Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • btw f2p to neni... :)
  • Pokud budou budouci updaty tak kvalitni jako #5 jsem ochotny jim za to platit. Ta hlavni mise byla proste nadherna, atmosfericka a hezky rozsirila pribeh te dane oblasti. Sice se jim to nepodarilo napoprve (jak je ostatne u FC zvykem), ale patche vysly okamzite v den vydani updatu takze podpora taky docela fajn. A do toho jeste konec sveta, je to tam ted docela sranda ;-)
  • nekdo kdo to hraje jaký je ten nový raid? a už opravili ty exploity v dungeonech, treba ze se dal obejit treti boss v hell fallen?
    • Nechapu obejiti bossu v dungu. Koho to muze vubec napadnout? Do dungeonu se chodi jen kvuli nim. Co jineho by jsi tam taky delal,kdyz v TSW neexistuji trash mobi jako v jinych MMORPG?
      S raidem nepomuzu. Ja hru hraji ale bohuzel na raid stale enmam vybavu
      • ten boss byl hodne tezkej a hracum se nechtelo s nim ztracet čas
  • Amatéři. Nic jiného nemohu o vydavatelích téhle hry říct. Přechod na F2P model může být vnímán investory negativně a vyvolat pochybování o budoucnosti téhle hry. To platí minimálně obecně. Když jsem úplně na začátku téhle hry zde na foru doporučoval F2P model (či kombinaci B2P a F2P) ihned od spuštění hry a jasně argumentoval, mínuska se jen hrnula. No a nyní je tu situace, kterou jsem předvídal. Jenže nyní už F2P model pro tuto hru znamená něco jiného, než mohl znamenat na počátku spuštění této hry.

    Že se pořád nepoučí. Vidím to na mnoha hrách. Hra se spustí s velkým nadšením, jak bude vydělávat. Spustí se výhradně jako P2P. Najednou se to nějak nedaří (překvapivě *6* ) a přechází se na F2P model.

    Možná by se měli na počátku celého projektu lépe zamyslet nad svým obchodním modelem...

    Zase musím ocenit obchodní model GW2, který ačkoli mě obral o 1000 Kč (hru už nehraju, nebaví mě), je to jasně definovaný model na dlouho dopředu a z nikoho netahá dodatečné peníze. Hráč ví úplně od začátku, na čem je a jakýkoli přechod na jiný model nepřipadá v úvahu, neboť model GW2 jasně definoval zisky a vývojáři ví, s čím mohou počítat.

    PS Chápu ještě dodatečné spuštění F2P modelů u starších her. U nových her je to jen jasné selhání managementu dané firmy provozující danou hru. *7*
    • No já nevím, co je špatného na tom, že si Funcom myslel, že by to mohl zvládnout s P2P modelem? Vždyť je tu přece několik MMO, které to zvládají, tak proč by mělo být špatné, že si to samé myslel Funcom? Nikdo jiný přece podobnou hru ještě nikdy neudělal. Maximálně se dá částečně přirovnat Hellgate Global (což už přirovnávám po několikáté), ten je F2P, existuje rok a půl; poslední update byl loni v září a nikdo po něm už ani neštěkne. Funcom vstupoval s námětem a zpracováním do neprobádaných vod, to že byl z dnešního pohledu naivní, nemusí přece nutně znamenat, že to jsou amatéři, a že to bylo špatné rozhodnutí před půl rokem.

      Funcom je malé studio, tak se holt snaží vydělat a zužitkovat peníze co nejlépe. A přece i u P2P modelu hráči ví už úplně od začátku, na čem jsou. Vývojáři u EVE taky mají jasně definované zisky a mohou s nima počítat.

      Konkureční prostředí, nálada trhu, trendy, zaměření hry, finanční možnosti, tradice, značka… je tolik faktorů, co ovlivňuje výběr a změnu modelu. Já osobně vidím Funcom jako velmi zodpovědný tým, který nemá potřebu něco předstírat (aspoň tak to vnímám), nahlas mluví o svých problémech a přechod na jiný model u něj vidím spíš jako pozitivum a jistý důkaz zdravého rozumu, než amatéričnost (je to vůbec slovo?) a selhání managementu.

      Ale naprosto chápu, že ty to vidíš úplně jinak, obzvlášť, když si to tvrdil už od začátku a teď došlo na „tvá” slova. *5*
    • Moc nerozumim smyslu toho příspěvku. Chceš, abychom ti přitakali, že jsi měl pravdu? Nebo je to mířeno na vývojáře her? Pak zřejmě my nebudeme ta správná cílová skupina *3*
    • V cem presne mas problem? Hru kvuli B2P(nevim co porad do toho pletes F2P-je to velky rodil) nemuseli vubec nijak predelavat(narozdil od titulu co presly na F2P). Zkusili to,nevyslo jim to ,tak proste zrusili poplatky.
      • Naprosto jednoznačně jsem popsal, v čem mám problém. Takže znovu a stručněji: Všichni vydavatelé her by si měli dopředu velmi dobře rozmyslet, jaký obchodní model spustí a tohoto obchodního modelu by se měli držet. Jakékoli změny např. směrem ke spuštění F2P hru mnohdy ničí, vytváří řadu problémů a také vytváří jisté negativní nálady v komunitě i u investorů.

        Já jsem výhradně pro modely F2P nebo B2P. Měsíční poplatky ano, ale jen za opravdu dobré služby, které ale u mnoha MMO zcela chybí. V mých představách by měsíční poplatek neměl jen umožňovat hrát, ale měl by dávat kvalitní služby. Platit pouze za hraní mi nepříjde úplně ideální. Chci víc a všichni by měli chtít víc, jinak se nic nezmění a pořád nám budou vývojáři a vydavatelé s*** na hlavu!
        • Moc dobre vedeli jaky maji obchodni model. Tady nejde o nejake nalady, ale o prachy. Jednoduse kdyz zacne odliv hracu, nahodime plan B, a nez to zabalime, vytriskame z toho co se da.. V gw2 to udelali nemene vychcaneji. Nejaky Endgame farming tady jeste par let nebude, ten si dokoupime v jednom z datadisku ktere nas jiste neminou, protoze kdyby kluci z NC softu planovali doplnit zbytek (cca 50% mapy) herniho sveta zdarma, tak by se to dalo prirovnat k nesmyslne marketingove sebevrazde.
        • F2P je ten nejhorsi model co muze byt. Respektive naprosta vetsina her s F2P si vzdy zvoli tu nejhorsi variantu F2P modelu(v zaklade skoro nic,vsechno dokupuj). Radeji mesicni poplatky(ketere by si zasluhovaly snizit)
          Prechod na F2P mozna vadi hracum co byli ochotni platit,ale jinak spoustu lidi nalaka. A vazne nevim o pripadu,kdy by prechod na nejaky free model hrani uskodil (byt jen naladou) investorum.
          Tak nebo tak,ani jedno z toho neni pripad TSW. B2P model je skvely. TSW byla nejspise posledni hra co to na nas zkousela s mesicnimi poplatky. No nekdo posledni byt musel *2*
      • otazka jestli nevyslo, podle me natahli lidi, kteri byli ochotni platit mesicne a po pocatecnim boomu na tom vydelali prachy a ted presli na dlouhodobejsi strategii ;] Vubec bych se nedivil, kdyby to takhle zamysleli od zacatku
        • Ja hru hraji od bety a take ji sleduji. Pocet hracu po prvnim mesici zdarma klesl. Bylo to prave kvuli poplatkum. Vylozene negativni recenze na tuto hru budete hleadt tezko. Firma pak prehodnotila strategii.
          A ze bude jednou hra F2P,to se vedelo od sameho zacatku. Nikdy se tim netajili. Jedine co se nevedelo,bylo kdy. A nakonec z toho nastesti udelali B2P
  • Podle mě teda vubec uvažovat o tom, že naky update idkyž třeba večí by měli mít jen platicí hráči je mi dost neprijemnej, pochopil bych jeste datadisk. Za chvilku si budou moc patch stahnout taky jen platící :D
    • O cem mluvis? Mesicni update do hry byl zatim vzdy zdarma a z clanku jasne vyplyva ze bude zdarma dal. Neco jineho jsou pak velke update(pridani novych lokaci...),ktere budou stat pakatel(5-10$) a ketere budou jednou za cas.
      B2P model jako ma TSW je ten nejlepsi mozny model u MMORPG her. Zadna omezeni,zadne neustale ingame reklamy na sebe samu...
      • je nekde nejaky poradny web o tehle hre ?
        • Co myslis? Nejlepsim zdrojem informaci je oficialni forum.
          Vim ze existuje i nejaky cz web,ale to si musis najit sam. Ja jsem nemel potrebu nikdy nic takoveho hledat.
  • Hra není F2P je B2P, to je podle mě rozdíl, u F2P neplatíte ani za krabici narozdíl od B2P. Navíc v Secret Worldu, nejsou žádné otravné věci které sužují F2P tituly, jako omezeny inventář, gold cap, atd. Prostě zaplatíte za krabici a máte celou hru až do teď bez omezení, to u F2P není . A ten kdo si koupi hru do konce roku myslím dostane první update v lednu zdarma.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit