Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Velké plus za to, že ten chlap je upřímný realista. Nemusí to s tím dopadnout nijak zle když stojí nohama na zemi.
    • To ze je realista on nestaci, jeste musi mit realna ocekavani jeho publikum.
  • Viktor_H
    ""Model přímé distribuce od výrobce k zákazníkovi sice vývojářům nabízí možnost najít si určité publikum. Ale - a hry jako Minecraft jsou velkou výjimkou z pravidla - pro zákazníka rozhodně není snadné najít na přeplněném trhu to, co ho zajímá (= vás)." - Minecraft je casual hra, navíc velmi osobitá, to je něco jiného. Pro mě osobně je ze stejného ranku jako Angry Birds (co se cesty k lidem týče, jinak ty dvě hry samozřejmě nesrovnávám). Shadowrun je RPG ze staré školy a lze předpokládat, že každý RPG hráč tuhle scénu sleduje a má přehled (samozřejmě za předpokladu, že nepovažujeme za vrcholnou představu RPG hráče fanouška Skyrimu/Mass Effectu, což jsou hry absolutně mainstreamové a přesahující k mnohem širší základně - k takové, v níž by se velká část jedinců neprokousala ani interfacem BG...). Mně přijde naprosto v pořádku, že hra pro takto úzce vymezenou skupinu lidí zůstane na "hřišti" této skupiny a většinový/neznalý hráč ani nebude vědět o její existenci. Proč by taky měl? Jakmile začne tvůrce velmi osobitých projektů lamentovat nad tím, že nemá jak svou hru dostat mezi davy, jde IMHO totálně proti myšlence a principu malých projektů. Takže ne, fakt mě nemrzí, že valná většina z mnohamilionové fanouškovské základny Skyrimu nikdy o Shadowrunu neuslyší. Když se budou zajímat, dozvědí se.

    Co se týče teze, že Kickstarter je vlastně pro veterány, souhlasím i nesouhlasím. Když budu vycházet ze sociologické premisy, že lidi jsou ochotní svěřit peníze tomu, komu důvěřují, pak z toho vyplývá, co musí potenciální tvůrce mít na paměti. Obsidian, InXile apod. mají důvěru lidí. Mají tuto podmínkou splněnou, jejich 8 let práce (+ roky v Black Isle) každý fanoušek zná, spousta jejich her je naprosto kultovních. Proto je naprosto přirozené, že bohatě stačí, aby takový Sawyer ukázal xicht, a penízky se pohrnou. Nováček onu podmínku splněnou nemá. Táákže, buď ukáže xicht a na 90% brutálně pohoří, načež odchází držkujíc nad nespravedlností celého univerza, nebo svůj projekt ukáže v nějaké fázi vývoje, čímž si důvěru může vybudovat, tudíž má šanci prachy vybrat (Sui Generis). A naprosto s tím nemám problém. Fakt nechápu, proč by uznávaný veterán a nováček měli mít stejné podmínky, nedává to smysl. Pokud si nějaký 20ti letý smrkáč , co za sebou nic nemá, myslí, že je navýsost nespravedlivé, že jeho kampaň se nenese ve stejném duchu jako ta od Obsidianu, pak trpí opravdu hodně nedostatečnou sebereflexí. A rozhodně si nemyslím, že veteráni kradou nováčkům prostor. Předpoklad, že člověk je ochoten přihodit 25 dolarů jen na jeden projekt, je totálně na vodě. A taky je IMHO mimózní se domnívat, že bez veteránů by se peníze nováčkům jen hrnuli... Je dost dobře možné, že Kickstarter by nebyl zdaleka tak populární, případně by zapadl v propadlišti internetových dějin... A co se týče obeznámenosti, opět jsme to my, na koho musíme ukazovat prstem, ne známí vývojáři; pokud se o spoustě projektů nedovíme, protože jejich tvůrci nejsou známí, pak je to naše pasivita a neschopnost shánět se po věcech, které nás zajímají...
    • PCfanos
      Pěkně sepsáno, víceméně souhlasím se vším, velké projekty a známé jména přitáhli spoustu nových hráčů, u kterých je šance, že aspoň část z nich jednou za čas projede novou nabídku a podpoří další zajímavé projekty, klidně i od začínajících tvůrců. Třeba dnes jsem narazil na projekt od 4 lidí, který názorně ukazuje jaké hry mají šanci uspět: nádherný vizuál, originální námět s pokročilým stavem hry je pro mě dostatečným důvodem jim přispět byť jen 15 doláči.
      Mrknite na to:
      http://www.kickstarter.com/projects/1376061185/bloom-memories-one-of-a-kind-action-adventure-rpg
    • suhlasim s tymto...elaboratom :)
  • KIMCID
    rozhodně těším a moc

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit