Přejít na výpis diskuzí
Herní průmysl v ČR potřebuje pomoc státu, tvrdí studie
7.11.2010 | Petr Poláček
99 příspěvků
-
Je možné si tuto studii někde stáhnout...?
-
-
Autori v tuto chvili neplanuji zverejnit studii pro verejnost, ale zkuste je kontaktovat s zadosti a uvidite. Pokud bude o stduii zajem, urcite s jejim zverejnenim vahat nebudou. Stranka s kontakty: http://www.ceske-hry.org/kontakty.html
-
-
Kde si tu studii mohu stáhnout nebo přečíst?
-
V žádném případě. Jestli nejsou firmy si schopny vydělat sami svými kvalitními produkty, tak ať skrachují. Nahradí je někdo jiný, někdo kdo se přizpůsobí. Vládní stimuly pokřivují trh a pomáhají neschopným přežít a to za peníze všech.
-
-
Asi tak, ale je pravda že v současnosti státní aparát vysává soukromý sektor tak nehorázně, že se nelze divit že to tu není kdovíjak rozjeté. Chtělo by to zkrouhnout státní výdaje a zároveň snížit plošně daně.A zrušit státní monopol na školství.
-
-
nedivim se že spousta firem krachuje když pirati to daj na net před vydanim hry spousta si to lidi stahne a pak se originalky skoro nikdo nekupuje tak at se člověk nediví že tvůrci krachujou at udělaj ochranu proti piratum aby se tam nedostali.
-
-
Promluvil zamestnanec OSA :-) Ja si dobre hry kupuji. Bohuzel vydat napriklad hruzu typu Star Wars Force Unleashed 2 a chtit devet stovek za 6 hodin hry je opravdu odvazne a vubec se nedivim, ze si to nekdo stahne, i kdyz to nestoji ani za ten cas straveny stahovanim. Nadruhou stranu si vzdy koupim hru od Paradoxu, naposledy Victoria 2, protoze vim, ze za a) me penize dostanou primo vyvojari Paradoxu, za b) ze nebudu jakozto platici zakaznik buzerovan jakoukoliv ochranou, maximalne po mne budou chtit opsat kod z manualu a za c) ze hra bude prubezne updatovana a na nazory hracu se bude brat zretel (viz posledni patch 1.2 pro Viky 2).
-
To je nápad!
-
Aneb politika Ubisoftu, vrazime desitky az stovky milionu dolaru do ochrany, kterou nam prolomi za tyden...
Spis by se mela cena her byt mnohem nizsi a prodeje by razantne stouply... -
-
Zní to logicky, avšak věřím tomu, že jistá část zákazníků koukne na obal hry, řekne si "Za 199 Kč to bude nějaká kravina" a hodí to zpátky do regálu, i když to ve skutečnosti může být skvělá hra.
Jaká je podle vás optimální cena za AAA titul jako je třeba Assassin's Creed 2? A kolik by měly stát budgety? -
-
Pro me je primerena cena za AAA titul 499Kc. Po opadnuti boomu a hlavni vlny prodeje (treba za dva-tri mesice) slevneni o stovku na 399. Do roka re-edice za 199Kc s naslednym vyprodejem za 99Kc a mene...
Treba je to naivni, treba je to nerealne, nicmene alespon by to sedelo k realnemu platu u nas...
btw ono to jde i dnes, kdyz se tedy chce, aneb priklad, kdyz sem si poridila NFS:Shif, Mass Effect2 - vse ceske verze, puvodni baleni (zadna re-edice) pul roku po vydani za 199Kc... -
-
problém je to že warez by se nezmenčil jen lidi co hry kupujou by uštřili...kdo myslí něco jiného je naivní
-
-
Dovolím si tvrdit, že takhle to nefunguje. Obchod vznikne když se potká nabídka s poptávkou a pokud má zboží rozumnou cenu tak se potkaj častějc :)
-
Ja ti nevim, sleduji to na vsem moznem, nejenom na hrach. Kdyz se slevni produkt, ktery je pro typickeho ceskeho zakaznika ne uplne cenove dostupny (respektive cenove nadhodnoceny) na prijatelnou mez, okamzite po nem lide sahnou a je rychle vyprodan.
A to je videt i podle slevovych akcich na hry, kde je vyrazan sleva, rychle se vyprodaji. Proto jsem presvedcen, ze kdyby zakladni cena byla vyrazne nizsi, prodeje by stouply a warez by se omezil. Nerikam ze o 99%, ale urcite by to mirilo k 30% a vic, podle cen AAA titulu a celkove novinek...
-
-
-
Optimalni cena AAA her pri uvedeni na trh by mela byt tak maximalne do 500Kc. V podstate polovina ceny, za co jsou hry nyni. (po slevach, reedicich a ruznach akcich uz to ale nastesti tak hrozne neni, dnes se da napr, Mass Effect 2 a Dragon Age koupit za 230Kc a to jeste nejsou tak stare hry).
-
-
A take by mely ceny her kopirovat kupni silu obyvatelstva. Co je 1000 korun pro prumerneho cecha a co pro prumerneho nemce, ze? A to uz vubec nezminuju fakt, ze mnohe hry vyjdou ze zahranici levneji nez u nas. Fallout 3 GOTY u nas 999 + 80 postovne (a jeste zmrseny cestinou), z Britanie za 400 se vsim vsudy. A i novinky vyjdou klidne o dve nebo tri stovky levneji. Ale urcite za to vsechno muzou pirati a nesmyslne ceny s tim nemaji nic spolecneho, ze?
-
-
-
Desitky az stovky milionu dolaru? Z jakeho zdroje tato informace pochazi? *3*
-
-
snad na vsech hernich webech probehla v dobe vydani AC2 zprava, jak byla jeho uzasna a neprokonatelna ochrana prolomena, mimo jeji vyvoj stal asi 150milionu dolaru - presnou sumu uz si nepamatuji ale bylo to daleko pres stovku *3*
-
-
Takova castka mi pride dost mimo, mas nekde odkaz, kde to bylo napsane?
-
-
Mimo to suma je, doted nechapu proc vlastne vyhazovali takovy penize za "nic"...
Zkus si projit historie predevsim zahranicnich serveru a urcite tam neco objevis, nevim presne jak je nazev te ochrany DRM nebo jak, takze nevim podle ceho hledat - ikdyz hlavne se mi nechce... *5*
-
-
-
-
-
-
Heureka, konečně si někdo tuto skutečnost publikoval, snad si toho páni státnici všimnou. Člověk celé dětství žije s tím že jednou bude nějakým způsobem pracovat v herním průmyslu ať v designu nebo programování. Pak má jít na vysokou a najednou zjistí, že vlastně nemá kam.
-
-
Jdi studovat do zahraničí. ČR není dost velká na to, aby mohla konkurovat na top úrovni úplně ve všem.
-
-
Ne každej má finance na to, odejít studovat do zahraničí. Ty by sis věřil, že to v zahraničí zvládneš na stipendium? Já ne. ;)
-
-
Do zahraničí jezdí studovat i lidi s holým zadkem a zvládaj to. A jestli si nevěříš? To je přece tvůj problém. Asi to zase tolik nechceš, nebo jsi lempl, což tě automaticky vylučuje z toho, že tě někdo na té pozici zaměstná. Si to asi představuješ jako flákárnu někde na VŠE. Tady se zaměstnává pouze TOP úroveň. Je to kolik? 150 lidí? Ať chceš nebo ne, tak stejně míříš do zahraničí. Kvůli tomuhle počtu otevírat speciální obor je kravina, stejně by se tam bralo 5 lidí a ty by ses tam evidentně nedostal.
-
-
-
Promin ale tohle je nesmysl. Stat tady neni od toho aby reguloval trh. Trh se reguluje sam a pokdu do toho zacne zasahovat stat tak to dopadne jako v USA nebo EU se vsim do ceho zasahoval regulacemi stat. Pripomenme si recko, pripomenme si evropske zemedelstvi a prumysl ktery je kvuli totalni preregulovanosti absolutne nekonkurenceschopny...
-
Aaaach tak krasna detska naivita *2* Nastesti, kdyz clovek umi programovat, nebo je odbornik na design, ma v jinych oborech dvere otevrene...
-
-
To ano. Otázka je, zda tě práce v jiném oboru baví. Mě třeba ne. Takže mi nezbejvá než se vzdělávat sám v mém volném čase. A doufat, že třeba jednou se někde něco naskytne.
-
-
Taky by nebylo od veci zjistit, proc jsou u nas hry jedny z nejdrazsich v pomeru k platu, se zapadni evropou...
-
-
Tak nejdražší jo? Podívej se na hry od SCS software a na jejich ceny, které jsou naprosto pohodové! Navíc SCS nemají prý prakticky žádné finanční potíže a mají ve výrobě hned 2 hry.
Euro truck simualtor 2 a 18 WOS extreme trucker 2. Kolem jejich kamionových her je navíc dost početná komunita a to už o něčem svěčí! -
-
Jenže taky ty jejich "hry" v zásadě jedou pořád na stejném enginu a dokola recyklují stejné modely, textury atd.
Někdo by měl srovnat poměr nákladů a výnosů u studiíí, která vydávají AAA tituly a u studií, která vydávají budgetovky. Budgetovky budou IMHO násobně výnosnější, protože náklady na ně budou nula celá nula nic. -
-
Joo, to máš pravdu, jenže si vem, že na tom enginu běžel už 18WOS across america. Zkus is ho zahrát a pak grafiku porovnat s german truck simulator. Takže ono to že to běží na stejné enginu není tak úplně pravda. Je to něco jako že mají Treyarch (Poláci, vyrobili třeba Call of juarez, Call of duty 5 a teď od nich bude 7 nebo Xpand rally) Chrome engine 1 až 4. Tady to mají taky, jenom to se to všechno jmenuje Prims3D
-
-
-
-