Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • He7he
    Škoda jen pořád té případné nabídky. Je tu sice možnost pro řadu lidí dostat se k nedávno vydaným a zlevněným hrám, ale chtělo by to fakt nějaký dobrý postarší bomby do sbírky. Objevit se u nich znovu edice se Soldier of fortune nebo pakl se Sudden strikem, tak se steamem klidně proklikám. Jako správná socka si však počkám, jestli se to dotkne alespoň Return to castle wolfenstein a už ho teda pro zavzpomínání pořídím.
    • Veskoslav
      Na GOGU byla akce na Wolfensteina+1 díl a "datadisk" za 9,99 asi přes měsícem myslím.
  • Pirati to zacali, Valve to dokonalo. Zdevalvovali cenu her, odrizli herni tituly na pc od penez (az na par online vyjimek) a odsunuli pc jako herni platformu na druhou kolej. Na konzoli jsem zacal hrat od roku 2010 a letos jsem poprve koupil domu neherni desktop. Po dlouho trvajicim upadku je pro me herni pc mrtve. A to jsem na pc zacinal hrat uz nekdy v roce 1990/1, rvaŁ do nej prachy, jako treba za 4 MB ram za 16 kKc (tehdy dva mesicni platy), GUS za 8 litru a podobne. Dnes si na pc zahraju uz jen retro z jeho zlateho veku v devadesatych letech a to, co utahne integrovana inteli grafika HD5500. Valve si to asi take zavalo uvedomovat, vymenili kvalitu za kvantitu.
    • Veskoslav
      A proto rok 2014 měl rekordní tržby na pc? Jo vlastně Jejdásek, konzol něco na entou...Mimochodem jestli máš 5500 v kompu, tak máš jeden z nejnovějších procesorů a nejsou zrovna ty levné verze. Takže mi vysvětli, proč máš v pc takové dělo, když ho nepoužíváš? Na porgramování? To potřebuješ i grafiku. Takže buď lžeš o tom, že mám 5500 v pc nebo máš naprosto zbytečně výkonný procesor bez grafárny.
      • ano, tržby jsou z 95% z Moba titulů, F2P her a skinů do MMORPG
        • Veskoslav
          Jasně. Takový Fallout má na pc 2 miliony, GTA V je na nějakých 3,5 milionech, SC II LoTV překonal 1,5 milionu prodaných. Ale jo, vycucané číslo 95% se hodí do krámu:) MOBA hry, tak například LoL utratí v průměru hráč za doplňky ročně 3,5 eura. A ta hra má nějakých 65 miliónů aktivních účtů;)

          A Dota 2 má průměr nějakých 10 euro. I kdyby jsi počítal na HoTS, HoN, DOTu, LoL a Smite, že hráč utratí v průměru 20 euro rok, a při počtu hráčů okolo 80 miliónů. Tak stále to máš nějakých 1,6 miliardy euro. SC II stála v průměru 35 euro. Fallout 40 euro, GTA V 45 euro. Jenom tyhle tři hry ti dají cca 280 miliónů dollarů. A to tam není Zaklínač, MGS V atd. Ale jak říkám, 95% se strašně hezky čte. JInak Čína, kde je F2P model nejoblíbenější, tak i tam to tvoří 85% tržeb.
          • prosím tebe co je 3,5 mega ze 60 mega prodaných kopíí. Na to, že je herních PC kolem 70 mega, tak je to nic. To je problém.

            Tady není o čem spekulovat zisky PC platformy jsou hlavně a především z MOBA her F2P titulů.
            • ->Mantor

              Do tyhle debaty se nema cenu tady poustet, tady jede trolling s IP Proxy votingem na plny koule :D
              [tech 60+ hlasu se skutecne neobjevilo individualnich lidi]
            • No a teraz si vezmime konzolovu hru za plnu cenu a bazar. Hrac si kupi novu hru za 50e, sa publisherovi dostane tak 50% http://unrealitymag.bcmediagroup.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/04/game-pie.jpg , nasledne sa hra raz preda v bazari co je dalsi 50% cut. Cize publisherovi sa z kopie dostane tak 12e.
              Na steame sa publisher pri 75% zlave dostane na nejakych 9e.
              To je fakt brutalny rozdiel.
            • tak samozřejmě. NA PC jsou největší hity Dota, LoL, Guild Wars, Arc. Samé důstojné tituly. *15* *15* *15*
            • neblazni dark souls nema na pc takovej vyznam jako na konzolich, se vubec divim ze se toho tolik prodalo [PC], me DS minulo velkym obloukem.

              To co je hit na konzolich nemusi bejt hitem pro pc hrace...

              HALO 1 velka konzolova bomba tehdy na pc dopadla jako dilo prumernosti s nudnym level designem.
              Z PC verze prvniho Gears Of War, PC hraci taky zrovna odvareny nebyli.

              a takovy ty ruzny smakulady od Capcomu [Lost Planet 1, DMC...] to se snad pouzivalo tenkrat jen na benchmarkovani pseudo DX10 her.
            • z toho 1,977,541 na Steamu edit...
            • Dark Souls 2 - 2,311,000 units z toho 994,455 na Steamu. V době, kdy PS3 a X360 byly už mrtvé, tady PC platforma měla šanci a nevyužila.
              Dark Souls 1 - 2,828,000 units worldwide pouze PS3 a X360.
              Dark Souls: Prepare to Die Edition 2,765,000 z toho 1,977,541, čili by jsme měli ještě něco započítat k PS3 a X360.

              Tvoje počty opět selhaly.
            • Veskoslav
              Jasně loláčku. Všechno je tragédie, pc je mrtvá platforma a nic na ni nevychází. Mimochodem PC verze Dark Soul tvoří 50% prodejů teto hry. Ale to není vončo, tam přece počítají i ty ve slevě, to není fér, co?:) Bývalá konzolová exkluzivní hra a i ze zmršeným portem má více kopií na pc než na obě konzole předchozí generace dohromady.
            • sotva 1/3, dokonce poražena PS4, navíc spousty kopii bylo zadarmo ke Grafice. To je naprostá tragoška na PC exkluzivitu bývalou.
            • Veskoslav
              Fiasko? Pc tvoří cca 1/3 prodaných kusů ty fiasko. A mohu se zeptat, kde jsi vzal 70 miliónů herních pc? To si cucáš stejně čísla jako 95% tvoří F2P a moba, co? Reálně bude skutečně herních pc tak 50 mega maximálně. A herní tím nemyslím grafika z roku 2005 a procák nějaký dual core.
            • úspěch by byl, kdyby se prodalo 10 mega kopii, když máme 70 mega herních PC, takhle je to bída. O fiasku na PC bývalé PC exluzivity Zaklínače není ani potřeba mluvit.
            • Veskoslav
              Nemel blbosti....Mimochodem, pc verze GTA V se prodalo +- stejně jako Xbox One verze. A 60 mega? No ono je to na 5 platforem a vychází to na nějakých 12 mega průměr a hra je 3 roky stará.

              A taková drobnost. Na pc to vyšlo po dvou letech a za plnou cenu. A to je na takovou hru zcela jistě úspěch.
    • je to tak, ty slevy ničemu nepomáhají, raději by je měli odstranit, cena AAA nových her je pak na Steamu skoro stejně drahá jako na konzoli, rozdíl je, že hra nadále patří Valve. Raději by měli snížit cenu AAA her a slevy zrušit.
  • Ja mam sakra slevy rad. Ja kdyz si chci koupit hru za plnou cenu, musim jit za pritelkyni, ze chci utratit 1500kc z rodinneho rozpoctu za vec, ktera me odradi od mych povinnosti. Jsem samozrejme chlap a pritelkyne mi nema co zakazovat, tak odpovi "dobre, ale ja si teda taky neco koupim" (kabelku a boty). Takze razem to neni 1500kc ale alespon 3000kc za hru, ktera vas nemusi bavit az tak dlouho.

    Takze vsichni odpurci slev polibte mi ... vy vite co.
    PS: Hra se da vratit, ty boty a kabelka ne.
    • Mart9
      Do toho rodinného rozpočtu přispíváte oba stejnou částkou?
    • Ja bych zavedl tienove ucetnictvo k rodinnemu rozpoctu ;)
    • kabelky kupuji vždy já!!!!!!! Mám lepší vkus než moje...
    • Tilwaen
      Musíš na to jít strategicky, přesně naopak - vytáhnout ji někam na nákupy.

      "Miláčku, Ty sis dneska koupila takovou krásnou, drahou kabelku - to se určitě nebudeš zlobit, když si koupím tuhle hru, že ne?"
      • Výledný rozdíl ale žádný, pořád to bude 1.500,- za kabelku a boty a 1.500,- za hru. Jen to utratí v opačnym pořadí, v tom moc strategie neshledávám, jelikož debata byla o tom, že zahrát si hru ho vyjde na mnohem víc peněz něž jen za samotnou hru :). A doporučuju žít s nějakou ženskou, co neni mrtvá/těžce submisivní/po lobotomii/zavřená ve sklepě/němá, smaže se ti dětinský vztahový ideál "jaký si to uděláš ..." :). Teda pokud jeden neni úplně vymatlanej mačo, co jde z práce rovnou do hospody, večer pak vylitej přijde domů, tam tu svoji zmláti i s dětma a de chrápat a druhej den do práce, pak do hospody ...
        • Tilwaen
          S takovou bych asi žít nechtěla. Ale chápu, že je to charakterová vlastnost, která se na začátku vztahu na druhém neprojeví, takže příliš není jak se tomu vyvarovat.

          S výslednou cenou máš samozřejmě pravdu; strategické je to vlastně jen v případě, kdy ti protějšek vyčítá utrácení za blbosti a sám dělá to stejné, jen v bledě modrém - což vlastně není autorův případ.
      • Hm... až na to, že v reálu je to "miláčku, JÁ jsem ti dneska koupil takovou krásnou kabelku..."
        • Tilwaen
          Jaký si to uděláš, takový to máš.
          • No jasne nemusi kupovat nic, a pak 20 let po svatbe při nahodne hadce zazni...to ses celej ty starej skrblik, ani tu blbou kabelku si mi tenkrat nekoupil *3*
            • Tilwaen
              Když je nesvéprávná a neumí si ji koupit sama, tak to je pak těžké. Opět - jaké si to uděláš... *1*
    • Zboží zakoupené na dálku lze do 14dní vrátit bez udání důvodu. Takže minimálně ta kabelka půjde vrátit.
      • Spatne jsi to pochopil. Pritelkyne uz to nevyda :D ... takze se to neda vratit (to ze vracim hru je moje blbost) :D
  • Mart9
    1) Škoda, mělo to své kouzlo, i když člověka nic nezaujalo
    2) Už loni byl výběr her tragický a slevy nic moc. Koupil jsem pouze Far Cry 3 za 5€, vynikající koupě.
    • firebug
      Souhlasím, loňské vánoční slevy, to byla vážně bída. Všechno co bylo v lehce větší slevě už v minulosti v nějaké akci bylo, v několika případech i za menší cenu. I kvůli tomu mě ta současná zpráva zanechává chladným.
  • Myslím že je to jenom kvůli refundu. Jinak by si celkem naběhli. *12* *12*
  • no nejsem si jistý jestli je to pro mě, jakožto nakupujícího dobrá zpráva... hry které chci, mám ve wishlistu, a při slevě mi chodí notifikace, takže počkat si na nejlepší okamžik, nebyl až takový problém...

    zatím mi z toho celého vychází jen to, že hry ve slevách budou dražší a to mi jako důvod k radosti úplně nepřijde...
  • firebug
    Dává to smysl. Když člověk koupil hru s 20% slevou a za dva dny ji viděl o dalších 55 % levnější, tak to naštvalo...
    • Mart9
      Když člověk v době slev vidí hru s pouze 20% slevou a koupí jí, tak je s prominutím blbec. Já loni čekal na slevnění Far Cry 3 tak dlouho, až jsem se dočkal vysněných 5 €. Je potřeba si sám nastavit cenu, pod kterou nepůjdeš.
      • firebug
        Však jo. Na steam slevách mě spíše štvalo, že jsem viděl hru v "menší" slevě a čekal jsem na nějakou denní slevovou akci, která nenastala a potom jsem třeba propásl i tu menší slevu. Týká se to však menších titulů - nějak jsem to pravidelně nekontroloval a moc jsem to neprožíval.
        Spíš mě v minulosti vypekly slevy napříč různými obchody. Kdy jsem třeba koupil za 8 éček na Steamu a za měsíc to bylo za 2,5 v Humble storu - menší hry no - žádná velká škoda.
  • XorxoxTalarius
    Tak to je zprava dost na prd, pro mne jako cloveka co vetsinou vykupuje prave hry co maji slevu pres 75% je to uplna pohroma
    No tak holt se tenhle rok nebude nic kupovat :)
    • tak pokud kupuješ hry se 75% slevou, tak to už je lepší pirátit, aspoň nic nedostane Valve. Kolik si jako myslíš, že jde vývojářům, kdy si koupíš hru na Steamu se 75% slevou?
      • XorxoxTalarius
        Jak vysvetloval Veskoslav ...
        Jinak logika, je to moc levne tak si to upirat je teda asi ten nejblbejsi duvod ktery jsem zatim slysel.
      • Veskoslav
        17,25% (po odečtení 30% marže Valve) z původní ceny. Což když si vezmeš, že Steam/Origin atd. jsou v průměru o 15 až 20 euro dražší u her jako Fallout atd., tak pořád na tom vydělají.
        • jen to pěkně napiš v dolarech, procenta nikoho nezajímají. A jestli tomu říkáš výdělek, tak jsi spadl z Měsíce.
          • A co takhle si zjistit, co na to říkají samy vývojáři: http://jeff-vogel.blogspot.cz/2014/12/how-youre-going-to-price-your-computer.html

            Ve zkratce, pro ty co neumí anglicky: Je to psaný z pozice indie vývojáře, ale vzásadě se to neliší pro AAA. Prvních pár měsíců je zásadních, musí vydělat nejvíc. 1. rok se nezlevňuje moc, aby nenaštvali platící plnou cenu. 2. a další rok je hra stará, takže prodávat za libovolnou cenu, hlavně ať to někdo koupí. Využít slev hry pro marketing na další hru, která je plánovaná k vydání v nejbližší době a z které zase plánují mít tučné zisky.

            Takže hra prodaná za 5 euro, jim získá aspoň něco a zároveň pomáhá v propagaci další hry studia, které by si třeba hráč vůbec nevšiml.
            • Indie a AAA je rozdíl asi jako Fábia A Lambo. Ano, obě to jsou auta a mají čtyři kola.
          • Nv co resis,treba tohle http://steamspy.com/app/418070 kdyz to zaokrouhlis na 0,5d/kus tak to dela prez 15 000dolaru=s marzi pro steam je to stejne pro vyvojare v podstate 300 000,tak drahou elektrinu nemam.

            Navic takova jednoducha hra s vhodnym enginem(game maker,clickteam fusion) je zalezitosti tydne,
            za tyden vydelat 300 000 je dost dobre ne???A prodeje u znamejsich vyvojaru jsou jeste mnohem vyssi.
            • To vše pak potvrzují skvělé porty jako Batman či Mortal Kombat, které se ani nedají hrát a PC porty dělají Ukrajinci v bídných podmínkách. Jo, slevy a Steam a vše funguje jak má. *15* *15* *15*
          • Naopak vydelaji vyvojari vic s takovymi slevami,nebot vetsina si to koupi jenom kvuli cene,ikdyz si to treba nikdy nespusti.
            Je rozdil prodat 10kusu se slevou 50% a 100 se slevou 75%.
            Dost lidi ceka, az je cenovka min. se 75%.
            • XorxoxTalarius
              Sam jses vis kde ...
            • Proto je PC platforma v pííči *3* Kdyby nečekali na slevy a kupovali hned, vypadá to vše jinak.
          • Veskoslav
            Si to neumíš spočítat? Napsal jsem ti, kolik dostane vývojář ze hry, když dá cenovku 75%, jak ti mám asi napsat dollary, když každá hra stojí jinak? V hlavě v pořádku? A ano, slevy se většinou dávají, když je titul zaplacený a toto jsou peníze navíc. Málokterý titul jde na slevy ještě před tím než se mu vrátí náklady na vývoj.

            Jo a když jsme u toho, co mají vývojaří z toho, když například kupuješ pouze hry z bazaru na konzole? Což znám pár takových lidí, takže argument, že prodají a jdou koupit jinou, novou, je mimo.
            • děkuji, že jsi potvrdil, že Steam obecně a Steam slevy devalvují PC platformu na páté kolo u vozu.
            • Veskoslav
              Tak jo Loláčku, jelikož nejspíš chodíš do 1. třídy ZŠ a trojčlenku jsi se neučil, tak ti to napíši. Hra nás stojí 50 euro. Mocný Steam vyhlásil, že dá slevu 75%. Ale zlý Valve si bere 30% z celkové částky po slevě! A jak to tedy spočítáme? Hmm, toť otázka.
              50 euro.....100%
              X euro.......75% sleva
              x=(50*75)/100=37,5 eura bude sleva. Takže cena po zlevnění je 12,5 eura. Odčítání se bere v první třídě, tak snad umíš odečíst 50-37,5. Ale musíme započítat 30% výpalné pro zlotřilou Valve. A jak to teda uděláme?!
              12,5 eura.....100%
              výpalné.........30%
              Výpalné=(12,5*30)/100=3,75.

              Po odečtení výpalného ti tedy vznikne cena koncová. Vývojář tedy po slevě 75% získá z 50 euro 8,75 euro. S tím problémem, že 75% sleva nikdy na 50 eurové hry nebyla a pokud ano, tak Steam měl 50 euro, ale všichni okolo už 25 euro:) Takže doufám, že to tvá dětská dušička pochopila a teď se můžeš před kamarády s družiny chlubit, že umíš trojčlenku. A jestli ani teď jsi to nepochopil, tak jsi vážně dutý jako bambus a Vaši by tě měli hodit na speciální školu, kde ti snad pomohou:)
            • tak samozřejmě je to zisk, zaplatí to možná na měsíc elektřinu vývojářům. Jen počítej Veskoslave, jen počítej...
            • lol: ty si vážně guma. i kdyby na tom měli jedno euro, je to furt zisk, nebo ne? nebo myslíš, že by byli radši, kdybys to upirátil a to euro jim nedal? možná by sis měl uvědomit, kolik se těch kopií na steamu v takových slevách prodá. *7*
            • proč nejsi ochoten demonstrovat ten zisk, o kterým se tu bavíš??? Vem si nějakou hru třeba 50 doláčů a ukaž nám to tady *3*
            • Veskoslav
              Akorát jsi ukázal, že "konzolisté" tvého typu jsou stejně hloupí jako JACK. Výpočet jsem ti jasně řekl. Pokud nejsi schopný či spíše ochotný si to spočítat, pak je zbytečné cokoliv dalšího rozebírat. Raději se jdi poplácat dole po ramenou, jak jste to pc komunitě natřeli. A jinak představa dokolaných konzolistů a tlustých pc hráčů, co nevyjdou schody je tak trapná, že i Justin Bieber je v trapnosti pod ní:)
            • já to umím, ty tady tvrdíš, že z toho mají vývojáři zisky, tak ten výpočet předveď *15* a potvrď kolik, že mají...
            • Veskoslav
              Vážně nemá cenu se s tebou bavit. Jestli neumíš z 4,99 euro odečíst 30% marži pro Steam/Valve a to ti ukáže kolik dostanou z té hry po slevě 75% (což původní cena byla 19,99), tak je vážně zbytečné se jakkoliv s tebou bavit, protože mi přijde, že veškerou inteligenci spotřebuješ na napsání příspěvku.
            • vem příklad nějaké hry třeba Tomb Raidera, který byl pořád ve slevách, hoď tam 75 % slevu a všem tu ukaž ty výdělky ze slev pro vývojáře. *15*
            • Veskoslav
              Jsi dutohlav? Máš tam napsané procenta, které získají z původní ceny po započtení 75% a 30% marže Steamu!! Jestli nejsi schopný použít trojčlenku, vrať se na základní školu do 3. třídy. Nevím, co bych ti asi tak více měl počítat, když se cena jednotlivých her liší!!! Jestli chceš ze sebe dělat Jacka, tak to řekni rovnou....
            • umím, ale proč to tady nespočítáš :) Rád se podívám na ty zisky z 75% slev na Steamu.
  • Kruci uz nemam co kupovat :( Staci mit hru v seznamu prani a pri sleve daneho titulu Vam prisel email nebo upozorneni od Steam aplikace. Lidi co koupili napr. ve 20% sleve a druhy den padla cena jeste niz stacilo napsat na support a cenu dorovnali poslanim zpet na Vas steam ucet v dobe davno pred refund politikou! A co se tyce devalvace cen her, tak to je uplna kravina!
  • Já bych řekl, že Valve hlavně reaguje na možnost vrátit hru, protože dříve bylo možné hru zakoupenou s 50% slevou vrátit, když na druhý den byla třeba v akci za 75%. Tím jim odpadne návrat hry z důvodu nížší ceny na druhý den. Nehledal bych v tom nic jiného.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit