Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Podobně jako třeba u potravin (kauzy o tom, jak v Německu či Rakousku jsou kvalitnější a levnější potraviny v těch samých obalech a s názvy jako u nás) i tady je problém primárně na straně poptávky (čímž nijak nesnižuju fakt, že Activision a podobní jsou strašní čů*áci). Kdyby ty modely nefungovaly a neexistovala obrovská hráčská základna, která ty mikrotransakce platí, tak to ty firmy samozřejmě nedělají. V jejich zájmu přece není všechny naštvat, aby si jejich hru nikdo nekoupil :-)

    Takhle jsem třeba přestal hrát Hearthstone - během hraní mě čím dál víc frustrovalo a rozčilovalo prohrávat proti lamám, které v prohrané situaci vytáhly nějakou za prachy koupenou super kartu, co otočila celý průběh hry. Jenže takových hráčů, co do toho ze zásady prostě nejsou ochotni ty další prachy cpát, očividně není většina.

    Žíly si kvůli tomu řezat nebudu, protože mám v knihovnách Steamu, GoGu a Originu dohromady ještě pár stovek her, co chci hrát, což by mi mělo vystačit až do důchodu :-D a i v průběhu těch let vždycky pár dobrých, kvalitních her vyjde. Ale docela mě děsí, že herní průmysl míří zrovna tímhle směrem a že mainstream v nejbližší době bude očividně tohle. Blizzard je vůbec naprosto exemplárním příkladem - před nějakými 15 lety jsem hrál do zblbnutí takřka jen jejich hry (StarCraft, Diablo 2, W3), poslední dobou už jdou jejich hry mimo mě.
    • problém je v tom, že se nemáš jak dozvědět, že takovýhle systém hra má. Tímhle se žádnej marketing chlubit nebude.
      U Clash Royale mi trvalo tak rok než sem nabyl přesvědčení, že to dělá přesně ty svinstva co se popisují v článku a stejně je to jen můj pocit, který nemám jak prokázat a firma by to stejně nikdy nepřiznala...

      Každopádně mě taky na článku nejvíc fascinuje to, že je možný takovou věc patentovat a začínám uvažovat nad tím jestli má někdo patent např. na kolo... :)
    • Black_Hand
      Nesouhlasil bych s timto bodem:
      "Kdyby ty modely nefungovaly a neexistovala obrovská hráčská základna, která ty mikrotransakce platí, tak to ty firmy samozřejmě nedělají."

      Staci se podivat na mobily. Odtamtud vime, ze 90% lidi neplati nic, 9% tak $10-$20 (proste nic svetoborneho) a 1% do toho vrazi vic a opravdove minimum (mezi designery techto systemu, tzv. velryby) plati stovy dolaru az tisice. A tohle staci jako motivace. Spis je spravne rict, ze znacnemu poctu hracu mikrotransakce tohoto typu ve hrach hracum nevadi, a ze je budou hrat i pres to.
    • Hearthstone je zrovna hra kde si vsechny karty koupis za herni menu staci jen tu hru hrat a plnit deni qesty mam "vsechny" karty a nestalo mne to jedinej cent
      • jojo nestálo tě to ani cent, jen pár desítek až stovek tvého života.. *7*
        • *desítek až stovek hodin
          • No bud te ta hra bavi a tak ji hrajes (v HS rozhodne nejde o nejaky nesmyslny zbytecny grind) a pokud nebavi tak nehraj, ale jestli chces jen prijit a hned vyhravat proti lidem co to hrajou stovky hodin no tak pak si zaplat!
            • Jack1947
              Jsem myslel že takhle funguje P2W, máš na to nechce se ti grindit, zaplatíš a jedeš a hned vyhraváš. Potvora už je jen to rng ale to k takovýmhle hrám už patří.

              Asd Heartstone jsem ze zvědavosti zkusil ( páč proč ne když, jsem dostal s OW nějaké věci k tomu )
              nemohl jsem dohrát ani snad 2level v kampani proti AI, protože my došli karty. PVP bylo ještě horší jo ale krom nějakejch jinejch blbostí karty prostě bez p2w nenajdem. Zachvíly se bude říkat že přece když nemáš peníze na dokupování výbavy do již zakoupené né moc levné hry, takto nekupuj a nehraj :D to je hrozně divná doba. Jo a mezi tím se bude za mikrotransakce kupovat části hry - bavil tě prolog ? ahá tak si za kup další část za 5 éček :X-X
  • RIFT - p2w, neni s kym grat
    BDO - p2w, neni s kym hrat
    SW Battlefront - DLCcka, neni s kym hrat (a dvojka bude s tema boxama jeste horsi)
    vse ala COD - DLCcka, neni s kym hrat
    Diablo III - aukce ... a DLC (hra dokonce neumoznuje, aby majitel DLC hral obsah zakladni hry s hracem, kterej DLC nema)

    Staci nebo mam pokracovat?
    • D3 - tak Blizzard ty aukce aspoň zrušil.
    • Still
      Diablo už aukci dááávno nemá, tak nekecej kraviny...
      • tak musel tam dát aspoň něco co není vymyšleného, to že je to itak blbost to je věc druhá..
    • Ten jeblej system tady neumi dat post kam patri ...
  • Rozhodně chytrý tah. Je vidět že v Activision ví co dělají.
  • CRYPT
    Pred X lety jsem vehementne tvrdil, ze v zivote nebudu platit mesicni poplatky za hru, kterou jsem uz jednou koupil (MMORPG) take jsem tvrdil, ze v zivote si nekoupim zadne zlodejske DLC (S laskou vzpominam na "DATADISKY") a dnes tvrdim, ze se*u na ty jejich mikrotransakce do her.

    Aktualne jsem dopadl tak, ze jsem si x let platil mesicniho suba ve SWTORu, od SWTORu jsem presel do WoW, ktere hraji ted a platim si ho na ofiku samozrejme. DLC - Koupil jsme si Battlefield 1, hra mne tak neskutecne zaujala, ze jsem si rovnou koupil Premko, kde dostanu hned vsechna DLC a co se tyce mikrotransakci, par mesicu zpatky, kdyz jsem hral TES Online, hrozne jsem chtel skin na postavu, jako ten Dragon Priest nebo co to bylo ze skyrimu. Koupil jsem si za real love par featurovin vcetne toho skinu.

    Chci tim rict, ze clovek si asi zvykne na vsechno, muze brblat jak chce, ale bohuzel takova je doba. On je taky rozdil, zda-li clovek si vydelava a muze si dovolit vyhazovat love, nebo ne. Diky tomu, ze jsem dospelej samostatnej clovek, uzjsem linej si stahovat warez, radeji si pockam na slevu, koupim hru a necham ji stahovat a o nic se nestaram. To se tyce i mikrotransakci a vseho v podstate. Jsem linej grindit, farmit apod kvuli necemu, co si za par chechtaku mohu koupit. To je ale zavisi na danem cloveku.

    Osobne jsme zastancem spise toho, aby si clovek musel dotycnou vec zaslouzit co chce. Takze udelat grind a farm, diky cemuz seobjevi nutnost si platit treba mesicni sub a prodluzovat a clovek pak ma vetsi radost, kdyz danou vec ziska.
    • No ano, to je "salámová metoda", nebo "metoda vařící se žáby". Něco tuhle, něco tamhle, pěkně krok po kroku zavádět pay2w(alk). A momentálně jsme v bodě kde máme ve full price singleplayer hrách quest DLC a lootboxy. *11*
    • KrPa
      ja jsem se taky vykaslal hrat warez ale zaroven jsem se vy*ral hrat ty pseudo AAA hry od pseudo AAA vyděr... tedy studii *1*

      pak chapu tvuj hejt na zaklinace 3, ten daval dlc zdarma a nebyly tam microtransakce *2*
    • Však oni ti to soudruzi naprogramují, tak abys měl radost jakmile uděláš oslíčku otřes se, ale musí to mít dobře spočítané, aby ta radost vyprchala v pravidelných intervalech a ty se k radosti musel opět otřást.
  • Khanemis
    Někdy mě vážně fascinuje, co všechno se dá patentovat...
  • MidnighT91
    Vždiť jsou geniální, jako jediní měli koule na to patentovat si P2W model. Třeba ho teď nikdo jinej nemůže použít *4*
    • Tilwaen
      Takže je to vlastně služba hráčům.
  • Jack1947
    Tohle povede jen k jedinému, hráči co budou znevýhodněni se na tu hru dříve nebo později vykašlou... prostě klasickej špatně nastavenej F2p model. Nechápu jak je to napadlo cpát do B2p her, není odsouhlaseno .. ale asi takhle když tohle se rozhodnou použít tak pak jedině snad dostanou brzkej krach a bankrot. Je to svinstvo fůůj a podporuje to tak maximálně stejnej bezmozek.
    • Stím jak píšeš a formuluješ věty by si měl s termínama jako bezmozek sakra šetřit.
      • Jack1947
        Nejde o to jakou formou je sdělení podáno, ale že to hraje na notu dalším 16cti lidem co mi dali plus *14* *5*
  • TheGGG
    evil corporation jak má být...
    • Kéž by se Activision chytli spolu s EA za ruce a táhli už do pr*ele.
  • Tak ted uz chapu proc ten dementni matchmaking v Activision-Blizzard hrach vono je to schvalne ze to dava novacky k veteranum *11* *12* *16*
  • No ja nevim, netvrdim, ze financne na tom nevydelaj, to tezko rict, kdyz se nepochlubej, ale co sem kde mel tu cest videt, tak takovyhle veci hrace tak maximalne od hry odezenou.

    Mno a takovehle uzasne system 10x rychlejs nez cokoli jinyho. Protoze ten novacek dostane cocku, coz ho rozhone nepovzbudi k tomu, aby dal hral, ale spis k tomu aby se na to vy...

    Ostatne, jmenovat by se daly nejmin desitky her, kde je paradne videt, jak vsemozny vnucovani prodeje hru totalne odepsalo.
    • Jmenuj jich 5
      • Např. F2P Battlefield - free zbraň = střílím kuličky, free vesta = papír ; premium zbraň = zabiják ; premium vesta = minimálně kuličky dokáže odrazit. Takže i když se člověk snažil, šel z boku nebo zezadu a překvapil nepřítele, tak stejně většinou potřeboval tolik ran, že pokud ten s placenou výstrojí nebyl úplný jouda, tak se stihl zorientovat, zjistit odkud jsem do něho mezitím vysypal 1/2 zásobníku a poslat jednu smrtící zpět.
        Age of Empires Online - už jen zamknuté předměty pouze na zelené, zatímco platící mohl používat všechny což s každým kvalitativním stupněm nahoru udělalo rozdíl několika levelů, k tomu speciální (silné) jednotky a rádci, zkrátka bonusy a ne malé všude a ke všemu. Free hráč si ani neškrtnul, pokud dostal někoho, s alespoň modrým vybavením.
        Traviany a podobné - tam to přežívá na sdílených účtech, kdy se náklady rozloží mezi více lidí, ale pro normální lidi to už není hratelné, pokud má někdo +25% surovin, +x% sílu vojska atd. V dřevníc dobách byly super divké kmeny, které měly za symbolickou cenu jen lepší UI, ale teď jsem zkoušel DK2 a tam se dá koupit snad vše, od urychlení stavby, surovin a armády, zvtěšení skladů, stavební fronty, zkrátka co vás napadne, to máte. Hnus. Jinak za 24h jsem byl v top 500. ta hra je absolutně mrtvá.
        Víceméně vše co nabízí až moc výhod, není dnes už moc hrané.
        • Jinak s tím P2W je to lehce modifikovaný příklad vězňova dilematu. Nikdo neplatí - je to vyrovnané, rozhoduje "skill" ; někdo si připlatí aby měl výhodu ; všichni platí - jsme opět ve výchozím bodě, ale s tím rozdílem že to něco stojí. Nicméně z dlouhodobného hlediska je to nesmysl, nejdřív bude sice pár hráčů ochtono platit a být "lepší", pokud se to s výhodami přežene, tak odradí ty, co neplatí a zbydou jen platící, ale tt už nebudou mít relativní výhodu mezi sebou a začnou víc a víc prohrávat a končit také. Zatím dlouhodobě jsou úspěšné jen F2P modely, které nedávají žádnou nebo jen nepatrnou výhodu, protože si udrží relativně slušnou herní základnu.
          • Ghost47
            Já mám obavu, že "velryba" neskončí. Pokud Ling utratí 100 dolarů za virtuální diamanty, nakoupí virtuální armádu a rozmlátí Mingovi virtuální základnu, tak že se na to Ming nevybodne, ale nakoupí diamanty za 200 dolarů a Lingovi to vrátí. A vydavatel si může mnout ruce, dokud Lingovi a Mingovi nedojdou prachy (a někomu, kdo může za mobilní hříčku zaplatit mnohonásobek ceny AAA titulu, asi hned tak nedojdou).
            • Na pár velrybách to stojí, ale zase pokud máš rybník prázdný (ryby uplavaly), tak šance, že v něm chytneš velrybu je hodně mizivá u MMO, kde potřebuješ další hráče, aby ti "zalidnily" herní svět, proto se přešlo spíš na pseudo singl/multi player alá Forge of Empires, kde ti ostatní hráči nejsou tak důležití a je to víceméně single player s lehkou mírou interakce, aby se neřeklo, ale tím spíš se tam dá zpoplatnit skoro každý klik, pokud tolik nezálěží na tom, jestli tuhle budovu postavím hned nebo až za týden, když tím ostatní nemůžu smazat z mapy a škodit jim..
      • MidnighT91
        Ty zkus jmenovat 5 P2W her co měly úspěch.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit