Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • FridayManul

    Tahle hra mi silně připomíná Inner Chains. Taky vizuálně velmi atraktivní a zajímavé, ale hratelnost stála za nic.

  • Carnage666

    Ta hra má skvělý vizuál ale vždycky to vypadalo spíš jako walking simulator o ničem. Bojim se že právě to je kámen úrazu asi to bude dost nuda po chvilce.

  • Ono je asi hlavně škoda, že lidi si prostě pletou crowdfunding s předobjednávkou a pak z toho vznikají takovéhle nesmyslné stížnosti.

    Z mého pohledu je prostě crowdfunging o tom, že je to alternativní cesta jak zafinancovat rizikovější projekty na které žádný vydavetel nebo banka nekejvne. A díky množství backerů, kde každý dá pár babek se prostě rozloží riziko (když to krachne, každej přijde o trošku, takže to nikoho nějak nebolí).

    Výhoda je, že se díky tomu lze pokusit o realizaci netradičních a rizikovějších projektů, které by jinak realizovat nešlo. Nevýhodou je ta rizikovost, že to prostě nemusí vždycky vyjít a s tím je při backování třeba počítat. Že si tím nekupuji produkt, ale podporuji daného čloěka / firmu / nápad aby se o něj mohli pokusit. A s tím rizikem do toho jdu. A komu to nevyhovuje má vždycky možnost počkat až jak to dopadne a koupit to až to bude hotové.

    Pořád mě překvapují lidi co něco zabackují a pak mají pocit že mají nárok na refund. Pokud by to tak mělo fungovat (pokud projekt neodkončím, musím vrátit peníze a tím pádem celý projekt stejně zatáhnout ze své vlastní kapsy), tak celý crowfunding ztratí smysl, protože si ho budou moci dovolit jen firmy, pro které je zbytečný (mohou si dovolit celý projekt zatáhnout za své vlastní kapsy). Což vůbec nedává smysl.

    Lidi si musí ovědomit, že je to tom, že tam jdu vybrat na projekt na který sám nemám prostředky (takže když to nejvyde, nemám z čeho vracet) a který je rizikový natolik, že mi na to nikdo celou sumu nedá. Proto na to jdu "vyžebrat" po stokorunách, a tím to riziko "co když to neklapne" se mnou nese fůra dalších lidí a jen díky tomu si to můžu dovolit rozjet. A pokud ti lidi to riziko (a s tím spojené důsledky že přijdou o vložené peníze) nejsou ochotní nést, tak ať do toho prostě nejdou a nebackují.

    • Vytesat do kamene a pozlatit. Konecne nekdo, kdo chape CF. Ano, mas naprostou pravdu. CF neni vychytraly zpusob jak levne a rychle ziskat produkt. Je to rizikova investice. A za to riziko jste v pripade uspechu odmeneni. Vyse investice je na kazdem. A co se tyce komunikace studia, neni to jejich povinnost, ale dobra vule.  Diky CF nemusi jit kazdy tezce vznikajici projekt do kopru. A i toto studio ukazuje, ze se na vyvoj nehodla vykaslat. A to je dobre. Zkratka predstava, ze si namalujete caru z bodu A do bodu B a pak urazite cestu za presny cas plati jen v pripade, ze dokazete predvidat vsechny prekazky na ceste. Nekdo to umi lepe jiny hur.

    • To je pravda, ale na druhou stranu jsou to vpodstatě investoři a mají nárok vědět zda se jejich investice vynakládá na to co chtěli investovat!

      A říkat svým investorům držte huby nevotravujte s dotazama jak práce pokračuje počkejte až to vyjde tak to vyjde... je dost nešťastné.

      • Myslím, že nemáš tak úplně pravdu, protože není investor jako investor. Když si koupím jednu akcii microsoftu, tak jsem investor v dané společnosti. Ale nemůžu očekávat, že tam můžu začít psát požadavky o hlášení o stavu jednotlivých projektů, chodit jim auditovat pobočky a žalovat je, když proti mé vůli sníží výši dividend, čímž mi šáhnout na očekávaný pasivní příjem.

        U těch her to máš podobné. Pokud budeš velký investor, co tam sype desítky milionů ročně, tak určitě budeš očekávat, že máš nárok na pravidelné reporty, demonstrace, osobní setkání (a ten nárok si pojistíš smluvně). Pokud tam ale dáš deset babek na kickstarteru, tak nemůžeš očekávat, že se s tebou bude někdo o něčem bavit a něco s tebou individuálně řešit.

        A to nemluvě o tom, že moc dobře víme jak se chovají naštvané komunity hráčů (viz nedávné tlou2, kde i mo-cap herci dostávali výhružky smrtí). Takže ono reálně se tu nebavíme o tom, že by vývojáři odmítali komunikaci typu "dobrý den, chceme se jako komunita zeptat jak to vypadá s vývojem, už dlouho nebyl update." "Bohužel to zatím vypadá nepříznivě. Trošku jsme to přecenili, peníze docházejí. Snažíme se sehnat další investory pro dokončení projektu, ale nemůžeme teď vůbec nic slibit." "Aha. To je veliká škoda. Děkujeme za informaci a přejeme hodně štěstí." To co ignorují budou maily plné absolutního hnoje a křičící děcka, co se vztekají, že jim na ty sprosté maily nikdo neodpovídá.

      • MalyZeli

        Oba máte pravdu, je to komplikované, proto je lepší se do crowdfundingu, zvlášť na vývoj her, vůbec nes$#t. 😉

    • Whoossain

      To jsi ty, Franto? 😀

      • dworkin

        To bude spíš Červ. :)

      • Whoossain: :-D

  • Spades

    Mě teda ta zpráva nepřišla kdovíjak strašná. Dokonce mě spíš příjmeně překvapila.


    Na co jsou mi updaty, kde mi ukázdou pár screenů z hry co nebudu ještě rok moc hrát? Backing na KS je k tomu, aby měli finance dodělat hru, ne proto, aby mi spamovali inbox o něčem, co mě bude zajímat, až to vyjde.

  • Ne nadarmo mají vydavatelé samostatné PR oddělení, které je kolikrát neméně početné jak vývojářský tým...

  • Zapomněli jste zmínit, že přišel i druhý email, kde se omlouvají za tón v původním oznámení.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit