Přejít na výpis diskuzí
Andrew Wilson: „Mobilní Dungeon Keeper měl pokaženou ekonomiku“
30.6.2014 | Aleš Smutný
30 příspěvků
-
EA už je pro mě jenom zkratka Early Access. Nic jiného.
-
Podobny pindy tu sou o kazdy hre kterou vydaj, naprosto pokazdy tvrdej, ze to tak proste musi byt, ze to hraci chtej ... a pak se omlouvaj ... a ovecky jen spokojene zabecej a jdou utratit priste prachy za uplne stejnej s…hit.
-
-
Lidi jsou hloupí a oni to moc dobře vědí a proto stále pokračují taktikou, kterou pokračují.
Ta zní: bullshit, bullshit, milý úsměv, bullshit, double bullshit, vydání produktu, nefungování produktu, částečné fungování produktu, fungování produktu.
-
-
Ten chlap právě objevil Ameriku.
-
No a spravěj teda tu špatnou ekonomiku?
-
-
Nie, vydaju dalsiu hru.
-
-
2díle už by mohla bejt ještě agresivnější, drsnější a uživatele který nechce platit ještě více vykořistujiící.
-
-
-
Pritom EA ma na mobiloch aj f2p hry ktore maju funkcnu ekonomiku, hoci vzdy az po case, prve verzie podobne ako DK. Menovite Real Racing 3, niekedy drsny p2w (vlastne ani p2w neni dobry vyraz, kedze si ziadnu vyhodu nekupis) dnes paradna hra zdarma, ktora ani nezere vela casu a vsetko sa da ziskat hrou, par najdrahsich aut bude chciet asi aj par mesiacov, ale vobec vam ich netreba. Druhe su Plants vs Zombies 2. Na zaciatku prehnane tazke a bez platenia sa uz nedalo na istej urovni ist dalej kvoli nenormalnej obtiaznosti. Dnes je to v pohode a je jedna z naj hier na mobil.mozno ze casom bude aj DK dobry. Sims freeplay tam tiez uz skoro je
-
Nejlepší ekonomiku by to mělo bez F2P. Šlo by to tedy koupit v jednom balíku a vesele hrát jako starý DK na PC.
-
-
Taky radši zaplatím za hru jednorázově. Největším problémem F2P podle mě je, že člověk vlastně neví, kolik bude muset za ucelenější herní zážitek ve finále zaplatit. Bez problému dám za něco, co mě baví, třeba kilo, ale když pak zjistím, že za pár týdnů musím přihodit další a pak další, tak mě to dost otráví... Zajímavý byl ten článek v jednom z Levelů, kde jsem se dozvěděl, že F2T vydělávají jen asi na 5% lidí, co to hrají. Tedy většina lidí je s tím modelem nespokojena, ale díky těm pěti procentům, se to společnostem stále vyplatí... smutné :-(
-
-
Tos to ale spatne pochopil, nikde neni receno, ze vetsina je s f2p nespokojena, jen ze ve f2p plati tech +- 5%. Ostatni spokojene hrajou gratis. Kdyby spokojeni nebyli, tak to proste nehrajou.
Pro vydavatele/provozovatele ... to pak znamena situaci win x win ... protoze kdyby tu hru prodaval, tak ji nejspis neproda ani zdaleka tolik. Nemluv o MMO, kde proste potrebujes nejaky mnoztvi hracu, aby ti platici meli s kym hrat a tedy meli duvod platit.
Samo pokud ten model navrhnes spatne, tak budou nespokojeni jak ti, co plati, tak ti co platit nechteji a tudiz ... uplne jednoduse hra krachne. -
-
F2P model určený k výdělku většinou funguje na principu tzv. "velryb a planktonu".
Většina hráčů jsou malý plankton, který vyplňuje herní základnu a vesele si hraje, aniž by platil (maximálně tak občas a velmi málo). Když hra nějaký plankton baví, začne o ní říkat přátelům a naplňuje moře ještě víc. Když ho to přestane bavit, odejde a nahradí ho další.
Občas takhle nějaký plankton vyroste a stane se z něj velryba. Ta funguje tak, že hází vývojářům těžké prachy v pravidelných intervalech a činí tím pro ně hru výdělečnou a pro sebe zábavnější.
Důležité pro firmu tedy je, aby byla hra zábavná. Firmy si vychovávají plankton skrze hru, natáhnou další a občas se někde vyloupne nějaká ta velryba, kterou můžou ulovit.
-
-
-
-
It's good to be bad. And then you've to apologize.
-
Me teda DK na mobilu bavil dost. Nechapu, co zas měli lidi za problem...ajo, je to od EA.
-
Já ti dám pokaženou ekonomiku, sám si pokažený néé si zkažený jako celá prohnilá EA. *11*
-
No jo no, poptavka urcuje nabidku. Stahnu, zahraju, zjistim ze bez penez to stoji za hovno, mazu a nedam ani vindru. Zadna f2p hra me niky nedonutila utratit ani korunu. Jen u jedne hry me to mrzelo a tou byl LOTRO, ale ani tam ze me proste nic nevytahli. Lidi maji co chteji, bohuzel pro ty, co tohle zrovna nechteji, ale ti ocividne nejsou v prevaze. Jedna, byt jen jedina investovana koruna, jim zene vodu na mlejn, takze kdo nekdy za neco takoveho zaplatil, ma maslo na hlave a muze z plna hrdla drzet hubu :-)
-
-
Nějak zapomínáš, že kdyby nebyli platící hráči, nikdo by se neobtěžoval s vývojem.
-
-
Jses velmi naivne hloupy ... i kdyby na planete neexistoval jediny clovek ochotny za hru zaplatit, nic by to nezmenilo na tom, ze by se hry vyvijely dal. Samo, nevychazela by fifa rok co rok ... ale hry by vychazely. Vyvojari by to meli proste jako konicka. A mozna by produkce byla i o dost kvalitnejsi, protoze by nikdo nevyrabel srajdy jen proto, aby rychle zbalil prachy a zacal vyrabet dalsi.
-
Nezapominam, v podstate ji napsal to same co ja, jen ty v tom vidis konec, kdezto ja duvod, aby se tvurci obtezovali s privetivejsim f2p modelem. Kdyz se f2p hra bez placeni neda solidne hrat, je neco spatne a uz to neni tak uplne f2p. Muzeme se bavit o pravnim hledisku a uznat, ze platit te nikdo nenuti, ale chodil bys treba se svym deckem na piskoviste, kde si za pisek v ohradce musis zaplatit?! Ja ne.
-
-
Ano, vzdy to potesi ak prva vec co hra spravi je, ze sa ta snazi oklamat otom ako je free. Ale ked to prekusnes a je to dobra hra, zistis si nejake informacie. A nakoniec si zratas ze plnohodnotne hranie ta bude stat povecme 20e na mesiac a ze to chces platit. Nieje nic zle na platbe ze hru, jedine by bolo super keby to clovek nemusel pracne dohladavat, kde sa ta snazia oklamat
-