-
A dost ! Adventuru sem od horkýho léta 1 snad nehrál ( "ahoj , já sem Honza Majer , kluci mi řikaj rambo a holky kreténe" legendary ) ale tohle je tak hustě cyberhnědý že do toho du *5* .
-
-
Tuhle hlášku jsem neslyšel léta. Díky.
-
-
vybrony prepracovany sci-fi story
vyborne dielogy
vyborny system napovied a tym padom volby obtiaznosti
art design
klasicka kockovana point and click adventura
mnoho koncov
znobuhratelna znova a znova
vynikajuca hudba
pre mna najlepsia hra tohto roku. 9,5/10 -
Levitující společník,jenž nemá ruce,ani nohy a má vtipné hlášky...Morteeeeeeeeeeee *1*
-
-
Máš recht, Crispin je vážně inspirován Mortem.
-
-
Co to je za hrozný zvyk dělat indie adventury v rozlišení 320x200. Aspoň kdyby to byl pixelart, tak se to dá trochu pochopit, ale tohle jsou evidentně ručně kreslené a skenované obrázky. Proč proboha záměrně tak grafiku degradovat?
-
-
V malým rozlišení se nemusíš tolik piplat s detaily a s animacemi. Kdyby to jelo v HD, každá animace by musela bejt plynulá a přirozená, protože jakejkoli ústupek od ultimátní kvality je hrozně znát. Když to jede v takovýmhle archaickým rozlišení, stačí pár frejmů a mozek si doplní zbytek. Primordii jsem ještě nehrál, ale třeba Gemini Rue i přes to rozlišení působí dobře a mozek si na to rychle zvykne. Kdyby tam bylo kvantum detailů, určitě by ty jednoduchý animace postav působily poněkud prkenně.
-
-
Vysvětlení ohledně tvorby grafiky je třeba tady na blogu autorů: http://www.primordiagame.com/making_sprites.htm
-
-
Ano, ale je tam jen vysvětlení, jakým způsobem se grafika dělala. Pěkné detailní kresby se převedou do VGA rozlišení, což je patrné. Není tam nic o tom, proč se to tak rozhodli dělat.
-
-
Grafiku dělám a tohle není pravda. Animace vypadají stejně v malém rozlišení stejně jako ve velkém. To už pak jde o počet snímků a zručnost grafika. Jak by to na někoho působilo nevím, ale to je asi subjektivní. Nevidím žádný technický důvod, proč kresby, které se dají naskenovat v jakémkoli rozlišení, by měly být převedeny do archaického VGA. Naopak je to technicky ještě složitější, protože pak se musí pro malé rozlišení dodatečně kresby upravit ručně, což u rozlišení např 1366x768 by se nemuselo v takové míře, nebo by šlo lépe využít služeb Photoshopu. Připadá mi to jako jakýsi divný trend zaujmout hráče, kteří slyší na "retro" styl. Což se mi nelíbí a od hry mě to naopak odrazuje.
-
-
Předpokládám, že jde o pixelart, což mi i z obrázků přijde
-
-
Právě že to není pixelart. Tohle jsou kresby upravené na malé rozlišení.
-
-
Je to kompromis, např. při "dvojnásobném" rozlišení 640x400 mají najednou autoři čtyřnásobek práce. Takže buď by hru dělali čtyřikrát déle, nebo by potřebovali čtyřikrát větší tým, nebo...
-
-
Přesně tak. Jde o peníze....
-
-
Robotron3 - Máš pravdu, neřekla bych to líp! Dřív jsme se v každé nové hře těšívali (mimo jiné) na vylepšenou grafiku, dneska si zase pokrytecky libujeme v kostičkách, abysme si připadali jako drsní retro hráči! Točíme se v kruhu, historie se opakuje... ale vývojářům to tak zcela jistě vyhovuje! *15*
-
-
7? Tomuhle masterpiecu? Hlavně, že dáváte CoDům, Needům apd. 9+. Hra je parádní a zaslouží si mnohem větší ocenění. Pomalu si ani nedokážu představit hrát adventuru bez tohoto pixel kabátu.
-
-
Ale protože hotline miami frčí dali tomu 10/10
-
herny priemysel je v sucasnosti zamerany pre masy na ktorych sa zarabaju peniaze.
pre mna je vrcholom ignorancie ked som v niekolkych recenziach vratane tejto videl v negativach prevedenie teda pixelovu grafiku.
preto som napriklad tuto recenziu ani neprecital a iba som sa pousmial nad tym hodnotenim.
toto je skurocne prepracovane majstrovske dielo
(odporucam ti si to zahrat znovu so zapnutymi komentarmi tvorcov. isli skutocne do hlby co sa pribehu a herneho sveta tyka.)
jedine preco by som tomu nedal 10/10 su miestami mensie bugy ako neskryvajuce sa pop up okno alebo pady ktore vsak vdaka systemu autosavov neboli nikdy ziadny velky problem -
Schválně jsem se podíval, a ani jeden COD a NFS za posledních pár let tu nedostal 9 nebo 10.
-
-
pár = 2 ...
-
-
-
Často jsem tam přehlédl něco co šlo použít a to díky grafickému zpracování.
Prostě jsem nevěděl co to je anebo jsem si myslel,že to je součást něčeho co použít nelze.
Řešit se to dát ale tohle bylo u hodně starých adventur. -
-
Pravda, ted jsem si uvedomil, ze jsem tohle zapomnel do recenze napsat. Je tam bohuzel obcas dost neprijemny pixelhunting. Neni to nic kritickyho, uz jsem videl v tomhle smeru mnohem horsi hry, ale taky souhlasim s tim, ze klasicka, ne-retro grafika by cast problemu vyresila.
-
-
Předpokládám, že jde o pixelart, což mi i z obrázků přijde.
-
-
No sh*t Sherlock
-
-
Po tom, co GOG.com uvolnil Beneath Steel Sky, a které jsem s chutí a radostí dohrál, začínám silně uvažovat o koupi Gemini Rue i Primordia. Adventury nikdy nebyly můj čálek kávy (možná Broken Sword), ale tento styl se mi zamlouvá... a co se týče tady kritizované grafiky? To je zrovna věc, která mě na těchto hrách přitahuje, navozuje mi staré a hezké vzpomínky, takže já si rozhodně nestěžuji!
-
-
Gemini Rue doporučím všemi deseti, a to nejsem velkej fanda adventur. GR je oproti většině o něco lehčí, ale aspoň odpadá problém s nesmyslnými kombinacemi typu "jezevec + lepicí páska = falešný knír" a podobnými nešvary. GR je prostě hezky odsýpající a velmi slušně napsaný sci-fi thriller s občasným puzzlem či lehce kostrbatou akčnější vložkou:).
-
-
Proč nízké rozlišení?
Grafik to veřejnosti zdůvodnil tím, že chtěl poznat, jak moc dokáže svoje ilustrace převést do nízkého rozlišení, aby to zároveň vypadalo dobře. A také má rád pixely.
Já jen dodám, že dělat animace ve vysokém rozlišení je pěkný oser. Už jen animace moře v 640*400 mi trvala několik dní. Takže pokud grafik není nějaký profesionální animátor, tak raději šáhne po menším rozlišení.
Dále, hra je vytvořena v Adventure Game Studiu, co podporuje maximálně 1024*768. A pokud chtějí využít širokoúhlé rozlišení, je na výběr jen 320*200 a 640*400. Takže raději volí to menší, právě z výše jmenovaných důvodů a také proto, že jsou to z drtivé většiny fandové starších adventurních kousků.
Když jsem viděl Primordii ze screenů, také jsem si říkal, že tohle prostě chce pořádné rozlišení. Ale v pohybu to nakonec vypadá o hodně líp, než na obrázcích. -
-
Pixely jsou v módě no ... Jinak vše záleží na technice a nástrojích (dřina to vážně být nemusí a ani nemá) - historicky se rozlišení z reálné předlohy vždy degradovalo , dnes už to nemáme zapotřebí , ale když .... pixely jsou tak roztomilé a retro cool :/ ***
-