Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je to hnusne zvracene, temne, bezutisne. Proste Dark Souls. Lidicky nevite jak vratit stin u postavy, chtel bych to dohrat na ten hollow konec, ale nelibi se mi postava bez stinu.
    • To co si napsal mohu jen potvrdit. Důvod milovat Soulborne hry ;)
  • Díky všem a názory na trojku! Hned mám chuť, si ji zahrát.
  • Hnisavec
    Dark Souls 3 je podľa mňa vynikajúce pokračovanie a to mám 3 platiny z Demon Soulsa a hral som to ešte po čínsky ked nikto o tej hre/sérii nechyroval na západe.

    Potešil ma hlavne opäť geniálny level dizajn, takže som prvý raz v sérii prešiel celú hru čisto s lučistníkom vrátane bossov....ultimátny zážitok. Secret area v secret area bol tiež pekný mindfuck ako sa na sériu patrí, predtým súboj s tehotným plačúcim drakom....temná stredoveká romantika presne ako Demon. Pilgrim a čerpanie jeho životnej sily bolo velmi velmi smutné....Prepracované NPC questy tomu dali skvelú previazanosť podobne ako v Demone bol Ostrava. Zabijácky quest, svadba a hlavne Siegmeyerov quest úžasné mikropríbehy v temnom neľútostnom svete, kde priateľ musí zabiť priateľa. PvP boje v smrtiacej bažine plnej baziliškov to sú presne okamihy pre ktoré sa oplatí Soul hry milovať, ten pocit človeku momentálne nedá žiadna iná hra.

    Strašne by som ešte chcel aby tam Miyazaki dohodil menenie svetov ako bolo v Demone. Skvelá a inovatívna herná mechanika, ktorá robila hru ultra hardcore ale odmenou boli skryté levely a predmety ktoré sa inak nedali získať. A menej zbraní ako v Bloodborne, kde každá mala svoju osobitosť a váhu a človek sa z nej vytešoval. Bloodborne je určite lepší ako Dark Souls 3, ale i Dark Souls 3 je 10tková hra. Taký súboj s Nameless Kingom človek len tak z hlavy nedostane...
  • tomocz
    Nevíte někdo, zda neexistuje příběh DS ve formě nějaké novely nebo tak něco? Nemusí být ani oficiální, zkrátka jestli se to někdo nepokusil zpracovat. Vím, že na netu je milion článků a různých shrnutí atd., ale mě by spíše zajímalo něco detailnějšího, ale zároveň pěkně pohromadě, abych si to hodil do čtečky a mohl číst, místo abych hledal články týkající se téhle postavy a tamté a pak si to skládal dohromady.

    Zkrátka bych chtěl počtení ze světa DS, protože ač obecně to příběhový pozadí znám, tak zároveň nemám čas to hrát pořád dokola, abych pochopil každý další detail, který na 1./2./3. dohrání přehlídnu.
    • Hezká videa o Dark Souls má Epicnamebro na youtube. Ale vzhledem k tomu, že sami autoři před časem vypsali soutěž o to, kdo nejlépe vysvětlí příběh Dark Souls, tak nemyslím, že by sami věděli, o čem přesně hry jsou. Podle mě je to součást kouzla těch her. Jako archeologové, taky přesně neví, jak se žilo ve starém Egyptě, mají jenom indicie a vlastní bádání.
      • Vogon
        To nevypsali tvůrci z Fromsoftware, to vypsali západní publisheři z Namco Bandai.
        Vyhrálo tohle výborné video - https://www.youtube.com/watch?v=mbiLl-m0Ry4
        • tomocz
          Jo, to jsem viděl a je to skvělý :)
        • tak to je trapas to video.
          Když jsem hrál DS, ze začátku jsem tam hledal hluboké interpretace. Říší nemrtvých jsem viděl jako symbol pro buddhistickou samsáru. Prokletí nemrtvých jsem viděl jako závoj mája. Zvony probuzení jako symbol buddhistických zvonů probuzení (podívej se třeba na buddhistický chrám Borobodur v Indonésii a jeho symboliku zvonů). Oheň jsem vnímal jako symbol osvícení. Čím dýl jsem to ale hrál, tím víc mi začalo být jasné, že na tu hru přemýšlím příliš hluboce a že ve skutečnosti nic tako hlubokého neobsahuje, že ten příběh je prostě nesmyslný blábol.
          • Vogon
            To video je parodie.
            • Jako parodie působí Dark Souls v porovnání se Scornem / Agony.
            • Femto
              myslíš, že ví, co je parodie?
          • Femto
            Sebereflexe nic? BTW Tohle sem píšeš taky tak podvacáté o tom Budhismu, pořád ty samé věty dokola, když se tak rozepiš :) Někteří to třeba i udělali viz. odkaz dole.
            Proč si myslíš, že tvůj názor bez nějakého podkladu, je lepší než tady toho kolegy na redditu? Bylo by fajn se nad sebou nějak zamyslet :)

            https://www.reddit.com/r/darksouls/comments/3l7j4v/similarities_between_dark_souls_and/
        • Femto
          to video je skvělé *4*
    • Vogon
      Existuje naprosto dechberoucí shrnutí Bloodborne Palebloodhunt - http://www.goodreads.com/book/show/28406834-the-paleblood-hunt

      O Dark Souls nic takového neznám, existuje kniha o Dark Souls(1), You Died, ale moc o ní nevím.http://you-died.com/book/

      Pokud chceš znát detaily, kterých sis určitě nevšiml, tak doporučuji přečíst třiceti stránkové Dark Souls Design Works Interview. http://www.giantbomb.com/dark-souls/3030-32697/forums/dark-souls-design-works-translation-creating-the-w-566229/#20
      Tady v .odt formátu, ale bez obrázků - https://www.dropbox.com/s/kmxvctyyp4qaluc/Dark%20Souls%20Design%20Works.odt?dl=0
      • Femto
        Ten člověk co dělal Paleblood Hunt má i channel viz. odkaz, má tam dost dobrý pokec o Bloodborne a něco málo o Dark Souls, ale on sám píše v Paleblood, že není velký fanda Dark Souls, má raději Demon Souls a právě Bloodborne.

        https://www.youtube.com/channel/UCMTqRHg51IVvOtUbwQTRNtA
      • tomocz
        Díky! :)
    • docela kvalitní fanfic

      https://www.fanfiction.net/s/10033316/3/Demon-s-Seed
      • tomocz
        Díky :)
    • ...
  • Musim mit dohrano DS3 do konce, abych spustil datadisk? Chybi mi posledni 2 bossove (Lothric a zaverecny), udelal sem si pauzu a uz se mi k tomu nechce vracet, pockal bych si na DLC.
    • Femto
      určitě ne, vstup bude určitě někde dřív, ale zrovna Lorian a Lothric je úžasný fight. Pořádné emoce, bratrská láska, parádní hudba a vizuál.
  • Už jsme to tu řešili mockrát, podle mě je Dark Souls série labyrint - je to bludiště chodeb, místností a budov, je to bludiště pokud jde o komplexní herní systém a je to bludiště, pokud jde o příběh. Funguje to pořád stejně, hráč má útržky informací - tápe v troskách rozpadajících se hradů, dumá, co znamená písmeno "A" u popisu zbraně a marně se snaží zorientovat v příběhu - a právě v tom pocitu bloudění je kouzlo Dark Souls. Někoho to baví, jiného ne. Je to jako Shadow of Colossus nebo Oblivion - někoho baví, jen tak se tam toulat, chodit po pláních a lesích, a někoho ne.

    Dark Souls má naštěstí velké množství obsahu, tj. při tom bloudění (ve všech významech) hráč pořád něco objevuje, učí se něco nového, poznává hru - proto je to tak super.

    Dneska člověk hru většinou dohraje za 20 hodin a všechno ví a všechno zná. Dark Souls 1 i 2 jsem hrál kolem sta hodin každou a vůbec nemám pocit, že bych těm hrám rozuměl. Je to zvláštní kombinace hardcore akční RPG a "zážitkové" hry.

    A vy, co jste hráli trojku, tak napište, jaká je. Recenzenti, sázejí absolutní hodnocení, aby ukázali, jak jsou "hardcore", ale od hráčů jsem na ni slyšel hodně stížností, tak by mě zajímalo, jak to vidíte vy.
    • Trojka je fajn, grafická stylizace prostě bere dech a člověk se co krok zastavuje a kocha se prostredim, které je stále nové anove a člověk neustále objebuje tajné lokace a celkově si užívá ten Hc dark fantasy exploring. Jen je znatelně lehčí oproti třeba jedničce. prvního bosse jsem dal na hned což se nikdy předtím nemohlo stát a stejně tak i další b9ssove nejsou nijak extrémně Hc. Ten strom a Abyssal Watcher mi dali zabrat asi nejvíc. Nevím jestli je to minus nebo plus, člověk aspoň má větší jistotu že nehodí gamepadem o zeď :D Plus ten multak tam je super. Já jsem se hrou maximálně spokojen.
    • Femto
      trojka je fajn :) Ale už to není úplně ono. Hlavně po Bloodborne je to trochu krok zpět. První půlka bossů průměr či podprůměr. Rozjíždí se to až od Sulyvahna, pak tě čekají opravdu skvělí a nápadití bossové s nádhernou hudbou. Architektura je zase na mistrné úrovni, hlavně hradby Lothric plus hrad Lothric je asi nejlépe zpracovaný hradní komplex ve videohrách vůbec. Jsou tam i další mistrné oblasti jako Cathedral of the Deep, kde se skloubí skvělý level-desing a architektura, ale pak jsou tam oblasti odfláklé či nedokončené, kde jde vidět že byli v časovém pressu, což se projevuje na Profaned Capital a dalších oblastech. Skryté oblasti jsou taky mírné zklamaní. Nekoná se něco ve stylu Upper Cathedral Ward či Cainhurst Casstle, taková klasika která nenadchne ani neurazí. Level desing je horší než v Bloodborne, ale pořád je dosti kvalitní na současné hry, hlavně je mnohem lepší než koridor ze dvojky. Obtížnost je lehčí než u původních Demon Souls, Dark Souls, Bloodborne či Ni-Oh. Grafika se mi na některých místech líbila(Lothric Casstle či Cathedral of the Deep), ale na některých místech jsem postrádal syrovost jedničky. Mluvím o katakombách či Izalithu, kde jednička prostě měla lepší atmosféru díky té zmíněné syrovosti. Hodnocení sem dávat nebudu, čisílka stejně většinou nic nereprezentují :) Celkově mi chybí ta atmosféra a pohlcení ala Bloodborne, kde jsem si šel odpočnout do Hunters Dream a věděl jsem, že u panenky najdu chvíli klidu a míru. Lore je taky o dost chudší než v Bloodborne.
    • tomocz
      Trojka je lepší než dvojka. Jedničku jsem dohrál, ale dvojku jsem vzdal, přestala mě bavit, byla divná a nezáživná, narozdíl od jedničky. Za to trojka mě zase pohltila, ten svět tam je krásnej (i díky grafice, která konečně není 10 let pozadu) a konečně na NG+ v tom pochycuju i trochu z příběhu (ač jsem si nejdřív musel dát shrnutí DS1 a DS2, aby se mi pospojovaly základy). Jen co se týče bossů, tak pořád asi vede DS1. V DS3 jsou sice některý super (Dancer například), ale obecně už tam nejsou tak originální a zajímavý.
  • hral jsem 1,2 i 3 na klavesnici s mysi a pohoda...co se tyka multaku, tak snazit se trefit totalne zalagovane a teleportujici se postavy, ktere maji ping asi 1000 tim, ze budu machat do prazdna...fakt ne, dekuji
    • Njn tak lagisty máš v kazde mp hře... To so nevyberes.
      • Lagy
    • hm to byla reakce na Benyho
  • Příběh DS je ve skutečnosti parodie, ironizující sama sebe a snad všechny existující klišé, záměrně do extrému přestřelený brak, především si ale dělá srandu z fanatických fanboys, kteří toto nikdy neprohlédnou a ve svojí zaslepenosti a snaží se v těch blábolech hledat neexistující významy a smysl, který tam neni, zatimco se Miazaki směje až se za břicho popadá tomu jak jsou fanboys hloupí a žerou mu to
    • DS příběh má stejný význam asi jako texty Richarda Krajča
  • Jedna z nejlepších herních serii vubec.
    Lituju lidi co hru/hry vynechali jen kvuli tomu, ze nejsou schopni hrát na gamepadu.
    Ja to zkousel chvilku na klavesnici a to se nedá, naštěstí nežiju v krychli a spolu s třetím dílem jsem si k PC pořídil i Xbox1 gamepad (x360 je nepoužitejnej díky dpadu) a hru si tak naplno vychutnal aniž bych musel řešit nějaký blbosti s tim že k+m není dobrý... neni a právě proto je tu gamepad.
    Zatim je to taky jediná hra u který jsem ten gamepad u PC hraní použil, zkoušel jsem F4 a W3 ale to se na gamepadu prostě nedá :D Takže tak. Hrál jsem kromě dvojky všechno Demons, DS1 a 3 a nemám dost. Na DLC se neskutečně těšim a jako u jedné z mála her vim, že je na co, protože zážitky s hraní DS her jsou vždy fantastické a jedinečné. Takové zážitky, které u žádných jiných her nepocítíte... opravdu lituju lidi co si to nechali ujít!
    Jo a ten multák tam <3
    • Mám gamepad, ale stejně hraju na klávesnici a myši...bezproblémů. :)
      • Femto
        tak to jsi asi sebemrskač, že máš gamepad a hraješ to na K+M. Ovládat se dá i RTS na gamepadu, ale asi těžko to může být nějak srovnatelné s K+M a to samé je u Dark Souls.
        • solomon.short
          Nekdo je holt na gamepad levej. Konkretne treba ja. Nakonec neni to jedno? Dulezite je ze nas nektere to bavi I na K+M ne?
        • Já jsem si speciálně kvůli DS I koupil gamepad, ale po chvíli jsem ho uložil do skříně a vrátil se ke klávesnici a myši. Prostě mi to přišlo mnohem horší kvůli pomalejšímu otáčení pohledu. Než jsem se s gamepadem v nových lokacích stačil pořádně zorientovat, už jsem byl mrtvý. Ale je pravda, že já jsem odjakživa zvyklý hrát na myši + klávesnici a s gamepadem to asi moc neumím. Nicméně v PVP jsem měl v DS poměrně vysoce pozitivní bilanci, což podle mě dokazuje, že klávesnice a myš jsou minimálně rovocenným soupeřem gamepadu u DS. A ještě bych k tomu dodal, že u klávesnice a myši šlo poměrně efektivně uplatňovat metodu souboje bez autolocku... což bývala právě v PVP moje tajná zbraň. Pohyby nepřítele využívající autolock jsou mnohdy dost předvídatelné.
      • Tak tím líp pro tebe, peo mě je to m+k neopladalelne a třeba nechápu jak si korigujes Wckem rychlost chůze apod.
  • Koukam, ze je tady mnozstvi expertu na lore DS. Mam odehrano neco v Demons, DS1 a DS3 (ne nejak moc, dohromady kolem sta hodin). Snazil jsem se lore a pribeh pochopit, ale vubec se v nem neorientuju. Je to jedna z her, ktere "chci mit rad", ale moc mi to nejde, zejmena kvuli zmatenemu podani pribehu. Mohl by mi tedy nekdo, nejlepe vogon, ten lore a pozadi souls her nejak strucne vysvetlit? Myslim to naprosto uprimne, neni to trolling, pri tom jeho teoretizovani mi spadla brada, je videt, ze se fakt vyzna. Ja v soucasnosti beru DS tak, ze tam pobiham po strasne zmatenem svete, kde se deje vsechno a zaroven nic... Dekuji
    • Vogon
      Jednoduchý tip, jak si lore zjednodušit - najdi si význam jmen postav, a naštěstí pro tebe už tak někdo udělal pro DS3- https://www.reddit.com/r/darksouls3/comments/4w4oph/meanings_of_the_names_of_dark_souls_3/

      Nejlepší na Souls lore je to, že každý má svůj vlastní pohled, takže doporučuji si snažit najít svůj vlastní, chápu tě, ale popisovat lore Souls her tady by bylo dost otravné, nestručné a obtížné na pochopení, obzvláště když existují daleko lepší alternativy.

      Tohle ti asi bude vyhovovat nejvíce - jednoduché, stručné - 7 minutová animace Dark Souls: In Summary, která je až na Solaira dost přesná, popisuje to co se stalo před začátkem DS1 - https://www.youtube.com/watch?v=M9x_koRZ2bA

      Podcast Bonfireside Chat - tohle není stručné, ale je to podcast, který jde lokaci po lokaci, takže stačí poslouchat při hraní, nebo klidně můžeš hrát zároveň s nimi. Dark Souls 3 ještě nedokončili. https://soundcloud.com/bonfiresidechat
      Chronologické playlisty- DS1 playlist - https://soundcloud.com/pevan/sets/bonfireside-chat-dark-souls Demon's souls playlist - https://soundcloud.com/gary-cadima/sets/bonfireside-chat-demon-souls DS2 playlist - https://soundcloud.com/pevan/sets/bonfireside-chat-dark-souls-ii BB playlist - https://soundcloud.com/jhonnies_m

      Ještě doporučuji YT kanál EpicNameBro, ale ten taky není stručný. Nejstručnější jsou jeho DS1 lore videa, ale ty jsou dost staré, vyšly v rocce 2012 ještě před vydáním AotA. Proč doporučuji ENB před ostatními lorestery? Zmiňuje když něco je jeho pohled, když něco není faktuální a když něco bere od ostatních. A navíc předpověděl, že Oolacile je Darkroot, ještě před vydáním DLC. Zase stačí poslouchat, záběry nemají moc společného s tím o čem mluví. https://www.youtube.com/watch?v=Balq4yCcAJg&list=PL4825DBA198EBE9B9&index=1
      • Diky za reakce
    • Do značné míry, co si neneseš s sebou, tak v Dark Souls nenajdeš. Proto miluji jedničku, která mě do sebe integrovala přirozeně a inspirativně kladla indicie interpretaci dějového a historického jeviště komplexního světa, jehož nejednoznačnost je mi pilířem herního zážitku. Proto je "vysvětlení" děje vyloženě kontraproduktivní. Postavy tu figurují jako základní ingredience, bez konkrétních kontur a ty jako symboly mohou být nositeli různých myšlenek. Tvých (!)—k nim tě hra vede, v tom tkví její magie a právě o ně přijdeš, pakliže přijmeš závěry někoho jiného. Polarita naznačeného a skrytého zvědavost hráčů buďto motivuje a těší, anebo je irituje a nebaví. Každý tu ale dostane do ruky železo, kterým může uspokojivě máchat skrze vnitřní orgány potvor všemožných druhů, forem a substancí.

      Dvojka (dějově prvoplánová, čitelná a vlastně i ve všem ostatním povrchní) selhala a nefungovala. Jí počínaje, se série vydala směrem k průměrnosti a opakovatelnosti. Z trojky mám už jen pocit od podlahy po strop přeplněné instalace obskurního muzea voskových figurín.

      PS—Něco ze zmíněné magie, byť ve stínu svého potenciálu, koluje v žilách povedeného Bloodbornu.
      • že ty jsi k tomu použil postmoderní generátor POMO?
        http://www.elsewhere.org/pomo/
        pokaždé když reloadneš stránku, tak ti umělá inteligence vygeneruje jiný postmoderní text
    • Femto
      existuje milion a jedna sumarizace jedničky. Když tedy nejsi schopen:
      http://www.strejda-google.cz/#dark+souls+story+summary
    • já jsem si první DS docela užil. Byla to zábavná akce s výbornou atmosférou těch lokací. Dal bych té hře tak 9/10. Ale ten příběh žádný velký smysl nedává a lidi co tvrdí, jak je úžasný, v něm nejspíš vidí víc než tam je a opájí se tak vlastními fantasiemi. Většina toho jejich "lore" se týká detailů, tj. domýšlení příběhů jednotlivých postav ve hře. Ale ten příběh hlavně nedává žádný smysl jako celek. Vždyť posuď sám: utečeš z cvokhausů pro zombie, zazvoníš na dva zvony, což probudí mluvícího hada, který ti řekne že máš jít do města získat lord vessel. Pak potkáš ještě dalšího mluvícího hada, mezitím posbíráš jakési kousky duší, které ti umožní znovu zažehnout plamen. Ten příběh jako celek je hodně divný, hodně nezajímavý, nedává žádný smysl a pokud tam ten smysl někdo vidí, tak spíš pracuje jeho fantasie než realita. Ale hrálo se to dobře.
      • ***Ale ten příběh žádný velký smysl nedává a lidi co tvrdí, jak je úžasný, v něm nejspíš vidí víc než tam je a opájí se tak vlastními fantasiemi.***

        Líp bych to asi neřekl.
        • Femto
          Dele když jsi hru nehrál, tak jak můžeš projevovat souhlas *15*
      • Jj ten "příběh" je největší joke týhle kýčovitý japonský trapárničky, nalijme si čistého vína hra má dobrý bojojový systém ale zbytek je hrozný brak
        • Femto
          https://www.youtube.com/watch?v=JX81y_t405s

          Odpočiň si od toho trollení taky *3*
      • Femto
        tady tenhle příspěvek tu píšeš tak podvacáté *4* To máš někde uložené a jenom kopíruješ? Navíc už ti to bylo několikrát vyvráceno *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit