Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Co presne je spatneho na kooperativnich FPS, pokud umoznuji singleplayer? Stejne vetsina soucasnych her vyzaduje setrvale pripojeni k internetu.

    Pokud jsou MP only, tak je to bizarnost, to souhlasim.

    • Ristoro

      Protože ty hry jsou postavené kolem toho coopu a ta kampaň a hratelnost jako taková strašně trpí při solo hře.

    • Thyrmael

      Mám to podobne.  Mám rád, keď je moźné hrať co-op kampaň. Samozrejme, keď má hráč na výber.

      Oni to ale myslia asi tak, že vačšina co-op hier sa zvrhne na nutnosť s niekým hrať, pretože je tak navrhnutá. Príbeh tam je často nulový, pretože tvorcovia by museli zakomponovať (dynamicky) do príbehu ďalších hráčov. Naviac, v redakcii, ako sa zdá, majú radi príbehové-zážitkové a lineárne hry na spôsob Mass Effect, Uncharted, alebo pripravované Guardians of Galaxy, kde by napríklad možnosť co-op zmysel dával.

      • Ta redakcni obsese hrami, ktere mi prijdou ukecane, nudne a po strance samotne akce vylozene nepovedene, neni zdani, to je uz jen z poctu clanku o danych hrach objektivni fakt. Kdyz kulminuje nadseni kolem nejake takove hry, tak tu ani nema smysl chodit, bo tu o nicem jinem nepisou.

        A pritom zrovna v tom Hromadnem ucinku, nebo Baldurovych gatich by to davalo pribehovy smysl, kooperanti by se vtelili do clenu skupiny. (A v redakci by na toto tema a nasledny zazitek sepsali v prubehu 5 dnu 20 clanku)
        V Doomu chteli (a mozna stale chteji) udelat bizarni coop, kdy by se hraci vtelovali do nepratel nekoho, kdo prave hraje kampan, ale meli s tim velke trapeni, tak to odlozili.

        • Derp_1337

          Proč se zrovna navážíš do BG? Dá se předpokládat, že nové Divinity Original Sin 3 , ehm, chtěl jsem říct Baldur's Gate 3 bude mít co-op.


          Jinak v Mass Effect by ten co-op moc dobře nefungoval, protože ty postavy v hlavní příběhové lince si tam nejsou rovny a každý by tak chtěl hrát za Shepparda. Podobné experimenty tady byly v minulosti a hraní za tzv. "sidekicks" není moc populární.

      • Derp_1337

        Jak jsi napsal, ve většině případů, kdy je možnost kooperativní kampaně, se to zvrhne, protože hra je designovaná tak, aby tě nutila ke co-op hraní. (např. příliš těžká pasáž hry).

        Samozřejmě čest vyjímkám. Občas se objeví hry, které mají co-op čistě jako bonus a počítá se s tím, že můžeš chtít hru dohrát sám.

        • Ve vsech mych oblibenych hrach bych uvital vyssi pocet nepratel. Volba obtiznosti meni v horsim pripade jen jejich statistiky (Bioshocky, kdy hrat na nejtezsi obtiznost je jen vyzva, nic jineho), v tom lepsim agresivitu a cetnost jejich utoku (Doom).

          • Thyrmael

            Ako píše Derp, drvivá väčšina hier je robených pre mainstream. Do toho zapadajú aj tie príbehové lineárne hry, čo sú takmer jednorázové veci. Raz to dohráš a už to nie je dôvod hrať.

            Celkovo je Doom peknou ukážkou ako sa hry posunuli. Kedysi boli Doom hry čisto o hraní samotnom. Nejaký príbeh nikto veľmi neriešil. žiadne dramatické prestrihové cutscény, hráči mohli hrať až 4 v co-op móde. Aby sa ale hra priblížila mainstreamu, pridali do nej cutscény, hroznú príbehovú linku o jednom mega drsnom vyvolenom. A do takého niečoho sa co-op ťažko štylizuje. Presne proti tomu sa kedysi vyjadril aj John Carmack, ktorý zastával názor, že hra má byť o dobrých herných mechanikách, hraní a nepotrebuje balast okolo. Ale to je presne pohľad menšiny - hardcore hráčov. Vydavateľ však chce čo najviac peňazí a potrebuje osloviť tú väčšinu.

            No a preto sú tu Indie hry. Tie sú zamerané na hru samotnú, nemajú peniaze a ľudí, aby riešili digitalizáciu hercov pre cutscény, hodinové filmičky.

            To je inak paradox, že v tých obľubených príbehových hrách hra samotná tvorí menšiu časť nákladov. Najväčšia časť peňazí a času ide na animácie hercov, cuscény a marketing.

          • Derp_1337

            To je sice hezke, že ses nám tady svěřil, ale je to totalní offtopic. Tohle nijak nesouvisí s game designem co-op her.


            Většina studií dávno přešla k primitivnímu systému: vyšší obtížnost = vyšší statistiky nepřátel (obzvlášť vyšší počet životů).

            A proč to dělají? Protože casual hráče to moc nezajímá, stejně všichni hrají na "medium" nebo "easy". Tzv. "hardcore" hráči tvoří menšinu a tudíž jsou pro velké vydavatele nezajímaví. Přidání té "hard" obtížnosti je jen takové symbolické gesto "jakože myslí na hardcore herní komunitu", ale moc se nesnaží a jen prostě zvýší počet životů nepřátel.

  • Ristoro

    Letos to byla nejhorší E3 za poslední roky. Nebýt odhalení Forzy Horizon 5, tak mě tam vlastně vůbec nic nepřekvapilo, ani nenadchlo. Dorazila to prezentace Razeru, kde ukazovali 30 minut "herní" notebook, který měl všechno ULTRA a stál trojnásobek mého stolního PC při stejném výkonu.

    Gameplay trailer Elden Ringu před E3 byl nejzajímavější, to si myslím, že dost vypovídá o letošní E3.

  • Carnage666

    Asi nejhorší E3. Ukážeme hromadu cinematic trailerů a ohlasime hry který vyjdou až někdy příští rok, to je už tak nějak klasika, ale že z toho co ukážou je asi tak 1-2 hry něco na co se těšit je fakt blbý.  A i tak přesně jak píšete Namco, Capcom a Take Two naprostý propadák, ona to nebyla žádná sláva ani u ostatních ale pořád lepší jak tihle tři. Měli se na to vykašlat, věci co ukázali měli normálně hodit na YouTube a neangažovat se v E3.

  • Rostej

    az budete starsi, pochopite, ze kdyz nechcete byt zklamani, proste se nesmite tesit. uz nikdy. a na nic.

  • sugyn

    E3 se da shrnout jako J. Allen Brack "vy si myslite, ze chcete normalni hry, ale nechcete". 

  • SlavicBes

    Uplny suhlas az na to Nintendo. Absenciu Pro Switch nie je mudre Nintendu vyčítať nakolko Nintendo ani nikdy nepovedalo, ze nieco take vobec existuje

  • RAMIUS89

    Tohtoročné E3 je bieda.

  • Game Awards je v poslední době asi nejhutnější podívaná když hledáte nové hry, a na letešní E3 mě bavil nejvíc stream právě toho muže co Game Awards moderuje

  • 0011

    Tenhle článek vnímám jako osobní útok! 😛 Ale vážně jediné skutečné zklamání pro mě bylo Take Two, Capcom aspoň ukázal hry. My hráči se těšíme na hry a E3 by měla být o nich a ne o politice, tohle si T2 mohli nechat na Twitter a hlavně s tím neprudit v době herních "Vánoc".

  • Hidden

    Jen k tomu Starfieldu - podle me je to uplne idealni ukazka toho, ze (vsem) hracum se proste nezavdecis. Kdyz nedavali zadne informace, tak si hraci stezovali. Kdyz dali teaser, tak si stezovali, ze je to jen teaser. Kdyz ted dali trailer, tak zase, ze to neni gameplay (ackoliv do vydani je jeste pomalu rok a pul, maji dost casu gameplay predstavit (treba na dalsi E3)) a kdyby ted neco nakasirovaneho vytahli (dost pochybuju, ze by  tak brzo meli neco jineho), tak si zase budou lidi stezovat, ze vzhledem k tomu jak dlouho je do vydani, tak to neni reprezentativni. Ja se fakt nedivim, ze to herni firmy hrajou na jistotu a prezentuji jen to, co je jistota a dava smysl z marketingoveho hlediska, nez aby pak museli resit skody zpusobene kohortou entitled kriklounu na tech internetech. ;)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit