Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Když se nad tím vším zamyslím, napadně mě jednoduché: no a?

    Pokud chce Microsoft utopit svoji neschopnost vyrobit dobrou exkluzivitu v moři peněz, je to jeho volba.

    A jak to dopadne? Může si dovolit nevydat Elder Scrolls a Fallout na nejpočetnější a nejoblíbenější konzoli a ztratit tím další moře peněz? Dost těžko.

    A pokud ano, co myslí, že bude? Hromadný úprk majitelů Playstationu k Xboxu? Ehm ehm, dost naivní. To už zkoušel s Tomb Raiderem a jak to dopadlo? Akorát tím naštval většinu hráčské veřejnosti, možná pár jednotek procent majitelů Playstationu si Xbox koupilo, zbytek se seknul a Tomb Raider se prostě neprodával tak dlouho, dokud nevyšel i na Playstationu. Jednoduché. Firma, která se nepoučí z chyb ve své historii, je nucena si je zopakovat...

    Takže udivené kroucení hlavou nad nesmyslně obří finanční sázkou na nejistotu a pokrčení rameny. Kdyby teoreticky na Playstation 5 nevyšel Elder Scrolls a Fallout, žíly mi to netrhá. Jak znám Sony, bude v té době na Playstationu na výběr mnoho jiných kvalitních exkluzivit.

    Vedení Sony by si mělo říct to samé. Fajn, tyhle hry nevyjdou, tak co zaplatit vývoj nových exkluzivních značek, které budou podobné? Naše vlastní verze Falloutu a Elder Scrolls. Stejně dobré, ne-li lepší. Nové exkluzivní značky, které se poté na Playstationu budou prodávat jako housky na krámě, vydávat umíme, to už jsme v minulosti prokázali mnohokrát. Studia na to máme. Komu to zadat? Naughty Dog? Guerilla Games? Sucker Punch? Kvalita jistá.. A bude nás to stát zlomeček Microsoftí investice a zisk bude v podstatě zaručen.

  • Sierra117

    Tak šup, kde je Adamuv článek o tom jak se MS zase strelil do nohy ? :)

    • Veskoslav

      Nestraš...

  • bethesda ma své sluné dny za sebou z  Creation engine vycucala max pod microsoftem bud pujde do zapomění nebo dostane nový život který potřebuje !

  • Colder

    Že bych se nechal zaměstnat u M$? 170 miliard je tak strašný číslo, že se mi ani nechce věřit, že to fakt měli na účtě. A jestli jde o půjčku na koupi, kdo vám půjčí takovou děsivou sumu.

    • Tak není to ani čtyřnásobek toho, co dal za Minecraft. Pro firmu tohodle kalibru to není až tak moc peněz.

      Ale i tak to nechápu. Když se podíváš za kolik peněz se dá udělat celá hra (zejména když se bavíme o něčem trošku indie jako Dust Elysian Tail dělané jedním člověkem, ale i ty větší kde jde o desítky až stovky milionů), tak kolik plných her mi za tyhle hry mohl mít? A pak jakože říct "všechny tyhle hry jsou Xbox exklusivní, nikdy jinde nevyjdou. A od prvního dne budou součástí gamepassu, každý měsíc takto vydáváme jednu exkluzivní hru.". Nebyly by to líp investované peníze? By se po Xboxech a gamepassu jen prášilo.

      Pořád nějak nechápu tu politiku, že MS na jedné straně je schopen utrácet v herní divizi takovéhle peníze, na druhé straně odmítá udělat jedinou exkluzivní hru. Přitom si je může dovolit sypat jednu za druhou a drtit konkurenci.

    • 0011

      170 miliard v přepočtu na koruny, ale aspoň sis přečetl nadpis, nedávno jsem se tady přesvědčil, že někteří už nedělají ani to.

      • Colder

        Tobě nepřijde hodně, když někdo vysolí téměř pětinu rozpočtu české republiky?

        • 0011

          Ne, je to návratná investice narozdíl od našeho rozpočtu, navíc jde o nadnárodní korporaci, jejíž software používají skoro všechny státy a jejich instituce, ti si od bank půjčovat skutečně nemusí, rozpočet naší malé zemičky bych do toho netahal.

  • LessPh

    Microsoft strikes back!

    Hry od Bethesdy jsou tak oblíbený, že doufám, že budou exkluzivní pro nový Xbox a PC. Tím by se MS vrátil do hry, a já jim to upřímně přeju.

    Mrkněte se na recenze Fallout 76 na steamu, vypadá to, že to nakonec Bethesda fixla a je z toho dobrá MMO Fallout hra.

    • Tak MS zatím potvrdil, že Deathloop and Ghostwire budou exkluzivní pro Playstation. Takže díky tomuhle dealu opravdu nějaké exkluzivní hry vydají :-D

      • LessPh

        Presne jak pise nekdo tady dole, oni musi nebo by meli dodrzet zavazky Zenimaxu z minulosti, ale do budoucna...

        Ale ani bych se nedivil kdyby MS ted u tehle dvou exkluzivit na PS trosku poladil “kvalitu”:D I kdyz zase by se tim poskodila image studii, no uvidime.

        Kazdopadne gogogo Microsoft!

        • Jenže "do budoucna" je pri vývoji her fakt daleko. Pokud teď začnou řešit něco exkluzivního, tak se to bude hráčů týkat kdy? Za šest let? To už bude zase poměr prodaných konzolí takový, že je otázkou, zda třeba TES opravdu nepustí i na PS, aby se jim vývoj nezaplatil?

          No uvidíme. Jako tenhle nákup není nic, co by teď mělo ovlivnit rozhodnutí mezi platformami. Možná se to projeví v příští generaci? (pokud se teda Bethesda zvládne s kvalitou her vrátit do dob Skyrimu a neplánují jet v kolejích F76 i s dalšími tituly. Pak by to bylo fakt jedno :-D )

          • LessPh

            já čekám od týhle akvizice velký věci a jak jsem psal F76 je dobrý MMO, spravili to, alespoň podle recenzí na steamu, který jsou pro mě benchmarkem.

            No a jestli z toho Microsoft nevykřeše maximum a podělá to, tak dobře jim tak;-)

            Já být MS, tak okamžitě oznamuji už žádný TES, Fallout, Doom etc. na PS, prostě čus:D A pokud přece jen ano, tak šup šup Sony, gamepass na PS a to hned.. MS má teď nejlepší možný páky, pokud do toho nepůjdou teď agresivně, tak jim ten nákup Zenimaxu byl na nic;-)

      • 0011

        Ano, protože tohle bylo dohodnuto předtím, než MS koupil Zenimax, stejná situace jako Obsidian a Outer Worlds, ale jejich další hry Grounded a Avowed jsou už jenom Windows/Xbox.

  • Death by Microsoft? To by Bethesdě docela slušelo :) 

  • Je to zkrátka koupě, s představou, že v ní jde o ten správný vklad do budoucna. Pokud je nabídka her jedním z faktorů, rozhodujícím o počtu prodaných konzolí, respektive pokud se tohle jako pravdivé ukazuje už na PSku a jeho exkluzivitách, pak to lze chápat. Ale pořád to jen představuje, viděno pozitivně, možný potenciál.

    A navíc, jak někde bylo řečeno "Kdo jiný než my, kdy jindy než teď."

    Jde o to, jak volné pole rozhodovat o vlastní tvorbě, by studiu ponechal ten či onen vydavatel, a konec konců i o to, jak dlouho by takové studio, dokázalo odolávat vábení koupě.

    Taky je otázkou, jak dokážou vývojáři proniknout do takovýchto "kontraktů", jestli se krom slovně, dokáží i smluvně vymezit vůči případnému nějakému směřování, o kterém kdyby třeba věděli, že by se dělo, tak by do podpisu nešli.

    Otázkou i je, co znamená značka v dlouhodobém horizontu, a jestli se odliv nebo zkrátka jen "koloběh výměny" lidí, nepodepíše na úrovni těch, některých už roky a roky starých studií.

    Ale třeba "kreativita" nebo jak to nazvat, tak netrpí na "časovou degradaci" jako sportovní výkonnost, a že třeba ve fotbale, být za zenitem, znamená něco úplně jiného než v herním průmyslu. Jen si opravdu říkám, co vše, tedy spíš co vlastně, s těmi herními studii, ten či onen vydavatel kupuje.



    • Derp_1337

      Spousta herních studií má problém s tím, že se dostali za zenit a dál jen stagnují či degradují. Tenhle problém potkalo většinu větších studií. Původní lidé, co měli originální nápady, postupně odcházejí a zůstavají jenom korporátní kancelářské krysy (sorry, boys), kterým jde jenom o maximální zisk, tudíž se snaží co nejvíce vyždímat zavedenou značku.

      Bethesda si taky už přesla svůj zenit.

      • Oni někdy ani ti lidé nejsou záruka. Někdy mi přijde, že úspěch jedné hry byla spíš náhoda, zejména když už ho potom studio nedokáže zopakovat. Jako třeba Stronghold. Nebo nevědí co je na jejich hře dobré a skončí to jako Supreme Commander 2.

        • Asi tak. Stačí se podívat jak dlouho bych vychvalovaný božský a geniální Molyneux, než lidem došlo, že sice jednou vydal fajn Populous ale jinak je ten týpek úplně mimo. Ale ještě chvíli se vezl ve velkých studiích, které i přes jeho bláznivé nápady dokázali udělat trošku slušnou hru (fable apod), tak se to hned neprofláklo.

          • Uplně mimo Dungeon Keeper,Theme Park, Hospital a další?

  • Kaschul

    YES! 👍

  • Sallvator

    doufam ze daj vsechny velka AAA ted jen na xbox platformu...sony fans furt brecej ze xbox nema exkluzivity...tak bych jim je dal

    • Coffin.Corner

      Je otázka co má Bethesda vlastně v portfoliu do budoucna. Jestli těm korporátním panákům začne Toddík Howardů čarovat grafy jaká je Fallout 76 výborná hra a že je to budoucnost, tak se těch jejich exkluzivit nedotknu ani klackem.

      • Derp_1337

        Zenimax vlastní značky jako Dishonored, Doom, Fallout, Wolfenstein, The Evil Within, The Elder Scrolls, Quake, Prey, Rage.

        Tak snad nedokážou zprasit všechny značky. Aspoň nějaké to pokračování se musí povést 😈

      • Hidden

        Minimalne Starfield a dalsi Elder Scrolls, alespon z toho co je znamo. :)

        • 0tecFura

          A wolfenstein ještě. Bylo to plánovaný jako trilogie tak na tom třetím dílu se asi maká už. 

    • iSpirit

      jelikož většina AAA her stojí za vyliž si.... tak je houšť, hrát skvosty od Bethesdy, UBI, EA a dalších snad nestojí ani za ten dolar v Gamepassu. Ztráta času kdy můžu být produktivní miliony dalšímu způsoby. Takže proč ne. 

  • To jsem jediný kdo z toho nemá dobrý pocit? Ne že by ZeniMax/Bethesda nebyli už dávno zahrabaní v korporátním myšlení, ale ztráta dalšího nezávislého vydavatele je na houby. 

    • Derp_1337

      Bethesda dávno nebyla nezávislý vydavatel. Stala se z nich typická korporátní firma.

      Navíc koncern Zenimax už dlouho skupoval různá studia. Vlastní značky jako Dishonored, Doom, Fallout, Wolfenstein, The Evil Within, The Elder Scrolls, Quake, Prey, Rage.

      • To ano, a? Byli vlastní firma s vlastním rozhodováním, teď se budou podřizovat Microsoftu.

        • Derp_1337

          Jak byli firmou s vlastním rozhodováním, když je vlastnil Zenimax? Teď akurát vyměnili jednoho šéfa (Zenimax) za druhého (Micro$oft).

          • Ty o tom asi moc nevíš co? Zaprvé mrkvosoft koupil primárně ZeniMax, za další ZeniMax je v podstatě Bethesda když ji založil majitel Bethesdy, je to "jen" korporátní struktura nad studiem. Něco jako Alphabet nad Googlem

            • Derp_1337

              "mrkvosoft koupil primárně ZeniMax"

              A to si jako myslíš, že k Zenimaxu nedostanou Bethesdu?? Bethesda je majetkem Zenimaxu a tudíž tím koupili i je. Nikdo by nezaplatil miliardy za pohou "korporátní strukturu" bez těch studií.


              "ZeniMax je v podstatě Bethesda když ji založil majitel Bethesdy"

              Myslíš toho majitele (Ch.Weaver), kterého správní rada ZeniMaxu vyhodila?? Dokonce se pak soudil se Zenimaxem, že mu dluží prachy za ten vyhazov ("zlatý padák"). Ačkoliv je stále největším vlastníkem akcií Zenimaxu, tak na vedení firmy už nemá žádný vliv.

              Prostě jde o to, že být majitelem nebo největším akcionářem nutně neznamená, že rozhodujete o vedení firmy.

              • Reakce na příspěvek:

                Jistěže koupil i Bethesdu, o tom já ale vůbec nemluvím. Prostě doteď byli samostatná entita (z globálního pohledu), nyní jsou pod vlivem M$. Co je na tom k nepochopení? 

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Bethesda byla těžko samostatná entita, když patřila pod moloch s názvem ZeniMax. ZeniMax vlastnil a řídil několik různých herních studií, takže se o nějakého malého a nezávislého hráče na trhu rozhodně nejednalo.

    • Veskoslav

      V čem byli nezávislí? 

      • V tom že je nikdo nevlastnil a dělali vlastní rozhodnutí podle uvážení jejich manažerů a ne mrkvosoftich?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit