Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Chim
    Redakce, jste si opravdu jistí, že toto je Izometrické RPG?

    Nápověda: http://cs.wikipedia.org/wiki/Izometrické_zobrazení
    • smejki
      Ano, ve hrách se to vztahuje na jakejkoliv ptačí pohled vyjma top-down a 3rd person (tzn. s kamerou můžu až k zemi a k panákovi).
      Ostatně Falloutu by se taky mělo říkat 2D RPG v kosoúhlé projekci, namísto 2D Iso Rpg. A vono prd.
      • del0
        "Ano, ve hrách se to vztahuje"

        Spíš je ten termín nesprávně zažitý obecně pro pohled zhora (ne top-down), ať už ve 2D nebo 3D. Technicky to ale izometrie není. Prakticky žádná full 3D hra není izo, pokud se neupraví. Izometrické jsou jen hry typu Fallout nebo Diablo, kde je deformovaná perspektiva.
        • smejki
          Nerad to říkám, ale máš to blbě.

          Zaprvé, říkáš na začátku to samý jinýma slovama. Ano, chybným zjednodušujícím výkladem došlo k k tomu že ve hrách iso=ptačí pohled.

          Zadruhé 3D hra může být iso s prstem v nose. Stačí nastavit paralelní projekci, což perspektivní projekce umožňuje úpravou jednoho parametru.

          Zatřetí Isometrická projekce, ta opravdu isometrická projekce, jak ji definuje deskriptiva, vyžaduje, aby osy svíraly vzájemně úhel 120°, každá. Ergo Fallout není isometrický, nýbrž axonometrický, konkrétně kosoúhlý v kavalírní formě (cavalier oblique projection). To, o čem ty mluvíš, totiž že neexistuje perspektivní zkreslení, to je vlastnost paralelní projekce. Isometrie je jen jednou z podkategorií. Mimochodem z tzv. 2D iso her používá skutečnou isometrii jen minimum her, protože isometrie je poměrně hnusná a plýtvá vertikálním místem.

          A právě pro všechen tenhle bordel se herní kamery dělí zjednodušeně na first person, third person, "isometrii", top-down, side(-scroll) a co jde, dělí se ještě na 2D, 3D, případně 2.5D.
          • del0
            Když pominu, že tvůj výrok "ve hrách se to vztahuje" ve mě fakt neevokuje dojem, že je to ve hrách mylně chápáno (jinak bych to nepsal), tak teď naopak ty ve svém třetím odstavci říkáš to samý jinýma slovama. Výrokem "pokud se neupraví" sem samozřejmě myslel upravení perspektivy. Mimochodem, zkouknul sem screeny z Fallouta (nehrál sem ho ani nepamatuju) a máš pravdu, není izo. Nicméně Diablo je.
            • smejki
              Hlavně že si rozumíme *3*
  • INFO, vcera som bol na twitchy a pozeral jedneho streamera ako hra exanimu a dosiel tam developer a odpovedal na otazky v chate, tak tu je par info:

    - ak prejdete arenu na expert mode, tak posledny gear co je mozne lootnut je priblizne stredne lepsi gear z celkovej hry, to znamena ze su tam este lepsie brnenia a zbrane ako v poslednej arene
    - kazde NPC ma svoj rozum, niektore po vas budu utocit, niektore nie, doporucuje neutocit po tych ktore su pasivne, ak ich nechate tak, oni si to zapamataju ze ste friendly a zapamataju si vas do buducnosti
    - do hry budu coskoro pridane spelly/magic, ranged combat a viacero melee combat movementov
    - randomizacia levelov ako v diablo napriklad v exanime nebude, levely budu vyzerat vzdy tak isto, jedine co sa randomizuje su v itemy v bednickach(zatial)
  • Koupil jsem zkusil a musím říct, že to ovládání nechápu. Zkoušel jsem aréna mod, abych nacvičil boj. Jde mi blokování, protože postavička blokuje sama. Útoky se míjí účinkem, nikoho jsem neporazil, většinou ani neškrábl a umřel asi 30x pak mi došla trpělivost. Ač se mi hra líbí a fyziku ve hrách mám fakt rád, tak to ovládání je jen pro vyvolené.
    • Nervy se uklidnily, druhý den jsem se vrátil do arény. Zvolil meč a štít a tvrdohlavě to zkoušel. Dostavily se první výsledky, cca po pul hodině se mi povedlo porazit postupně tři protivníky. Ten čtvrtý s obouručním kladivem je pro mě zatím neporazitelný.
      Mám dojem, že je to stále hodně o štěstí, ale už jsem schopen alespoň trochu avatara ovládat. Hra by potřebovala kvalitní tutorial.
      • Zkousej ruzne taktiky, s kazdou zbrani a proti kazde zbrani existuje efektivni taktika. Proti tezkym a dlouhym zbranim jsou dobre zbrane na blizko a drzet si ho u tela.
        Autori sami doporucuji v help textu v settings hry utocit jen sporadicky a jen pokud jde o utok na jistotu. Proste jako kdybys bojoval nazivo a bal se zraneni.
  • smejki
    Permadeath a absence savu v té hře je naprosto debilní. Variabilita chybí, progres se neudržuje, tak se připravte na velký nervy (nebo na savescumming přes zálohy).
    • Nejdřív si přečti o čem ta beta je. Savy tam teď nejsou záměrně a ve finální verzi samozřejmě budou. je to momentálně někde kolem verze 0,4. Veškerej vývoj postavy, kouzla, skilly, příběh tam bude teprve dodanej. Míň hejtu a víc informování se ...
      • smejki
        co jsem chytil, save neplánujou, jen checkpointy. A to ještě, jak to vypadá, budou nejspíš dost daleko od sebe, což začátku hry nijak nepomůže, protože ten tím trpí nejhůř. Regulérní save snad plánujou jen do arény, která je teď bohužel ne uplně k použití.
        Kdybych tu hru hejtoval, tak v ní nemám 10 hodin, žejo. Si nepleť hejt a ostřejší kritiku/varování dalším.
    • Magister_Peditum
      Zrovna u hry, kde mě díky kostrbatému ovládání může zabít i bíložravej zombík, je permanentní smrt a zároveň absence savu dost blbá věc. Zas tak hardcore hráč nejsem.
    • Ma to byt hardcore a tam je to bezne
      • smejki
        to neni hardcore, to je debilita. Bodnout se z plezíru do zad, taky neni hardcore. Ničemu to neslouží.
        • Bodnout se z plezíru do zad je rozhodně známka punku
  • Dalsia hra s bohatym fantasy svetom, zijucimi mestami a inteligentnou plejadou superov.
  • Když jsem viděl ty bojové "figury", tak mi to okamžitě připomnělo Die by the Sword. *1*
  • Ty souboje vypadají skvěle akorát ovládáni mi neni jasný (chození šipkama, máchání myší?)
    A ještě by to chtělo přidat sekání hlav a končetin, trocha krve a byla by to dokonalost, u těch kostlivců se to přímo nabízí, podseknout nohy a zmítajícího se na zemi dorazit *15*
  • technicky to vypadá zajímavě. vizuálně by se mi líbilo, kdyby ten koridor ještě něčím zaplnili a ne aby to působilo tak prázdně.. ale to asi ještě dodělají. herně a příběhově jak se jim to povede netuším.. a na tom bude záležet nejvíc
  • Mno nevypadá to špatně ale ten boj moc nechápu. Neboli nechápu ovládání toho boje. To je tlaćítko na úhyb, sek, bodnutí nebo je to nejako vypocítáváno náhodně, či se to ovládá myší?
    • smejki
      Ovládání
      Držíš krysítko - máchneš (zprava doleva, pak zpět)
      Pustíš krysítko, přerušíš útok
      Doubleklik s držením - útok vrchem
      Krytí je automatické, když nejsi v útoku a jsi jakž takž dobře napozicovaný.
      Do toho WASDem určuješ pohyb relativně ke kurzoru a tvůj hrdina se točí za myší, takže pokud máchneš a zároveň hýbneš myší ve směru máchnutí, dáš tomu víc síly. Ale může tě to rozhodit. Můžeš do protivníka nasprintovat a srazit ho k zemi.
      A podobné srandy. Je to těžký, je v tom jistej prvek náhody, ale dá se to po pár hodinách docela dobře zvládnout.
    • Paulcz
      kliknutí = útok, šipky = úhyb a kroužení kolem protivníka, je to dost neohrabané a nedodělané stejně jako zbytek. Postava má tendenci zcela nesmyslně zakopávat o předměty a když upadne má problém vstát, jelikož se snaží postavit na předmět o který zakopla.. :) To samé zdi, postava se snaží napřáhnout jako ve volném prostoru a rukou vrazí do zdi.. Za dva roky se to moc neposunulo a docela bych uvítal refunding
      • Neviem ci si to vobec hral, alebo len tak strielas do tmy podla traileru. Ako napisal vyvojar, ten combat je robeny cisto na skill. Neni neohrabany a nedorobeny, proste ten combat ako vyzera teraz, tak taky ma byt. Mne osobne sa combat a movement paci, staci stravit v arene nejaku hodinu a clovek sa do toho dostane. A to ze zakopavas o predmety na zemy je myslim len tvoja chyba, mas sa pozerat kam stupas... alebo si ten predmet presun s myskou...
        Osobne mam odohranych par hodin a som zatial velmi spokojny. Je to fakt tazke a clovek si nato musi zvyknut. Ale ak uz si nato zvyknete, je to parada. Peace out!
        • Paulcz
          Zvyknout se dá prý i na šibenici :) Nevadí mi náročnější hry, vadí mi, když to je špatně udělané. Pohyb postavy není dotažený, je to jako kdybyste ovládali loutku na zašmodrchaných provázcích. Proč bych měl uklízet binec na podlaze, když postava může mít alespoň minimum autonomního pohybu..
    • Podle me mysi s kurzorem, jako kdyz pretahujes ikony na plose.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit