Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • virgil

    Super video...opět...díky!

  • Inquisitor

    Za mě je to jednoznačně Oddworld oddysee a exodus. Geniální ozvučení a hudba vytvořilo jedinečnou atmosféru. I po letech neztratilo nic na svém kouzlu a pokaždé mě dostane :).

  • Moc pěkné a zajímavé video. Více takových i delších.

  • Houdini

    Supeer formát. Super diel. Toto je poloha, ktorá Alžbetke sedí najviac. Hneď ma napadla búrka v treťom Zaklínačovi, S.T.A.L.K.E.R. alebo RDR2.

  • Tedy, herní vývojař nejsem, ale osobně musím říci, že zvuky (nikoli tak hudbu, ale skutečně ozvučení prostředí) považuji za pravděpodobně nejdůležitější prvek k tvorbě atmosféry. Tím více ale s podivem, že mnoho herních studií, na toto zcela kašle, nebo to nedotáhne do konce. Přitom stačí jen málo, a z obyčejného herního světa/prostředí můžete vhodně zvolenými zvuky udělat něco daleko živějšího.. Vezměte si kolik her z otevřených světů například zapomíná na tak obyčejnou věc jako je zvuk vánku/větru (či jejich dopady na zvuky stromů, keřů a podobné- tím myslím šumění listí, praskání větví), nebo zvuky ptactva, bzučící hmyz, mnoho dalšího.  Většinou to končí u zvuků chůze, a takových těch klasických prvků, a na toto už to nedotáhnou.. Pár titulů bylo dále, napadá mne z hlavy Stalker, nebo Alan Wake (u kterého navíc perfektně fungovala také ta hudební stránka), ale i zde by to šlo dotáhnout ještě dále a moc rád bych se dožil doby, kdy by taková hra, či hry, vznikly.

    • Carnage666

      Zrovna to křupání větví bylo fajn v Kingdom Come i když znělo trochu zvláštně a chvíli sem přemýšlel co tím chtěl básník říct.  Jinak za top herní sound design považuji Hunt Showdown od Cryteku, ano je to spíš multiplayer pve/pvp fps střílečka ale takhle důležitý zvuk jsem v jiný hře nezaznamenal a když se teda nebudu rozepisovat o tom kolik věcí tam dělá rámus a prozrazuje polohu hráče tak jak píšeš zvuky jako hmyz, kokrhání někde v dáli atd. je tam úplně skvělý.  Nejsem si jistý tim větrem ale to jsem snad v žádný hře moc neslyšel možná Zaklínač 3 .

      • Musím se přiznat že Hunt Showdown jsem neměl možnost zkusit, takže to nemohu soudit, ale podívám se na nějaká videa z youtube.  Co se týče křupání větví, ano, to je ten příklad správného směru, ale nedotažené realizace. Má to zkrátka ještě limity, byť se dostali dále než jiní. Ohledně větru pak musím říci, že ani Zaklínač toto bohužel nezačlenil, napadá mne z hlavy snad jen ten Stalker, který to měl v nějaké základní formě.. Ale také to nebylo ještě ono.. To je zkrátka něco co se musí zlepšit.

    • Phillios191

      Betrayer

  • kaermorhen

    Informativni i zabavne video. Pekne udelane. Diky.

  • Tanatonaut

    THIEF THIEF THIEF THIEF THIEF THIEF.

    Hezké video. Moje nejoblíbenější z nových

  • Pro mne jsou zvuky a soundtrack spíš míň důležité. A to se považuju za audiofila, který si hodně ujíždí na hudbě. Z progresivního rocku jsem před pár lety přešel ke klasické hudbě a v porovnání s tím je většina soundtracků dost primitivní. Navíc pokud člověk hraje nějaké dlouhé RPG, které má omezený počet skladeb, které se pořád dokola opakují a ještě k tomu nejsou moc dobré, tak mne to nutí hudbu po čase vypnout. Takže nakonec ztlumím hudbu a ztiším zvuky a hraju potichu nebo si ke hře si pustím nějakou vlastní hudbu. Například ke Kingdom Come jsem si pouštěl Codex Buranus. Jako hru s velmi dobrým soundtrackem z poslední doby bych jmenoval DIvinity Original Sin 2 (tam jsem tu hudbu nevypl). Z minulých her třeba Icewind Dale. No a pak je třída her, kde jsou zvuky mnohem důležitější než u RPGček, třeba Dead Space byl revoluční v tom jak aplikoval zvuky a hudbu k budování hororové atmošky.

  • LadaVanBar

    Skvely porad, AT v super forme.  Kdyz uz jsme u tech zvuku,  soundtrack je taky dulezitej,  dobre nazvuceny a skvely soundtrack ma treba State of mind. Treba skladba Doomsday by klidne mohla bejt v nejakym setu, na to by si trsla cela Roxy.  Driv jsem mel rad i morowind, nejoblibenejsi ost ze vsech TES. A pak samozrejme Mass Effect, jak hudba tak zvuky, pri misi na Lodi Shadowbrokera uplne skvely, nazvuceni emzaku vyborny a hodne dela i dobry voice casting, treba Garrus byl dokonale nadabovany.

     

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit