Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jsem opravdu sám kdo si při slovech: ,,Jestli máte v oblibě masy pěchoty prodírající se kulometnou palbou a pancéřová uskupení tanků, která do sebe navzájem perou jeden penetrující projektil za druhým" Vzpomene na Star Craft 1 a 2 ?
  • Morraw
    Vypadá to lehce říznuté CoH. A Pause & Play? Děkuju. Ve starých SS a Blitzkrieg jsem měl problém ty velké bitvy někdy ukočírovat.
  • jenda84
    doufám, že na recenzování to dostane válečnej stratég Tomáš Jung - nebo už pro games nepíše?
  • Proč se tomu říká strategická hra? To má něco společného s plánováním celých kampaní? Pokud to dobře chápu, tak tady jde čistě o taktiku. Mám malou zkušenost tuším jenom s MoW, ale jestli je to stejné, tak to žádná strategie není.
    • Paulcz
      No, Sust byl vždycky označován jako RTT - Real-Time Tactics a ne jako RTS. I když tyhle pojmy jsou docela o ničem - RTS = hra ve který hráč staví budovy a jednotky, RTT = hra ve které hráč pouze ovládá jednotky a maximálně buduje nějaký opevnění.

      Jinak strategie tam je, jaký je rozdíl mezi plánováním na velké mapě nebo na menším území? I když samo v singleplayeru moc možností není, protože to je předem předpřipravené, ale v MP si může každý dělat co chce.
      • Tak plánování patří na každou úroveň, jak stategickou, tak taktickou, i operativní (ať už patří mezi nebo až nakonec). Nejde ani tak o měřítko, ale o úroveň a stupeň konkrétnosti. Strategii chápu jako jen ten nejvyšší level, tedy určit cíl a metodu, jak ho dosáhnout. Jsem na Východní frontě, cílem je porazit Rudou armádu, tak zvolím nejlepší cestu jak toho dosáhnout, kolik k tomu potřebuji sil, kde povedu hlavní úder, kde jen diverzní atd. Co se pak děje na jednotlivých směrech ve styku s nepřítelem už je otázka čistě taktiky. Ale je fakt, že hranice mezi strategií a taktikou není úplně ostrá a prolíná se.
        • Paulcz
          To obsahuje jen pár RTS/RTT her (Jagged Alliance, Total War, Knight of Honor, u her z druhé světové pak Close Combat tuším), jinými slovy dynamická kampaň.

          Co se týče této série, taková vyšší vrstva tam opravdu není, ale na rozdíl od jiných podobných her hráč ovládá velké počty jednotek (v multiplayeru až 12 hráčů x 1000 jednotek), bojuje se na velkých mapách, vše je poměrně komplexní (náhodná čísla, systém poškození, zásoby munice a paliva), k dispozici je spousta unikátních jednotek a jednotlivé složky armády se chovají tak jak mají ( pozemní jednotky, letectvo + letiště, artilerie, zásobování atd.). Samozřejmě převedeno do měřítek hry a platí tu, že hratelnost má přednost před realističností. Navíc původní hra až tak dobrá není, modifikace tomu dost pomohli.

          Pokud bych sem převedl tvou vizi, v multiplayeru na velkých mapách přijíždějí jednotky na frontu. Hráči si zvolí kolik sil je potřeba k danému úderu, kudy se povede, kdo bude krýt křídla, kde bude obrana, které místo je dobré obsadit (město, kopec), kam se povede letecký výsadek, kde je dobré rozestavět protileteckou obranu, kam soustředit dělostřeleckou palbu, zda půjde narušit zásobovací trasy kudy přijíždějí posily atd. A zároveň tu je samotný boj v místě střetu. Dynamická kampaň by tomu dodala další rozměr a bylo by skvělé hrát kontinuálně nějaké tažení, ale není to tam holt.. čtvrtý díl nebude mít ani tento taktický aspekt.
    • XorxoxTalarius
      Samozrejme ze je to strategie, musite premyslet kam poslat ktere jednotky, ktere zasobovat, ktere uzemi branit a ktere nebranit. SS mel vzdy velke mapy ktere casto obsahovali nekolik mestecek a vesnic.
      Tudiz je na vasi strategii jak porazite nepritele. Taktika pak je co udelate tvari tvar nepriteli.
  • už se blíži RECONQUEST 16.12 to bude exkluzivně jen na PC a MAC
  • XorxoxTalarius
    Za mne vsech pet palcu nahore, ale co tam dela ta PS4??? No snad tim nedomrsi ovladani na PC.
  • Přijde mi to nějaký rychlý nebo zběsilý...

    Kdo by chtěl vyzkoušet či hrát RTS, tak na steamu je free-to-play hra Call to Arms. Nikdy jsem Men of War nehrál (hraju třeba COH2), tak nevím co na ni říkají tito hráči, ale já to hraju pár dní a líbí se mi. *4*
    • Zrzzek
      Dík za tip. Zkusím.
      • Jj *4*
    • XorxoxTalarius
      Sudden Strike byl vzdycky takovy, pul hodiny se clovek nekam opatrne presunoval aby behem dvou minut hekticke bitvy bud vyhral nebo prohral :D
      • aha *1*
  • generalx
    Já teda v záběru viděl 6 velitelů. Ještě Bradley, Čujkov a Rokossovskij... *3*
    • vaclav.pechacek
      Jejich doktrína zjevně zahrnuje útoky ze zálohy a pečlivé skrývání. K bezhlavému blitzkriegu náchylné Němce už to přestalo bavit, tak se tam radši neukázali vůbec
      • generalx
        Typoval bych že jeden z nich bude Rommel :)
  • Lukyz
    "More tactical depth" pauza, vojáci k zemi a jedeme dál! Tactical jak blázen *1*

    Ale teď vážně, k tomu CoH2. Nějak jsem to moc neřešil, bylo ve slevě a tak jsme ho vzal.
    Nainstaloval, odehrál 4 mise kampaně, znuděně odinstaloval, nainstalovat první díl včetně datadisků a královsky se bavil i když jsem je znal.

    Co mě zaráží je to, že nedokážu vůbec říct, proč mě dvojka tak strašně nudí, zatímco u jedničky se bavím?!? *8*

    Teda krom GUI přes půlku obrazovky u CoH 2.
  • Ne, tohle nedopadne dobře. Při nejlepším se bude jednat o průměrnou strategii. Srovnejte si s CoH a máte to. CoH vypadá o několik řádů lépe (myslím tím 1. díl).
    • generalx
      COH teda miluju. Ale proč by SS4 vypadal špatně?? Viděl jsem už několik videí i z hraní a vypadá skvěle...Navíc společného s COH to má jen téma jinak je to úplně jinak založená hra takže srovnání pokulhává...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit