-
Pořád váhám nad tím, jestli si ten Returnal pořídit. Nejsem si úplně jist, že roguelike hry jsou můj šálek čaje, protože času na hraní mám už teď málo, a když jsem na netu viděl přirovnání k Soulsborne hrám a vzpomněl si na svoji kopii Bloodborne, kterou jsem už asi potřetí odložil, řekl bych, že to asi nebude úplně pro mě, ale byl bych ochoten jí dát šanci.
-
-
Díky vám všem za názory. 🙂
-
Za mě ne. Graficky relativně hezké (i když v rámci jednoho biomu pořád dost stejné), hratelnost dobrá, ale obyčejná arkáda. Každopádně pokud netíhneš k roguelike hrám, tak bych se tomu vyhnul obloukem, protože tohle je jedna z těch hardcore her, kde to funguje tak, že pokud neporazíš dalšího bosse, tak přijdeš o veškerý postup (pro rejpaly - já vím, že si člověk odemkne které itemy mu můžou při dalším runu padat, ale začíná prostě úplně na nule). A ta hra je docela dlouhá, takže jeden run může být i přes hodinu nebo přes dvě. Pokud se člověk v těchto HC hrách nevyžívá, tak je to rychle spíš frustrace, než zábava.
V tomhle mi přijde třeba lepší Hades, kde je to udělané tak, že i když člověk umírá, tak příběh i vývoj postavy jde pořád dál, takže si člověk nepřipadá, že by stále přešlapoval na jednom místě.
Returnal imho těžil hodně z toho že byl launchovka, tak se po něm vrhli všichni ps5 majitelé.
-
Returnal je možná ze začátku i těžší než Bloodborne. Je potřeba k té hře přistupovat tak, že si k tomu sedneš tak na dvě tři hodinky denně a budeš hrát. Není to hra, že bys ji hrál po 20 minutách, jelikož bys neudělal žádný progress. Sdílím s tebou menší množství času na hry, tak jsem to zkoušel tímhle stylem a nikam jsem se nedostal. Jednou o víkendu jsem se k tomu na déle posadil a šlo to.
Určitě hru doporučuji kvůli příběhu, atmosféře, stylizaci, sci-fi tematice. Za mě by ta hra zasloužila více lokací, ten rogue like element možná částečně byl i rušivý, protože ten svět je zajímavý a raději bych ho více exploroval.
-
Hele nejsem už žádnej extra hráč, ty doby už jsou dávno pryč. Ale Returnal jsem dohrál a byl to můj nejsilnější zážitek za tento rok. Ano, ze začátku jsem se trápil, ta hra nedá nic zadarmo. O to víc si pak vážíš úspěchu, který potom přijde. Pochopíš mechaniky hry, poznáš zbraně, nepřátele, itemy a výbavu, co ti pomáhá, a už to jede. Ve finále jsem tu hru prolítnul na jeden zátah. A zavzpomínal na doby, kdy byly takové všechny hry. Nemít za každým rohem checkpoint a trochu se trápit, to je to, co dělá hraní hraním. Úspěch si musíš zasloužit, jinak z něho nemáš žádnou radost. Ve hře i v životě.
-
-
Já jsem byl dlouho zvyklý hrát hry na nejvyšší obtížnost čistě pro radost z větší výzvy a jak jsi řekl, pocit satisfakce byl o to silnější. Bohužel ale s tím, jak se mi smrsknul volný čas, se pro mě hry staly spíš eskapismem, ve kterým teď hledám především uvolnění a odreagování než další potenciální zdroj stresu. Stále hrávám na vyšší obtížnosti, ale čím dál častěji si říkám, jestli jednám rozumně v tomhle ohledu. 😀
-
-
No jo. Ale ono je imho trošku rozdíl mezi tím hrát na vysokou obtížnost něco, co má nějaké save pointy a poté co nějakou překážku překonáš, tak se pak snažíš překonat zase něco dalšího. A je rozdíl mezi tím, když tě to háže pořád na začátek od nuly. Zejména když je to relativně dlouhá hra (je rozdíl mezi tím když po čtyřech minutách umřeš ve Spelunky, nebo když tě něco sejme po dvou hodinách v Returnalu)
-
-
-
V první řadě doporučuji dohrát Bloodborne, který opravdu není nijak extra těžká hra. Jakmile se adaptuješ na její pravidla, tak zjistíš, že je vlastně tak těžká jak si ji sám uděláš. Navíc byla by moc velká škoda nechat se připravit o ten úžasný art styl, který přiznaně využívá i prvky naší staré Prahy.
Jinak Returnal jsem teda taky ještě nehrál, protože ještě musím dohnat i jiné resty, takže tady moc neporadím.
-
-
Verim ze je to fajn hra, ale teda nez Returnal tak moje top je Ghost of Tsutshima PS5 ta hra je dle meho zazivnejsi :)
-
-
To jaksi není hra z roku 2021.
-
-
Věřím, že pro mě to bude No More Heroes 3 ke kterým se ale teprve dostanu, páč jsem je dostal pod stromeček, jednička i dvojka jsou zaslouženě kultovní klasiky a taky jsou těžký jako prase. Teď jsou oba ve slevě na Steamu, pokud patříte na PC na gamepadu a nemáte Switch doporučuju, ale na Switchi běhají narozdíl od 3. dílu skvěle a doufám že ten už mezitím nějak opatchovali
-
Osobně musím označit za nej akční hru roku asi Chivalry 2.
Ale chápu, že mě spousta hráčů bude považovat za kacíře, protože pro ně ta hra ještě neexistuje. Zatím je to jenom na Epic Store a na Steam ji teprve mají někdy vydat. 😂
PS: U Chivalry 2 by se asi dalo polemizovat nad žánrem, protože oficiálně je to "hack and slash action game" a někteří hráči považují "rubačky s mečem" za samostatný žánr.
-
-
Trestuhodně opomíjená hra...
-
-
Za mě osobně:
Marvel's Guardians of the Galaxy
Death's Door
Outriders - ale jenom proto, že jsem hrál jenom tyhle 3 hry, co spadaji do akční hry. Jinak více jak na 7/10 to bohužel není.
-
Ani jednu jsem nehrál. Nejblíž akční hře,co jsem hrál byl Outriders a to byla/je mírně nadprůměrná hra se zajímavým příběhem.
-
Hitman je akční hra?
-
-
Tak Hitman je stealth akce (s důrazem na stealth). Tak částečně to splňuje kritéria.
Navíc na současné herní scéně skoro nenajdeš žádný čistý herní žánr, u kterého by jsi mohl říct třeba "tahle hra je ryzí žánr XYZ". Např. je moderní přidávat RPG prvky, atd. atd.
-
-
Pokud čistě akční hra, tak Graven! Skvost.
-
-
Jo, Graven je fajn, ale jedná se o hru v Předběžném Přístupu. Jestli to někdy dodělají, tak si to zaslouží nějaké ocenění.
A ani v kategorii "early access" si to nezaslouží ocenit, protože momentálně je budoucnost té hry dost bledá. Nejdřív vývojáři odstranili "developer roadmap" a následně rovnou zmizela celá webová stránka vývojářů. Teď už je to pár měsíců, co pro tu hru nevyšel žádný update... 😬
-
-
To ano, ale většinou jde o to, že je nějaký žánr nadřazený jinému a právě jak správně píšeš je Hitman hlavně stealth a až na další koleji akce.
Samozřejmě tu nechci slovíčkařit, ale ty první dvě hry mi tam pasují, Hitman už ne.
-
-
Nemluvě o tom, že ač jde Hitman hrát akčně, tak pokud ho tak hraješ, tak si myslím, že to vůbec nejde dávat do žebříčků nej akčních her, protože ta akce je tam taková špís navíc a kvalita (té akce, ne celé hry) je nic moc.
A tvrdit, že Hitman je super akční hra, protože je to nejlepší stealth hra, která má mimojiné průměrnou akci je dost divný argument :-D
-
-
Jako hezký, uděláme kategorii stealth, ale co dalšího tam dáš? A vůbec nezmínit Hitmana je horší než ho zařadit do akční kategorie.
-
-
Klidně tam nechme jen toho Hitmana. Ničemu by to nevadilo.
-
-
Jo, přesně. Ta akční část hry je opravdu spíš průměrná. Taky mi přijde na hlavu něco takového cpát do žebříčku nejlepších akčních her. Games se v tom zase "trochu" ztrácí.
-
-
Jako máš pravdu, na druhou stranu třeba Thief se akčně hrát nedá, kdežto v Hitmanovi jsem často že srandy "vyčistil" celý level způsobem, že by i tvůrci čuměli 😀
-
-
Ano, ale kdyby po tobě někdo chtěl doporučit akční hru, asi by jsi mu pravděpodobně Hitmana nedoporučil. Nebo by jsi mu řekl, že se to dá hrát akčně ale...
Jak říkám, určitě tu nechci rejpat, jen si říkám jestli je úplně v pořádku tuhle hru řadit do žebříčku, který je primárně akční.
-
Přesně tak. Hitman částečně dovoluje hráči si zahrát na Ramba. Čas od času je to zábavnější než plížení a snaha vymyslet nějakou úkladnou vraždu. 😎
-
-
-
-