Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • sranda ze to este ani nevyslo a ti ******ní piraty to uz vydali...spoluziak mi uz machroval ze to uz hra
  • Half Life..... čeká na tebe celý svět.. kdy proboha kdy *11*
  • Peppa
    Portal 1 super, něco nového. Ale ten humbuk kolem 2ky už trochu přehánějí, pomalu už se mi Portal 2 zajídá a to jsem ho ještě nehrál. Bojím se přehnané komercializace...
    • Humbuk? No nevím jestli hry od Valve nějak sleduješ. Ale podobné hrátky, tj. různé hádanky, skryté zprávy apod. předcházejí vydání jakékoliv jejich větší hry a dokonce některých TF2 updatů.
    • Portal 2 nikdy nikdo ani nemohl komercializovat, protože to je od počátku stejně jako první Portal čistě komerční produkt, Valve se ani nikdy nesnažilo tvářit, že dělají hry pro krásný oči hráčů, ale čistě pro peníze a pokud dělají kvalitní hry a to jakože dělají tak na tom nevidím nic špatného. Navíc marketing okolo Portal 2 je jeden z nejpodařenějších vůbec a jestli má tato akce podpořit prodej her od nezávislých vývojářů tak dávám Valve palec nahoru !!
      • Peppa
        Komercializací jsem myslel zestupidnění, zjednoduššení a přeplácání. Všechny hry od velkých studií jsou samozřejmě komerční, ale u prvního portalu bylo patrné, že hra byla dělaná ze zábavy a ne primárně pro zisk (ostatně byla zdarma v orange boxu). Prostě se bojím, že se hra "zprůměruje", aby si ji koupily co největší masy hráčů, viz CoD. Pro Valve jistě výhra, ale pro náročné hráče? Tím netvrdím, že to tak bude, ale tlak marketingových mozků je už myslím patrný.
        • Tak příště raději nepoužívej termíny kterým nerozumíš ;-) Navíc plácáš nesmysly, jak už tu někdo psal nějak nechápu proč by měl mít objem reklamy vliv na kvalitu produktu a podobné dedukce považuji za přinejmenším hloupé. Z toho co jsem měl možnost vidět v gameplay ukázkách tak o nějakým zjednodušování nemůže být ani řeč. Je to starý dobrý Portal podstatně vylepšený a se samostatnou coop kampaní. Zklamání rozhodně nečekám, spíš si myslím, že ještě všechny překvapí příběh s pořádnou dávkou humoru
          • Peppa
            Může být, já se soudem počkám až si to zahraju.
    • naprosto s tebou souhlasim.Aby to nedopadlo jako se vsemi hrami,ktere jsou takto propagované a nadsazované.Z prvu jsem se na to hodně těšil,ale už se začínám bát,že to bude pěkná sr.... .
    • Amylee.Anderson
      Máš pravdu. Všichni stejně víme, že HL je lepší :D
    • ucho
      definuj "přehnaná komercializace"...
      • Cajk
        Proč, potřebuješ to definovat? Tak si pusť Dudy Calls a hned víš o co jde..
        • Cajk
          Mně je celkem jedno co si myslíš nebo představuješ, já myslim že chytří lidé vědi co tím chtěl OP říci. Zároveň je mi to úplně jedno, to že hry jsou zboží je jasný a už to tak zůstane. Holt se tohle rychle rostoucí výrobní odvětví přizpůsobilo tržní notě kapitalismu a nikdo nečekal, že se tak nestane, spíš šlo jen o to, kdy. Takže ať bude Portal 2 průšvih nebo pecka, na budoucnosti her už to nic moc nezmění. Méně inovativních nápadů pro smetánku (Omikron), více Dudy Calls pro mladé hipsters a všechny, co kupujou hry jako kupujou rohlíky.
          • Cajk
            Asi nemá cenu snažit se vysvětlit něco takovýho konzolistovi:).. Zkusím. Prostě byly tu určitý zlatý časy na pc, který můžeme datovat někdy od roku 1995 až 2004/5, krásná desetiletka, ve který vyšly vlastně skoro všechny podstatnější tituly a odstartovaly všechny podstatnější série (třeba AC je samozřejmě v jistým smyslu variace na Prince Of Persia, což Ubi od začátku ani moc nepopírali). Ve velkém. Je zřejmé, že i v současné době vycházejí tituly, které jsou svým způsobem inovativní (Heavy Rain, The Void, Amnesia, Braid..je jich dost, hlavně indie scéna), jenže tenhle obraz naprosto zabíjejí velký korporace typu EA/Activision s několika stovkami, ba tisíci zaměstnanci, jež mají velké výdaje a tedy musejí generovat velké zisky, aby své náklady pokryly. A právě zde se kuchtí tituly, mající zaujmout co nejvíc hráčů - ne proto, že jim vyprávějí za lidskou představivost přesahující příběhy, či od nich nedej bože vyžadují něco navíc. Och kdepak. Korporace mají právě ty velké výdaje a potřebují co nejširší publikum ne aby předaly nějakou zprávu či poselství, jež je donutilo tvořit - kdepak - tady jde především o zisk, jelikož pokud nebude zisk, zaměstnavatel, na kterého tlačí správní rada, jež má zase v zádech nevrlé akcionáře, jim sbalí kufry a pošle domů k mamince. A to se samozřejmě nelíbí nikomu. Zaměstnavatel musí shánět nové zaměstnance a zaměstnanec nového zaměstnavatele, zatímco práce na novém sequelu stojí. Věřím, že mladí hráči, dnešní teenageři, si staré dobré časy nepamatují, ale lidi kolem 25 si je naopak pamatují velmi dobře a věřte tomu, že všechny ty zlostné výroky směrem od - ne již dětí - mladých lidí - ke konzolím a dnešním debilitám her pocházejí z velké části od této skupiny. Skupiny, která poznala co je tvořivost, jak to dopadá, když hru tvoří čtyři týpci v garážích s mastnými vlasy a představou o tom, jak někomu vyprávějí právě ten svůj příběh. Nešlo o miliardy polygonů, nešlo o to aby se všechno lesklo a hráč byl veden za ručičku jako debil, aby náhodou nechtěl peníze za hru zpět. Ten mladický zápal vývojářů se dle mého názoru ještě úplně z her nevytratil, z filmů již z velké části ano. Právě teď by byl čas říci si STOP a tak trochu se vrátit na začátek, což se, jako se vším do čeho se lidstvo pustí, již nikdy nestane. Vpřed, zpět ni krok. Tak zatněme zuby a táhněme.
            • Peppa
              No oni to moc hrát nechtěli ani tenkrát, byl to docela komerční propadák *1* (To ale nic nevypovídá o kvalitách hry, prostě nebyla zprůměrovaná pro každého, sbírala vysoké hodnocení od znalců). Spíš jde o to, že vůbec měli odvahu do toho jít a prosadit to přes distributora (kterým bylo shodou okolností EA). To by se dnes myslím nepodařilo. Ale asi nemá smysl o tom diskutovat, myslím že se v názorech moc nelišíme. Dobré hry (pro náročnější hráče) se dělají pořád i když v mainstremu se objeví zřídka. Naději vkládám do Deus Ex 3.
            • ucho
              Peppa: a upřímně, myslíš, že by to dnes chtěli lidé hrát? tehdy to bylo skvělé, protože nic lepšího nebylo, ale z dnešního pohledu je to jen taková hříčka... stejně tak by se asi masově nehrál Dizzy... protože už i ty nezávislé hry mají složitější herní principy.
            • Peppa
              OK, ale upřímně. Myslíš, že dnes by měla šanci vyjít třeba taková hra, jako byl Magic Carpet? Simulace létání na létajícím koberci. Od EA nebo Valve? Asi těžko. A to byl tenkrát Bullfrog top studio srovnatelné s těmi dnes největšími.
            • ucho
              na zaslepenýho konzolistu nemá cenu reagovat... :) ale taky to zkusím.
              jak jsi se proboha od Portalu 2 a názoru, že se někdo bojí přehnané komercializace, dostal až k takové slohové práci, která je tak trochu zbytečná?
              stojíš si za tím, že čím nákladnější titul, tím méně kvalitní? nebo příliš jednoduchý?
              nostalgický moudra si můžeš nechat od cesty. dnešní děti zažívají pravděpodobně to samé, co kdysi u těch starších her tehdejší generace. na současné tituly budou rovněž takto nostalgicky vzpomínat...
              i dnes je spousta dobrých her. a velké korporace rovněž dělají kvalitní tituly. že je zde nějaké zjednodušování? těžko říct, nebyl náhodou Doom taky hodně zjednodušený? jen měl trochu šílený level design, protože nic jiného tvůrčího v něm být nemohlo... nebyl tam autoaim? :D a Alone in the Dark, nebyla to náhodou velmi jednoduchá hra? a co herní doba, vždyť první díl šel dohrát hodně rychle... dnes je in nadávat na všechno, vlastně i na dobré hry...
              btw co je to Dudy Calls, už jsi to použil 2x :)
            • Peppa
              Jakožto ročník 83 nemůžu než souhlasit. Paradoxně se dnes hodně tvůrčích a zajímavých her objevuje na konzolích, zejména na DS. Pořád je dost kousků dělaných pro radost z tvorby, jenom je těžší je v té záplavě protežovaných titulů najít.

              A taky myslím, že tenhle spor je vlastně generační, protože ti mladí staré kousky neznají a tak jim i ty dnešní instantní kopie/odvary přijdou povedené. Nemají srovnání.
          • ucho
            "Holt se tohle rychle rostoucí výrobní odvětví přizpůsobilo tržní notě kapitalismu a nikdo nečekal, že se tak nestane"
            mluvíš, jako kdyby to bylo špatně... vždy je snaha na hrách vydělat, žádné překvapení. jakákoli firma má jako hlavní cíl tvořit zisk. zisk se tvoří tak, že něco prodává lidem. aby to lidé kupovali, musí se to lidem líbit. když to bude špatné, lidé to kupovat nebudou, firma ztratí své jméno atd. atd...
            vy se zde snažíte stále nesmyslně naznačit, že když chce někdo na hře vydělat, je ta hra špatná. ale to přeci není pravda. to s kvalitou nemá naprosto nic společného. tvůrci udělají hru podle obrazu svého, tak jak si myslí, že se jim to bude líbit, to je celé... to ani nejde dohromady, kdyby se firma záměrně snažila vytvořit hru, o které si myslí, že se lidem nebude líbit...
            trh je velký, je každého věc, co produkuje. na fórech ale existuje koukám řada lidí, která ráda kope do všeho, co se jim nelíbí... je třeba si uvědomit, že každá hra se nemůže líbit naprosto všem. to, co se líbí tobě, se nemusí líbit zase někomu jinému. jeden člověk nemůže rozhodnout, co je dobrá hra a co je špatná (pokud hra nemá problémy technologického hrázu, kdy to autoři očividně nezvládli v tomto směru). kapitalismus už je tady hodně dlouho... vývojáři se pouze přizpůsobují lidem, to je to celé... někteří tě uspokojí, jiní ne.
            komercializace jako taková s tím ale nemá vůbec nic společného. není to něco, co by zabránilo tvorbě i nekomerčních her nebo čehokoli jiného (pokud se někdo rozhodne, že to lidé chtějí...).
            mimochodem plivat na něco, co se ti nelíbí, je ubohost.
            • ucho
              Peppa: promiň, ale meleš nesmysly. zaprvé nemůžeš házet všechna studia do jednoho pytle. tvorba hry je tvůrčí proces. zadruhé, vždy se snaží o to, aby se hra lidem líbila, tedy ano, chtějí, aby se líbila co nejvíce lidem. to ale neznamená, že ji musí zjednodušit jak pro retardovanýho, to si opět odporuje... opět tam totiž nemusí fungovat rovnice mezi jednoduchý a oblíbený mezi nejvíce lidmi.
              každá hra má nějaké herní mechanizmy. na těch stojí. záleží pak, jak ty herní mechanizmy fungují a jak vyhovují lidem, to je celé. pokud jsou herní mechanizmy příliš složité, můžou narušovat jiné herní prvky, komplikuje to vývoj. tedy někdo musí říct, co hra ještě obsahovat bude a co už ne. jinak by tu hru nikdy nevydali...
              ano pokud vycítí, že lidé chtějí v něčem jednoduchost, jdou tím směrem, ale rovněž to dělají v té víře, že to bude většinou přijato kladně. NIKDY se nemůžou zavděčit všem, a není to o zjednodušování a dělání her pro blbý.
            • Peppa
              Dobře, uvažuj logicky. Udělají super hru, která je inovativní a existuje (docela velká) skupina hráčů co si ji hodně oblíbí a koupí. Akcionáři studia jsou nadšení a hned se začíná pracovat na dvojce. Chtějí ale samozřejmě vydělat, nejlépe mnohem více než na dílu prvním. A tak se snaží hru přizbůsobit co největšímu počtu hráčů, "zprůměrovat". Tj. aby si ji koupilo maximum lidí a hra je nenudila. Tady je ale kámen úrazu, způměrováním hra zhloupne, protože lidi v průměru prostě moc chytří nejsou. A ty, který jsi byl v docela velké skupině, která si hru oblíbila právě kvůli její náročnosti a požadavkům na hráče, najednou koukáš, co to vlastně hraješ. Z toho mám strach. Hra je populárnější než kdy předtím, vydělává velké peníze ale pro Tebe už postrádá kvality, které si obdivoval u jedničky.

              Ale to je samozřejmě jen teorie, na nový Portal se těším a doufám, že kluci z Valve se zase předvedou. *5*
        • ucho
          to nedává smysl...
          1) Dudy Calls???
          2) komercializace o kvalitě nikdy nic nevypovídá. mezi kvalitou a rozsáhlostí komercializace není žádná úměrnost... ale asi je to in říkat :)

          v kostce. někdo tady začne pomalu naznačovat, že hra bude špatná, protože se o ní hodně mluví a má hodně reklamy :D ale pořád bych celkem rád slyšel to vysvětlení, když se někdo bojí "přehnané komercializace". co si pod tím představit opravdu nevím...
  • Tak pokud jsem to správně pochopil tak se do teď podařilo vydání Portalu uspíšit téměř o hodinu, ale taky z toho grafu vyplývá, že doba o jakou lze vydání Portal 2 posunout má předem daný limit. Ono všechno má svý kouzlo dokud neprokouknete princip, ale i tak pěkný nápad. Celý marketing okolo Portal 2 byl vynikající a Valve jen potvrdilo, že reklamní poradci jsou na nic a udělali dobře, že s něma vyrazili dveře. Ono se stačí i u nás kouknout jaký běží v televizích reklamy, někdy vážně přemýšlím na jaký retardy ta či ona reklama míří. BTW: Já si kupuju krabicovou verzi Portal 2, jen abych si ji mohl postavit k ostatním do vitríny, takže ať do dopadne jak chce já si minimálně dva dny počkám x-)
  • komentář k víkendové čtyřce napsat nejde tak ho píši sem: :D:D směju se Vám, Medal of honor mají na xzone za 400 a to je dokonce tier 1 edition ne jenom blbá limitovaná edice!!!!!
  • fixcz
    RT: People you are RELEASING GlaDOS!!! What the fuck is wrong with you??!!! :D
  • Slendrian
    Chlapi, ospravedlňujem sa za offtopic, ale neviem kde by som sa to opýtal, sledujem víkendové zlavy na games.cz shop a chcel by som Metro 2033, neviete či posielajú aj do Slovenska tieto hry? Vďaka za odpoveď :)
    • Slendrian
      Uvedomil som si že sa môžem opýtať aj na facebookovskej stránke, už som tak aj urobil, ešte raz sorry za offtopic, neukrižujte ma *1*
  • Je to báječné!
  • Valve ví jak na to :)
  • kostejnesmrtelny
    Hrajte pilněji, otroci *3*

    (just joking)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit