Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • je logicky že musí žebrat peníze ted protože když se provali podvod jmenem kickstaret tak uz nic nedostanou. a wasteland nikdy nevyjde, to jen aby bylo jsano
    • wasteland vysel v roce 1988, takze jsi vedle :P
    • x_ander
      Děkujeme za rozbor.
  • Viktor_H
    Dobré zprávy to určitě jsou, ale až mi Wasteland svojí kvalitou vypálí díru do hlavy, pak teprve přejdu k oslavným ódám.
  • lol, nejdriv at ukazou neco z wastelandu, ne že by me to zajimalo, pak muzou predstavovat dalsi projekt
  • Amylee.Anderson
    Asi ještě brzo se radovat :) Mě by se hodně líbilo, kdyby to nebylo izometrické...
    • Ono si hodně lidi tady neuvědomuje že jakmile se pustíš do 3D musíš řešit ne jen modelování světa , krajny ale i efekty (světlo /stín) a fyziku a to je velice náročná záležitost ne jen na čas ale i na finance.....Oni nemaji základnu tipu Beshda která vydala Skyrim...je to jen pár lidí...jedině co mě napadá je ještě vylepšený engin aurora na kterým jel Witcher ale to už by nebylo ono...
    • Ano, udělejme z toho další vizuál, který se ztratí v hromadě ostatních, zcela tuctových. Vy ho ještě nemáte?! 3D i do té Vaší domácnosti! Chraň Bůh...
    • heavyporn
      Inu, kéž by to izometrický bylo. A 2D třeba ))
      • ja by som sa preniesol aj na radoby3D iso ako bolo v Temple of elemental evil
      • GlaDOS
        Já v renderované 2D taky trochu doufám. I když to asi nebude moc pravděpodobné, když inXile jede na Unity.
        • USER47
          Project Eternity je taky na Unity a bude mít předrenderovaný 2D pozadí. Tohle nemá s enginem nic společnýho...
    • len to nie, vsetko je teraz uniformovane -firstperson-3th person,
      .. a aby som nezabudol skupina sa najlepsie ovlada v isometrickom pohlade ;)
    • USER47
      Pokud chtějí vyprávět příběh podobně knižním způsobem jako Planescape, tak nic jinýho než izometrickej pohled fungovat nebude.
      • Viktor_H
        To si nemyslím. Pohled z třetí osoby (alespoň pro mě) příběhová RPG ještě více zintenzivňuje. Samozřejmě pokud by to bylo party RPG, šlo by udělat nějaký hybrid, podobně jako je tomu v Dragon Age - nastavování kamery.
        • Co si nemyslis? Ze je izometricky pohled jediny pohled, ktery umoznuje zpusob vypraveni pouzity v prvnim dile? Mozna neni, ale s pohledem treti nebo prvni osoby to tak skutecne vypravet nelze. Proc by ti nekdo popisoval scenu, mimiku a pohyby postav a vzhled jako takovy, kdyz bys ty postavy mel pred sebou?
        • Robotron3
          Podle mě zintenzivňuje FP pohled, z vlastních očí. Z nadhledu je to dobrý kvuli taktice a přehlednosti.
        • Ferdis2
          A prečo nie first person? To zintenzívňuje ešte viac .... *4*
          • Viktor_H
            Já se přes pohled z vlastních očí nikdy nedokázal přenést. Do taktických RPG se podle mě vůbec nehodí. Při kontaktní soubojích mi to přijde hrozně nepřehledné, nevím, co se kolem mě děje atd. Potřebuji mít přehled o bojišti, což v rámci pohledu z třetí osoby stále lze (např. něco jako KOTOR) Navíc, když už se mi podaří vytřískat z bosse novej gear, chci ho mít na svém rekovi neustále před očima. *1*
            • ne pokaždé je pohled třetí osoby nejlepší volbou... v takovém Morrowindu se daly pohledy přepínat a přestože jsem zpočátku odmítal hrát z první osoby, jelikož jsem byl zvyklý na rpg jako Gothic, Fallout apod, nakonec jsem třetí osobu zapínal jen proto, abych si prohlédl svou novou mágovskou róbu, stejně tak jsem dříve hrával závodní hry pouze z pohledu "zezadu za autem" a dnes když nějakou závodní hru výjmečně hraju, vždy se mi líp ovládá, vyhýbá překážkám a najíždí do zatáček z pohledu z auta
            • Viktor_H
              Vampire i Fallout byli přepínatelné do třetí osoby a já bych byl nejraději, kdyby to takto bylo i u Cyberpunku. Prostě každému to, co preferuje...
            • Ferdis2
              to MrSanta@tiscali.cz :
              Dve ďalšie skvelé RPG s pohľadom v prvej osobe (Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Arx Fatalis)
              A do toho zoznamu pridať ešte Fallout 4, tebou zmieňovaný Cyberpunk 2077 prípadne Dragon Commander a všetci by sme skončili u docenta Chocholouška.
              *1*
            • MrSanta
              U her, kde ovládám grupu u mě vede izometrický pohled. V dnešní době samozřejmě doplněný o možnost si "přizůmovat" detailně na postavu a pokochat se novou výbavou.
              Když ovšem ovládám pouze jednu postavu, tak upřednosňuji pohled z první osoby. Obzvláště když se používají střelné zbraně. Proto taky doufám, že Cyberpunk 2077 bude z pohledu první osoby s akčním bojem. Že jde i tak udělat hodně dobré RPG dokazuje Fallout: New Vegas. Ještě zhruba 8 hodin a uvidíme první trailer na Cyberpunk 2077. Tuto další teaser "fotka" z něj: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/2009_409586032455568_1936505010_n.jpg
              Ale na samotný pohled zas tak moc nedám, hlavně když je to dobrá hra. Co se vyklube z Tormentu uvidíme, ale mix fantasy a sci-fi mi zní hezky.
              Hlavně ať je mezi hrama rozumné časové rozpětí. Jestli vyjdou třeba v rozmezí 1 roku Wasteland 2, Dragon Age 3, Project: Eternity a Torment, tak mi z toho asi švihne. Samozřejmě za předpokladu, že všechny zmíněné hry budou dobré.
        • Amylee.Anderson
          Já mam stejný názor jako ty, mě pohled z třetí osoby vyhovuje mnohem víc.
      • a proč ne
        • USER47
          Celej koncept tohohle typu vyprávění stojí na tom, že ti vypravěč popisuje, co tvoje postava vidí, a ty si to modeluješ ve svý představivosti - jako u knihy.
          http://i.imgur.com/PCqC2.jpg

          Tohle funguje tehdy, kdy na obrazovce nevidíš to samý co postava, protože je scéna třeba hodně nedetailní nebo máš vzdálenou kameru. S podobným principem pracujou třeba i některý moderní lowres adventury (Gemini Rue - ovšem bez vypravěče).

          Pokud by to bylo vysoce detailní first/third person, vypravěčovy popisy scén by ztratily smysl a textová stránka by se omezila na neuváděnou přímou řeč. Každej přístup má samozřejmě něco do sebe, ale hodně kouzla PS:T dělala právě ta knižní forma vyprávění. Navíc dobře vedená lidská představivost občas dokáže větší divy než sebešikovnější grafik.
          • Nádherně řečeno stejně jako PT tak i BG a jiné byli kniha která ti běžela před očima..

            Ostatně na tom bylo založeno mnoho i starších her :)
          • Přesně tak. Lidé si pořád neuvědomují, že přehnaná explicita (v čemkoliv) je většinou ke škodě. Nutnost mozku zapojit fantazii je právě jedna z těch činností, která způsobuje intenzivní emoce prožitku. Tmy a neznáma se bojíme právě proto. Nevíme co v nich je a hodně si domýšlíme - větší účast mozku - větší prožitek. Je to jeden z důvodů proč jsou mnohé staré 2D hry tak kouzelné i po tolika letech, zatímco sterilní 3D hry (čest výjimkám) po pár letech zastarávají a nejsou schopny člověka pohltit do svého světa. Fantazie bude vždy fantazií, zcela relativní formou, zatímco neuvěřitelná napodobenina reality bude pořád jen neuvěřitelnou napodobeninou reality.
            • moc hezky napsaný
    • ja jsem pt nehral takze je mi to jedno jen at to proboha neni izo s tahovymi souboji a at to ma nadupanou grafiku ale to asi nebude mit že? hlavni je prece hratelnost kterou to stejne nebude mit kdovijakou *1*
  • presne tak, suhlas, chcem vidiet hru z kickstarteru, ktora bude perfektna a bude stat naozaj za to. zatial vsetky remaky alebo veci inspirovane peckami z minulosti pre mna osobne nestoja za nic. takze napr wasteland 2 - nech sa to bajecne hra, ale naozaj, na vyhovorky nie je miesto. potom uverim a mozeme sa bavit o dalsich projektoch..
    • Ferdis2
      Nejako mi uniká, aký má Kickstarter vplyv na kvalitu hier...
      Prejaví sa nejako na hre, či si vývojári budget požičali z banky, vyhrali v lotérii, prípadne získali na predobjednávkach, alebo od zhuleného Bobbyho Koticka?
      • Jaky ma vliv se teprve uvidi, ale potencial ma obrovsky. Pokud autori sezenou penize mimo velkeho distibutora, nebudou jim do vyvoje kecat lidi, kteri z toho chteji vytriskat jenom penize, ale naopak budouci hraci. Nemusi se ohlizet na to, aby hra byla pristupna i nehracum, aby byla vhodna pro deti, aby se ovladani na PC prizpusobilo konzolim, aby to nebylo moc slozite, moc revolucni, atd atd.
    • USER47
      FTL, Cthulhu saves the world, Giana Sisters, pak třeba Banner Saga už je myslím v betě a taky vypadá výborně.
  • Už aby něco z téhle nostalgické vlny vylezlo na denní světlo, aby hráči věděli, na čem stojí...

    A vůbec, Obsidian a inXile . . . proč se nespojili? :)
  • Na jednu stranu jásám na druhou stranu mám obavy..svět PS byl založený na DnD a ne jen systému herním (kouzla, bnoje ) ale i světu jako takovém...Je velká škoda že tohle bude změněno ( chápu reakci že DnD omezovalo stejně jako že je to drahé koupit na to licenci) ale obávám se že bude hodně náročné udělat duchovní pokračování minimálně v takové kvalitě....Ono je sice pěkné že je tam stará parta..ale musí udělat noví svět, atd....a nejvíce lituji že neuvdíme pokračování Morta:).

    Snad to nedopadne jako Dragon Age...:)
    • USER47
      Koukni na něco o tom světě Numenera. Zejvně to má bejt nějakej mix sci-fi a fantasy a umožní spoustu věcí co svět Planescapu. Malá citace z toho rozhovoru na RPS:

      "We won’t have faeries or devils, but we’ll have diabolical creatures from far dimensions with schemes beyond human imagination. We won’t have gods, but we’ll have creatures who have lived for millennia with the powers of creation and destruction at their fingertips, with abilities honed over countless lifetimes. We won’t have other planes per se, but we’ll have pathways to hostile worlds and bizarre landscapes and ancient machines that catapult the players into places where the ordinary laws of nature no longer apply."

      Co se světu týče, můžeš kouknout na kickstarter video nebo ofic web:
      http://www.kickstarter.com/projects/1433901524/numenera-a-new-roleplaying-game-from-monte-cook
      http://www.numenera.com/
  • Black_Hand
    radsi bych aby ho napsal avellone... ale i tak je to fajn. uvidime.
  • Je to čistě subjektivní věc, ale vždy mě překvapí, jak je Planescape Torment často dávána do souvislosti jako možná vůbec nejlepší RPG všech dob. Já jsem ji zkoušel hrát 2x a nikdy jsem ji nedohrál, protože mě moc nebavila. Přitom například Baldur's Gate I a II byly super. A pro mě osobně o třídu výše než PT. Taky by jste PT zařadili jako nejlepší RPG vůbec?
    • smejki
      Nejlepší? IMHO Ne. Jedno z nejlepších? Ano. Nejoriginálnější? Ano.
    • Ve své době kdy byl jen jeden král a to BG byl PT hra která přišla s nevídanou atmosferou ( i trochu brutalitou) a velice napínavím příběhem, který si člověk musel prostě přečíst jako knihu. Protože nikdo nevěděl co se děje a výběr společníku jako lítající lebka, Sucuba nebo Lidská pochodeň ( já bral vždy pochodující TV raději ) byli neskutečně originální a příběhy mezi postavami naopak velice propletené. V té době to byl opravdu best hra a to se neshodli jen lokálně ale i světově herní časopisy....stala se legendou a legendou zůstala stejně jako BG , DM1 a 2 atd...Jediná její obtíž byla ta že člověk si to fakt musel pořádně přečíst a pustit do sebe...a dát ji čas.
    • USER47
      Ještě dodám, že pokud si chceš zahrát něco trochu novějšího, co se tématicky i kvalitativně lehce dotýká úrovně scénáře Planescapu, můžeš zkusit KotOR 2 nebo NWN2: Mask of the Betrayer.
      • Přesně zrovna NWN2 a byla hodně originální a dovolím si říct že měla velice kvalitní příběh plný zvratů. A vsadil bych se o cokoliv že datadisk byl inspirován právě PS co se týká společníku ( opravdu v jiných hrách jsem tohle nezažil). Jednoznačně doporučuji si zkusit ( když si zvyknete na trochu chaotické ovládání ) NWN 2 s Mask of the Betrayer. (dá se tam exportovat postava a navazuje to na sebe o proti dalšímu datadisku který byl hodně nepovedený a to Strom of Zel)
        • Viktor_H
          Když si člověk projde bídnou základní hrou, čeká ho výborná Mask of The Betrayer, to je pravda.
        • USER47
          * Storm of Zehir:).
          • Njn jsem si nevzpomněl jak se to jmenuje tak jsem tam dal aspoň ten Zel :-D Jel jsem to jen jednou a letělo to z okna ven:)
            • USER47
              Oproti MoTB je ten datadisk pojatej trochu jinak - místo důrazu na příběh je to, pokud vím, oldschoolový dungeonování s vlastnoručně vytvořenou partou, ale i to může někomu sednout.

              Každopádně Storm of Zehir přinesl do NWN 2 jednu moc dobrou věc, a to hlavní hudební motiv:)
              http://www.youtube.com/watch?v=jmDyYORSPFY
          • Strom of zelí *1*
    • USER47
      Tak BG série je takovej klasickej popcorn, hezky se to hraje, má to příjemný ovládání, krásně to vypadá atd...

      Dokážu si představit, že P:T nemusí na začátku moc chytnout, protože má oproti BG mizerný ovládání, divnej soubojovej systém a veskrze se hraje trochu hůř. Ovšem z hlediska scénáře je někde úplně jinde.

      Asi jako srovnávat Vojína Ryana a Apokalypsu. Oba jsou to v zásadě válečný filmy, ani jeden není špatnej, ale každej hraje na trochu jiným hřišti:).
    • Tak tomu ver, že áno. PT bol a aj je príbehovo a hrateľnosťou klenot RPG žánra.
      • Viktor_H
        Příběhem ano, hratelností nikolvěk.
    • Robotron3
      Já teda ne. Hrál jsem ji už dost pozdě, po tom co vyšla, a právě všichni to velebili až do nebes a mě to přišlo takový ukecanější Baldurs Gate a ani na BG nejsem nějak vysazenej. Pro mě je vrchol RPG spíš hry do dungeonů, takový ty starý jako Realms of Arkania, to sem strašně žral a bylo to neuvěřitelně propracovaný v tý době.
      • MickTheMage
        Torment je hlavne filozoficke dielo zabalene dohry, nez cokolvek ine :)
        • Robotron3
          A že tolik filozofů hraje hry? To by člověk neřek. OK :) Já si pamatuju Torment ještě v době, kdy to byl prakticky skoro propadák, nikdo to nehrál, nikdo se o tom nebavil a pak najednou se to začlo vyhrabávat, jako že tahle hra vlastně byla dobrá? A proč nebyla úspěšná? Proč to nikdo nehrál? A najednou se z toho stal takovej kult, kterej vyzdvihovali lidi, který měli pocit, že se tý hře snad stala nějaká křivda nebo co. Nebo tak si to aspoň pamatuju. Podle mě je to zase další extrémní pohled.
          • Viktor_H
            Až mi definuješ pojem filozofa, tak bude mít tvůj příspěvek nějakou výpovědní hodnotu. teď tam máš neznámou proměnou.
            • Viktor_H
              Robotron: Něco na tom, že je "in" mít rád PT a že spousta lidí se k němu hlásí, aniž by ho kdy hráli, bude pravda, to nepopírám.
            • Robotron3
              Je, to se mi snažíš vyargumentovat malichernost, tahání za slovo. Což se ti povede, ale byla to jen maličkost, navíc myšlená jako laiky - filozofie, že něco přeci ocení člověk, kterého to zajímá. To co jsem chtěl v tom příspěvku říct je zatim :)
            • Viktor_H
              Robotron: Tak zamýšlí nad podstatou věcí, nebo přečetl filozofickou knížku? Např. matematik se od filozofa liší tím, že prostě pracuje s určitou gramatikou založenou na axiomech - v rámci této gramatiky ji třeba i rozvíjí. Filozof je člověk, který se např. tou gramatikou zabývá na meta-úrovni (tzn. otázky typu: Co je to číslo? Co to je teorie množin? Co to vůbec znamená matematický model a o jak velkou redukci skutečnosti se jedná? atd. A netřeba říkat, že takový člověk nemusel nikdy žádnou "filozofickou" knihu vzít do ruky, je třeba "pouhým" matematikem...

              Filozof by pak byl člověk, který se zamýšlí nad podstatou toho, co má před sebou. V takovém případě by PT byl cílovkou všech hráčů, kteří ho mají rádi (přijmeme-li předpoklad, že hlavním pilířem PT je příběh - ten přímo nutí k zamyšlení, takže hráči milující PT automaticky spadají do této kategorie). Tzn. všichni jeho hráči by byli filozofové. Při takovém pojetí slova filozof ti tedy celý ten argument padá. Rozhodně si nemyslím, že PT vyžaduje znalost Heideggera...
            • Robotron3
              V tom smyslu člověk, který se zamýšlí nad podstatou věcí a aspoň jednou v životě přečetl něco jako filozofickou knížku třeba. Ale to byl jen takový šťouchanec, důležitější je to potom :)
          • To je zas argumentace... Aby si člověk užil hudbu, nemusí být hudebník. A kolik je v historii případů umění, kterému se dostalo uznání až dobu po smrti autora?
            • No, to bude asi tím porovnáním s (z dnešního pohledu) celkem obyčejným BG. Hlavně že si rozumíme! :D
            • Robotron3
              No dyť to právě zastávám tohle. Napíšu, že mě Torment nebavil a hned se na mě slítne hejno supů, kteří mě uklovou za špatný názor :) Co to je? Jak nějakej fanatizmus.
            • Nemalá část to asi myslí tak, že se u hraní/čtení prostě musí přemýšlet, pokud člověk chce z nich něco mít. Nebo prostě že to není tuctovka. Každopádně, mě to je jedno, ať se každému libí co se mu líbí, ale ať mi to laskavě nenutí nebo ať mi neříká, co mě se líbí a co ne. xD
            • Robotron3
              Ale jo, když má tolik lidí, celej zástup rádo Torment za filozofický obsah, tak přece předpokládám, že o filozofii něco vědí ne? :)
            • Jéé, to jsi ty. Jsem tě nepoznal s tou ikonou. A není to pravda, jako malý jsem o hudbě naprosto nic nevěděl a hodně jsem si jí úžíval. Samozřejmě je tu rozdíl mezi "užívat si" a "ocenit", ale o nějakém oceňování tu přece nikdo nepíše.
            • Robotron3
              Myslel jsem lidi, kteří se o filozofii nějakým způsobem zajímají. Hudbu taky dokáže ocenit ten, kdo se o ní zajímá a ne uplný ignorant, kterého to nikdy nezajímalo.
      • Robotron3
        Je to bude zase mínusek, já zapomněl, že se proti Torment nesmí nic říct, je to modla :)
        • A já málem zapomněl! Náš bojovník z obchodu z hrama pořád ještě vede svojí výpravu za vlastní jedinečností...
          • Robotron3
            To má být nějaká forma urážky, nebo poklony? :)
        • Už zase o mínuskách? Asi je dostaváš, protože ostatní nesouhlasí s názorem v příspěvku, toť vše.
          • Robotron3
            Lidi jsou stádo no. Myslí si, jak jsou jedineční tím, že s něčím nesouhlasí. Ale neuděmují si, že to celý stádo právě nesouhlasí *2* Člověk s vlastním názorem musí bojovat :)
            • smejki
              Robotrone, klidně bych se s tebou pobavil o chybách PST (zrovna ho hraju, takže to mám česrtvý), ale vzhledem k tvému hysterickému chování se mi vůbec nechce. Hovory s člověkem, který po náznaku nesouhlasu inklinuje k uraženým sebemrskačským provoláním typu "promiň, že dejchám, nadčlověče", mě vůbec ale vůbec nebaví.
            • Robotron3
              Když někdo nesdílí něčí názor, má napsat proč. Celý zástupy velebí Torment, nesmí se proti tomu říct ani ň, přitom to byla neúspěšná hra a měla řadu velice závažných chyb v hratelnosti a designu. Chtěl jsem iniciovat debatu, proč je teda tak úžasná, proč to všichni berou za modlu a nikdo nevidí ta negativa? Ale lidi se zmohou jen na mínuska, protože okolo téhle hry to už není o kvalitách, ale o modle, což opakují jeden po druhém jako papoušci, častokrát mám i podezření, kdo ví, jestli to ty lidi vlastně hráli a dohráli.
            • smejki
              Robotrone, vyndej si hlavu z <>prdele. Tvůj názor není špatný. Tvůj názor jen více lidí nesdílí než sdílí. A ne, ti lidé ti nemusí vysvětlovat proč. To, že máš mínusy za normální názor, z tebe nedělá debila, ale dovol, abych tě upozornil, že až tvé následné výlevy z tebe debila dělají.
            • GlaDOS
              Já mám taky vlastní názor. PST se mi vážně hodně líbí. Mínusko jsem ti nedal kvůli tomu, že mám pocit jedinečnosti, ale jednoduše s tvým názorem nesouhlasím. Není to žádná věda.
            • Robotron3
              Proč je názor, že mě Torment jako hra nebavil špatný?
            • takže je lepší špatný vlastní názor, než dobrý cizí názor? ne že bych torment hrál, ale seš totálně mimo..
      • Pro mne Baldur's Gate 1 je legendární hra a ještě těsně za ním je hra Brány skeldalu kterou zatím nic nepřekonalo, kromě zmíněné hry.
  • Aspoň něco, když už v průběhu kampně přestala věc, která měla být nový Torment, být duchovním nástupcem Tormentu a stala se... další klasickou fantasy se snad dobrým zpracováním = Projekt Eternity

    Osobně jsem se těšil, že PE bude nový Torment (jak to prezentovali) ale postupně se ukázalo, že čím víc peněz mají, tím radši udělají něco víc... řadového? Nic teda proti, na hru se těším, ale chtěl jsem Torment...

    Snad mi ho dá Fargo.
    • Viktor_H
      PE byl od začátku prezentován jako mix IE her a v updatech se toho neustále drží.
    • USER47
      Uh? Já jsem PE sledoval od začátku a nepřide mi, že by v průběhu kampaně došlo k nějakýmu tématickýmu posunu. Naopak mi to s dalšími updaty začalo připadat zajímavější a zajímavější.

      Novej Torment to neměl bejt nikdy, od začátku do konce to bylo prezentovaný jako fantasy s netradičními prvky a dospělým příběhem motajícím se kolem reinkarnace a duší, na tom se nic nezměnilo. V průběhu kampaně přidávali nový postavy, lokace, upřesňovali setting atd, ale nijak neměnili ten základní směr hry.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit