Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vávra sa podľa mňa zacyklil v domnienke vlastnej geniality a jedinej pravdy...stalo sa to Molyhnojovi, Carmackovi a iným.

    Hry slúžia podľa mňa predovšetkým na odreagovanie od bežného života...ultrarealizmus môže byť skôr na škodu...v Dark Souls človek mláti krysu veľkú ako kamión, puká dušičky, bojuje s drakmi, tiež sa mu dá vytknúť kopec vecí ako Skyrimu, ale aká to je hra....
    • rozdiel je v tom že tebou spomenutí páni aj čosi vo svojej kariére dokázali
      • že tě to furt baví, závistivý čobole
    • No tak schvalne, DS je dobra hra. Spise vsak na odreagovani, kdysi byvaly podobne hry ve stylu hopsacek - napr. first samurai. Dulezite jsou tezke souboje, ktere se clovek musi naucit, ale jinak nemusi se u ni prilis premyslet, prisery po kazdem respawnu jsou na stejnem miste, skoro vsichni mini-bosove jdou ustrilet, NPC pripominaji retardove a kdyz reknou vice nez 4 vety, tak je to zazrak.
      • Hrál jsi to vůbec? DS na odreagování? A ty chceš diskutovat o něčem, co říká Vávra?
        • Jo, hral joudo, a dohral asi trikrat hlavni boss s parry je naprosty looser a to ze si muzu na konci vybrat jestli zapalim ohen nebo odejdu, bez ohledu na predchozi ciny je trapne. , skoro vsichni minibosi jdou ustrilet z dalky - cerveny drak, cerny drak, drak v obraze, kutalejici se kocky, obe hydry, skakajici bezhlave prisery atd. skoro vsichni totiz maji zonu, kterou, kdyz prekroci, tak se zacnou vracet zpatky, bez ohledu, kolik do nich sijes. Hra je presne na odreagovani, nemusite u ni myslet, resit nejake problemy. Staci jit a naucit se jak skolit danou potvoru a kdyz se to nepovede na poprve, podruhe... podesate, tak se to povede na pojedenacte. O nic neprijde s vyjimkou par dusi, ktere jeste muzes nabrat zpatky, pokud nejsi uplna lama. Nejvetsi pru*er je ovladani na mysi a klavesnici, ale i na to se da zvyknout
          • zabijet příšery tim ze se resetnou a jdou zpatky není hrani ale exploit..ale chápu ze když to jinak nejde tak co zbyva zejo..ale psat pak ze hra není tezka je krapet mimo..
            • strileni/sekani do resetnutyho moba je exploit..tecka
            • Asi mas nejaky problem s chapanim psaneho textu, ja rikam, ze hra je oddychova, protoze nesejde na tom kolikrat zemres, proste se narodis u posledniho bonfire a jdes znova na vec a muzes to opakovat kolikrat chces. Staci tuto premisu prijmout a vubec se nemusis rozcilovat nad tim, ze te nekdo nefer sejme. A ze tech prikladu je - vsichni rytiri (napr. stone/black/white knight) sekaji skrz stromy, zdi dvere, takze jestli Ti pripada fer, ze Te nekdo sejme za 3 metry tlustym stromem, ktery prosekne, aniz by se stromu neco stalo tak ok. Dale napr. cerveny drak Te sejme plamenem i kdyz mas vycarovany vsechny mozne ochrany proti ohni a po 1 dohrani cerveny drak zacne cheatovat a umi zregenerovat i 2500 HP za 10 vterin, takze DS podvadi skoro porad a to, ze vyuzivas omezene inteligence protivniku neni zadny exploit, jinak by to bylo napr. i obihani prase a sekani do zadku, tak ze Te nemuze zasahnout - to taky neni fer vuci tomu praseti. A jeste jako perlicku je treba uvest moznost shodit letajici gargoyli dolu z mostu, kde chcipne.
            • Jo a ustřílet bosse z dalky nekde v bezpeci umi fakt kazdej jouda..zejo joudo?:)
  • Dan by mohl jěště vymyslet nějaky kratky mission pack do Mafie 1 a dat ho na steam *2* *2* *4*
    • jinak ten quest co tam popisuje je fakt kvalitní *5*
  • Hele, domnivate se, ze TheGGG a Joe je jedna a ta sama osoba, nebo ne? Ciste statisticky vzato, u takove miry deb*lity je snad i vylouceno, aby se v populaci vyskytovala dvakrat v pripade, ze se jedna o dva nezavisle jevy. Napada me jeste jedno vysvetleni, ze maji spolecneho otce nebo matku, to by to mohlo vysvetlit. *14*
    Kazdopadne paneboze, proc se vyjadruji ke hre, ktera se jich netyka a stejne ji hrat nebudou
    • Ano, TheGGG / Triska / sipecka / Rhulad / 11th_Doctor atd. je jeden a ten samý ocas, který se schovává za proxy. Těžko říct, co ho k této činnosti vede, jeho život musí být opravdu neskutečně zoufalý, když vydává tolik energie jen na trollení.
      • do dvou hodin očekávej 40 mínusů a obvinění že jsi Veskoslav *1*
    • nejen tyhle, má jich tady více
  • určitě zajímavá přednáška, nicméně neberu to tak jen z kladné stránky věci...některé aspekty (přednášky i přednášeného tématu) mi přišli slabší - musí se uznat, že mechanismus a jeho vzájemné reagování zní zajímavě a dle Vávrova diagramu i příliš složitě na to, aby to šlo vměstnat do hodinové přihlášky, které ještě k tomu startuje obecnými (i když si myslím,že hezky formulovanými a platnými) tezemi. Mám trochu problém s tím, že úkol takhle nastavený mi nepřijde nijak extra "wow" a "inciting", protože pracuje s motivem tisíckrát viděné kriminálkové zápletky, jedině ve středověkém nastavení (což mi přijde škoda). Béčkové aspekty typu krvavá látka, kola od hlíny a manželka tahající se sousedem mi přijdou spíše než prohlubující, klišé. Na druhou stranu oceňuji systém určování rychtářem a tu kupu potencionálních (snad funkčních) kombinací.
    S čím mám ale největší problém je - kvalita samotného psaní. Upřímě Mafie 1 zpětně vzato je poměrně slabě napsaná (ale zase průkopnická po stránce designu). Mafie 2 hrozná až na pár momentů, ale jako celek hrozná. A tady ten quest, jak už bylo řečeno, lehce béčkový.
    • Já bych ten quest zase až tak nezavrhoval, Dan nastínil jenom námět. Pokud bude trochu sofistikovaněji napsaný scénář a rozhovory mezi postavami, tak to bude výborné! To podle mě je rozhodující v kvalitě.
      Rozeber jako Dan takhle jakýkoliv hlavní quest z konkurenčních RPG a zjistíme jak dobré může Warhorse být. V tomhle ohledu jsem byl snad spokojen jen u Zaklínače 2.
    • Prominte, ale domnivam se, ze vymyslet opravdu originalni a nikde jinde nevidene questy ve stredovekem prostredi je skoro nemozne. Naposledy jsem neco originalniho videl v Zaklinaci a Inquisitorovi, ale pouze pokud nevezmete v potaz knihy, protoze pak i tam se vyskytovaly veci jiz mnohokrat videne a napsane. Ja budu rad, pokud tam budou logictejsi a propracovanejsi questy a jestli to budou klisoidni nebo ne, tak na to kaslu. U her se chci predevsim bavit, a ne prochazet pseudointelektualni sra*ky.
    • presne, i když ta prednaska mela za ukol ukazat mechaniku questu. obsah byl vedlejsi. Seriozni studia si najimaji taky nejakého spisovatele, ktery ma fantazii a umi dobre psat a vymyslet zajimave napady
      • Tak kolik krom Bethesdy jich známe? Sic psaní příběhu dobrá věc ale vždy to bylo v sériích TES to vedleší... i když na to měli spisovatele. Vávra se snaží jít nekomerční cestou, narozdíl od Skyrimu aspol. Dnešní svět má jednu vadu, je ve většině případů řízen kapitalismem. A to nejen hry strašně osekává v možnostech. Všichni je dělají pro především prachy, Vávra má snahu to dělat pro herní průmysl jako takový. Snaží se překročit herní rubikon a pokud se mu to povede. Nebudou se opakovat nechcí říct "neúspěšné cesty po americe" při hledání sponzorů a partnerů. Vše lepší, než vydání nedodělku viz teď blížící se ESO.
      • takový pocit z toho mám také...přitom i při výrobě nejvíce oceňovaných seriálů (tedy dejme tomu žánru, který je jistým pohledem blízký open world hře - z dramaturgického hlediska) jsou lidé, kteří píší charaktery/linky/dialogy...ne každý je geniální ve všech ohledech, designér, který vymyslí tunu herních mechanik nemusí být schopný napsat chytlavý a inteligentní dialog a naopak...
      • Mě fascinuje, kolik úsilí věnuješ tomu, aby jsi pořád dokola omýval, co je špatně a že by se to mělo dělat jinak... Zkus tolik energie věnovat něčemu kreativnímu, třeba vývojem nějaké hry. Plácat nesmysly na anonymním fóru umí každý jouda.
        • ted vubec nechápu o čem mluvíš, v tom prispevku jsem nic nekritizoval jen jsem rikal že asi maji ve studiu nejakého spisovatele ktery jim napíše namet, pak to dizajneri predelaji do questu a ten spisovatel k tomu udela dialogy.
          • Reagoval jsem obecně na všechny tvé příspěvky, které tu vidím.
            • podle me tam budou behat hellokitty, pikachu a bludistaci v pacman lairu a hrat budem za tetrisovou kostku.
            • ok joe, doufám, že to bude první slovenská hra, která nebude úplný paskvil.
            • budete koukat až to vyjde, bude to neco
            • delam jen dizajnera, na to neni treba moc inteligence.
            • Prej hru :D by joe :D uz tam vidim ty malovany panacky v paintbrushi s puskama.
            • Tak hry dnes dělá kde kdo, ale jen asi 0.5% z toho jsou seriózní projekty, které to dotáhnou do konce.
            • Ty jestli vyrabis hru, tak ja sem chodim seriozne diskutovat...
            • ja delam vlastni hru ve svem volnem case ale nebude to megalomanske rpg protože nejsem clovek ktery bude žít 10 let z cizích penez jako vavra a zbytek českých podnikatelu
  • Ví někdo, čím je vlastně pan Vávra a jeho studio živ? Tolik let vývoje...náklady na zaměstnance next-gen vývojářský hardware a software....to musí být obrovská pálka...to má ještě pořád peníze z Mafie atd.?
    • uvodni stadium vyvoje hry platil Bakala, ted shaneli vydavatele, ktery zajisti prachy na ,,dokonceni,,...jestli nekoho sehnali a kdo to je netusim
      • asi nikoho nesehnali, už vidim jak jdou do blizzardu a rikaj: chceme delat hru z cech 15 stoleti kde budete hodinu resit vrazdu sluzky :) se jim vysmali a zavolali na ne ochranku *3*
        • s-a-b-r-e
          No, popravdě. Byli i ve Valve a tam se to prý líbilo - viz jejich blog *3*
          • Valve jsou ale břídilové, měli raději jít za joem, ten by jim řekl, co vylepšit.
            • a jeste by usetrili za litani, na slovensko je to podstatne bliz *5*
      • Toho vydavatele nejspíš už dávno mají, protože blogy jsou psané s víc než půlročním zpožděním *3*
    • Hrdina ve hře určitě zabije stovky lidí jen tak na potkání a jako sidequest bude vyšetřovat vraždu *13*
    • To určitě ne, peníze do Warhorse investovala myslím Bakalova manželka, nějaká Maláčová...
  • Viktor_H
    Částečně bude problém v tom, že mezi AAA RPG tituly platí jakýsi standard požadující obrovskou hru. Skyrim, Fallout, ale I Planescape či Baldur's Gate mají stovky questů, z nichž většina (nutně a naprosto přirozeně!) je pochybné kvality. Někdy si tak říkám, že bych možná raději obsahově hru chudokrevnější, ale kvalitativně propracovanější, vnitřně provázanější a celkově sofistikovanější.

    Jestli to Dan myslel tak, že ten quest byl sám o sobě principiálně nerealizovatelný, budiž, ale spíš se domnívám, že se taky koukalo na budget a na čas; v takovém případě alespoň částečně platí to, co jsem řekl. Skyrim mě na 100% přesvědčil, že stovky hodin rutiny opravdu ne...
    • Zayl
      Dávat Skyrim, Fallout, Planescape a BG do jedné věty mi zavání otázkou- co do následující skupiny nepatří?
      • Viktor_H
        Řeší se téma kvantity úkolů na úkor kvality. Patří tam imho vše, včetně Planescapu, který je např. v Sigilu přeplněn nudným balastem. planescape má zaslouženě jméno jedné z nejhlubších příběhových her, to ale neznamená, že si vysokou laťku drží po celou dobu. Rozhodně nedrží...
      • Ja, ja, ja vim, jedina spravna odpoved je, ze mezi inteligentni lidi nepatri autor prispevku :).
        • Skyrim a nudne ukoly? A jejda zase někdo kdo to poradne nehral..
          • na skyrimu je nejhorsi, ze za jeden den to muze clovek dotahnout na arcimaga a jeste bejt nejvetsi najemnej vrah v okoli (preferuju bud a nebo), a taky me v brotherhoodu nasral konec, kde jsem delal asi tri stejny questy, nez mi doslo, ze to je nekonecnej cyklus... *5*
            • 2Chumbaba: Potiz je v tom, ze driv (trebas F1/2) byly gamesky o tom, ze sis vazne moh vybrat a tvoje rozhodnuti jednoduse znamenalo, ze neco uz nebudes moct udelat/nekam se dostat/... => melo smysl si tu hru trebas zahrat podruhy. Tvoje rozhodnuti se realne projevilo na vysledku. Dneska je to uplne jedno ... viz ME ... jestli vsechny povrazdis nebo vsechny ziskas na svoji stranu, tak jako tak se ve finale dostanes na stejnou krizovatku, kde si muzes vybrat, jestli konec bude oranzovej/zelenej nebo fialovej ... proste lol.
            • Jo na nektery ,,zdebilnovani,, si clovek rychle zvykne, ta sipka je dobrej priklad:)
            • Nemám to nijak dokázané, ale myslím si, že to zjednodušení (můžu být i arcimág i arcicvrah i arcizloděj) je dané tím, že se dabují dialogy a celkově je mnohem víc úsilí na jeden quest. V Morrowindu stačilo napsat pár dialogů, které odříkaly prkenně stojící NPC. Dneska jsou dialogy nadabované, v questech se dějí věci, skripty, animace atd. Je tedy zřejmě dražší udělat jeden quest, tak je jich celkově míň a je to udělané tak, aby každý mohl vidět všechny.

              K plnění questů - to je každého věc, jestli quest splní nebo ne. Když dostanu quest, který nechci dělat, tak ho nedělám. Je tam dost jiných. Lidé si stěžují, že jim šipka ukazuje cestu, ale nemají tolik samostatnosti, aby odmítli udělat quest, který se jim nelíbí.
            • to je trosku z jinyho soudku, ale taky me ten radar/sipka uz v oblivionu pripadal jako trapny zjednoduseni... nicmene kdyz jsem v morrowindu vyrazil obcas podle instrukci na jihovychod a cil jsem nepotkal a sel jsem tak dlouho, az jsem se vratil na puvodni misto ze severozapadu, tak me to vylozeno vytacelo *5*
            • Samozrejme ze Skyrim je daleko pristupnejsi vsem hracum nez byl Morrowind, je to proto ze v Morrowindu spousta hracu podlehlo takzvanému syndromu Syeda Neen, když po vytvoreni postavy vylezli ze dveri a dal jak za Syedy Neen se nedostali protože nevedeli co tam vlastne maji delat:) Ja byt vyvojar takove hry , tak udelam to same, protože syndrom Syeda Neen je proste spatne.
              Skyrim je mozna zdebilnenej ale hrac který vi co hleda a co chce si tam ten svůj hardcore pisecek porad najde, coz se o vetsine dnesni AAA produkce rict moc uz neda.
            • tak treba v morrowindu jsi nemoh bejt ve vsech guildach master... protoze tam staly proti sobe a nakonec sis musel vybrat, komu budes stranit a koho sejmes

              skyrim podlehnul konzolizaci, aby tam decka muhla vsechno najednou
            • Tak když to hrajes jak strelena mys, se nediv ze ses arcimag a vrah za jeden den.TES bylo vždy o vlastním usudku a ceste, takze když chces muzes bejt arcimag za den nebo klidne za mesic, jen zalezi jak ke hre pristupujes...jaky si to v TES udelas, takovy to tam mas (copyright Grygar)
          • Já sem ve Skyrimu nahrál něco přes 20h a pamatuju si z něj jedinej quest a to proto, že mě neuvěřitelně nasral. Byl to quest kdy ke mně přišel nějakej vocas a začal mlet něco o tom jak na mně vidí, že jsem svoje prachy nezískal poctivě a že chce a bych někomu něco ukrad. A já i přes to že jsem do té doby nic neukrad sem neměl možnost mu říct ať jde do hajzlu nebo ho někomu naprášit (a to jsem doslova pár minut před tím mluvil s ženskou která po něm šla). Zkrátka jedinej způsob jak ten quest splnit bylo udělat to co po mně ten týpek chce.

            Taková je zhruba kvalita questů ve Skyrimu.
            • No, ono většinou když dostanes úkol tak to doapda tak ze splníš co se po tobe chce, at tak ci onak:)
              Jinak to co pises, je zrejme první úkol Thief guildy v Riftenu, takze te oslovol jeji člen s umyslem nalakat další ovecku do jejich spolku. Takze je to tak ze te oslovi recma o tom ze jsi urcite zlodej a tak, ale je pak ciste an tobe jestli to udelas nebo ne, když teda nejsi zlodej a nic nekrades, tak to proste nedelej.Hra pobezi dal jako by se nic nestalo.Ja mam ve Skyrimu nahrano fakt hodne, a třeba do dnes jsem neudelal Dark Brotherhood, pac mi proste vrazi nesedi..
          • Hm, co presne znamena poradne? Uroven 60, porazeny Miraak, Alduin, Seranin otec, prolezeno 70%-80% questu - zajimave questy tam jsou, ale je jich jak safranu - treba cely Dawnguard je udelany velice lacine, ale Dragonborn se mi libil vic - tedy az na par okamziku.
      • Fallout! Je jediný scifi, ostatní jsou fantasy *1*
    • Jenže ve Skyrimu a vůbec všech hrách od Bethesdy jsou questy nudné už z toho důvodu, že oni nejsou schopni napsat zajímavé postavy s nějakým dobrým příběhem a prostě tam jen rozhážou NPC, kteří ti už ve druhé větě řeknou, že ty jsi ten, na koho čekají celý život blablabla... Je rozdíl jestli plníš úkol pro nějakého anonyma, u kterého si ani nezapamatuješ jméno a mezi plněním promakaného questu, který je detailně vymyšlený a k postavám si vytvoříš nějaký citový vztah. Spousta lidí ovšem tyto rozdíly nedokáže vnímat a proto tolik lidí nechápe, proč se kydá hnůj na Fallout 3, protože to je přesně ten příklad povrchního RPGčka, kde plníš questy pro nezajímavé NPC, u kterých si sotva zapamatuješ jméno. Myslím si, že se tu dělá z komárá velbloud - ono to možná znělo komplikovnějc když to Vávra popisuje, ale věřím, že ve hře to bude fungovat.
      • Nemyslim si ye toho neni Bethesda schopna. Spis ji (jako firme, ne vyvojarum) to nestoji za tu namahu, kdyz lide to i tak s nadsenim koupi.
  • nekromant33
    Zajímalo by mě, jak dlouho trvá takovýhle quest vymyslet (pokud jsem to nepřeslechl ve videu). Quest zní zajímavě, ale aby kvůli náročnosti nakonec nebylo ve hře pár (podobně propracovaných, samozřejmě že ne všechno vyšetřování vraždy) a zbytek sidequestů nebyl kohoutek se slepičkou.

    ad. slepá ulička: ještěže to není fantasy, tam by na to použili kouzlo a voila - máme 400 let technologickýho pokroku za sebou

    ad. stealth řešení: s tím opatrně, ještě teď mě cuká oko z toho, když si vzpomenu na quest v Oblivionu, kde vás jeden hyperaktivní elf pověří sledováním lidí, kteří se ho údajně snaží zabít. Samozřejmě že je paranoidní a ty lidi sem celej den sledoval jak si okopávaj zahrádku zbytečně. *1*
    • Je to všechno věc názoru, já považuju quest Paranoia ve Skingradu za součást zlatého fondu Oblivionu. Obecně si myslím, že Bethesda má ve hrách kvalitní questy, ale tady asi opravdu platí, že se každému líbí něco jiného.
      • nekromant33
        já neřekl, že je špatnej, když mě po tom, co jsem prvního "podezřelého" sledoval a zjistil, že mu poté, co jsem ho viděl jen okopávat zahradu můžu říct, že ho pomlouval nebo, že se choval podezřele jen abych dostal větší odměnu zároveň pobavil a zároveň frustrovalo to, že jsem poměrně dlouhou dobu (těch 12 hernách hodin) ze sebe dělal idiota
        • mne se prave libi tyhle speky, hra, ktera obsahuje jenom epicky questy, je pro decka *5*
    • v principu je mechanika toho questu jednoducha: jen ziskavas informace prostrednictvim interakce s predmety a postavami. akorat tech informaci musíš získat dostatek abys to mohl vyresit.
      nic co by tu uz predtim nebylo. jde jen o to do jake miry to prekombinujes a udelas složitým. jak ríkam, je to rpg a ne detektivni adventura takže by to nemeli prehanet
      • nekromant33
        Nic, co by tu předtím nebylo, zároveň nic co by tu předtím bylo uděláno nějak zvlášť dobře. V RPG jsou adventurní prvky zcela na místě. Když ne, je to akční RPG. I v tom Skyrimu jsou čistě kecací questy, takže jestli ti tohle nevyhovuje, tak čekáš na špatnou hru a měl by ses odebrat k nějakýmu Diablu.
    • to byl jinej quest, jak se z toho nakonec vyklubalo, ze vykopava veci z hrobu a prodava je?
      • ne nebyl, jen nekromant33 to jaksi nedal :)
        • nekromant33
          "nedal" -_-
          http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Paranoia
          • mas pravdu, v tom mym flashbacku figuruje nakej thorinir *5*
  • ta práce gejm dyzajnéra mi připomíná práci režiséra hry na hrdiny (dračí doupě a jiné hry s kostkami pro nerdy v zapomenutých časech takzvaného "věku bez videoher"). Vytvořit uvěřitelný svět a postavy a udržovat hráče v iluzi, že na jejich rozhodnutích záleží. Ve hře na hrdiny je přitom jako režisér hry vláčíte od jedné vaší fantazie k druhé ale zároveň si hráč může kdykoliv COKOLIV usmyslet a není limitován počtem předem vytvořených možností/interakcí. Když si hráč usmyslí, že skřetovi místo seknutí hlavy začne zpívat ukolébavku a tančit mu přitom smyslný tanec, tak tím sice celkový výsledek dobrodružství a svoje vyhlídky na úspěch v budoucnosti asi neovlivní ale má pocit svobody a díky tomu, že ode mě, jako režiséra hry, dostane na tohle svoje chování zpětnou vazbu, získá pocit opravdovosti světa. Omezená zpětná reakce od NPC a malá interakce se světem ale sebelepší gejm dyzajn a tehnologie úplně nevyřeší. Já bych viděl budoucnost role playing her v online hře bez NPC, s nekonečně mnoho možnostmi interakce/kombinace (alá minecraft) a s pravidly a světem, který si vytvoří sami hráči (alá EVE).
    • To se to snažíš napsat jako vtipně, nebo opravdu proti PnP RPG (jak se těm tvým "hrám s kostkami pro nerdy v zapomenutých časech takzvaného "věku bez videoher" doopravdy říká) něco máš?
  • Ten quest mi taky prijde zoufale prekombinovanej a nudnej. Hlavne už samotnou zvolenou tematikou - vražda služky v čechách v 15 století (pri vší ucte k lidskemu životu nudnejší zadani byt nemuže). Je to rpg, hraju si na cool hrdinu tak nebudu rešit nejaky loozery. Je treba si uvedomit že hráči co hrají rpg od toho nečekají zážitek ve stylu LA Noire. Takže bych to hlavne trochu zjednodušil (i když zakladni myšlenka nelinearni skladačky je dobra) a hlavne vytvoril zajimavejsi pripad a zajimavejsi kulisy.
    vemte si falout 2, ktery se da brat jako učebnice rpg, tam taky nebyli takhle prekombinovane questy. jinak to neni hate, pana vavry si važim a s jeho nazory souhlasim *4*
    • Nemám nic proti snadnějším hrám, jsou také potřeba (osobně mě už to řazení casual/hardcore, či AAA/indie štve, lidem stačí obecně velmi málo, aby se takového generalizování chytli), ale Mass Effect, Dark Souls, Portal, Deus Ex: Human Revolution, ARMA atd. jsou hry, které vybočují z řady právě kvůli "těžkopádnosti", zajímavé ale je, že je mnohem méně odpůrců, čili ta teze "ať je hra jednoduchá, bude to lepší pro většinu"si trošku protiřečí. Obsahově prostčí hry jsou třeba, ideálním příklad je Diablo. Rozrubu pár potvor, odreáguju se, a je to. Očekávám jednoduchý princip a jednoduché sebeuspokojení.

      Není to jen otázka vkusu, je to i o tom, aby si člověk dobře rozmyslel, do čeho jde. Když budu chtít, aby auta dodržovala pravidla silníčního provozu jako ve skutečnosti, zapnu si první Mafii, kde všichni staví na červenou a jedou povolenou rychlostí. Nemůžu ale předpokádat to samé od Carmageddonu.

      Hráči občas zapomínají na to, že vize autora/ů., nemusí být taková jakou sami chtějí. I když dělám pohádku, nemusí být po celý průběh veselá. Vlastně jí možná prospěje, že bude trochu hnusná. A je jedno, zda to nabídne film, hra, knížka... Když to pomůže vylepšit zážitek, nebo se alespoň trošku odlišit od ostatních, proč ne?
      • Velmi dobry postreh... takze by si sa v podstate Vavru pri tom teste spytal aky mate viziu a mozno by si ho tym zaskocil a dostal bod naviac. Hlavne ide o kombinaciu.. grafiky hratelnosti nestupidity systemu a atmosfery ktoru hra alebo dokonca quest poskytuje. Milujem Diablo 1 a pritom Diablo 2 bolo premna skoro sklamanie (kvoli grafike a rychlosti atd) Trojku som hral 20 minut a nebola to ani omylom hra ako jednotka ale malo som hral. Tiez Fallout 3 som lepsie docenil az neskor ale len preto lebo dalsi fallout bol Vegas..cize akoze rovnaky. Mal som co porovnavat alebo porovnavat Fallout 3 a 2 je v podstate dost tazke. Je to podobny zazitok. Mechanizmy a questy su podobne.. len pohlad na svet iny. A pritom to robi tak vela ze?. Hra musi mat velmi dobry svoj Feel. Chciet nieco odprezentovat (pohlad na svet v ktorom sa odohrava, sposob rozpravania pribehu alebo postav atd) a grafika moze byt aj menej podstatna. Napriklad teraz hrajem Divine Divinity 1 a je to super. A pritom je to strara hra a hybe sa to divne ale ma to atmosferu je to temnejsie atd. Ale male deti si to nezahraju. Zacnu zbierat predmety zo stolov len tak a nechapu preco ich stale niekto vidi pri tom ked to robia a inokedy to spravit mozu a nikto ich nevidi a tym padom to vypnu a nikdy viac nezapnu. Treba vediet na koho to zameriavame (ten produkt) a potom ho hlavne tymto sposobom aj prezentovat. Hardcorovejsie hry si najdu svoje obecenstvo, len treba sprave ten produkt odprezentovat (nie len viac penazi a 255 gameplay videii to nepomoze).
    • nekromant33
      1) Nikdo neřekl, že ve hře od Warhorse budeš hrát za cool hrdinu, zachraňovat svět nebo něco podobnýho (z minulý přednášky to vypadalo, že možná naopak - pokud teda šlo o ukázku rozhovoru, který se dostal do hry). Po stovkách her, kde to takhle bylo, by neuškodila aspoň jedna (na zkoušku když už nic jinýho), kde ti svět jako nikomu významnýmu nedá nic zadarmo.
      2) I ve hře jako je KotOR byl quest, kde se řešila vražda tím, že si prozkoumával místo činu a zpovídal svědky/podezřelé. Trval asi tak 5-10 minut, ale bylo to příjemný zpestření.
      3) Takovouhle formu sidequestu vezmu kdykoli radši než další: Vyčisti doupě pavouků/Zabij vůdce banditů apod.
      • to jsem vazne na tu hru zvedavej, na jednu stranu budes masove vrazdit NPC a na druhou se piplat s vrazdou nejake sluzky. seems legit.
        Kazdopadne ja tenhle quest rozhodne vynechám. Pro hráče mého typu prosím pana Vávru aby tam dal možnost zabíjet i všechna NPC, ktere zadavaji nudne questy. (jako alternativní rešení toho questu: zabít richtáre i celou vesnici *1* )
        • "Pro hráče mého typu prosím pana Vávru aby tam dal možnost zabíjet i všechna NPC, ktere zadavaji nudne questy."
          Ne jen ty nudne ale vsechny az zustanes uplne sam konecne si budes moct rict ze jsi hru dohral
        • Tak nejak o Vasi inteligenci svedci nejen obsah Vaseho prispevku, ale i ta cestina - rychtář
          • moje rodna rec je slovencina a tam se richtar pise s mekkym i
            • Ty jo, Vy jste se na takovem dalnem vychode vzmohli uz i na internet co, hm. To jste si polepsili, to uz nejste uplne socky, ale socky s internetem. Uz jenom dokoncit aspon zakladni skolu a dovzdelat se, aby si Vas clovek nepletl s jednim nejmenovanym etnikem.
            • hele my vas taky nemame radi. pro nas jste na stejne urovni jako madari nebo romove *3* chodim sem jen proto abych se pobavil
              a radsi budu psat ve spatne cestine nez psat slovensky a cist reakce o vychodomadarech a cobolech
            • Takže Slovák. Teď tvé příspěvky začly dávat smysl.
  • Ten chlap v tom červenom svetri si toho moc z prednášky neodniesol... hlavne že dal fotku na twitter *1*
    • to jo >D hlavne ze ma MAC
    • Keyz
      Tj. To jsou lidi tohle. Zabírá tam místo.

      Čumí na hovadiny a určitě nevěděl o čem byla řeč. Asi se šel jen ohřát. To vidím často, jak borci čumí na FB a pak. vědí prd. Ale neodejdou a zabírají místo dál.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit