Twin Mirror – recenze zklamání od tvůrců Life is Strange
-
konečně si lidi uvědomili, že tvůrci Lis jsou overrated a jejich hry taktéž...? No koooonečně
-
Tak i Life is Strange je nafouklá bublina. Nějak mi adorování této hry, kde jediná volba co něco skutečně změní je až na samotném konci přijde přehnané...
-
-
To není pravda. Pokud ti tedy sebevražda katolické kamarádky (nebo naopak její záchrana) připadá jako běžný ničím neovlivněný sluníčkový den středoškoláka. A to zmiňuji POUZE toto. Během všech kapitol je MNOHEM více naprosto zásadních okamžiků, které přímo ovlivňuješ. Takže tady nekecej kraviny. Díky.
-
-
Ale je to pravda.
-
Tak fajn a teď mi řekni které z těch událostí mají reálný vliv na pozdější události. Stočí se příběh jiným směrem? Ovlivní to, že nezachráním spolužačku, nebo že špatně zaleju kytku nějakým způsobem události, které směřují k závěru. A nebo to co ovlivní závěr je POUZE to jestli se rozhodnu u majáku (ne)zabít kamarádku?
Které jsou teda ty zásadní momenty, co tolik ovlivňují průbeh vyprávění?
V čem teda kecám?
-
-
Ani jedna navíc není nic moc zachránit Chloe nebo zničit město ? Vymíti rakovinu nebo Mít světový mír? Vrátit Ti rodinu a nebo pejska? vždyt je to všechno jen iluze hráčovy volby lol.
-
-
Tak si to rozoberme:
Remember Me - skvelý nápad umorený v neuveriteľnej linearite a neskutočným množstvom otravných cutscén
Life is Strange - pseudoadventúra pre dievčatá
Vampyr - skvelý nápad ale využitý tak z polovice
Life is Strange 2 - opäť pseudoadventúra, no tentokrát pre gayov
Tell Me Why - atmosféricky silná no stále len pseudoadventúra, tentokrát pre dievčatá a transexuálov
Otázka teda ostáva, či bolo DONTNOD vôbec niekedy vo forme.
-
-
Life is strange2 pro geje ? :D kdes na to přišel lol.
-
Sice nejsem žena ani gay (žel), ale oba dva díly LiS jsem si užil, pobrečel si u nich a nebojím se je zařadit na piedestal těch nejvýraznějších videoherních příběhů, které jsem měl tu čest za nějakých 30 let, co se s videoherním médiem setkávám, poznat.
Cítím z tvého komentáře jistou formu strojeného tvrďáctví, které bylo naposledy v módě na začátku 90. let.
-
-
príbeh je vždy len jeden aspekt vo videohre ..hrateľnosť LiS je ťažko podpriemerná, nudná, pre skutočných hráčov adventúr bezduchá až priam neexistujúca.... ako adventúry sú LiS slabé hry ako čaj, tak ako všetky adventúry od DONTNOD....sú to, ako som povedal, pseudoadventúry
-
-
Nechápu, co je špatně na tom, že to je podle tebe pseudoadventura...to přece neznamená, že to musí být špatná hra. Nevím přesně, jak se správná adventura pozná, asi nejsem "správný hráč adventur", ale LiS jsem si náramně užil díky emotivnímu příběhu, námětu, stylizaci, skvostnému hudebnímu podkresu... což jsou vlastnosti, které u typu her, u kterých si chci jen po večerech odfrknout po dlouhém dni, uvítám daleko raději než "vymakanou hratelnost".
To je stejné jak kritika her od Quanticu, že jsou to pouze interaktivní filmy...no a? Však je to taky žánr jako každý jiný, navíc ne zrovna častý, tak proč bych to hned musel měřit podle měřítek "správné adventury" a označit tím pádem za špatnou hru. Chápu, že každý má nároky jiné, ale přece kvůli tomu automaticky nebudu hru odsuzovat.
-
-
no čo je na tom zlé? to, že je to len interaktívny film a nie hra :) mňa nezaujíma, že teba nadchol príbeh či hudba, to mi je ukradnuté, pre mňa ako hráča je dôležitá hrateľnosť a výzva, ktorú mi tá hrateľnosť ponúka...hry, ktoré stavajú len na príbehu a hrateľnosť je minimálna, to je pre mňa proste zlá hra... môže mať aj oskarový príbeh, no stále to bude len slabá hra ...ja hry nehrávam, aby som sa díval na cutscény, ale aby som hru hral, prekonával prekážky, riešil rébusy, mával interakciu s prostredím, predmetami a rôznymi objektami
...ja za hrateľnosť určite nepovažujem kliknutie na objekty v prostredí, ktoré mi ukazuje hra, pričom k tomu postava niečo povie a hra sa následne posunie ďalej :) preto to volám pseudoadventúra, pretože sa to snaží pôsobiť ako adventúra, no v skutočnosti je na adventúru veľmi plytká, ba až primitívna :)
a prečo to musím súdiť podľa merítok správnych adventúr? pretože je tá hra označovaná ako adventúra :) to je dôvod :)
a prečo by som takúto "hru" neodsudzoval? ja budem odsudzovať všetko, čo nemám rád a je mi absolútne jedno, či to niekto má rád :) pre mňa je to nezmysel, úbohý prd, primitívnosť, ktorá ničí skutočný žáner adventúr svojou blbosťou, primitivizmom a snahou zahodiť všetko, čo skutočné adventúry robí dobré, v mene masíveho zaujatia malých dievčatiek a nekompetentných dospelých chlapov
takéto úbohé hry svojho času chŕlilo Telltale s ich nezmyselnými epizodickými sériami, Quantic Dream - hoci tí aspoň na rovinu hovorili, že ide len o interaktívne filmy, či DONTNOD, ktoré dokáže vykresľovať úžasne atmosférické hry, no po stránke hrateľnosti sú to veľmi slabé počiny
-
-
Chyba je ale u tebe. Prostě je třeba si uvědomit, že se objevily i hry tohoto typu, kdy vlastně nejde o hru s nějakou komplexní hratelností, ale spíše interaktivní příběh. A prostě jde hlavně o ten příběh. A LiS je v tomto ohledu prostě dobrý. V pořádku, pokud ti to třeba nesedne. Já jsem za tyhle hry rád. Prostě mám někdy chuť si jen vychutnat příběh. A v tom momentě sahám právě po podobných titulech. LiS to co měl udělat udělal velmi dobře. Což se třeba o Twin Mirrors úplně říct nedá.
A hrát si tady na to, že tohle je pro holky, tamto pro gaye (na základě čeho to takhle škatulkuješ?) mi přijde docela trapný...
-
Takže podtrženo sečteno nemáš tento žánr rád a proto by jej neměl mít rád vůbec nikdo.
Pochopil jsem to správně?
Neber to jako urážku, ale vždycky když někde čtu "jako hráč vyžaduju výzvu a běda každému, kdo mi ji nedá", tak si říkám "co si proboha ten člověk kompenzuje"? Já osobně chci aby byla hra jednoduchá, ba přímo co nejjednodušší. Ale proboha, nikdy bych své preference nepovažoval za etalon dobrého vkusu.
LiS říkej klidně interaktivní film namísto adventura. Já s tím dokážu v klidu žít.
-
-
Reakce na příspěvek:
Nie. Nemám rád, ak sa to nazýva adventúra. :)
A prečo chceš, aby hry boli čo najjednoduchšie? Aká je zábava hrať jednoduchú hru, ktorá ťa vodí za ručičku? Absolútne žiadna. Ja pri hraní musím cítiť pocit zadosťučinenia, ak sa mi niečo v nej podarí dosiahnuť. Ak posuniem vpred príbeh pretože vyriešim ťažký hlavolam, tak cítim, že to príbehové posunutie som si zaslúžil. Ak by mi hra ukázala - tu polož toto, tam toto - a príbeh by sa posunul ďalej, unudilo by ma to k smrti, pretože to si už rovno môžem pozrieť cutscény na youtube. Hranie je o prekonávaní prekážok a samého seba.
Ale ja považujem za etalón vkusu presne ten vkus, ktorý mám ja a všetkými ostatnými opovrhujem. To, že ty chceš hry jednoduché, je pre mňa menejcenný názor, ktorý má hodnotu vzduchu. Vôbec to, čo máš ty rád, nerešpektujem.
-
-
Reakce na příspěvek:
"Aká je zábava hrať jednoduchú hru, ktorá ťa vodí za ručičku? Absolútne žiadna. " Uvědom si, že mlůvíš za sebe.... že to nebaví tebe neznamená, že někoho dalšího to musí taky nudit? nebo že si někdo prostě sem tam nedá raději nějakou jednodušší oddychovku.
-
Reakce na příspěvek:
Sto lidí, sto chutí. Zkrátka pochop, že nejsi středobodem vesmíru. Jak jsem již naznačil, pokud potřebuješ cítit pocit zadostiučinění a uznání při hraní videoher, kompenzuješ si pravděpodobně něco, čeho se ti v reálném životě nedostává. Vždyť je to dětinské a směšné.
Já osobně aktuálně konzumuju videohry stejně jako filmy nebo seriály. Chci od nich zajímavý příběh a naraci. Vše ostatní včetně hratelnosti je u mě až na druhé koleji. A je to jeden z legitimních způsobů jakým můžeš na videohry koukat.
-
-
Reakce na příspěvek:
Nič si nekompenzujem. :D Takto som sa k hrám staval, aj keď som bol malý capart a hrával som na NES. Mal som nádherné detstvo a absolútne som bol šťastný. Čiže v tomto si mimo. :)
Dôvodom, prečo mám k videohrám taký postoj je, že videohry by mali byť ťažké, chcem aby boli náročné, chcem aby vyšťavili hráča po intelektuálnej stránke, aby to nebola len prostoduchá zábava, ktorú zvládne aj opica, ale aby to bol plnohodnotný nástroj pri rozvíjaní osobnosti človeka a jeho intelektu. :)
Z toho dôvodu odsudzujem plytké hry, nenáročné hry, hry, ktoré stavajú len na príbehu, nakoľko nemajú na žiaden vplyv na rozvoj človeka ako takého. Pri takýchto hrách sa hráč stáva len pasívnym konzumentom toho, čo vidí a namiesto toho, aby hráč hral hru, samotná hra si s ním hrá. Preto takéto pseudoadventúry, pri ktorých hráči ako ty len odklikávajú rozhovory a sleduúj príbeh nepovažujem za hry, tak ako nepovažujem za hry walking simulatory a podobné záležitosti.
Taktiež absolútne odsudzujem hráčov ako ty, ktorí od hier chcú len príbeh a emócie a hrateľnosť je pre nich na druhej koľaji. Tak si pozerajte filmy a netlačte vaše videnie sveta do hier. Tým ničíte žánre a všetko, čo kedy dobré ponúkali. Aj toto je dôvod, prečo vami opovrhujem. Váš laxný a ležérny prístup k hrám ničí tie hry.
-
-
Reakce na příspěvek:
Promiň, kdo že to jsi, že určuješ, jaké by hry měly být? A jaké hodnoty by u nich hráči měli vyžadovat? Taky mám rád náročné hry, u kterých se musí přemýślet či vyžadujou skill...stejně tak mám ale rád odpočinkové, jednoduché hry a i kdyby ne, rozhodně bych si nedovolil je odsuzovat (a už vůbec ne jejich hráče) a ješté to prosazovat na fórech jako jediný správný světonázor ....to není známka vyrovaného šťasného člověka, fakt ne.
-
-
Reakce na příspěvek:
Ja si dovolím odsudzovať, pretože mi na názoroch, pocitoch a štýle iných nezáleží. Vždy presadzujem len to, čo sa páči mne a nerešpektujem názory iných, napríklad aj tvoj.
Kto som ja? Som hráč, ktorému sa nepáči to, o čom sa tu celý čas bavíme.
Ja som vyrovnaný po každej stránke, aj z toho dôvodu môžem s pokojom, kľudom diskutovať o veciach, ktoré sa mi nepáčia. Ak si myslíš, že šťastný človek nemôže mať veci, s ktorými sa nestotožňuje, tak to nie je šťastný človek. To je skôr šťastný umelý robot.
-
-
Reakce na příspěvek:
Pokud nerespektuješ názory druhých a považuješ pouze ten svůj za správný, hrozně se jako člověk ochuzuješ a omezuješ. Ani nemluvě o tom, jak neskutečně arogantně to zní.
Bezduché, člověka nerozvíjející konverzace na fórech ti koukám ale narozdí od her nevadí, já mám však dost, takže žij si ve své bublině svých správných názorů, pocitů a hraj si to co tě baví (tak jako by to měl dělat každý člověk).
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Náročnost her není nutně spojená s inteligencí. I šimpanz by při dostatečné drezuře dokázal dohrát Dark Souls. Hry jsou konzumní zboží, prostředek pro odreagování a zábavu. Vždycky jim byly. Deal with it.
Na jednu stranu se snažíš sám sobě namluvit jak jsi vyrovnaný a šťastný člověk, ale na stranu druhou si neodpustíš tuhle litanii. Doufám že u toho ještě paličatě dupeš nožičkou o zem. Je mi tě fakt líto. Tady ti posílám jedno objetí, můj emočně nestabilní bratře z východu.
-
-
Reakce na příspěvek:
Nie, žiaden šimpanz by nikdy nedohral Dark Souls hry :) Ale ja som celý čas hovoril o adventúrach, čiže nechápem prečo tu miešaš Dark Souls.
Som šťastný a vyrovnaný. Ale to hneď vylučuje mať k niečomu negatívny postoj či ako? :)
-
-
-
-
-
-
-
-
Já jsem na klasických adventurách vyrůstal a LiS bych do tohohle žánru nepočítal vůbec, přesto souhlasím s příspěvkem páně filosofa téměř na 100% s tím, že pokračování mi přišlo o dost slabší, ale LiS jednička patří k těm hrám co si budu pamatovat s láskou dokud mi bude paměť sloužit.
-
-
-
-
Hru jsem ignoroval kvůli Epicu a vypadá to že jsem o nic nepřišel, no zase je fajn že Epic zaplatil případné ztráty takže snad příště vydají něco lepšího. LiS je srdcovka a Vampyr i když pro mnohé možná nesplnil očekávání mě náramně bavil.
-
Nojo no hrál jsem už lepší hry a ten CLIFFHANGER konec se jim taky moc nepovedl Že by pokus o možné pozdější pokračování??.
Nutno dodat že to ale není jen chyba DOTNOD, když to dělalo jiná odnož studia dá se říct skoro jiné studium, těch studií tam mají více. Nicméně i tak mne to bavilo ale pro další hru by to chtělo něco lépe zvládnutého. Hlavně ten "pamětový palác" to dost kazil svou nelogičností. (Nicméně jsem rád že všichni přežili krom DECLANA)
-
-
Jen poznamka pro redakci: Rozmatlavejte text oznaceny jako spoiler vice a nebo ho prekryjte stejnou barvou. Ted je celkem v pohode citelny a tak onen tag nejak uplne nesplnuje svuj ucel.
Jinak diky za recenzi, na Twin Mirror jsem byl i docela zvedav, ale opet si necham zajit chut. LiS zda se zatim nicim ze sve dilny neprekonali.
-
-
Jo to už se četlo proč tady nemůže být ten starý žlutý šifrovaný text z minulého designu je mi záhadou, v mnohém by to pomohlo.
-
No, když oni vyspoilerují i konec Life is Strange 1 hned v úvodu recenze. :)
-
-
Mhm. A Snape zabije Brumbála.
Je to šest let stará hra...
-
-
No já nevím. I dneska jsou lidé (např. třeba mladé děti), kteří ještě neviděli třeba Star Wars. Kdyby mi někdo vyzradil překvapení na konci Empire Strikes Back, tak bych byl fakt hodně nasranej. Nějak mi přijde zbytečné se jim nevyvarovávat. Je pravda, že hlavně bych se tomu vyvaroval u velkých, kultovních titulů (ať už her, filmů nebo knih), a nevím jestli bych zrovna tam zařadil LiS.
-
-
CHtěl jsi napsat malé děti a pochybuji že by jim to te film nějak extra zkazilo, když ani neví o čem je :D Bez znalosti kontextu.
-
-
Reakce na příspěvek:
Nechtěl jsem napsat malé děti, prostě jen děti u kterých je potenciál, že Star Wars ještě neviděly. Jasně, pokud ještě neviděly ani jeden díl a nic o tom neví, tak jim ten zvrat z konce Ep. 5 nic neřekne. Jenže hned ve chvíli, kdy se podívá na Ep. 4 a setká se tam s těmi postavami, kterých se ten zvrat týká, tak mu to okamžitě dojde a zkazí zážitek z toho pokračování, protože už tam nebude to překvapení. Mně osobně by takový spoiler hodně naštval.
-
-
Reakce na příspěvek:
Přesně kdyby čekali že na to koukat budou tak by to dost zkazilo zážitek. Nevím jak moc by se dalo u Star wars vyhnout dílu a nepromíchat si filmy😛
-
-
-
Já si přečetl u Force awakens že zemře Han SOLO no a světe div se nervadilo mi to páč jsem ani neveděl kdo to je tehdy.
-
Pokud v dnešní době někdo neviděl SW, tak se snad dívá od epizody I, takže konec v epizodě V pak není žádné překvapení. 😉
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak třeba kdybych teď svému (hypotetickému) synovi doporučoval Star Wars, tak mu rozhodně doporučím prequely vynechat, protože bych ho měl určitě moc rád a nechtěl bych, aby trpěl u těch srágor.
-
-
Reakce na příspěvek:
Ty dva filmy nebo ty horší... "další díly " v tom je rozdíl ( i když to byly spin offy stále ale prequelové)
-
-
Reakce na příspěvek:
O jakých dvou filmech mluvíš? Já jsem mluvil o prequelech. Za prequely se označují Ep. 1, 2 a 3. A všechny tři filmy považuji za naprosto otřesné (výrazně horší než sequely [Ep. 7, 8 a 9], byť Ep. 9 k nim má hodně blízko). Takže komukoliv kromě toho největšího nepřítele bych doporučil podívat se na původní trilogii a pokud bude nutně potřebovat vidět další filmy z toho univerza, tak bych po výrazném varování doporučil sequely. Prequely nikdy.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo ale nevím jestli i The Return of the jedi který je světe div se jeden z nejhorších dílů staré trilogie... skoro by se dalo říct že zbytečnej film ale s novou trilogii souhlasím ten Hologram ( což lastně divák neví) Luka Skywalkera byl výsměch všem fanouškům obou předchozích sérii... ten konec no, nevím asi dlouho o nových filmech neuslyšíme přitom to začalo až na pár nesmyslů v Force Awakens dobře celkem.
Jsem bral hned prequely jako Rogue one, SOLO...
Ono to nejde chronologicky. (i když nová série je jako by pokračování a nedává to moc smysl )
-
-
Reakce na příspěvek:
Je pravda, že pro mě (určitě nejen pro mě) Star Wars stojí na Ep. 4 a 5, které mně osobně přijdou stejně parádní (někdy mi přijde lepší čtyřka, jindy zase pětka, po každém zkouknutí se mi to mění). Šestka je hodně slabší pokračování, ale uzavírá dva nejlepší díly z toho univerza, tak jí leccos odpouštím.
Sedmička byla hrozně předvídatelná. Vnímal jsem ji jako takovou poctu původní trilogii, kde shrnuli ty nejikoničtější momenty z původní trilogie a to pro diváky, kteří třeba původní trilogii ani neviděli, nebo jen kdysi dávno.
Osmička pro mě byla ten "opravdu první nový díl", a snad kromě Lukáše Grygara jsem jediný člověk na světě, komu se velmi líbila (ani zdaleka ne jako čtyřka a pětka, ale třeba i víc než šestka).
Devítka mě ale hrozně zklamala. Ty dějové zvraty vycucané z prstu jsou ukázkou scénáristického diletantismu. A na režii je hrozně znát ta nejednotnost vize režisérů, kdy osmička se vydala nějakým směrem (který se mi líbil), a devítka to směřování zcela vyignorovala a uhnula úplně jinam. No a protože sedmička a osmička dohromady netvoří tak fantastický celek jako čtyřka a pětka, tak devítce nic neodpustím, na rozdíl od šestky.
-
-
Reakce na příspěvek:
No mě to pčišlo na hlavu ž v osmičce ale devítka to dodělala... jeětě horěí jak ENDGAME a to je co říct.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-