Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • enže Fallout 3 (resp. New Vegas) v tomhle výčtu narozdíl od ME2 figuruje...btw. kdybych u všech žánrů vyžadoval aby dodržovaly kámon "věcí,co má každej žádnr obsahovat",doteď bysme ve strategiích stavěli jak blbí základny (nevzniklo by třeba Joint task force nebo SWINE),na RPG bysme se pořád dívali izometricky a v FPS by hlavní posttava pořád mlčela...říká se tomu pokrok
    • soubojový systém ani poloha kamery nemá nic společného s tím, zda je hra RPG nebo ne.
  • Zdenda666
    Vedle.Tento post smazat pokud to nejaky moderator sleduje.
  • Osobně je mi víceméně jedno zda je, či není Mass Effect 2 v žebříčku nejlepších RPG uplynulého roku. Je až zarážející jak rozsáhlá diskuze se může na toto téma rozpoutat. Důležité přeci není zaškatulkovat hru, ale určit zda-li je dobrá či nikoliv a tak se ptám jak je možné, že se zde strhne hádka kvůli takové malichernosti. Pozéři, kteří pětkrát dohráli oba Fallouty a je jim pod úroveň hrát jakoukoliv výplachovou akční hru, samozřejmě budou křičet, že ME 2 je právoplatné RPG. Nedej bože aby si totiž tito ,,hráči" užili akční RPG, jakým Mass Effect 2 bezesporu je!
    • upírání klasifikace přeci není popíráním kvalit.
      • Jen se pozastavuji nad tím, co se zde řeší a co by se mělo řešit!:)
        • Ačkoliv je vcelku pochopitelné, že někteří lidé nejsou s to pochopit mnohé koncepty, které jiné lidi vedou k vyjadřování spokojenosti či nespokojenosti se současnou klasifikací her do určitých žánrů, lze to vysvětlit i prostšími slovy. Pokud mám oblíbenou vanilkovou zmrzlinu a najednou se všichni zmrzlináři z okolí po nátlaku zákazníků podvolí a začnou ji ochucovat pistácií, až se nakonec stane zmrzlina označovaná jako vanilková pouhou kopií zmrzliny pistáciové, znamená to snad, že mě bude "vanilková" zmrzlina stále chutnat? Těžko říci, ač totiž mám pistáciovou zmrzlinu také rád, ve chvíli, kdy si objednávám zmrzlinu vanilkovou, tak očekávám, že se v mém kornoutku také vanilkový kopeček objeví, pokud se v něm však objeví kopeček pistáciový, budu pravděpodobně zklamán. A stejně tak jsou i mnozí lidé, včetně mě, zklamáni, když jim je v krabičce s označením RPG servírovaná pochutina, která neodpovídá jejich představám a potřebám.
          • corfer
            Víceméně jsi reprodukoval, co jsem řekl, tedy že ME 2 není čistokrevné RPG. Navíc pokud se podívám na gamerankings.com, je tam Mass Effect 2 v žánru action RPG, řekl bych tedy, že neprobíhá žádná mystifikace ani ze strany médií.
  • RPG žánr skomírá, klasická RPG už je dnes téměř mrtvé. Kdo souhlasí?

    Ať vidíme, kolik je tu hráčů a kolik dětí, co paří druhým rokem a chtějí nám tu kázat o tom co je a co není rpg *12*
    • Ani nevíte, jak rád bych souhlasil, ale bohužel pro mne je současný žánr RPG již opravdu mrtev. Sice si ještě určitě zahraji pokračování Drakensangu, ale Realms of Arakania to prostě není a tak mnohem raději obětuji to skrovno času, který ještě ke hraní v dnešní době nalézám a raději si zahraji nějaký skvost z dob minulých.
    • RPG žánr nezkomírá, zjisti si nejdřív, co ten pojem znamená.
    • misho8723
      Nemám nič proti tomu, keď má človek svoj názor aj keď možno s ním nesúhlasím, ale strašne mi idú na nervy ľudia, ktorí napíšu svoj názor a ku tomu ešte dajú poznámku, že každý čo má iný pohľad nato, tak je decko.. úplne inteligentný argument. Nechcú diskutovať ale hneď povedia, že však načo majú diskutovať s niekým, kto má iný pohľad nato, však to isto je dáke decko, ktoré nevie o čom hovorí. Som si myslel, že práve tu sa stretli ľudia, ktorí rozumejú tomu čo píšu a za čím si stoja, ale ako fakt príspevky tohto typu som si myslel, že tu nenájdem.. Len preto, že mám iný názor, tak som decko? Neviem o tom, žeby som písal o svojom veku. A to vek "decka" mám už dávno za sebou. A hardcore RPG mám tiež pár za sebou, takisto pár klasík, takisto aj RPG novšieho strihu a pritom stále mi ME2 príde ako nič iné ako len RPG..a ešte ku tomu zaradeniu ME2 do RPG.. prečo to ľudia tak riešia? V kategóriach závodná hra vždy proti sebe stoja také hry ako napríklad NFS Hot Pursuit alebo Split/Second a na druhej strane Grand Turismo alebo F1. Sú tiež veľmi odlišné typy hier, ale patria do tej istej kategórie. Takisto ako podľa mňa Drakensang a ME2 patria do kategórie RPG.
      • Zdenda666
        Myslim si ze nema smysl na tyhle komentare reagovat a uz vubec nema smysl reagovat na komentare ve kterych si "diskutujici" vytvareji vlastni definice zanru a podkategorie
        *4*
    • To je pravda, ale třeba takový Drakensang the river of time je pořád skvělé RPG ''ze staré školy''. Mě osobně zabavil na dlouhou dobu také Fallout New Vegas.
      • kotty
        Drakensang je pro me prekvapeni roku :)
      • proto píšu skoro mrtev, ne uplně :-)

        a FNW jsem dohrál, ale nemůžu ho uznávat, ten potenciál světa je děsně zabitej, dvojce to sahá sotva po kotníky
        • FNV má rozhodně blíž k F2, než F3 k F2 (ikdyž F3 mne svým způsobem dost bavila bavila).... Ano některý věci jsou tam zabitý. Pro mne to byli šipky, které tě vodily za ručicku a taky ukazovatele úspěchu v rozhovorech... Bez nich by to byla asi větší výzva... Je ale hold jiná doba... .
          • Herní systém neřeším, to jsou technické detaily, jinak ho zpracovali dobře....ale ten svět, ten je totálně nevyužitej, postavy nudný, New Vegas jako město vypadá jako když to dali nevrhnout studentovi gamedisignu u snídaně v bufáči po tom co prokalil celou noc....nechci to vyloženě rozespisovat, vydalo by to na dlouhej článek....
            • skl:Nehraj si na inteligenta co rozumí všemu nemáš na to :D
            • no ovsem..mesta a ,,vesnice,, v F2 byly navrzene lepe :D vzdyt to byl trapas...glorifikace starych her me uz davno nedojima. Jen si klidne basnete o F2 a nadavejte na vsechna dnesni RPG jak jsou na nic. Muzete porad dokola hrat F2, baldursgate, torment, arcanum a co ja vim jake dalsi a brecet nad dnesnim krutym svetem bez RPG. Ja si radeji zahraju nove fallouty, ME, zaklinace, DA, protoze se u nich bavim stejne a u nekterych i vic, jak u tech starych.
  • ..zkusme si definovat RPG - role playing game - hra na hrdiny....Sheppard je hrdina jak z učebnice.....v klasických zástupcích žánru někde dostanu úkol,jedu ho někam (v otevřeném světě ) splnit,a pak se vrátím zpátky k zadavateli pro odměnu...interaguju se postavami ve hře,mluvím s nimi,dozvídám se od nich něco....moje postava se celkově nějak vyvíjí,zlepšuje si svoje schopnsti....je tady ten problém?..že se tak neděje skrz propracovanej strom skillů,ale je to zjednodušeno na 6 dovedností ? ....3/4 klasických rysů RPG nám sedí jak prdel na prkýnko,a jeden kontroverzní (co ani není vypuštěn,jen zjednodušen) z toho najednu udělá akční hru kalibru Gears of war ?...být autorem tak příští tu úvahu nechám uzrát ještě víc,je to pořád nesmysl....
    • tvá definice RPG mě upřímně rozesmála *1*

      to je tak, když někdo přeloží název žánru a výsledná slova považuje ze jeho definici. nechci ti brát iluze, ale Hard Rock (tvrdá skála), nemá nic společného s geologií, a heavy metal nemá nic společného s metalurgií. Stejně tak RPG není o hraní předhozených rolí (do jisté míry samozřejmě předhozena být musí), interaktivním sledování rozhovorů, ba dokonce ani o lootu nebo skillech.
    • Pokud si myslíš, že ME2 je plnohodnotné RPG, tak jsi asi nikdy žádné nehrál.
      • zkus mi hodit radši argument než mi vysvětlovat co sem hrál a co sem nehrál ...čím se např. Fallout 3 liší od ME2?...má 30 skilů který se pěstují samy(v ME2 to dělám sám u 6) 40 perků co si vybírám....všechno ostatní je stejný ..jo pardon....ve Falloutu ani nevím za koho hraju,to mám z toho avatara potom hned hrdinštější pocit
        • Kdo tu mluví o Falloutu 3 ? To je podle mě nejhorší díl série a je fakt, že ty RPG prvky tam sice jsou, ale nemají moc velký význam.
          Zkus si třeba zahrát Drakensang the River of time a tam pochopíš rozdíl mezi RPG a akční hrou s RPG prvky.
          • jenže Fallout 3 (resp. New Vegas) v tomhle výčtu narozdíl od ME2 figuruje...btw. kdybych u všech žánrů vyžadoval aby dodržovaly kámon "věcí,co má každej žádnr obsahovat",doteď bysme ve strategiích stavěli jak blbí záklay (nevzniklo by nevzniklo třeba Joint task force nebo SWINE),na RPG bysme se pořád dívali izometricky a v FPS by hlavní posttava pořád mlčela...říká se tomu pokrok
            • Nebudu tu dál polemizovat, jestli ME2 je RGP nebo není, protože to nemá cenu. Každý má na to jiný názor. Ale i kdyby ME2 byl brán jako RPG, tak by u mě v této kategorii nezvítězil, ale dostal by ode mě přinejlepším 3. místo. Když se totiž bavíme o nejlepší RPG hře, tak by to měla být RPG hra se vším všudy. A to prostě ME 2 není a nikdy nebyl.
  • Tak tedy, pokud vyhrál FNW, vypovídá to něco o úrovni současného RPG...a podle textu ve článku i o samotném recenzentovi, který si asi o hře přečetl někde na IGN místo aby si jí zahrál a skutečně zhodnitil.....
  • trollface
    No toto je velmi zlý vtip....ako môže v tejto kategórii chýbať Mass Effect 2? A ako sa tam dostal Alpha Protocol? A aby to vyhral fallout 3 prefarbený na oranžovo to je už moc...
    • Buď jsi Fallout New Vegas nehrál nebo hodnotíš pouze grafický vzhled. Jinak bys takovouhle blbost nikdy nenanapsal.
      • trollface
        Hral som to...rovnaký engine...pár vylepšení...inak stále to isté...som rád že TES V už bude mať engine nový...
  • A Mass Effect 2 chybi? Fallout: New Vegas byla skvela hra, ktera me prijemne prekvapila a potesila me originalka, kterou jsem vyhral v soutezi, ale za RPG roku jednoznacne povazuju Mass Effect 2, ktery nebylo ani nominovano...
    Kdyby ME2 melo aspon nominaci tak ani neceknu, a reknu, ze rozhodnuti je na autorovi, ale tohle je podle me obrovska chyba...
    • Subjektivní pocit ti nikdo nebere, ale to je právě ten problém, že tady někteří lidé nedokážou hodnotit objektivně a profanovaně cpou ME2 mezi rpg jako o život.... Ikdyby ME2 bylo rpg( A to jsem myslel že po F3 rpgéčka více klesnout nemůžou)... Pořád je na tom FNV co se týče rpg líp... Je to asi jako postavit vedle sebe nějakou, sice pěknou,nablízkanou grafitu(ME2) a obraz Východ slunce od Moneta (FNV). Ten rozdíl prostě vidět je, nehledě na to že FNV je svým světem, příběhem, humorem a filozofii vyzrálejší dílo a to je prostě fakt.
      To že ME2 je skvělí vám taky nikdo nebere a já sám jsem si tu hru dost užil (ikdyž zrovná nemám moc v lásce starterkovský pindy a star gaty a podobný universa).
      BTW: Zajímalo by mne podle jakých kriterií redakce volila....
      • Ano, neberu nikomu, ze Fallout New Vegas se radi vice do RPG zanru nez Mass Effect 2 a jak Mass Effect 2, tak Fallout New Vegas jsem si uzil radne a jsou to obe vynikajici hry, ktery si zaslouzi obdiv a uznani.
        Pres to, ze Mass Effect 2 je o proti jednicce mnohem akcnejsi, se porad radi do RPG zanru, precti si mou reakci na uzivatele JáTy, kterej se mi snazil tvrdit, ze ME2 je TPS nebo FPS, coz je kravina na entou.
        Podle jakych kriterii redakce volila se zrejme nedozvime, ale rekl bych, ze je to hlavne subjektivni pocit autora. Otazkou zustava, zda je clanek veden jako volba RPG hry roku podle redakce Games.cz anebo volba RPG hry roku podle autora clanku.
        • Přečetl jse si jí a tobě zas doporučuju si tu najít Smejkiho popis co to je RPG...... Líp bych to nenapsal
          • Zajimava definice, mne osobne se napr. libil Kottyho popis zanru RPG, a podle tohoto popisu se mezi RPG muze Mass Effect 2 smele radit.
    • ME není RPG jak se to snaží všechny noviny a bioware prodat, ale příběhová 3rd / first person shooter
      • Aha, takze ty si mi snazis tvrdit, ze hra zalozena na epickym pribehu, na rozsahlych moznostech vedeni rozhovoru, na tvorbe postavy, na vyberu dost rozdilnych zamereni postavy, na velkym vyberu zbrani a brneni, na vyberu schopnosti, na levelovani postavy atd. (takhle bych mohl pokracovat jeste hodne dlouho), je strilecka? Zajimave...
        Rekneme, ze je to akcneji pojaty RPG, ale ze se radi Mass Effect 2 do zanru RPG, to mu nikdo odpare...
        • akukolvek vec si vyberes aj tak to nema vplyv na ten svet tak naco su ti tie moznosti?
          • moznosti v dialogu MAJI vliv na svet

            a zbrane brneni schopnosti ? rekni mi RPG, kde to ma vliv na svet
  • Se mi zdá to nezařazení ME2 do rpg her trochu jako pozérství,ano hra je trochu jednodužší než její předchůdce ale až tak radikální změna to nebyla.Dialogů ubylo jenom trošičku(což mě osobně vyhovouje,v ME1 jich bylo až příliš mnoho),množství akce se mi zdá zhruba podobně jako v jedničce jen je lépe zpracovaná(ačkoliv v porovnání s výlučně akční konkurencí pořád slabota),statistiky taky trošičku zeštíhlily(i v tomto ohledu se mi zdál první Mass effect zbytečně předimenzovaný),myslím že nejde ani tak o to kolik schopností si může hrdina vylepšovat,jako spíš jak moc se ony vylepšení do hry promítnou.Jinak systém rozhodování,který považuji zvláště v rpg hrách za velmi důležitý prvek v druhém Mass effectu funguje velmi dobře.Co mi naopak na ME2 opravdu vadilo nebylo zkrácení dialogů nebo zeštíhlení statistik,ale příběh který po v tomto ohledu vcelku kvalitní jedničce zklamal.
  • ME2 je najvacsi prepadak, horsiu hru som este nehral *1*
    • Ale nie, ja som len srandoval ME2 je velmi dobra hra, aj ked ME1 bola kus lepsia (aspon pribeh).Len som chcel vediet kolko dostanem minusiek.(A niesom ten mr. X)
      • Mopped
        To zme poznali, že je to ironie. Máš tam přeci smajlíka *1*
    • asi sme len dvaja s tymto nazorom...
    • Zdenda666
      Tim ze si "mr. X" zmenis nick jeste neznamena ze te nikdo nepozna.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit