Best of 2019: Nejlepší remaster & remake
-
Musim se priznat, ze jsem RE serii nikdy nehral, ale protoze me survival/horor bavi, rozhodl jsem se remake koupit. Grafika i atmosfera je pekna, ale par veci mi celkem dost vadi. Rychlost "behu" hlavni postavy je opravdu sokujici. Povazuji se za gaucoveho povalece a ne vycviceneho policistu, ale tohodle pana bych predbehl. Zrejme to buduje atmosferu, ale pro me je to zastarala mechanika. Inventorar je hodne malinkaty. Hlavni postavu nikdy nenapadne si nekde sebrat batoh. Klasicky klic zabere stejne mista jako kvetinas. Opet to asi buduje atmosferu, ale podle me zastarala mechanika. Hlavni hrdina pobiha krome mrtoli, v tu chvili uz vi, ze jedina sance jak ji upokojit je rozsmelcovat ji hlavu. Vedle lezi pekne dlouho prkno, ktere jenom ceka az ho seberete. Ono ale sebrat nejde, misto toho mate nuz, ktery by v zombie apokalypse slouzil k tomu tu zombie nastvat. Podle me se zanr posunul blize k vyuziti selskeho rozumu a to tehle hre chybi.
-
-
Survival horor tě baví, ale RE sérii jsi nikdy nehrál? To je celkem zajímavý...
Mohl by si prosím napsat jaké survival horory jsi jinak hrál, díky.
-
Ačkoliv jsou věci, které mi na RE vadí, tak zrovna musím poznamenat, že většinu věcí co se ti na tom nelíbí je prostě základ fungování RE už od počátku. Běh by ve hře ani nedával smysl, když je o pomalém budování atmosféry v podstatě ve velmi malých chodbách a místnostech. Inventář si zvětšovat můžeš, ale musíš najít "hip pouches". Právě práce s inventářem je základem Resident Evil her a jejich v podstatě jednou ze základních složek. Myslím si, že když přistoupíš na její pravidla tak hra funguje výborně. S tím, že se žánr Survival horror posunul zcela dál máš pravdu, ale pořád je třeba brát aspoň, že RE je pionýrem vůbec názvu tohoto žánru.
-
Trochu OT:
mě ten selskej rozum ve hrách furt nějak chybí. Ať už jde o tupou AI, nebo nelogičnosti v level designu, kdy ani v roce 2019 herní postava neumí překročit židli, přeskočit stůl, vyskočit na zídku - nebo je to naopak vyhnaný do extrému, že hrdina leze po fasádě jako pavouk.
Ovšem běda hráči, pokud se rozhodne lézt po fasádě v místě, kde to vývojář nezamýšlel. Celkově vzato jsou hry pořád strašně tupý a jednoúčelový. Jo, furt se u nich náramně bavím, ale kromě grafiky ty dnešní hry vlastně nic moc nového nepřinesly :-(
Naposled mi přišlo, že vývojář si nemyslí, že je hráč úplně vylízanej dem*nt po lobotomii někdy před 7 lety, když vyšel Deus Ex 3. "Chytrých her" je určitě víc, ale já mám holt smůlu, že mi v pazouře vždycky skončí konina, kterou po pár hodinách znuzeně smažu z HDD.
-
-
O Prey, Baba Is You, nebo Dishonored si evidentně v životě neslyšel.
-
-
ale jo, to víš že slyšel. Jen ta vizualizace není můj šálek kávy - i proto mě minuly např. Bioshocky. Se mnou je to těžký, mám dost specifický požadavky. Než hrát Dishonored (s pro mě !subjektivně! vyloženě odpudivejma kulisama ), tak se radší po 20 letech znova proběhnu po střechách s Garretem nebo rovnou v Dark Modu. Nevadí mi "spartánská" grafika z doby krále Klacka - bohužel se ale neumím ztotožnit s určitým typem stylizace viz např. Bioshock, Dishonored atd.
-
-
-
-
Rok kdy vyšel MediEvil i Crash: Team racing nitro fueled .....
-
Tak s tím to názorem se nedá nic jiného než nesouhlasit.
Nepatřím k lidem, které stačí oblbnout hezkým pozlátkem/grafikou, protože nic významného dálšího oproti originálu tam nenajdete. Atmosféra, napětí, strach o život a hlavně dechberoucí PŘÍBĚH: nebyli ani zdaleka převedeny z originálu do remaku, tak jak by si tato kultovní hra po právu zasloužila. Pro mě jako pro skalního fanouška byl RE:2 odfláknutý průměr a to jsem moc hodný. Hodnotím tak, protože hra měla mnohem větší potenciál, bohužel to vývojáři (či management) udělali, tak jak to vidíme dnes .... velká hanba Capcomu. Doufám, že ten tým vývojářu, které Capcom zastavil před vydáním Resident Evil 2 z řad "hráču a fanoušku", se nelekne velké společnosti a hru dokončí a my spatříme (zahrajeme si) 100% předělávku.
-
-
"Jen moudrá slova mohou zabránit válce"
Z nějakého subjektivního názoru mám v určitém rozporu právě remake Resident evil 2 i Dead stranding. Z mého pohledu nezaujatého diváka konzumenta,i přes příliš filozofickou rovinou s bastlem edukativního počinu Hidea kodžimy,tu na mě dead stranding mi po hlavě sápě.Až nebezpečně vysokou kartou tu hraje prim kodžimsky nezaměntelný rukopis zkušeného vyprávěče,co nabídne zarytým fanouškům jistotu kvality svého jména a nově prříchozím pohružením se do snové bizardní postmodernity.Tot strana mince co zachutná bohužel jen na půl cesty.Dead i stranding je pro mne též remake.Remake co se tam venku nenarodil a jen čekal v hlavě paměti minulých dnů jednoho pána z japána. Můj zažitek není kompletní,takže není co vyprávět...na rozdíl od jmenováho RE2.A bohužel musím potvrdit jistou uniformost,která byla patrná zhruba v druhé polovině hry a táhla se jak hustej lacinej med až do konce.Aby se projekt zavděčil zarytým fanouškům či "fanatikům nového směru"za každou cenu, časovaná bomba nastartovalo dilema a položilo jednohou otazku:Jakže to tedy budé".Během crouch timu určitě zaznělo spostu veselých vět.Jako v ostatních dílech serie i tady je znám smysl pro detail doslova na každém kroku a dokud Pan budget neřekl to ůderné - NE,užíval jsem si vizualních pozlatek i promyšlených architektur pokukujíc rokem 1998 na sto honů.Nechci spoijlerovat a proto jen dodám...ano bylo to vážně odporné a vzrušující/i obráceně/Nemohu se,ale zbavit pocitu ne nepodobném mistru v triku s pytlem na hlavě:lacině obalamutit mé hráčské vjemy to zkušené,lacinými barevnými fasádami .Ne ne.Pan X, nástroj intenzivní hrozby odvadí dobře svou práci.Žádný procházkář za deštivého rudého dne to ale není./i tak bych ho v MHD nechtěl potkat /Po čase je předvídatelný tudíž nepoužitelný,Byla chyba nastavit startovací script pouze z jedné oblasti,to se v RE3 nestane,to mi věřte.Zombíci huhlají a maji dle napsaného scenáře stále hlad,to je v pořádku..dokud je lednoduchou lstí nožmo nepřechytračím .Osobně mi vadilo z vynucené hratelnosti je metodicky pižlat nožem,bych ušetřil náboje pro další předvídatelný postup.Omezený invetář možná graduje napětí,ale se stáva achylovou patou dekonstrouvané "z bodu A do trouhly" hratelnosti.Náhodně generovaní na ruzných místem by osvěžilo zažité martyrium poznaného,.S ohledem na herní dobu víceméně nutnost pro lepší zážitek.RE2 jako celek rozhodně nezklamal, a coby dárek od imaginárního ježíska skvěle vyplnil krátké české zimní večery.Je paradoxem být vynikají předělávkou uspěšného originálu a nabídnou při to něco navíc,něco svého,a zároven poctou bez vložené důvěry společnosti capcom zatřast svým prasátkem o trochu déle.
-
Spousta lidí má problém s tím, že se zasekne v určitém roce a tehdejší produkci považují za vrchol tvorby. Ničemu nepomáhá, že časem lidi vidí zpětně všechno s růžovými brýlemi. Je to základní prvek naší psychiky, kdy se vytěsňuje vše špatné a ve vzpomínkách zůstavají jen ty lepší momenty.
Na tohle ti můžu jenom poradit trošku se zamyslet a přijímat nové věci otevřeně a bez předsudků. Možná pak budeš mile překvapen.
-
-
to bude tím, že to hrál a ty ne. Původní hra má daleko lepší scénář. Druhá kampaň není úplně stejná jako ta první, čili dává smysl. Je tam interakce mezi Claire a Leonem. Hra je mnohem více celistvější. Navíc ta hra v některých aspektech zestárla a ano, ani to neopravili(backtracking). Ten remake je slušný, ale ten potenciál je sakra nenaplněn.
-
-
Backtracking do budoucna jeste zpusobi mnohe vymeny nazoru. Ja jsem tak nekde na pomezi, kde ho mivam rad, kdyz mi hra umozni rychly presun mezi lokacemi tak, abych nemusel travit hodinu putovanim k te predtim uzamcene lokaci.
-
-
backtracking mně většinou nevadí. Tady je ale taková recyklace, že mi to fakt tu hru místy znepříjemnilo. Když vezmu, že Claire má tu kampaň skoro totožnou, tak je to fakt na facku. Takže souhlas tam nahoře. Jinak ale nesouhlasím, hra je fajn a zaslouží si první místo.
-
-
-
vse ma svoji zlatou eru, nebo to snad popiras???
-
-
Mnoho věcí má vskutku svou "zlatou" éru. Jenže zlatá éra znamená vrchol a dál už nejde moc zlepšovat. Potom často příchází stagnace a nebo v horším případě úpadek. Podstata problému je v tom, aby vkus diváka nezakysnul taky.
Když začne stagnace/úpadek jednoho žánru, tak je potřeba otevřít své myšlenky novým a originálním věčem a ne jenom plakat, jak to vše jde do háje a že už vůbec není co hrát a nebo se na co dívat.
Uvedu příklad:
Když se člověk zeptá lidí, co si stěžujou jak už nevycházejí dobré hry, jestli hráli nějakou konkrétní současnou a kvalitní hru (jako třeba Mordhau), tak víš co ti odpoví? Ve většina případů ti řeknou, že tu hru nehráli!
A tady je jádro problému. Jejich vkus zakysl někde v minulosti a vůbec nemají chuť vyzkoušet něco nového. Je prostě potřeba se otevřít novým zkušenostem, a pak už můžou jen být pozitivně překvapeni.
-
-
-
-
Všechny jmenované hry a jejich remaster se opravdu povedl, Zeldu jsem bohužel nehrál, takže nemohu plně hodnotit, ale když získala tolik hráčů, něco na ní určitě je....