Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Už jsem se naučil ty odklady akceptovat. Jakýkoliv odklad, který je kratší než jako u Duke Nukem Forever, je v pohodě. *1*
    • *15*
  • MARTASLJ19
    Tak rozhodli sa pre rovnaký termín ako pri Human Revolutions, ktorý sa im osvedčil. Osobne som si už dlhšie myslel, že hra sa dočká odkladu.
  • Lukyz
    Sice to trochu zamrzí, ale rozhodně je lepší si počkat na odladěnej kousek než pak trpět u rozbitý hry a vyčkávat na narychlo spíchnutý patche. Zdravím Unity a Arkham Knighta *1*
    • Mart9
      Tyhle názory už mě nudí. Není prostě možné vydat dobrou nezabugovanou hru na termín, který si několik měsíců předem stanovili? Odklad je zkrátka nesplnění plánu a ani to nezaručí, že všechny bugy opraví. Vývojáři si nezaslouží omluvu ani v případě vydání zabugované hry, ani v případě odkladu kvůli bugům, obojí je neschopnost a špatně odvedená práce. Třeba Kingdom come bude tutově taky odloženo, je mi to jasné a ani v té firmě nedělám. Proč prostě nestanovit datum vydání, do kterého už bude započítaná časová rezerva na opravy? Vždyť můžou mít už několik týdnů před vydáním hotovou gold verzi.
      • jakubc
        :-D

        Ty jsi typickej kecálek, co všechno ví, všechno správně zhodnotí a sám by to udělal nejlíp. Odhadnout na měsíc přesné délku vývoje není vůbec snadné, obzvlášť u her, kde se může v polovině vývoje klidně něco začít překopávat, protože ze situace vyplynulo, že do hry se hodí víc to než ono. "Vývojáři si nezaslouží omluvu"? Co si to do prclele dovoluješ? Omluva je slušnost z jejich strany, nikdo ti nedává právo na takovýhle odsuzování někoho, kdo něco umí a naplno na tom maká, aby si pak takovej nevděčnej šmejd mohl něco zahrát.
        • Na jedne strane mas pravdu s tim, ze datum vydani je znamo driv, nez dokonceny design hry. Na strane druhe uvadi dobry priklad on. Vavra je typicky priklad, ktery vse vi a vse zna, za vsim stoji on, ale k chybam se nema a pokud planuji druzi, tak je neprizpusobivej. Dobrej vyvojar by mel vedet uz dopredu, ze bude cutovat a ze vysledek nebude nikdy podle jeho predstav.
        • PanS
          Já přesně chápu, co se Mart9 snažil říct, nevím, proč vy ne. Když se dneska stalo módou u každý druhý AAA hry odložit termín vydání, neměli by se vydavatelé už konečně poučit a nechat třeba širší časové okno? (Proč ne třeba: 2015, bude upřesněno později?) Datum vydání by se logicky mělo stanovit až v době, kdy už vše funguje na přinejmenším přijatelné úrovni (ne dříve), zbylý čas se pochopitelně může využít k vylepšování, ale tohle jednoduše zavání dojmem, že po technické stránce má ta hra problémy. Tady je zcela evidentně cílem marketingová masáž, když už touhle dobou dokonce stihli představit předobjednávkový program, uvést ho do praxe a pak zrušit. A potom, seknout se o půl roku, to poukazuje na hodně špatnou schopnost třeba jenom orientačně odhadnout jakékoliv datum. Buď jak buď, něco není v pořádku. Kdyby se data vydání oznamovala až když je jasné, že všechno vcelku bude nějak fungovat, tak by k tomuhle nedocházelo. A pravda taky je, že posunutí vydání v žádném případě nezaručuje dobře optimalizovanou hru. Stačí se podívat na Watch Dogs.

          Nicméně souhlasím, že vina bude spíš na straně managementu, ne u konkrétních vývojářů.
          • Neni uplne. Na vyvoj potrebujes prachy a z prodeje vyvojar nic neuvidi. Tak volis nejkratsi casovej termin s co nejlepsim vysledkem. To ale nikdy nevyjde presne. Proto se ted oznamuji hry co nejpozdeji, ale abys mohl zacit s merkatingem a reklamou. Chyba managementu to ale neni. Ten vetsinou chce termin, rozpocet a co za takovy termin stihnes. Pokud si nekdo namysli hory doly (coz priznavaji), tak zrejme nestihaji. Ale neco uz za sebou maji, tak jim ten rozpocet daji (coz ten pulrok na provoz bude urcite splhat nad mil us).
          • "Když se dneska stalo módou u každý druhý AAA hry odložit termín vydání"

            Hry sa odkladajú odjakživa, nie je to len móda dneška.

            "To je to, co mě štve. Že oni na tom odložení ještě vydělají." Ako?

            Pol roka navyše trvajúci vývoj a platenie ľudí čo na tom robia. O pol roka predĺžená doba kde sa bude musieť riešiť marketing a vynaložiť prostriedky naňho. Nič v zlom ale fakt su úplne mimo.
            • PanS
              Jo, hry se odkládaly vždy, ale v takovém měřítku? Na to si nevzpomínám.

              Ale vždyť asi právě proto tu hru odložili - aby zesílili (zefektivnili) marketing natolik, že předobjednávek (peněz) nakonec bude víc. Nebo je hra v takovém technickém stavu, že se začali bát, že jim to pak hráči budou hromadně vracet a chtít peníze zpět (pak ale ještě neměli ohlašovat datum vydání). A možnost taky samozřejmě je, že tohle všechno bylo dopředu promyšlené. Pokud probíhal vývoj v pořádku bez větších problémů, pak je prostě půlrok až příliš dlouhá doba.
          • Mart9
            To je to, co mě štve. Že oni na tom odložení ještě vydělají. Se podívej, mají článek/reklamu zdarma, jistě o tom psalo spoustu webů a u ovcí si ještě šplhnou za to, jací jsou to borci, že odloží hru kvůli tomu, aby ji vyladili.
        • Souhlas. Navíc stanovování termínů je z velký části věc managementu, vinit z toho vývojáře mi nepřijde úplně fér.
        • Mart9
          Ano, omluva je vhodná z jejich strany, přesně jak píšeš. Ale číst příspěvky typu: "Odklad malinko zamrzí, ale alespoň to vydají odladěné", už mě nebaví.

          A lépe bych to neudělal, ale alespoň se co nejlépe snažím dělat svou práci a vždy v termínu.
          • Počas vývoja sa zvyknú robiť aj play testy, či jednotlive featury sú vôbec zábavne. Niekedy sa na základe toho musia veci prekopávať. Často sa aj objavujú nepredvídateľné technické problémy, kedy sa jednotlivé hotové veci dávajú do kopy.

            Odklady sa fakt nerobia len tak že čo pár mesiacov hore dole. Značne to predražuje vývoj. Čiže ak sa k tomu odhodlali tak to je opodstatnené.

            A len tak pre zaujímavosť môžeš povedať čo je tvoja náplň práce že to porovnávaš s projektom na ktorom robia stovky ľudí a stojí niekoľko desiatok miliónov dolárov? :)
          • jakubc
            Není práce jako práce, a i když každý vývojář dílčí úkoly v termínu zvládne, celý projekt se může zpozdit úplně jednoduše, vývoj hry není pečení rohlíků.
    • Tuhle sračku vždycky někdo napíše u každého odkladu, ale stejně to neznamená, že nakonec nemůže vyjít zabugovaný nedodělek.
      • "Sračka" je tu povolená.. ale "průs*er" ne? To aby se chudák Werich otáčel v hrobě. :D
        • Werich ať jde do prrrr.....to byl lacinej komediant, kterej se proslavil moudrama, který ukradl z úst jiných.....no, komediant, co čekáte :-D
    • MARTASLJ19
      Arkham Knight mi funguje bez najmenších problémov. Už septembrový patch vyriešil všetky možné problémy.
      • Tak to si 1 z 10 000 :)
        • MARTASLJ19
          Po septembrovom patchu je všetko OK. Avšak nemôžete čakať, že na slabých PC pôjdete na full *1*
    • jakubtomsa
      Amen

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit