Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • trolo
    nech radsej urobia normalny koniec
    • Cahir
      Jen to ne, byla by z toho další tuctovka...
      • už jsi to dohrál? :-P
        • Cahir
          Yep.
          • Zajimave. Takze predstaveni hlavni zaporne postavy 5 minut pred koncem je o.k.? To, ze ti ta postava da na vyber tri totalne dementni moznosti a ty proti tomu nemuzes rict ani popel je hluboke a filozoficke? To, ze Shepard najednou veri tomu, co mu rekne nepritel je normalni? A to uz vubec nezminuju fakt, ze je to jen sproste okopirovani konce z Deus Ex: Human Revolution.
            Synteza, sen kazdeho eugenika (a totalni picovina i ve scifi svetem, to jako potom bude muj mixer zivej??), je presne to, o co slo Sarenovi. Muzes mi prosim rict, proc jsem ho teda celou dobu v ME1 honil? Stacilo mu pri prvni prilezitosti rict Jasne kamo, mas pravdu. Mohl jsem si usetrit cas a penize.
            Control, to, o co celou dobu slo TIMobi. Super, tak proc jsem ho nahanel celou dobu v ME3? Jsem mu mohl hned na Marsu rict o.k. a usterit si alespon ten cas.
            Destroy je to, o co slo celou serii a co podle mne kazdy normalni clovek zvoli. Jelikoz ale Bioware jasne preferuji syntezu (opravdu nejhorsi a totalne uchylna moznost) tak mame destroy podminenou tim, ze zahubime EDI a Gethy. Ze ja blbec nenechal v ME1 Ashley, at ji to usmazi mozek na Eden Prime...
            Promin, ale ja na konci nemluvim s nicim prastarym, mluvim s robitym pocitacem, ktery se zasekl v modu blue screen of death. V mem konci Shepard posle toho spratke do pr...., zavola Hacketta, ze nasel vudce Reaperu a naridi cele flotile utok na Citadelu. To je to, co by udelal kazdy Shepard.
            • Cahir
              "Ale cela hra je o tom, ze prekonavas nemozne. Saren tvrdil, ze Sovereigna nelze porazit. A co rekl Shepard? Donutil Sarena k sebevrazde. Vsichni tvrdili, ze letet na Ilos je sebevrazda. A co udelal Shepard? Poslechl? Ne, letel na Ilos a vyhral. Ve dvojce vsichni tvrdili, ze letet skrz Omega 4 relay je sebevrazda. A co udelal Shepard? Proletel to a vyhral bez jedine ztraty." - Přesně! Ale kdo byl tvůj nepřítel? Bylo to něco, co jsi mohl rozstřílet, bylo to něco, co vybouchlo/zemřelo a měl jsi pokoj. Reapery nemůžeš nakopat do prd*le jako Sarena či Collectory a víš to už od prvního dílu. Bioware vytvořilo Repaery jako nepřítele, kterého prostě nelze konvenčně porazit. Takže na co si tady stěžuješ? Na to, že Bioware nejede jako přes kopírák a nevkládá to samé jen do jiného prostředí?? Není to právě to, co mu mnozí "hardcore" hráči vyčítali? Že zahnívá? Trojka jede podle jiných principů už od začátku, celé je to prostě o tajemné superzbrani a a ještě tajemnějším spouštěči, s nimiž se nedá jednat tak přímočaře a primitivně jako v jedničce a dvojce. A jelikož se spouštěč ukázal jako syntetická inteligence, dochází k rozhovoru a ke zpravení hráče o tom, co všechno lze s přístrojem, který jsi na Citadelu dopravil, dělat. Já v tom prostě nevidím problém. "Nelíbí se mi/Nesouhlasím" se prostě nerovná "Nedává smysl", smiř se s tím. "Spratek" není všemocnej a nechápu, proč to každej předpokládá. Spratek je AI, která se aktivuje a přivolá Repaery, sama je "bezbranná". To, že Sovereign musel převzít iniciativu už jen svědčí o tom, že spratek není všemocnej a že Repaeři nejsou jen nemyslící nástroje, které se rozpadnou společně se smrtí tvůrce. Naopak, podle mě to do sebe od jedničky zapadá.

              Obrázek je až příliš zaujatý a přitažený za vlasy, abych ho bral vážně. Nevím, kde lidi vzali, že syntéza je nejlepší. Nikdo nic takového neprohlásil. Jedna z kásných věcí na konci je, že ani jeden z nich není dobrý, špatný nebo neutrální. Mně vyhovují a osobně jsem velmi spokojen s destroy koncem.

              Kecy o tom, jak jsem v menšině a jak by se Tolkien neprodával apod. nemají absolutně žádnou hodnotu a ani nejsou ničeho ukazatelem.
            • Ale cela hra je o tom, ze prekonavas nemozne. Saren tvrdil, ze Sovereigna nelze porazit. A co rekl Shepard? Donutil Sarena k sebevrazde. Vsichni tvrdili, ze letet na Ilos je sebevrazda. A co udelal Shepard? Poslechl? Ne, letel na Ilos a vyhral. Ve dvojce vsichni tvrdili, ze letet skrz Omega 4 relay je sebevrazda. A co udelal Shepard? Proletel to a vyhral bez jedine ztraty. V ME3 dojdeme na konec a mame na vyber ze 3 moznosti, jedne blbejsi nez druhe. V poslednim okamziku je Shepardovi odebrana moznost jakkoliv cokoliv ovlivnit. Bylo nam slibeno 16, slovy sestnact koncu. Dostali jsme jeden, co lisi barvou.
              Na jednu stranu pises, ze neni jiste, ze zniceni Citadely zastavilo reapery, ale na druhe veris vsemu, co ti spratek navyklada? Vazne? Budes verit nepriteli a udelas presne, co chce, misto abys ho znicil? A i kdyby to nakrasne Reapery nezastavilo, dalo by to slusnou sanci dalsimu cyklu.
              Vsem zastancum geniality tohoto "konce" doporucuju
              http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/270/606/13a.jpg
              Kolik knih by se asi prodalo a jaka by byla navstevnost, kdyby to Tolkien zakoncil takto. Je to prece hluboce filosoficke, ze?
              Ty jsi mozna spokojeny s deus ex machinou (docela by mne zajimalo, proc ten magor Saren a Sovereign, celou dobu hledali conduit v ME1, kdyz stacilo spratkovi aktivovat Citadelu. ti, co delali konec ME3 ani neznaji vlastni trilogii, opravdu smutne), ale podle vsech indicii jsi v mensine. A jelikoz Bioware dospelo ke genialnimu zaveru, ze ostatni ten konec nepochopili, dostaneme "vysvetleni". Jak uz jsem rikal, kazdy konec, ktery potrebuje vysvetlit, JE SPATNY.
            • Cahir
              " Takze predstaveni hlavni zaporne postavy 5 minut pred koncem je o.k.? To, ze ti ta postava da na vyber tri totalne dementni moznosti a ty proti tomu nemuzes rict ani popel je hluboke a filozoficke?" - Napsat, že věci nějak jsou, umí každý jouda. Žádná teorie, která není potenciálně vyvratitelná, nemá žádnou hodnotu. Tzn. že tvrzení typu: "Tomáš je deb*l", "Destroy je to, o co celou dobu šlo", "Jsem největší tvrďák ze všech." apod, jsou pouhá kategorická prohlášení, která nejsou-li vysvětlena, nemají žádnou hodnotu. Je to prostě plácání do větru. Smysluplná diskuze může začít teprve ve chvíli, kdy člověk poukáže na to, PROČ jsou věci takové, za jaké je považuji. Tvůj příspěvek nevykazuje žádné známky toho, že by mohla vzniknout smysluplná diskuze - neobsahuje argumenty, jen prohlášení.

              " zavola Hacketta, ze nasel vudce Reaperu a naridi cele flotile utok na Citadelu. To je to, co by udelal kazdy Shepard." - opět nárokování si pravdy bez důvodu. Já zase říkám, že pravý Shepard by se takhle nikdy nezachoval. Takhle se nikam nedostaneme. Navíc, neplatí ekvivalence, že Catalyst, který povolává Reapery jednou za čas na čistku, je zároveň esencí jejich života = zničení Catalysta/Citadely nemusí mí žádný vliv na drancující Reapery. Shepard by zničil Citadelu (a společně s ní i jedinou možnost, jak použít super-zbraň - ať už kterýmkoliv ze tří způsobů, bez které je galaxie odsouzena k záhubě, jelikož je několikrát explicitně řečeno, že konvenčně nelze Reapery porazit) a Reapeři by vesele harvestovali dál - je dost dobře možné, že jakožto self-aware bytosti mají nějaký záložní plán. Zničení vůdce prostě nemusí znamenat rozpad celé skupiny. Takže au contraire! Útok na Citadelu zase zase přijde jako hloupý nápad mě.
          • Tak to ti fakt závidim, že jsi byl spokojenej. Můj dojem z konce je pořád horší a horší.
            • Doporučuju mrknout na http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

              Jde o to, že celý konec je jen možná Shepardův sen, kdy bojuje sám se sebou uvnitř své mysli.. Po zásahu paprskem a opětovném probuzení Sheparda jsou najednou kolem něho a okolí křaky, které tam před zásahem od Reapera nebyly. Tyto stromky se taktéž objevovaly v Shepardových snech.

              Nemluvě o nekonečno nábojích v Citadele, Anderson, který je tam najednou též a nějak tě předběhl, což ani nemohl, protože tam vede pouze jedna přístupová cesta. Celý elektronický systém v Citadele připomíná Shadow Brokerovou loď (při vstupu do AI světa s Legionem ti vysvětluje, že se ti virtuální realita snaží zobrazit prostor kolem tebe tak, aby ti byl známý/povědomý, což je přesně tento případ).

              Hádka Andersona s Illusive Manem je v podstatě hádka tvého dobrého podvědomí (Anderson) a indoktrinace působící na tebe (IM). Všimni si, že po tom, co postřelíš Andersona, tak po zabití IM krvácíš ty sám z toho samého místa, do kterého jsi Andersona postřelil.

              Jediný konec zničení Reaperů je zakončen scénou, kdy se Shepard nadechne kdesi mezi troskama a ty rozhodně nevypadají jako od Citadely. Jak mohl Joker být uprostřed FTL skoku, když jsi zničil brány? To se jako uprostřed bitvy sebral a řekl si, že na všechno sere a odfrnkne pryč? *1* + Co dělají na palubě Normandie členové, kteří byli s tebou v Británii?
              Ten konec totiž není vůbec koncem spíš jak "Domysli si sám" nedodělkem. Nemluvě o tom, že po zásahu Reaperským paprskem ty okolnosti prostě nedávají žádný smysl.
            • Cahir
              T-Opel: Klíčové podle mě je, že hovoříš s AI bytostí. Nehovoříš s Bohem, mluvíš s něčím prastarým, s něčím, co má určitou zkušenost se světem a určitý úhel pohledu na věci. Není to něco, co máš považovat za absolutní autoritu, ale zároveň to není bytost tobě rovná. Je to bytost, která má (celkem oprávněný) dojem, že je vysoce nad tebou. Taková bytost a) nebude poslouchat tvoje argumenty. Když nadhodíš, že prdlajs, že jsi Quariany a Gethy usmířil, utře tě s tím, že není vůbec jasné, jak to s nimi dopadne, že Quariani se můžou ještě vzbouřit, že se může vzbouřit jiná AI a že on to viděl za svou nepředstavitelně dlouho existenci mnohokrát. Cokoliv bys řekl, on bude mít vždy navrch. Ve všech jeho argumentech by bylo implicitně obsaženo to, že existuje miliony let. Proto jsem naopak velmi rád, že Shepard nemá možnost se s ním výrazně vykecávat - to by naprosto pošlapalo atmosféru a autoritu svrchované bytosti. Pro něj to je jako argumentovat s opicí (naštěstí ne s červem - udělal jsi na něj alespoň takový dojem, že jsi ho přesvědčil o možnosti syntézy). On tam je, bezbranný a informuje tě o tom, že existují tři možnosti, jak použít superzbraň, kterou jsi po celou hru vyráběl.

              BTW, Destroy konec je morálně těžko připustitelný pouze pro hráče, kteří sjednotili Gethy a Quariany, případně vybrali Gethy. Já se po celou hru stavil k AI negativně a zničil/odmítal ji napříč všemi díly. Vybral jsem si Quariany, takže destroy konec pro mě morálně nepřipustitelný nebyl. *3* Navíc to podle všeho vypadá, že jsem přežil... Ale i tak mi to přijde perfektní. Autoři jsou geniální. Celý druhý a třetí díl tě vábí k tomu, abys měl rád AI, abys ji začal považovat za opravdový život, abys viděl, že je schopná toho, co člověk. A na konci ti vpálí do xichtu, že chceš-li Reapery zničit, musíš zničit všechnu AI.*1* Love it! Totální emocionální rozjeb*ní hráče, opravdu to obdivuji. Navíc to dává smysl. Veškerá technologie je založená na té reaperské, takže dává smysl, že zbraň, která vyšle napříč galaxií paprsek, jenž zničí veškeré repapery, zničí veškerou AI vůbec. Je to jak kdyby ti Catalyst řekl:" Ty sisi to představoval jak Hurvínek válku Sheparde! Právě se chystáš zničit rasu, na níž stojí veškerá vaše civilizace."
            • Máš 3 volby a u dvou z nich nemáš prakticky ponětí co se stane. Navždy změnit celou galaxii na základě 10ti vět od nějaké bytosti/AI která má možná pravdu a možná taky vůbec neví o čem mluví. To je pro me proste strašná a nezodpovědná představa. Rozhodně souhlasím, že to, o čem Starchild mluví má hodně podnětů k zamyšlení. Ale hra prezentuje jeho závěry jako fakta nad kterými se nedá polemizovat, což je podle me špatně.
              A destroy konec je z morálního hlediska dost těžko akceptovatelný, zničit celou nově vzniklou rasu. A znovu je ti předloženo jako fakt, že je to vlastně úplně jedno, dříve nebo později stejně všichni chcípnou. A tvá reakce je :"Maybe". To je fakt hodně "hluboká" myšlenka.
            • Cahir
              T-Opel: Co se týče scény s Normandy, považuju ji z konce za nejméně důležitou. Slouží k tomu, aby ukázala, že tvoje crew žije a aby ukázala novej začátek - podle mého názoru perfektní použití vypravěčské zkratky - v několika sekundách, v jedné malé scéně, s malou skupinksou lidí je ti ukázáno, že začíná globální New age (pokud nemáš konec, v němž ti všichni chcípnou a nikdo nevystoupí). Jestli myslíš to, že nevím, kam letěli a co s nimi bude, tak to mě moc netrápí. ale upřímně doufám, že vám na to v Extended Cutu odpoví, aniž by současný konec nějak utrpěl.

              Za mnohem důležitější považuji rozhovor se Starchildem, ano hlavně ten, společně s tvojí volbou, pro mě představují onen geniální konec... Nemáš volby? Vždyť máš volby - konec, který vybereš, je onou odpovědí Starchildovi. Destroy konec (který jsem osobně vybral) překládám jako DIE MOTHERFUCKER!
            • Fakt ti přišla realizace toho koncpetu geniální? Scéna s Normandy ti přišla dobrá? To, že z ní vystoupí i lidi co byli s tebou u posledního "běhu k paprsku"? To, že se všechno změní v nějakých 10ti větách na které nemůžeš nijak reagovat? Kromě "Maybe" a "I dont know"? Fakt ti to sedí do celkové myšlenky hry?
            • Cahir
              Já chápu lidi, kterým se konec nelíbí. Není doslovnej, není stoprocentně jasnej, nemá příchuť vítězství (tak jsem to konečně doklepal do konce, kde jsou k*rva moje endorfiny?!) a nemáš pocit, že všechno, co jsi po celou dobu hry dělal, se v něm odrazí (přestože několik klíčových věcí, jež lze ovlivnit, se v něm objeví - trojka je plná voleb a jejich důsledků, ale v devadesáti procentech případů se ony důsledky projevují ihned, tedy ještě v samotné hře). A to ti buď může vadit, nebo ne. Můžeš takovýhle přístup ocenit, nebo zavrhnout. Je to určitý koncept a existují koncepty, které některým lidem nevoní, bez ohledu na to, jak kvalitní je realizace těchto konceptů. A já to beru a respektuju. Ale jelikož realizace tohoto konceptu u ME3 mi přijde geniální, nikdy neuznám, že by byl konec špatný...Beru lidi, které štve už z principu, ale neberu ty, kteří ho prohlašují za nelogický, rozbitý či dokonce hloupý. Osobně ho považuji za natolik hluboký, že mě donutil opravdu hodně přemýšlet. A to dovedly za mou herní minulost asi tři hry.
  • To by mohli udělat aspoň interaktivní comics s pořádným koncem *15* Tomu jejich DLC nevěřím když do toho strká špinavé pracky EA...
    • Don't be loco *1*
      • Já vím že bych toho po těch trotlech chtěl moc *1*
  • Cahir: Pokud je to svrchovaná bytost tak o to dementnejsi pro me je, že si do toho nechá kecat od nějakýho kret*na. Proč tě teda něchá vůbec o něčem rozhodnout když ví o všem daleko víc než ty? Proč se zachová jako malej harant a řekne ti: "ok, tak si to vyřeš sám když si myslíš, že jsi tak chytrej".
    S tim red koncem máš pravdu, pro mýho Renegade Sheparda co celou hru nedůvěřoval AI a Gethy zničil už na Rannochu byl konec docela snadný rozhodnutí.
    Absolutně nesouhlasím s tím, že totální emocionální rozjeb hráče je něco, co by se mělo obdivovat. Je to pěkná sra*ka.
    • Cahir
      T-Opel: Tak myslím, že jsme konec oba pochopili trochu jinak. On je podle mě bezbranný. Explicitně tam řekne, že on rozhodnout nemůže. On není fyzicky schopen ty možnosti provést a zároveň není fyzicky schopen ti v nich zabránit. To TY tam něco zničíš/chytneš se nějakejch páček a dáš ten kolos do pohybu. Myslím, že může mít tak maximálně asistenci na syntéze, a to jen proto, že jsi ho přesvědčil alespoň o tom, že nejsi jen červ, kterého je třeba zadupat do země...
      No, co se týče emocionálního rozjeb*ní, je to čistě subjektivní záležitost. Ale já obdivuju hry, filmy, knihy, který jsou schopný takhle s člověkem manipulovat a totálně s ním vyjeb*t. Vypadá to, že vBW jsou moje krevní skupina.
      • Tak to je asi jediný na čem se shodnem, že jsme ho každej pochopili jinak.
        • Cahir
          Ale i tak to bylo podnětné, díky.
          • Taky díky.
  • Cahir
    Vega byl výbornej. Vojáka jsem mu opravdu věřil, měl v sobě takovou tu mariňáckou drsnost, neurvalost a touhu po adrenalinu. Jacob a Kaidan byli slušňáci, skoro jak rytíři z pohádky - spíš se podobali "vojákům" z romantickejch filmů...
    • souhlasim.. nevim proč ty negativní ohlasy u Vegy.. Vega byl ten typický pokerovaný mariňák, který se moc neptá a plní příkazy.. zminovaný Jacob mi přišel jako strašný moralista až mi tim byl místama protivný a přitom dělal pro Cerberus a ta jeho story okolo tatíka.. no a Kaidan, nevyrázná nezajimavá postava pro mě, pokaždý jsem ho nechal umřít.. :D
      • Cahir
        Tak což o to, Jacobova práce pro Cerberus byla podle mě vysvětlena dobře. Jinak s tebou souhlasím ve všem. Navíc, v ME je místo jen pro jednoho plochého Mirka Dušína - pro Sheparda.

        Dobrej byl Vegův rozhovor s Garrusem, v němž si porovnávaj kariéry. Oba jsou vtipný a sakrastický, ale Garrus začne ke konci sklouzávat k patosu kecama o tom, jak se jim dvěma doposud povedlo Reaperům nakopat zadky hlavně díky tomu, že za sebou měli oddanou a statečnou crew bla bla. Člověk čekal ještě větší nános patosu v podobě nějakýho Vegova souhlasu, ale on jen věcně prohlásil: Nope. Just the two of us. But mostly me...
  • CRYPT
    Dobry no, prvni comix je o nejnesympatictejsim volovi ze Serie Mass Effect, co ma misto mozku sval. Ten ma svaly dokonce i misto ocnich vicek. Naprosto jsem nepochopil na co tam byl, ale to jsem mozna nepochopil jen ja... Kazdopadne ten tam vybafl jako pest na oko v 3ce *16*
    • Mě se taky ze začátku zdálo že to je jenom kus svalu se zelenym mozkem, ale časem když si ho rozkecal, tak byl naprosto v pohodě a ke konci sem so zacal brát do týmu..
    • Jako tim, ze celou dobu hrajes hru v ramci armadnich slozek a konecne nekdo vypada a chova se jako vojak? Jop to byla pest na oko jak svina... *1*
      • mas nejake zajimave predstavy jak vypadaji a chovaji se vojaci :D
        • Nefilozofuje, ma celkem jednoduchy pohled na svet, posiluje, ve volnem case hraje karty...
          Jestli myslis, ze takoveho vojina u profesionalnich slozek je nutne hledat lupou, tak mas spis zajimave predstavy ty... *1*
          • Cahir
            Přesné.
            +1
          • ono se chová jak voják tam o té postavy jde že to ovlivní dost shepard jestli se prostě uvolní nebo z něj bude furt jen "vojak od vedle" a podobně
            • Jj spociatku som myslel ze to bude najvacsi nesympatak, ale nakoniec som bol prekvapeny ze nemam z neho vyrazky :)
  • Vega bol v pohode, ten aspoň púšťal sem tam skvelé hlášky (+ jeho pokec s Javikom v kuchyni bol mega :D)...suveréne najobyčajnejšou a najhoršou postavou ME série ostáva Jacob.
  • Tak zase něco já.
    Za prvé nevím, co pořád někdo má proti Vegovi, já ho jako postavu nijak nemiloval, ale že by mi vyloženě vadil, to ne. Svoje si v boji odvedl a to mi stačí, po nějaký propracovanosti postavy a její minulosti jsem vážně nepátral . Hláškující postavy mám naopak rád (když se to nepřehání), akorát teda Vega moc dobrých hlášek neměl, pamatuji si tak na tři, možná čtyři, a to jsem ho bral na mise.
    Ohledně IT - ale noták, si opravdu někdo myslí že tohle BW plánovali od začátku? Mě se IT libí, ale nepovažuji ji za víc než zoufalou snahu vysvětlit nelogičnosti a podivnosti (a že jich tam je). Podle mě je ten konec jenom z pr... paty vytaženej hemz, co někdo narychlo splácal protože nebyl čas/lidi/prachy/cokoliv jinýho/jiné důvody. Proto mě taky rozesmívají snahy hledat tam něco myšlenkově hlubokého, mystického, nedejbože filozofického. Vždyť je to s největší pravděpodobností práce dvou egomaniaků.
    Značná část nelogičností se dá navíc vysvětlit přehlédnutím při vývoji , leností, nedostatečnou/vůbec žádnou kontrolou, šlendriánstvím, nedostatkem zdrojů (čas považuji taky za zdroj) nebo rychlým prostříháním obsahu bez následné kontroly návaznosti.
    Pokud jde o EC - konec změněn nebude, to bylo celkem jasně řečeno. Můj názor je, že půjde o pár CGI videí, pár keců Cat. kde možná pustí chlup o svém původu (upřímně očekávám zavedení nových logických děr) a nějaké ty nové scény během bojů na Zemi - ve hře pro to už jsou některé materiály (např. namluvené dialogy/monology, animace, možná i textury a modely) - čili půjde jenom o dodělání toho, co už se nestihlo nebo bylo vystřiženo. A textový nebo obrázkový epilog. Víc bych skutečně nečekal.
    Než mi začnete dávat mínuska, tak podotýkám, že konec mě nasral, nesnáším ho a celkem dost mi to zkazilo požitek z celé série, kterážto je moje srdcovka.
    A upozornění pro ty, kteří budou mít nutkání obhajovat filozofičnost ME3e - ani se nesnažte! Já můžu filozofické konce, nemám s nimi problém, já mám problém s tím, že do ME to vůbec nezapadá a nemalá část věcí v něm nedává logicky a technicky smysl (ano, jsem techničtěji zaměřený typ - ale odmítám se hádat o fyzikální (ne)možnosti EZO a ME jako takovém).
    PS - neodpustím si rýpnutí do článku:
    "... James Vega, který, dá se říci, je prvním pořádně zpracovaným konceptem lidského vojáka v sérii Mass Effect (Jacob působil poněkud křečovitě a Kaidan nevýrazně)"
    A Ashley Williams je Elcorský Raketový Tank®?
    • Cahir
      Studuji filosofii třetí rok, mám celkem přesah k religionistice, k historii a k dějinám vědy. A onen "filozofický potenciál" v tom konci prostě vidím. Možná to tam chci vidět, možná je to jen iluze, možná mi autoři jen nadhodili témata, která si sám nevědomě dotvářím. A možná je ten konec opravdu perfektní a všechna ta mnohovrstevnatost tam opravdu je. Nevím a asi bych to zjistil jedině tak, že bych měl možnost Caseyho a Maca vyzpovídat... Ale jedno vím jistě, je to napsané a celé vymyšlené tak, že kdybychom se každý posadili naproti sobě a začali argumentovat pro a proti, byla by to diskuze na hodně dlouho. Argumentů a protiargumentů je opravdu mnoho - někde by se našli logické díry, někde by vyhrál spor schopnější z nás, někde by se pro nedostatek podkladů muselo skončit. A pokud se ti tohle podaří, pokud má tvůj konec takovýhle interpretační potenciál, je to úspěch. Často se o to autoři pokusí, ale prostě to nefunguje. Tady to funguje.

      Takže... Můžeš tvrdit, že v konci nic nevidíš, můžeš tvrdit, že se takový konec do sci-fi béčka nehodí, můžeš dokonce tvrdit, že konce v RPG hrách mají mít formu epilogů a ne nejasných, naznákových mindfucků. Já to všechno respektuji. Ale už nerespektuji to, když se někdo vyjadřuje pomocí kategorických prohlášení. Tady mohou zvítězit jedině argumenty a přestože jsem prolezl fóra a blogy, žádné argumenty, které by celý konec rozmetali a z vývojářů udělali totální blbce, jsem neviděl (přestože se tím nejedn bloger dušoval). A je úplně jedno, jak nahlas lidí křičí, že konec je špatný, ještě to nikdo z nich pořádně nedokázal. A mám takový dojem, že to ani nejde - na to je až příliš "vychcaně" nejasný.
      • Poprosil bych o jedno - neohánějme se tu vzděláním, IQ, kariérou v recenzování her atp. Nemá to smysl a nakonec by se to jenom zvrhlo. Potkal jsem několik lidí s titulem které bych neváhal označit za pablby ale i lidi, co mají učňák, a přitom se s nimi dá rozumně diskutovat o čemkoliv.
        Já ti nebudu vyvracet tvůj názor na ME3e, ale také bych rád, aby mě nikdo neoznačoval (byť nepřímo) za prosťáčka když se mi konec nelíbí - tím nemyslím tvůj příspěvek, ale předchozí článek páně Smutného (Filozofování o ME...).
        Nejsem si vědom žádného mého kategorického prohlášení, a jestli jsem ho udělal, tak v rozčilení. Všechno je to o mém názoru, a ten jsem vyjádřil jasně. Jestli jsi nenašel žádné pádné argumenty - špatně jsi hledal. Já zase nenašel pádné argumenty druhé strany - možná jsem taky špatně hledal. Ale co jsem našel, tak buď jde o prohlášení typu "konec je filozofický, protože já to vím, mám na to školy" (to není nic proti tobě, to je realita diskusí), nebo "je to umělecká vize", "mě se líbil, je to hluboké", "svádí to k zamyšlení" atd. Ale věcný argument jsem neviděl, přičemž filozofováním z ho*na bič neupleteš. A že nemalá část pisálků o lidech, kterým se konec nelíbí, mluví s despektem nebo je zesměšňuje, to tomu opravdu nepomáhá.
        Ad. argumenty "anti-enderů" - pokud máš zájem, klidně ti je tu vypíšu, abys neřekl, že jenom plácám do větru.
        Ale jinak peace, konečně někdo z druhé strany ochotný k diskusi.
        • ales.smutny
          Opravdu si nejsem vědom toho, že bych někoho, byť nepřímo označoval za prosťáčka, za to, že se mu konec nelíbí. Spíš mám pocit, že tam několikrát píšu opak. Ale tak ono je jednodušší si vymyslet urážku, než si to přečíst pořádně a bez emocí, že? *7*

          a viz výše zmíněné - Ashley je spíš prototyp zromantizované představy vojandy - válečnice a silně emancipované ženy. Což není nic proti ničemu, ale není to zelený mozek jako Jacob či Vega :) (i když on i ten Jacob je silně, silně zromantizovaný "rovina chlap vod maríny")
          • Ohledně urážek - v nastalé atmosféře, kdy spousta pisálků a recenzentů označila a stále označuje anti-endery pomálu za blbce, se nemáte čemu divit. Dokážu si představit stejný článek napsaný tak, aby takové emoce nevyvolával.
            Ashley se dá považovat za cokoliv, ale pořád je voják.
            Víc to rozebírat nebudu, protože mám pocit, že ať napíšu cokoliv, tak buď to bagatelizujete, svedete řeč jinam, nebo rovnou otočíte proti mě.
            • ales.smutny
              Áha...tak protože "spousta pisálků a recenzentů" něco dělá, tak já se nemám divit tomu, že ačkoliv ve svém článku dělám opak a ještě to zdůrazňuji...a pak mi napíšete, že vás urážím.

              Pardon, ale to nedává smysl, stejně jako mé tajemné schopnosti, jimiž otáčím vše proti vám. Ale ono, kdo chce na redaktora nadávat, hůl si vždy najde, že :)
          • Cahir
            Přesně, vždyť ona ti přednáší poezii! *3*
        • Cahir
          Vypiš. Rozhodně si rád přečtu něco rozumného.
          Ohledně vzdělání... Vůbec jsem nechtěl, aby to vyznělo povýšeně, sám takové chování nesnáším a sám mám podobné paradoxní zkušenosti s lidmi jaké máš i ty. Psal jsem to jen proto, abych ukázal, že tam ty věci vidím a přitom mám z daného oboru znalosti - tedy že nejsem někdo, kdo jen křičí, že je to "hodné zamyšlení", ale jedinou intelektuální činností je čtení Blesku.
          • @ales.smutny
            Dobře, tak já se vám omlouvám, že jsem vás nařkl. Beru to tak, že vaším záměrem není, nebylo a nebude kohokoliv napadat, a pokud mi to z článku vyplynulo, tak se mi to jenom zdá.
            Abych objasnil, tak četl jsem několik článků (ne tady), kde bylo celé hnutí/petice za upravení konce zesměšňováno a bagatelizováno. Spoustu lidí, včetně mě to naštvalo, tudíž jsem si váš článek podle toho vyložil, mylně.
            A teď, jste ochotný uznat, že váš náhled na celou problematiku nemusí odpovídat realitě (tj. že konec je skutečně prostříhaný kompilát, a nebyl zamýšlený nijak filozoficky nebo hluboce)? Já, ačkoliv se mi konec nelíbí, jsem ochotný uznat, že můžete mít pravdu, jen mi tomu nic nenasvědčuje.

            EDIT - bože, to hodilo jako reakci úplně jinam, mělo to být dole.
          • Omlouvám se, že to nevypíšu konkrétně a svými slovy, ale bylo by to moc dlouhé, a nikdo tu o to podle všeho nestojí, tak sem dám aspoň odkazy na pár videí:
            http://www.youtube.com/watch?v=iiN8gL40d84
            http://www.youtube.com/watch?v=AlU1AtindEY
            http://www.youtube.com/watch?v=3qa81mq3744
            http://www.youtube.com/watch?v=ZytHg7THYPk
            http://www.youtube.com/watch?v=7MlatxLP-xs
            http://www.youtube.com/watch?v=6M0Cf864P7E
            • A tady bych skončil, protože už je toho moc.
              Já bych neměl problém s filozofičtějším koncem, pokud bych týden před ME3 nedohrál Deus-Ex (1) a neměl tak neodbytný pocit déjà vu. Pokud by všechno zapadalo a sedělo, pokud by následovalo nějaké slušné uzavření (ne, nemyslím modrý děcka a Liaru Shepardovou) trilogie. Tohle nemá pořádný závěr ani jako jeden díl. EC to možná doplní, ale už mě to nezbaví pachuti co to ve mě vyvolalo. Bral bych i ponechání nějakých otázek. Vzhledem k jejich charakteru bych se například vůbec nebránil kdyby reapeři byli ponecháni zcela bez vysvětlení motivů a původu. Ale když vyvstávají desítky dalších otázek, na každém kroku člověk vidí logické problémy, tak to prostě nespolknu.
              Snažil jsem se brát jenom logické a věcné otázky, neřeším motivaci postav nebo nějaké filozofické/sociologické/whatever záležitosti. Možná o té hře moc přemýšlím, ale pro mě to tak je. Když chci vypnout mozek, tak si dám UT2004, ne ME.
              PS: Dokážu si představit že bych o tom napsal klidně 5x tolik, ale snad tě ten rozsah neznechutí.
            • Z jakého důvodu je Normandy v FTL letu? Není to v MR kanálu, to by nemohla manévrovat, a vůbec let koridorem je otázkou zlomku sekundy max. několika sekund. Jak se tedy dostane do jiného solárního systému? I pokud byla v MRC, tak výpadek koridoru by ji rozptýlil podél celé trasy nebo její větší části - pamatujme, Relay explodoval > katastrofické selhání systému > veeeliké problémy. Jak vůbec Joker ukočíroval vysokorychlostní vstup do atmosféry bez motorů (no-plasma reentry se určitě nekonalo), a následně přistání (na hraně útesu, ještě záběr jak "dojíždí" a klišé bude kompletní)?
              Control - je jasně řečeno, že shep. zemře, jak tedy bude reapery ovládat? To se nějak naloaduje do "matrixu"? Jak nějaká rázová vlna zajistí ovládání reaperů? Jak je z tech. hlediska vůbec bude ovládat? QE páry jsou čistě point2point systém (podle současných poznatků fyziky navíc neproveditelný), takže každý reaper by musel mít v kontrolním "centru" vlastní polovici QE páru, při počtu v tisících, a uvážíme-li vznik nových reaperů během cyklu - sakra, to by byl systém jak kr*va - kde se nachází? Kdo ty nové páry tvoří pokud cat. nemůže zasahovat a reapeři se k cit. nedostali, Keepeři? ME vysílače jsou pro pohybující-se cíl nepoužitelné (kvůli zaměření). Nebo mají jinou technologii komunikace (ala Rachni)? Co se s reapery stane když je po všem? Co je s MR? Scény naznačují jejich výbuch, ale není dotažený. Takže MR nevybuchly? Důvod? Zdroj celé srandy je stejný. A vůbec, jak může jedinec ovládat tisíce vědomí, kdy ani geth - schopný rozsáhlého multitaskingu - jim nebyl schopný byť jen porozumět?
              Syntéza - tak kdo tohle vymyslel, tak musel kouřit silnej model, i bych ochutnal. Od začátku - jak může odpaření těla kohokoliv v proudu plasmy něco spustit (krom přetížení)? Co má znamenat že Shep. přidá "svou energii" k té z Crucible? Kde vzal cat. schopnosti číst, porozumět, změnit a přepisovat DNA? Jak vůbec může energetická vlna přepsat DNA (to je jak z jiného vesmíru, tohle do ME nezapadá snad nejvíc)? Jak dojde ke spojení organiků a syntetiků? Co se vůbec stane s čistými syntetiky? Ti nemají DNA. Co bude s AI v počítačích? Ty nemají ani fyzické tělo které by se dalo změnit. To se místo procesorů objeví neurony? Místo tištěných spojů (nebo co se používá) budou synaptické dráhy? A co když v galaxii existuje život zcela bez DNA, s jinou metodou zachování genetické/biologické informace, co s ním? Jak vůbec změna fyzikálního těla (navíc dost malá) zabrání komukoliv vytvořit čistě syntetickou AI? To snad z celé galaxie zmizí křemík, germanium, přestanou se tvořit C trubice? Nebo se snad změní i myšlení všeho živého? Jestli jo tak je to ta největší prasárna, jakou může kdokoliv udělat, snad horší než genocida. Naprostá většina života v galaxii nemá ani tušení, co se děje.
              A nakonec se ani nedozvíš, jak to dopadlo a postavami. Co flotila - FTL stojí za prd a MR jsou mimo provoz/zničené, země je neobyvatelná a rozstřílená, jiná obyvatelná planeta v SOL není (možná tak Rachni by si libovali na Venuši, Marsu nebo Titanu.). Než tu někdo začne operovat s rychlostí FTL - přečtěte si Codex v ME1! FTL pro dopravu ze SOL je naprosto no-go. Navíc, Slunce je v Místní obálce celkem osamoceno, v galaxii není úplně běžné, aby nejbližší hvězda byla 1,3pc daleko, a nejbližší hvězda s planetárním systémem pro vybití FTL náboje bude nejspíš Epsilon Eridany (3,2pc daleko). To samozřejmě neuvažuji vektor letu ale beru cokoliv nejblíž. Takže v důsledku polovina flotily pomře na následky bojů, druhá bude trpět nedostatkem surovin, léků, a po čase i potravin, vody, paliva (Quariani mají těžební lodě, ale je otázka, jestli je vzali s sebou, a určitě nemají dostatečnou kapacitu pro všechny - pokud jsou vůbec naživu), kyslíku atp. Turiani na Zemi nemají co jíst, Quariani je neuživí. MR by možná šlo znovu vybudovat, ale kdo postaví MR na druhé straně koridoru? Stejně ale MR nikdo plně nerozumí, a z trosek létajících všude kolem zjistíte velké kulové hov... Když je vůbec najdete.
              ...
            • Scéna s Catalystem - jakto, že je na povrchu citadely struktura, o které nikdo neví, a která má za úkol dělat věci, o kterých ani Cat., který tvrdí, že Citadela je jeho součástí (v žádném případě naopak!), doteď vůbec neuvažoval? Pokud tam nebyla, kde se tam tedy vzala? Pokud je to ve skutečnosti na Cruc. (což podle toho, co je vidět, na 99,9% není), to nad tím nikdo během stavby neuvažoval? Jak může být Cit. pro Cat. zároveň domovem, a jeho vlastní součástí? A jestli-že je jeho součástí, proč vlastně už před tisíci lety, kdy měl začít cyklus, neaktivoval Cit. Relay, na co potřebuje Keepery, na co je zadní voj (Sovie) ? Tvrzení, že nemůže zasahovat, neobstojí, protože pak kdo a jak vytvořil reapery, a citadelu, a MR? Jestliže první byla Cit, a v ní vznikl první Reap., pak kdo ji postavil? Co je vůbec Cat.? AI, VI, energetická bytost, duch, mentální projekce, ...? Proč má podobu dítěte zabitého před týdny až měsíci na Zemi, to umí číst myšlenky? Pokud umí, tak proč zrovna ten kluk, Shepard viděl za svoji kariéru hnusnější věci, proč mu zrovna tohle uvízlo v mozku (reálně ani neviděl toho kluka umírat, jenom vybuchnout raketoplán)? Jestliže cat. s reaperama brání vytvoření umělé rasy která by vyhladila biologický život, tak proč prostě nesleduje dění, má na to prostředky, a když uvidí problémy, vlítnou tam reapeři a zlikvidují to v zárodku. Troufnu si tvrdit, že pevný 50k cyklus je moc dlouhý a během něj je příliš mnoho času aby se nějaká civilizace vyvinula a umělý život stvořila. Navíc nám to i usnadňuje (v jedničce je řečeno, že MR a ME tech. jsou rozmístěny tak, aby se podle nich civilizace rozvíjely) A co ostatní galaxie, to je hlídá taky? Všech několik stovek miliard nebo bilionů? Když už tak s jistotou tvrdí že se stane to a to - proč to něčím nepodloží? Třeba k tomu došlo a on je toho výsledkem. V tom případě by mohl pustit aspoň trochu chlup kdy, kde, kdo, proč, jak atd. Tvrdí že shep je první organik co se k němu dostal - možná, ale zdá se mi divné, že za miliardy (potvrzená je minimálně jedna miliarda let) let se nikdo tak daleko nedostal. Jsou to desetitisíce cyklů... Teď ke crucible - jak to vidím, tak jde jen o veliký reaktor/urychlovač, který nějak dodává energii citadele, a tím otvírá nové možnosti které cat. neměl. V tom případě se ptám - kdo s crucible přišel? Jak věděli co mají vytvořit, když o cat. nikdo nemá nevědět? Ten někdo musel mít kompletní znalosti o citadele, catalistovi, a i o reaperech, pokud je to má ovládat/zničit (k syntéze později). A pokud někdo takový byl, tak jakto, že s takovými vědomostmi reapery nevyřadil? Proč jsou vůbec reapeři full-aware stroje, když právě před něčím takovým cat. galaxii chrání? To nás reapeři chrání před něčím co sami představují? Celý je to trochu divoký, a hlavně to přináší spoustu otázek, přičemž neodpovídá na žádnou. Vymyslel bych další nesrovnalosti, ale to bych si zavařil hlavu *1*
              Takže nakonec aktivujeme něco - co? Zjevně je to součástí cit., zase, nikdo to zařízení nenašel? Že se toho do cit. Tower ale vejde (ovládání Citadel Relay, samotný Relay, transportní systém, zařízení na výrobu reaperů, tři různé přístroje vysílající různobarevné rázové vlny a paprsky, a nezapomeňme na výtahy, chodby, Council Chanbers a bude toho víc)!
              Když vyberu destroj, z jakého důvodu to zničí i gethy? Geth není nějaká robotická rasa, je to softwarový systém založený na VI. To jsou reapeři taky jenom sw? Nebo to snad zničí veškerý pokročilý sw? Nebo to rozezná ten "špatný" + geth? Pokud to zničí i HW - co VI implantáty, co lodní systémy, co rasa zvaná Virtual Aliens (máme tu druhou možnou genocidu...)? Proč se rozpadne citadela když je veškerá energie vyslána do systému MR (přetížení vedení a systémů tu nepřichází v úvahu, cit. nemá vysokokapacitní vedení a systémy, na co taky - nemá štíty, zbraně, motory, gravitace je vytvářená rotací, a pro topení a osvětlení pár TW až EW bude stačit, Citadel Relay je vypnutý)? Výbuch MR - uznávám, že nejde o totéž jako v případě Alpha Relay, ani to tak nevypadá a veškerá energie je rozptýlena do systému, ale tak v tom případě, proč vůbec k výbuchu došlo? MR mají být extrémně odolné, s kvantovými štíty.. to to proboha nemá jistící systém (reálně -vysokoenergetické systémy mívají zařízení, které je v případě katastrofického selhání zcela zničeno ve prospěch kritických částí nebo zařízení jako celku)? Co je to tedy za high-tech?

              to be continued...
            • Tak to zkusím sepsat jenom telegraficky, a vynechat věci, které jsou věcí názoru. Protože je tu omezený počet odstavců, bude to za sebou, snad to bude k přečtení.
              Začnu u přepadu stanice Cronos - jak je možné, že mají zbytky Human Reapera když jsem odpařil Collectorskou základnu? Jak během téhle jediné mise (+/- max. pár hodin) stihli Reapeři obsadit a dopravit Citadelu na orbitu Země? A proč vůbec neobsadili Cit. dřív, když jim to zjevně moc problémů nenadělalo? Klidně tam mohli vlítnout v počtu pár set, vyčistit odpor, stanici zavřít, vypnout MR (můžou to udělat, v jedničce to udělali), a pokračovat podle původního schématu útoku - ale uznávám, to by jaksi nebylo co hrát. Bitva na Zemi - jak to vidím, tak Země bude po této bitvě zdevastovaná a téměř neobyvatelná - ne každá střela zasáhla svůj cíl, podle vektoru první salvy skoro všechno zasáhne planetu, a při energii ekvivalentu jednotek až desítek kt TNT každá střela vytvoří dost velký kráter a zdevastuje široké okolí, případně při výbuchu (tepelným namáháním) v atm. "jenom" zdevastuje oblast pod sebou; bylo zničeno spousta lodí, které všechny skončí na povrchu (co jsem viděl tak na stabilní orbitě nebyl nikdo), a rozptýlí EZO - to je toxické => neobyvatelná planeta (pro lidi, jedině Asari s tím nemají problém). Z jakého důvodu Normandy nebojuje (pokud je braná jako velitelské stanoviště tak nemá v první linii co pohledávat)? Proč nejsou alespoň některé lodě vyzbrojeny Thanix kanóny? Boje na povrchu - jak je možné, že AA verzi Reapera jde sejmout jedinou střelou z M920, když stejný typ byl předtím celkem problém vyřadit? Jaktože AAR nemá štít? Následují boje v Londýně - proti nim nic, je tam pár tech. problémů, a celkově to není úplně co jsem čekal, ale dejme tomu. Běh ke Conduitu - proč je vůbec pořád zapnutý? Reapeři dobře věděli, že útok směřuje tím směrem, tak bych tam alespoň posílil obranu. Harbingerova palba je směšně slabá a neefektivní - jeho hlavní kanony mají mít dost síly na zničení celého města. Proč není finální útok na conduit veden z více směrů? A proč nikdo ani slovem nezmíní možnost použít původní Conduit (Illos)? Kde je několikrát zmiňovaná artilerie, proč neodvádí pozornost od pozemních sil? Co flotila, proč se alespoň nepokusí na Harbiho zaútočit, bylo by to marné, ale odvedlo by to pozornost - nakonec, na začátku hry vidíme bitevní loď nad Vancouverem střílet na Reapera, takže atmosférické boje jsou možné. Jak mohl Shep. přežít zásah, který mu strhl brnění? Citadela - jak se tam vůbec dostal TIM? Jak je možné, že o místech, kde se konec odehrává, nikdo neví? Nejsou to žádné uzavřené lokace, a povrch stanice je bez pochyb dokonale zmapovaný. Přílet Crucible - to si opravdu nikdo během stavby neuvědomil, že ty ramena slouží k připojení k něčemu velkému? Přičemž jediná dostatečně velká struktura ve známém vesmíru je Citadela. A když jsme u toho - co je to za logiku vrhnout všechny prostředky do něčeho, co nevím co je, nevím jak to funguje, nevím co to dělá, nevím kdo to původně navrhl, ...? Jaký má význam doprava mrtvol na Citadelu? Jakékoliv zařízení na "stavbu" reapera jako bylo na Col. základně by už někdo našel, protože by prostě muselo být obrovské. Proč během přepravy na Cruc. nikdo nezaútočil?
              A tím se dostáváme na konec, to s dovolením napíšu samostatně, už je to trochu dlouhé.
            • Cahir
              Promiň, ale nemám chuť sledovat několik vzájemně nesouvisejících videí, pak provádět nějakou syntézu a následně psát elaborát. Na to fakt nemám čas a chuť. Když napíšeš něco uceleného a v bodech, rád se k těm bodům vyjádřím, ale takhle by to byla práce na dvě hodiny...
    • Taky nemam rad filosofovani nad kazdym blabolem, ale tady nehazel bych vsechno do jednoho pytle. Ty bys koukam nad vsim pokrcil rameny, a to se mi teda zase nechce.
      Jen jeste k IT: je skoda, ze teoretici tahaji i vylozene hloupy argumenty, a chytaji se kazdy ptakoviny, ale to hlavni... ...ja bych ji to jadro neupiral. A jsem vazne ten posledni, kdo by zral vsemozny konspiracni teorie, hledal ve filmu Pocatek dalsich padesat rovin, apod.
      Ale tady mi pripada nemozny, aby zaver ME3 nemel s indoktrinaci vubec nic spolecnyho.
      Snad se kazdej podival alespon na to nejlepsi IT video (predtim jsem sem dal jinej odkaz, a ten spravnej nemuzu najit), ve kterym jsou i jen tezko vyvratitelny argumenty. Samozrejme si to clovek musi trochu prefiltrovat.
      Jestli scena na citadele neni uplne jasna haluz, a souboj podvedomi s temnotou, ...
      Cim vic nad tim premyslim, tim pitomejsi mi ten neIT zaver pripada. TEN mi pripada hloupej a filosofujici.
      IT by byl fakt vkusnej, temnej, nekompromisni mysl-jeb.
      • To pozor, já nejsem typ "no co, pos*ali to, jde se dál", už jenom proto, že opravdu miluji sci-fi, a ME mi naprosto přesně sedl - takže mi přirostl k srdci. Možná jsem se jenom špatně vyjádřil.
        Co jsem četl, tak indoktrinace se na konci původně měla konat, a bylo to dost dlouho ve vývoji, ale z mě neznámých důvodů to bylo odstraněno. Možná proto je tam tolik náznaků které by IT dávali za pravdu - dle mého naprosto jasný náznak (pokusů o) indok. jsou Shepiho sny, to je celkem tutovka. Ale pořád si myslím, že IT v podobě, jak se prezentuje, nikdy nebyla, není a nikdy nebude ofic. součástí ME3. Jinak viděl jsem všechna videa, co za to stála, namátkou http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck.
  • "Autorem je Mac Walters"

    Tak to mi stačí. Od člověka, který vymyslel ten příšerný konec, nechci vidět už nikdy nic.
    • Walters na trojce nepracoval hňupe... *7*
      • Možná by sis měl zjistit o čem mluvíš než někomu řekneš, že je hňup. :-D Mac Walters byl lead writer ME3.
  • Honza91
    a kaidan *4*

    reakce na MX
  • Hmm, ten komiks, to je neco jako knizky, ktere cetla tak 2% hracu a zbylym 98% pak nedava treba postava Kai Lenga smysl?
    Jinak muj nazor na Vegu je spise negativni. Uplne mi nevadi, ale cekal bych nejakou hloubku. Navic ty jeho dementni prezdivky, nebo jak nesmyslne proklada vety spanelskymi slovicky si mohli autori odpustit. Na druhou stranu dejte mu Avenger nebo Revenant s vybusnou munici a mate i na insanity vystarano.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit