabití nešlo misi ukončit. Pak si pamatuju konec hry v Cydonii. Ale jako těžkou hru si to fakt nepamatuju. Co tam bylo těžkého? Ty mise? Postavit základnu? Finance?
          • bez save/load byl terror from the deep celkem masakr... puvodni enemy unknown bylo obtiznoste pro decka typu ggg (stacilo se dostat k laserovym zbranim a vymakat obleky)

            ze zacatku s harpunama proti krabiznikum (jo, hral jsem to pocestene) to neslo vubec, muselo se dojit na melee a rozlousknout jim krunyr vrtackou

            ja mel umrtnost tak 50% na misi, a ty z*urveny parniky (velky lode), jeste dneska se mi z nich tvori pot na prdeli *5*
            • a navíc tenkrát s prakticky nulovou znalostí angličtiny, ale zas mě ta hra naučila spoustu užitečných slovíček, až se pak učitelka divila jak desetiletý capart zná slova jako autopsy *1*
          • nightborne
            Cydonie byla na konci jednicky, ne? Ja nevim, ja kdyz to hraval kdysi, tak me to proste dycky prevalcovalo, nestihal sem s vyzkumem, zatimco na me utocili tezky nepratele, nemel sem tym na to plnit ruzny ty teror-mise, nebylo jak ho vycvicit, pak mi utli dotace pac sem neprinasel vysledky a bylo to v riti. Ale pravda, budu si to muset zkusit znova zahrat ted, abych to posoudil objektivne =).
  • species
    Mody jsou jeden z hlavnich duvodu proc jsem, a pravdepodobne nadosmrti zustanu, PC hracem.

    A XCOM je jeste ten lepsi pripad, ale hrat nektere hry bez modu si naprosto nedokazu predstavit(skyrim).
    • kostejnesmrtelny
      Skyrim je ještě zlatej oproti Far Cry 3. Ziggy (autor Ziggy's mod) tu hru u mě doslova zachránil - to co vyblil noobisoft jsem vždy po deseti minutách znechuceně vypínal.
  • Btw s tou obtížností a skilly. Nějak jsem nanašel zmínku o slušné variabilitě nastavení jednotlivých pravidel jak přímo ve hře v nastavení tak v cfg ve složce hry, kam autoři modu exportovali celkem hodně parametrů se kterými si lze hrát pokud vám něco nevyhovuje, takže nastavení obtížnosti je z části i ve vašich rukách. V defaultu je to poměrně obtížné, nicméně dá se stále přidávat nebo i ubírat. Např. mi úplně nesedl systém únavy a léčení, tak jsem ho trochu zkrátil. Jinak ty perky nejsou nahodilé jak se píše v článku, ale u každé původní jsou ještě 2 pod-třídy, každá s vlastním stromem perků po 3 na rank (přibyl jeden sloupec oproti základu) - pod-třídu vybíráte prvním perkem - např. dostanu support a můžu si vybrat jestli z něho udělám medika nebo technika, případně třetí vybere náhodnou mimo tyto 2. Nahodilé perky lze zapnout, ale přišlo mi to divné, perky pak putují napříč třídami, takže kulometčík+medik s perkem pro snipera fakt neee.
  • chapem ze chceli dosiahnut nejaku "stiesnenost, alebo nejaky tlak na vas" alebo mohli to spravit viac fér. nekonecne loadingy a frustracia..nic pre mna. a to som dohral dark souls
    • Zkus tohle:

      http://www.nexusmods.com/xcom/mods/506/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fxcom%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D506%26preview%3D&pUp=1
    • A to ma byt jako co? Meritko?
      • ano
        • Boze muj, kde to jsme, ze srovnavame obtiznost akcni hry s obtiznosti strategie. Jinak je tam moznost si snizit obtiznost, pokud Ti to nevyhovuje.
  • http://www.ulozto.cz/xQ8mQPFm/xcom-long-war-cestina-v1-03-rar
    udělal sem češtinu na long war
  • http://ulozto.cz/xJtWEJnZ/xcom-long-war-15d2-cestina-v1-04-rar
  • Jinak pokud ještě počkáš,tak dokončuju češtinu na poslední verzi long waru beta 15f3,která by měla bejt už úplně kompletní ve hře v bázi.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit