Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ta hra ma lepsi fyziku a umelou inteligenci nez vetsina dnesnich her. Docela smutne.
    • Tráva byla zelenější, nebe modřejší.. Klasik
      • Bohužel ale zrovna v tomto případě je to pravda. Třeba raptoři, jeden před tebou pobíhal sem a tam, ty ses ho snažil sejmout a ostatní členové smečky tě mezitim z obou stran obešli a útočili ze zadu. A fyzika....ta mě tenkrát dostala do kolen. Si pamatuju, jak jsem třeba z vrcholu přehrady házel dolu krabice a byl jsem unešenej z toho, jak realisticky padaj. V dnešní době se té hře můžeme smát, ale tenkrát jsem zažil vážně ten "wow" pocit jako později třeba u Half-life 2.
  • Trespasser byl ve své době opravdu unikátem, hrou, která přinesla něco, co tu ještě nebylo. Jednak jako v podstatě první z her auto heal, který se naplno začal používat a po roce 2005, což je od 1998 ještě poměrně velkej kus cesty. Druhá věc je samozřejmě zcela unikátní ovládání rukou, kdy se vývojáři snažili udělat systém, v němž bylo skutečně potřeba realisticky vše uchopovat. Problém ovšem byl, že tehdejší technologie na to nebyly připravený a vývojáři se tak brzo dostali do časovýho skluzu, takže museli vyhodit možnost ovládat i ruku levou, takže jste vlastně hráli za mrzačku. Další věcí je real time počítáná fyzika, věc, co se ve hrách objevila až o hodně, hodně let později, onen filmový feel a atmosféra, možnost vidět vlastní tělo - to vše tehdy bylo nové a neotřelé. Je paradoxní, že od těch dob se hned několik her snažilo nasimulovat ovládání rukou (Surgeon Simulator, Baking Simulator) a u všech je to nemotorné až hanba, přičemž v žádné se nemůžete otáčet ani hýbat.

    Trespasser je jednoduše naprosto unikátní a tehdejší odsouzení v recenzích vnímám dodnes jako obrovskou chybu a nepochopení. Jistě, hra není dodělaná, jelikož již musela z vývojového cyklu, ale myslím, že se to tehdy o mnoho lépe stejně udělat nedalo. Já před tvůrci smekám.
    • asi máte pravdu, ani jedno jsem nehrál tak dlouho, abych z toho mohl udělat nějaký závěr:)
    • Tak v Surgeon Simulator je to IMHO záměr a ne nedodělanost.
      • Přesně to jsem taky chtěl poznamenat - Surgeon Sim. a třeba Octodad, tam je ta simulace rukou dělaná spíš jako parodie na tuto herní mechaniku - právě ta nemotornost má být vtipná a hráč se má bavit tím jak to nejde ovládat (což zabaví tak 30 min maximálně). Trochu mi to připomíná tento koncept :) http://www.youtube.com/watch?v=LtoZf_KfKLI
  • C-BEAM
    mám velký rešpekt k tejto hre, v mnohom bola priekopníkom. Spomínam si, že ma neskutočne bavila strelba, nie preto že by to bolo jednoduché ale naopak, že to bolo ťažké, zbrane mali svoju hmotnosť a zotrvačnosť ako v reálnom svete, pozrite si ktorúkoľvek súčasnú akčnú hru - zbrane v nich nič nevážia.
    • v modernich hrach nevaži nic nic, ale co bys chtel, zbran není kladivo abys s ni maval a nevaži skoro nic navic je jeji vaha ergonomicky rozložena
      • Až jednou budeš mít v ruce skutečnou zbraň, která se skládá z dílů,které nějakým způsobem fungují a až z ní budeš střílet a bude tě "kopat", tak zjistíš, že je to přecijen o něčem jiném, než čínské airsoftové hračky. Nikdo tu netvrdí, že zbraň má ergonomii kladiva, je to ale pořád předmět, který má svou hmotnost a při střelbě taky určité chování, které se v moderních střílečkách ignoruje čím dál, tím víc.
    • Přesně, některé zbraně bylo opravdu haluz ukočírovat. Především ty pevně přidělané, po pár výstřelech jsem mířil někam do slunce:)
  • septicflesh
    Díky moc, pánové. Jsem také hrdým majitelem originálu. Hru jsem dostal k narozeninám a čekal jsem tehdy asi dva roky na to, abych mohl upgradovat PC a zahrát si to. S novou Voodoo 2 :-) Krásné vzpomínky.
  • Drda ruší při vysílání!! Co chtěl, určitě mu zase došel hajzlpapír a potřeboval ho od Olejníka přinést.
  • Ultra raptor jsou akorát boty, ve skutečnosti si v JP zahrál utahraptor *3*
  • Jo, tohle je nesmrtelná klasika. Nesouhlasím ale s tím, jak Honza Olejník říkal, že se hra později zrvtává ve střílečku pro mě to byl vždycky čistokrevný survival, těch zbraní není nikdy moc a manipulace s nimi taky neni uplně ideální, na to abych z toho dělal střílečku. A rozhodně to není tak těžké, když sem to prvně vyhrál jako malej kluk byla to jedna z mých prvních dohraných her, a asi před rokem sem si to dal znovu s tím fan modem a super. Doporučuju
    BTW člověk si časem zvykne, že raptory nejčastěji schovávají za velké kameny a stromy podél cesty, aby vám skočili do zad - takže obcházet širokým obloukem :)
  • tonnymontana
    Jasne ze pamatuju:) byla to pecka a retro gameplay je fakt dobrej napad. Sice cloveku spadne celist jak byla hra graficky "hola" ale progres se hold nezastavuje. Asi zkusim znovu zahrat dodnes pamatuju hlavne na raptora ktery mi zustal v pameti a zbrane:)
  • Trespasser bol vtedy odpisany hlavne kvoli grafike...s 3d akceleratormi sa v tejto hre najprv nepocitalo a direct3d podpora bola "implementovana" az tesne pred ukoncenim vyvoja a potom sa vsetci divili preco im to seka na voodoo 2 sli a p2 450mhz *16*
    Dohral som to parkrat, inac demo ma epicky zaver *14*
  • Kluci, udelali jste mi ohromnou radost. DIky Vam moc. Je to rozhodne technologicky nejzajimavejsi hra z prvniho Levelu, co jsem kdy koupil.
    Konkurence nedavno delala video z HL2 a Trespasser byl jedna ze dvou strilecek, kere me napadlo, ze by bylo dobre mladezi pripomenout.
    Druhou, kterou bych si klidne prijel zahrat i osobne je SIN. Predevsim level se ctyrkolkou mi hodne pripomel prave HL2.
    • Joo SiN!! Strašně nedoceněná FPS hra. SiN Gold sem zrovna před pár dny pořídil na GOGu společně s Kingpinem, kterej je taky hodně stylovej.
      • Přesně tak.SiN byla fakt vynikající fps. A datadisk je ještě lepší :-)
      • Kingpin je výborná klasika a navíc hra, která mě přivedla k Cypress Hill v dobách, kdy stáli za to.
        • Ke Kingpinovy bych zase pridal Requiem: Awenging Angel, ktere jsem obe zkousel ale ani jedne jsem nepropadl a nedohral je, narozdil od SINa.
          Kingpin o sve misto na svete imho prisel, kdyz se objevil prvni Soldier of Fortune, pak prose nebyl duvod Kingpina hrat.
          Alespon ja uz mam vytvorenou tu asociaci, ze kdyz si vzpomenu na kinga, tak jen jako na neco, co predchazelo SoFovy.
          • Kingpin narozdíl od SoF nebyla jen lineární střílečka. Pamatuj na to, že se zde daly vylepšovat zbraně a plnit různé mini questy, což u FPS té doby nebylo příliš rozšířené.
            • Inquisitor
              A dokonce někdy k cíli vedla i víc jak jedna cesta. Ale ty Cypress Hill tam byli boží to jo :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit